Skocz do zawartości

proszę o pomoc w dobraniu kanałów wentylacyjnych do WM bez rekuperatora


Recommended Posts

Napisano

Ale Ty rozumiesz, co wyniknie z tego, gdy doradzać Ci będzie trzech specjalistów o odmiennych przekonaniach?

Musisz już teraz się zdecydować na konkretny schemat i założony budżet.

Napisano

A może podaj swój telefon i porozmawiaj o komforcie, jaki zapewnia wentylacja z rekuperacją i o "zwracaniu" z kimś z TEGO forum...

 

I faktycznie uważaj, żebyś się nie pogubił...

Napisano (edytowany)
Cytat

Jeszcze nie mam reku, samoróbnie zrobiłem skrzynie z wentylem i filtrem , reku w planach , z tego co leży pod nogami( jak zwykł pisać mistrz Adam mk) i zostanie po budowie + kupiony (być może ) sam wymiennik. Póki co wentyl na czerpni musi marznąć , jak mawiał klasyk Bareja - jak jest zima to musi być zimno.

:icon_cool:

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano

Ps. Tylko z czystej złośliwości dodam, że że bez względu na to czy dom jest dobrze, czy kiepsko ocieplony, straty na wentylacji (ustawowej) będą dokładnie takie same (dla takiego samego budynku tylko różnie ocieplonego).

Napisano
1 godzinę temu, marcinx00 napisał:

ze złośliwości na co :-)

Nie ze złości na coś, tylko bajbaga chce być złośliwy... i trochę zamieszać...

Napisano
10 godzin temu, bajbaga napisał:

W przyrodzie terminem zwracanie określa się perturbacje żołądkowe przez usta.

 

Ale pomijając ten fakt.

Przy założeniach, że:

- średnia delta temperatury powietrza ogrzewanego w całym sezonie grzewczym wynosi 20 stopni,

- sezon grzewczy trwa 3.500 godzin (dla środkowej Polski),

- średnia (ustawowa) ilość powietrza wentylacyjnego z uwzględnieniem 40% redukcji nocnej, wynosi 120m3/h

- średnio, przy dobrych silnikach, centrala zużywa 40W/h,

- średnia wydajność rekuperacji minimum 50%,

 

Wychodzi:

- na ogrzanie powietrza wentylacyjnego potrzebujemy  ponad 2.000kWh w ciągu roku

- roczne zużycie prądu do pędzenia silników WM to około 350kWh.

 

Czyli rocznie dla potrzeby WM poświęcamy około 2.350kWh (bardzo ostrożnie licząc)

Natomiast WM z rekuperacją to 1.350kWh (też bardzo ostrożnie licząc).

 

Czyli zysk z rekuperacji to około 1.000kWh, jak ktoś chce przeliczyć na złotówki to ilość kWh pomnożyć przez koszt 1kWh energii potrzebnej do ogrzania w jego domu.

Cena wymiennika ciepła (rekuperatora) do WM już padła. .

 

Ale - rekuperacja przy WM to nie tylko jakaś tam oszczędność - to przede wszystkim komfort bo z anemostatów nawiewnych nie pizga zimnem.

 

Nagrzewnice elektryczne,  zaraz ktoś powie - fakt, ale wtedy w tych 2.350kWh ,około 1.000kWh, aby na nawiewie uzyskać temperaturę taką samą jak w przypadku WM z Rekuperacją, ogrzać trzeba najdroższym medium, czyli prądem (około 600zł za rok - przy jednej taryfie) - a za taką kwotę bez problemu kupimy dobry wymiennik.

 

 

Średnia wydajność rekuparacji minimum 50%. Z czego te 50%?  No proszę skąd  te dane? Zmierzyłeś sam? Masz dom z rekuparacją? Ja grzeje pierwszy sezon i dom jest pełen wilgoci technologicznej , tynki gipsowe +jastrych to prawie 3000 tyś litrów wody w domu. Dzięki pomiarom mogę dokładnie wyliczyć koszt ogrzewania , zapotrzebowanie na energię i straty wentylacji. Pomimo ogromu wody technologicznej do usunięcia ,dzięki w miarę stałej wilgotności powietrza utrzymywanej na stałym poziomie dzięki wentylacji, ilość energii do grzania domu jest niewielka a zatem i straty przez wentylację wynoszące u mnie około 20% są niewielkie. Większość zimy w 2018 to temp w okolicach 0 st i wtedy dom zużywał gazu za ok 4zł dziennie, przy obecnych dwu tygodniowych mrozach rzędu  -15  dom zużywa gaz za ok 8- 10 zł dziennie. 20% z 4 zł to 80gr i tyle średnio dziennie tracę nie mając rekuparatora. Więc policz sobie kolego Bajbaga ile lat będzie  zwracał się dobrej klasy rekuparator.  przy mrozach od -15 rekuparator zamarznie i w ogóle nic nie da dlatego stosuje się GWC na które trzeba mieć odpowiednią powierzchnię działki i znowu sporo kasy na koparkę , koszt rur to pikuś. Przy - 15 st  i tak trzeba będzie użyć elektrycznej nagrzewnicy kanałowej którą zamierzam włączać automatycznie tylko na parę godzin w nocy w największe mrozy , energia zużyta na ogrzanie powietrza wpadającego prosto do domu nie jest tracona  i zmniejsza podaż energii z układu grzewczego  . nagrzewnicy jeszcze jej nie zbudowałem bo nie mam czasu , wykańczam dom. Gotowe mi nie pasują bo mają za wiele wad i są słabo zabezpieczone. Nie jestem przeciwnikiem rekuparacjii ale twierdzę że te urządzenia zwyczajnie są za drogie , ze względu na prostotę konstrukcji można wykonać je samemu za niewielkie pieniądze i tak kiedyś zamierzam zrobić , na pewno nie kupię gotowca za parę tyś zł. Zamierzam się skupić raczej na samej wentylacji by jej działaniu nadać cech automatycznych czy inteligentnych. Zadaniem wentylacji w moim domu będzie utrzymywanie wilgotności na stałym poziomie, utrzymywanie zrównoważenia ciśnienia na stałym poziomie, automatyczne reagowanie na czasowe zmiany zapotrzebowania wydajności (okap ,prysznic), możliwość wyboru trybu pracy na żądanie  typu przewietrzanie (przypaliła się patelnia)  , party (goście w domu) oraz odpowiednia reakcja wentylacji w momencie zadymienia lub pożaru w domu. 

Tomraider.

Napisano
9 godzin temu, Takiowaki napisał:

Zawsze mnie to odrobinę zastanawia.

Masz już koncepcję, rozrysowane, wiesz na czym będziesz się opierał, jaki masz budżet, na innym forum poznałeś mentora, który Cię prowadzi...

To co Cię tu przywiodło?

Sam go o to poprosiłem i do tego zachęciłem . Wiedza jest bardzo ważna ale nie zastąpi uzupełniającej jej praktyki , na forach jest wielu życzliwych ludzi o różnych doświadczeniach którzy chętnie się nimi dzielą więc głupotą byłoby by z nich nie skorzystać. Jest także wielu ubijaczy piany którzy w życiu nie wbili gwożdzia  a zawsze mają wiele do napisania najczęściej nie na temat , bez znajomości podstaw fizyki , i wszystkich cechuje fakt że nie podają właściwych rozwiązań w oparciu o własne doświadczenia empiryczne bo ich nie mają. 

Tomraider.

Napisano
6 godzin temu, bajbaga napisał:

Ps. Tylko z czystej złośliwości dodam, że że bez względu na to czy dom jest dobrze, czy kiepsko ocieplony, straty na wentylacji (ustawowej) będą dokładnie takie same (dla takiego samego budynku tylko różnie ocieplonego).

Nie masz wiedzy i doświadczeń z rekuparacją. Nie rozumiesz jaką może mieć sprawność i jaki  faktycznie może generować zysk energetyczny. Nie znane Ci są zagadnienia z mechaniki przepływów gazów , z termodynamiki której nigdy się nie uczyłeś bądż spałeś na lekcjach.. Dla ciebie  20% z 4 zł i 20%z 20zł to to samo. Uświadom sobie swoje deficyty wiedzy, szybko i intensywnie się edukuj a przyjdzie taki czas ze z przyjemnością z Tobą podyskutuję i być może razem komuś pomożemy rozwiązać jakiś problem.

Zyczę powodzenia, Tomraider.

9 minut temu, Takiowaki napisał:

A ten Twój zestaw Home-own-made ile materiałowo kosztował? Łącznie z poświęconym czasem na obliczenia, dobory, montaż, ustawienia...

Kosztował tyle ile trzeba. Jeżeli budujesz czy zbudowałeś dom to pewnie wiesz że koszt materiału zazwyczaj jest taki sam jak robocizny. Robiąc wentylację samemu zaoszczędziłem na robociżnie  by mieć kasę na najlepsze i najdroższe na rynku komponenty. Dla jednych inwestorów , którzy mieszkają w wynajętych mieszkaniach, budowa jest przeszkodą i chcą jak najszybciej skończyć i zamieszkać budując dom przy pomocy wykonawców. Dla innych takich jak ja budowa jest przygodą , nie mam napiętych terminów , wcześniej postarałem się by mieć za co budować bez kredytu. Mogę zbudować dom bardzo dokładnie i solidnie by dobrze mi służył przez wiele lat bez jakichkolwiek poprawek. Każdy wybiera drogę jaką może i uważa za słuszną i nic innym do tego.

Tomraider.

Napisano
2 minuty temu, Takiowaki napisał:

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź...

Jakie pytanie taka odpowiedż, jak mam policzyć koszt mojej własnej robocizny, jak obliczyć koszt czasu na obliczenia , jak wycenić swoją własną wiedzę zdobytą na studiach technicznych? koszt materiałów na wentylację parteru 90 m2 wynióśł jakieś 2,5 tyś zł z czego 1,4tyś kosztowały 2 wentylatory.

 

Napisano
13 minut temu, tomraider napisał:

Jakie pytanie taka odpowiedż,

Ile materiałowo kosztował. Proste pytanie.

 

Łącznie z poświęconym czasem.

Nie doprecyzowałem. Czas też w jednostkach. Mniej więcej godzin, nie przypominasz sobie?

Napisano
20 minut temu, Takiowaki napisał:

Ile materiałowo kosztował. Proste pytanie.

 

Łącznie z poświęconym czasem.

Nie doprecyzowałem. Czas też w jednostkach. Mniej więcej godzin, nie przypominasz sobie?

Nie jestem wykonawcą wentylacji , kaset wentylacyjnych itp. budując instalację nie miałem wprawy i zajęła mi sporo czasu bo jestem do bólu dokładny i nigdy nie odpuszczam dopóki nie jest tak jak sobie założyłem. dziś zbudowałbym ją w parę dni . wykonanie 2 kaset wentylacyjnych to jakieś 3 dni po 6 godzin pracy. Ilość godzin w internecie poświęconą na czytanie doświadczeń ludzi którzy zbudowali w swoich domach WM to parę tygodni po dwie ,trzy godziny dziennie. Generalnie budownictwo mnie średnio interesowało do momentu jak rozpocząłem budowę domu. Ponieważ dom jest drogi i jest jedną z większych inwestycji w życiu wielu ludzi uważam że trzeba zdobyć czy uzupełnić swoją wiedzę na jego temat na tyle ile się da. Paradoksalnie z wiekiem coraz częściej się przekonuję że część zjawisk wokół nas faktycznie działa zupełnie inaczej czy wręcz odwrotnie niż nam się wydaje. Znajomość fizyki czy fizyki budowli jest niezbędna by zbudować optymalnie dom, czy własnoręcznie jak ja czy rękami wykonawców których trzeba kontrolować by nie odwalili lipy. 

Tomraider.

Napisano
13 godzin temu, tomraider napisał:

Nie masz wiedzy i doświadczeń z rekuparacją. Nie rozumiesz jaką może mieć sprawność i jaki  faktycznie może generować zysk energetyczny. Nie znane Ci są zagadnienia z mechaniki przepływów gazów , z termodynamiki której nigdy się nie uczyłeś bądż spałeś na lekcjach.. Dla ciebie  20% z 4 zł i 20%z 20zł to to samo. Uświadom sobie swoje deficyty wiedzy, szybko i intensywnie się edukuj a przyjdzie taki czas ze z przyjemnością z Tobą podyskutuję i być może razem komuś pomożemy rozwiązać jakiś problem.

Zyczę powodzenia, Tomraider.

Widzę, że masz wielką wiedzę o wszystkim i o wszystkich, do tego jesteś bardzo skromny.

Właściwie, to nie ma tu już nic do dodania. Wszystko wyjaśniłeś.

21 godzin temu, marcinx00 napisał:

wiec myślę że można zamknąć temat 

Dobry pomysł

Napisano

Jako zupełny i niedouczony laik - wiem. że można samodzielnie wykonać dobrej klasy "wszystko". Tyle, ze nie każdy jest techniczny.

Namawianie do samodzielnego wykonania WM (bez rekuperacji), mocno przewymiarowanego, liczonego z krotności wymiany nie jest dobrym pomysłem.

Przy WM koszt wymiennika nie jest duży, a dużo może.

 

Ps. Pozdrów serdecznie od demnie Adama_mk.

Napisano (edytowany)
37 minut temu, bajbaga napisał:

Jako zupełny i niedouczony laik - wiem. że można samodzielnie wykonać dobrej klasy "wszystko". Tyle, ze nie każdy jest techniczny.

Namawianie do samodzielnego wykonania WM (bez rekuperacji), mocno przewymiarowanego, liczonego z krotności wymiany nie jest dobrym pomysłem.

Przy WM koszt wymiennika nie jest duży, a dużo może.

 

Ps. Pozdrów serdecznie od demnie Adama_mk.

Oczywiście że masz rację. Nie każdy jest techniczny. Dzięki za pozdrowienia dla Adama mk . Przyznaję że miał on ogromny wpływ na część technologii i rozwiązań jakie zastosowałem w swoim domu, np ocieplenia z perlitu itp. Każda z nich była koszmarnie pracochłonna  do wykonania ale potem jak rewelacyjnie działa .Nie jestem przeciwnikiem rekuparacji, z czasem jak znajdę na nią czas raczej nap ewno ją wykonam ale samoróbnie bo gotowce są za drogie i nie koniecznie pasują do mojego domu.Nie twierdzę że jesteś niedouczonym laikiem , część Twoich wypowiedzi powoduje że takie wrażenie można odnieść , jak obraziłem to przepraszam.

Pozdrawiam Tomraider.

39 minut temu, MrTomo napisał:

Widzę, że masz wielką wiedzę o wszystkim i o wszystkich, do tego jesteś bardzo skromny.

Właściwie, to nie ma tu już nic do dodania. Wszystko wyjaśniłeś.

Dobry pomysł

Czuć kpinę na kilometr. Nic Ci nie zrobiłem a kpisz, po co? . Niewiele wyjaśniłem i nie po to się tu w tym wątku wypowiadam by coś wyjaśniać , w zasadzie założyciel tematu nie uzyskał odpowiedzi na pytanie jakie zadał , napisano tu jakie przepływy powinny mieć poszczególne pomieszczenia i tyle.Nikt piszący o tym nigdy nie zbadał tych przepływów bo nie ma układy pomiarowego ,który jest bardzo drogi, oraz takie pomiary w zasadzie nic nie dają bo opory instalacji nie są liniowe tylko wykładnicze więc każdorazowa zmiana wydajności wentylatora zmienia oporu instalacji na poszczególnych pomieszczeniach. nikt się nie zajątknął nawet o średnicach czy przekrojach rur, o sposobie ich prowadzenia czy ocieplania. Nie znalazł się też żaden user mający realne doświadczenia z problemami akustycznymi WM. natomiast rozwinęła się dyskusja na temat rekuparacji o którą nikt nie pytał.

Tomraider.

Edytowano przez tomraider (zobacz historię edycji)
Napisano
15 godzin temu, tomraider napisał:

Każdy wybiera drogę jaką może i uważa za słuszną i nic innym do tego.

No ja po przeczytaniu wątku uważam to za podsumowanie tematu :)

2 godziny temu, tomraider napisał:

Niewiele wyjaśniłem i nie po to się tu w tym wątku wypowiadam by coś wyjaśniać

Paradoks :D

 

2 godziny temu, tomraider napisał:

 nikt się nie zajątknął nawet o średnicach czy przekrojach rur, o sposobie ich prowadzenia czy ocieplania.

Przecież była wklejona tabelka z przekrojami, prędkościami i wydajnością. A prowadzenie kolega miał chyba zaplanowane już.

Sam dopiero planuję kanały i wentylację w swoim nietypowym budynku, więc nie będę się wypowiadał, jeżeli ktoś jest specjalistą i wie lepiej.

Ale nie uwzględniając rekuperacji w instalacji po co uwzględniać izolację kanałów? Skoro ma z lekka wiać chłodem w sypialni przy -5, a straty z usuwanego znikome?

Napisano (edytowany)
22 minuty temu, Takiowaki napisał:

Przecież była wklejona tabelka z przekrojami, prędkościami i wydajnością.

Dokładnie w post #5 :icon_cool:

 

Dodam tylko, że ta tabelka dotyczy domu jednorodzinnego/mieszkania i pokazuje tylko maksymalne przepływy, w przewodach doprowadzających powietrze bezpośrednio do nawiewnika,  nie większe niż 3 m/s, bo takie są ograniczenia "ustawowe", bo podana szybkość/prędkość nie "generuje" hałasu - dopuszczalne jest do 30 dB.

 

Dopowiem także, że w przewodach głównych rozprowadzających powietrze t -  max. 4,5 m/s

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
5 minut temu, Takiowaki napisał:

No ja po przeczytaniu wątku uważam to za podsumowanie tematu :)

Paradoks :D

 

Przecież była wklejona tabelka z przekrojami, prędkościami i wydajnością. A prowadzenie kolega miał chyba zaplanowane już.

Sam dopiero planuję kanały i wentylację w swoim nietypowym budynku, więc nie będę się wypowiadał, jeżeli ktoś jest specjalistą i wie lepiej.

Ale nie uwzględniając rekuperacji w instalacji po co uwzględniać izolację kanałów? Skoro ma z lekka wiać chłodem w sypialni przy -5, a straty z usuwanego znikome?

Wszystkie kanały nawiewne musisz izolować termicznie (nawet jak masz rekuparację) , płynie nimi powietrze o temp niższej niż wewnątrz domu , wychładzają one np. ściany czy sufity podwieszane , na powierzchni nieocieplonych może wykroplić  się para wodna z wnętrza domu. Kanały wywiewne ociepla się po ich przejściu przez warstwę ocieplenia do przestrzeni nieogrzewanych.Nawet przy - 15 jeżeli na nawiewie w suficie masz amenostat a wentylację ustawioną na ok50m3/h to praktycznie nie czuć nieprzyjemnie zimnego  nadmuchu powietrza nawet jak się stoi bezpośrednio pod nim ,przynajmniej w moim domu. Straty wentylacji są niewielkie jak dom mam małe zapotrzebowanie na ciepło i wtedy inwestowanie w odzysk już jest mocno dyskusyjne ekonomicznie.Jeżeli naprawdę chcesz wiedzieć ile może według praw fizyki (a nie według reklamy producenta) energetycznie rekuparator to zapoznaj się ze zrozumieniem z wykresem Molliera. 

Napisano
1 minutę temu, tomraider napisał:

Straty wentylacji są niewielkie jak dom mam małe zapotrzebowanie na ciepło

:icon_eek:

Co ma piernik do wiatraka - minimalna ilość powietrza wentylacyjnego jest określona.

Straty na ogrzanie powietrza wentylacyjnego w kWh będą dokładnie takie same - różnice mogą tylko wynikać tylko z ilości pomieszczeń "brudnych" albo w skrajnych przypadkach od ilości osób przewidzianych w projekcie budowlanym.

Napisano
4 minuty temu, tomraider napisał:

Nawet przy - 15 jeżeli na nawiewie w suficie masz amenostat a wentylację ustawioną na ok50m3/h to praktycznie nie czuć nieprzyjemnie zimnego  nadmuchu powietrza nawet jak się stoi bezpośrednio pod nim ,przynajmniej w moim domu.

Czyli zakładając te 50m3/h w sypialni dwuosobowej (np. u mnie powierzchnia 4 x 4,5m x 2,5m wysokości = 45m3) i nawiewając ślicznie zaizolowanym kanałem świeże powietrze z zewnątrz, do tego grzejąc niskotemperaturowo podłogówką zasilaną z pompy ciepła powietrznej. No na mój prosty rozumek będzie zimno jak cholera, ale może się sporo mylę?

Napisano
10 minut temu, bajbaga napisał:

Dokładnie w post #5 :icon_cool:

 

Dodam tylko, że ta tabelka dotyczy domu jednorodzinnego/mieszkania i pokazuje tylko maksymalne przepływy, w przewodach doprowadzających powietrze bezpośrednio do nawiewnika,  nie większe niż 3 m/s, bo takie są ograniczenia "ustawowe", bo podana szybkość/prędkość nie "generuje" hałasu - dopuszczalne jest do 30 dB.

 

Dopowiem także, że w przewodach głównych rozprowadzających powietrze t -  max. 4,5 m/s

Prawda jest taka że albo zleca się drogi projekt wentylacji (lub się taki już ma w projekcie domu) albo przewymiarowuje kanału ,co przy niewielkich rozmiarach wentylacji w domku jednorodzinnym nie jest aż takie drogie  i mamy bezgłośną instalację wentylacyjną kompensującą wszelkie niedoskonałości zmian oporów przy zmianach wydajności wentylatora. Trzymanie się prędkości i poziomu dzwięku ma sens jak umiemy to zmierzyć a urządzenia pomiarowe są drogie i nawet większość firm zajmujących się wentylacją ich poprostu nie ma.

Napisano
1 minutę temu, Takiowaki napisał:

No na mój prosty rozumek będzie zimno jak cholera, ale może się sporo mylę?

Dokładnie.

Z nawiewu będzie Ci pizgało, pi razy ok,o temperaturą równą temperaturze powietrza zewnętrznego - czyli jak na zewnątrz będzie -15  to będzie delta t około 35 stopni.

Aby to ogrzać musisz dysponować (dodatkową)  mocą około 0,5 kW - a przeca tej zimy temperatury spadały poniżej -30.

Napisano
7 minut temu, bajbaga napisał:

:icon_eek:

Co ma piernik do wiatraka - minimalna ilość powietrza wentylacyjnego jest określona.

Straty na ogrzanie powietrza wentylacyjnego w kWh będą dokładnie takie same - różnice mogą tylko wynikać tylko z ilości pomieszczeń "brudnych" albo w skrajnych przypadkach od ilości osób przewidzianych w projekcie budowlanym.

Jeżeli jeden dom dobrze ocieplony zużywa gaz za np.2 zł dziennie a drugi gorzej ocieplony zużywa gaz za 20 zł dziennie to jeżeli oba wentylujemy identycznie i straty z powodu wentylacji w każdym wynoszą np 50 % jak sam napisałeś to w pierwszym domu tracimy 1zł  a w drugim 10 zł więc jest różnica. Pomiary w moim domu z wilgocia technologiczną pokazały iż działająca wentylacja na ok 50 m3/h generuje straty ok 20% czyli ok 80 gr/dziennie. 

Tomraider.

Napisano
5 minut temu, tomraider napisał:

Trzymanie się prędkości i poziomu dzwięku ma sens jak umiemy to zmierzyć a urządzenia pomiarowe są drogie i nawet większość firm zajmujących się wentylacją ich poprostu nie ma.

Jakie drogie ? 

Anemometry kosztują już od trochę powyżej 100zł + własnym sumptem należy wykonać kołnierze/nakładki - dla wymaganych w tym przypadku potrzeb aż nadto przydatny.

Profesjonalne od 500zł.

Napisano
5 minut temu, bajbaga napisał:

Dokładnie.

Z nawiewu będzie Ci pizgało, pi razy ok,o temperaturą równą temperaturze powietrza zewnętrznego - czyli jak na zewnątrz będzie -15  to będzie delta t około 35 stopni.

Aby to ogrzać musisz dysponować (dodatkową)  mocą około 0,5 kW - a przeca tej zimy temperatury spadały poniżej -30.

Zbuduj własną WM i sprawdż sam czy jest tak jak piszesz, tej zimy miałem tylko ze dwa dni w których użyłbym nagrzewnicy kanałowej gdybym ją miał , WM działa łagodnie nawiew i wywiew jest praktycznie niewyczuwalny.

Napisano
2 minuty temu, tomraider napisał:

Jeżeli jeden dom dobrze ocieplony zużywa gaz za np.2 zł dziennie a drugi gorzej ocieplony zużywa gaz za 20 zł dziennie to jeżeli oba wentylujemy identycznie i straty z powodu wentylacji w każdym wynoszą np 50 % jak sam napisałeś to w pierwszym domu tracimy 1zł  a w drugim 10 zł więc jest różnica. Pomiary w moim domu z wilgocia technologiczną pokazały iż działająca wentylacja na ok 50 m3/h generuje straty ok 20% czyli ok 80 gr/dziennie. 

Tomraider.

On podał straty liczone w kWh, nie w %. Przecież ciepła uleci procentowo więcej przez gorzej zaizolowane ściany, dach... Czyli rozłożenie strat na poszczególne kanały ucieczki się zmieni. Ale nie w wentylacji, chyba, że podkręcisz prędkość i zanim pójdzie w ściany wywiejesz już kanałem. No ja tak to rozumuję

Napisano
3 minuty temu, bajbaga napisał:

Jakie drogie ? 

Anemometry kosztują już od trochę powyżej 100zł + własnym sumptem należy wykonać kołnierze/nakładki - dla wymaganych w tym przypadku potrzeb aż nadto przydatny.

Profesjonalne od 500zł.

I uważasz że można jednym anemometrem zmierzyć przepływy na np.10 anemostatach po kolei i to da Ci jakikolwiek wynik. Oj kolego metrologi też nie miałeś  w szkole.

Napisano

Raczej zmień ton - bo już mnie nudzi.

 

Dla potrzeb pomiaru prędkości powietrza przed anemostatami  nawiewnymi w WM w kurnikach, taki anemometr jest w sam raz.

 

Pomijam już to, że średnio kumaty technicznie, jest w stanie to wyliczyć (z tabel).

Napisano (edytowany)
26 minut temu, bajbaga napisał:

Masz dość wydajne wentylatory.

Te wyniki to przy jakiej wydajności wentylatorów ?

Żeby zrozumieć po co komu duże łopaty wentylatora trzeba mieć świadomość jaką pracę mają one do wykonania czyli ile waży m3 powietrza i ile kg powietrza trzeba przewalić przez wentylację na godzinę, oczywiście można to zrobić wiatraczkiem od laptopa przez rurke od długopisu tylko trzeba wtedy zainwestować w profesjonalne stopery do uszu dla całej rodziny. Wydajność w EBM jest prawie liniowa do napięcia sterującego  od 2v do 10v zmienia się wydajność od 0 do 750 m3/h . praktycznie 150 m3/h w zupełności wystarczy latem , przy takiej wydajności wentylator działa bardzo cicho a sama wentylacja jest bezgłośna  i  jako silnik prądu stałego duży moment obrotowy więc daje radę , sterowanie potencjometrem za 5 zł.

Edytowano przez tomraider (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
12 minut temu, bajbaga napisał:

Raczej zmień ton - bo już mnie nudzi.

 

Dla potrzeb pomiaru prędkości powietrza przed anemostatami  nawiewnymi w WM w kurnikach, taki anemometr jest w sam raz.

 

Pomijam już to, że średnio kumaty technicznie, jest w stanie to wyliczyć (z tabel).

Nie rozumiem, najpierw piszesz o nakładkach co sugeruje pomiar na anemostacie, teraz już opisujesz pomiar przed amenostatem, groch z kapusta. jak w domu jednorodzinnym dokonasz pomiaru przed amenostatem jak wszystko jest zabudowane, po co mierzyć prędkość przed anemostatami na rurze zasilające w okolicach wentylatora. Żeby zmierzyć na 10 anemostatach przepływy musisz mieć 10 mierników a nie jeden.

5 minut temu, bajbaga napisał:

Pytanie było proste

 

50-70 m3/h

Edytowano przez tomraider (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
4 minuty temu, tomraider napisał:

...... najpierw piszesz o nakładkach co sugeruje pomiar na anemostacie, teraz już opisujesz pomiar przed amenostatem, groch z kapusta

 

Żeby zmierzyć na 10 anemostatach przepływy musisz mieć 10 mierników a nie jeden.

:zalamka:

 

Faktycznie - nie rozumiesz. :bezradny:

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
5 minut temu, bajbaga napisał:

:zalamka:

 

Faktycznie - nie rozumiesz. :bezradny:

Faktycznie to Ty nie rozumiesz , chyba że masz anemometr nie stawiający jakiegokolwiek  oporu i nie wpływający podczas pomiaru na przepływy na innych anemostatach.  Jeszcze o takim nie czytałem ale może takowe istnieją? jak mawiał Ferdynant Kiepski są rzeczy które się fizjologom nie śniły.......

Napisano

Podaj źródło tych rewelacji o znaczących oporach anemometru - nawet tych najtańszych o dokładności do 1%.

 

I dalej się migasz z podaniem 

44 minuty temu, bajbaga napisał:

Te wyniki to przy jakiej wydajności wentylatorów ?

 

Ps. I chodzi o anemometry używane przy WM kurników, a nie instytutu atomowego.

Napisano
2 minuty temu, bajbaga napisał:

Podaj źródło tych rewelacji o znaczących oporach anemometru - nawet tych najtańszych o dokładności do 1%.

 

I dalej się migasz z podaniem 

 

Potrzebujesz żródeł to je sobie poszukaj, masz taki sam dostęp do nich jak ja, myślisz że mam czas i ochotę odrabiać Twoje zadania domowe? 

WYDAJNOŚĆ 50-70 m3/h.

po co Ci wydajność , w wentylacji chodzi o zupełnie coś innego niż wydajność  tylko trzeba najpierw zrozumieć jak wentylacja działa , jakie ma cele i jakie negatywne konsekwencje powoduje jej zastosowanie w domu jednorodzinnym. Najlepiej ją mieć u siebie w domu wtedy namacalnie można poczuć i zrozumieć jak działa.

Napisano

No i wszystko jasne potwierdził 50m3/h na cały dom.

 

Na zakończenie - punktem odniesienia zawsze są/powinny być wielkości normatywne - przynajmniej dla mnie, bo udzielając porady trzeba się z tym liczyć, dla dobra pytającego inwestora.

Mariusz może mieć potrzebę wentylacji większej - bo np. hoduje rybki, albo uprawia konopie.

 

Finito.

Napisano

Miałem kiedyś na wydziale prowadzącego zajęcia z mechaniki ogólnej, mgr Piotra. Chyba trzy lata był po obronie. Męczył i gnębił studentów niemiłosiernie.

Ale razu pewnego była ustna obrona, studenci wchodzili trójkami. Padało pytanie, jeżeli ktoś nie znał odpowiedzi, odpowiadał następny. Po kilku kolejkach pytań następowało podsumowanie, trzeba było odpowiedzieć przynajmniej na trzy.

Kolega obok odpowiedział na dwa pytania, trzecie według prowadzącego nie było wyczerpujące i chciał go oblać.

W komisji siedział jednak też kierownik katedry, prof. M.

Na stwierdzenie mgr Piotra, że student nie zalicza, stwierdził spokojnie: "Piotruś, nie pier*ol, zadaj mu kolejne pytanie"

Zyskał taki szacunek, że na wykładach zawsze panowało skupienie i cisza.

 

Tak i tu trochę szacunku by się przydało. Gdy bajbaga, z Adamem_mk i garstką ludzi rozkręcali forum muratora, prawdopodobnie przygotowywałeś się do matury... Albo tylko sprawiasz wrażenie wysoko-noszącego się...

Napisano
6 minut temu, Takiowaki napisał:

Miałem kiedyś na wydziale prowadzącego zajęcia z mechaniki ogólnej, mgr Piotra. Chyba trzy lata był po obronie. Męczył i gnębił studentów niemiłosiernie.

Ale razu pewnego była ustna obrona, studenci wchodzili trójkami. Padało pytanie, jeżeli ktoś nie znał odpowiedzi, odpowiadał następny. Po kilku kolejkach pytań następowało podsumowanie, trzeba było odpowiedzieć przynajmniej na trzy.

Kolega obok odpowiedział na dwa pytania, trzecie według prowadzącego nie było wyczerpujące i chciał go oblać.

W komisji siedział jednak też kierownik katedry, prof. M.

Na stwierdzenie mgr Piotra, że student nie zalicza, stwierdził spokojnie: "Piotruś, nie pier*ol, zadaj mu kolejne pytanie"

Zyskał taki szacunek, że na wykładach zawsze panowało skupienie i cisza.

 

Tak i tu trochę szacunku by się przydało. Gdy bajbaga, z Adamem_mk i garstką ludzi rozkręcali forum muratora, prawdopodobnie przygotowywałeś się do matury... Albo tylko sprawiasz wrażenie wysoko-noszącego się...

Wspomniałeś Adama mk z FM . Tak się składa że podczas przygotować i samej budowy mojej wentylacji w moim domu dzwoniłem do  niego i przegadałem z nim dosłownie kilkadziesiąt godzin telefonicznie. Czasem nawet godzinę lub dwie dziennie.uwierz że tak było. To właśnie Adam mk opowiedział mi o swoich wieloletnich doświadczeniach w budowie WM i za jego namową zastosowałem takie a nie inne rozwiązania które wiązały się z konkretną pracą, konkretnymi wydatkami , które działają rewelacyjnie co doświadczam  na co dzień na swojej budowie. Mam szacunek dla wszystkich  piszących logicznie i opisujących swoje realne własne doświadczenia. Cześć ludzi pisze o normach ,liczbach itp, co nic nie wnosi i nic nie pomaga bo nie ma jak to zmierzyć a czasem same pomiary nic nie wnoszą ani nic nie wyjaśniają. Jestem zdania że w domu najważniejszym miernikiem jest człowiek i jego odczucia , trzeba zrobić tak by każdemu mieszkańcowi było ciepło,miał czym świeżym oddychać i by dom nie niszczał z powodu np.zbyt wysokiej wilgotności . A jak to się osiągnie jest już mniej ważne i czy w sypialni będę miał 20 m3/h czy 50m3/h to mnie nie interesuje i nie zamierzam to mierzyć, jak będzie świeże powietrze, odpowiednia wilgotność i się dobrze wyśpię to więcej mi nie trzeba. Rozumiesz moje podejście? 

pozdrawiam Tomraider

 

38 minut temu, bajbaga napisał:

No i wszystko jasne potwierdził 50m3/h na cały dom.

 

Na zakończenie - punktem odniesienia zawsze są/powinny być wielkości normatywne - przynajmniej dla mnie, bo udzielając porady trzeba się z tym liczyć, dla dobra pytającego inwestora.

Mariusz może mieć potrzebę wentylacji większej - bo np. hoduje rybki, albo uprawia konopie.

 

Finito.

jaki Mariusz? hodujesz konopie?

Napisano
11 minut temu, tomraider napisał:

Rozumiesz moje podejście? 

Oczywiście. Sugeruję trochę sympatyczniejszy ton wypowiadania się do ludzi nieznanych.

Sam kanały podobieram tak, jak radzą doświadczeni teoretycznie i praktycznie. Jakoś ich wypowiedzi ze sobą zbytnio nie kolidują. Jednostkę kupię gotową. Pomimo jakiegoś tam technicznego obycia ryzykować porażką nie zamierzam. Czas poświęcony na przygotowania, konsultacje, wykonanie poświęcę na pracę. Jeszcze troszkę na chleb mi zostanie :) A jak jest u Marcina?

Napisano
5 minut temu, Takiowaki napisał:

A jak jest u Marcina?

mi na chleb też by zostało jak bym kupił gotowe urządzenie ale jednak wolę zmontować sam na tych silnikach co Tomraider mi polecił 

Napisano
2 minuty temu, Takiowaki napisał:

Oczywiście. Sugeruję trochę sympatyczniejszy ton wypowiadania się do ludzi nieznanych.

Sam kanały podobieram tak, jak radzą doświadczeni teoretycznie i praktycznie. Jakoś ich wypowiedzi ze sobą zbytnio nie kolidują. Jednostkę kupię gotową. Pomimo jakiegoś tam technicznego obycia ryzykować porażką nie zamierzam. Czas poświęcony na przygotowania, konsultacje, wykonanie poświęcę na pracę. Jeszcze troszkę na chleb mi zostanie :) A jak jest u Marcina?

Widzisz czasem mnie denerwuje że ludzie mający jaką wiedzę nie pomagają innym którzy tej wiedzy najczęściej w ogóle nie mają  polecając urządzenia o wieloletniej stopie zwrotu, nie piszą uczciwie jakie faktyczne marne efekty energetyczne one dają w stosunku do ceny. Czytam wiele o fotowoltanice ,solarach, rekuparatorach ,pompach ciepła itp. O realnych doświadczeniach realnych użytkowników i czasami idzie ręce załamać jak opisują efekty jakie przynoszą im ich instalacje. W tym wszystkim wcale nie chodzi o oszczędność czy pozyskiwanie darmowej energii. Poczytaj a zorientujesz się jak żałośnie wygląda dziś technologia ekologiczna tylko z nazwy. Jako ciekawostkę napiszę że dopiero od niedawna energia zużyta do produkcji panela fotowoltaniki jest równa energii jaką taki panel jest wygenerować w czasie całego ,,swojego życia,,. więc po co je w ogóle produkować? i tak jest ze wszystkim  rekuparatorami włącznie.

4 minuty temu, marcinx00 napisał:

mi na chleb też by zostało jak bym kupił gotowe urządzenie ale jednak wolę zmontować sam na tych silnikach co Tomraider mi polecił 

A mnie te silniki polecił Adam mk.

Napisano
Dnia ‎2018‎-‎02‎-‎25 o 10:05, marcinx00 napisał:

a) kanał 90x200 to rura około 180 mm czy tak ?

Mnie np już takie pytanie z lekka zastanowiło. Bo pomijając wszelakie zasady termodynamiki, hydrauliki i wszystko co pochodzi od fizyki i chemii to trzeba zacząć od matematyki. Wtedy układ funkcjonalny, zrównoważony i zadowalający wszystkich ma prawo powstać w budynku. Nic więcej sugerować nie będę :)

 

Dlatego My tu już od początku tematu byliśmy lekko zdziwieni w czym mamy pomóc, gdyż autor już był przez kogoś prowadzony, miał założenia i zarys wykonania :) Przecież kierując Marcinem przekazałeś Mu zapewne szczegóły funkcjonowania własnej wentylacji, które nam są nieznane...

Napisano
Dnia 25.02.2018 o 20:21, bajbaga napisał:

Instalacja oparta na skrzynkach rozdzielczych, czy "rozgałęzieniach" ?

 

Dnia 25.02.2018 o 20:33, marcinx00 napisał:

chciałbym to zrobić na skrzynkach rozdzielczych

A schemat na rozgałęzieniach.

Napisano

Na początku chodziło mi czy taki wymiar fi180 to odpowiednik kanału 9x20
Schemat taki narysowałem na szybko aby było wiadomo gdzie chciałem nawiewać i wywiewać nie miał on przedstawiać rodzaju połączenia

Wysłane z mojego DRIVE przy użyciu Tapatalka

Napisano
2 godziny temu, marcinx00 napisał:

mi na chleb też by zostało jak bym kupił gotowe urządzenie ale jednak wolę zmontować sam na tych silnikach co Tomraider mi polecił 

Kolego nie wierz w ani jedno słowo z polecenia tego neofity wentylacyjnego, bo opowiada takie bzdury które obrażają inteligencję nawet średnio rozgarniętego człowieka.

Koleś nałykał się prawd objawionych z trzeciej ręki, trochę poprzekręcał i myśli że może już robić wykłady i pouczać innych.

Np. ta kuriozalna odpowiedź na stwierdzenie bajbagi o takich samych stratach wentylacyjnych, powinna dać wszystkim jasny sygnał że to gość który nie rozumie podstawowych zasad wentylacji i każdych innych, a jego uczelnią mogły być chyba tylko Lasy Kabackie ::icon_lol:

Jeżeli jeden dom dobrze ocieplony zużywa gaz za np.2 zł dziennie a drugi gorzej ocieplony zużywa gaz za 20 zł dziennie to jeżeli oba wentylujemy identycznie i straty z powodu wentylacji w każdym wynoszą np 50 % jak sam napisałeś to w pierwszym domu tracimy 1zł  a w drugim 10 zł więc jest różnica. Pomiary w moim domu z wilgocia technologiczną pokazały iż działająca wentylacja na ok 50 m3/h generuje straty ok 20% czyli ok 80 gr/dziennie. 

Tomraider.

Jak takie same to takie same, a nie proporcjonalne do całości zużywanej energii na ogrzanie domu.

Jak w jednym domu 1 zł to w drugim też 1zł, Tomuśraider kumasz ?. 

 

 

Napisano
27 minut temu, marcinx00 napisał:

Na początku chodziło mi czy taki wymiar fi180 to odpowiednik kanału 9x20

Marcin, kurka wodna, policzysz pole przekroju obu kanałów?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...