Skocz do zawartości

Piec elektryczny zamiast pompy ciepła. Koszt, opłacalność, sterowanie


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Mam obecnie w domu pompę ciepła (dom kupiłem z rynku wtórnego). Pompa niestety jest o niskiej wydajności i przy mrozach nie daje rady nagrzewać całego domu do oczekiwanej przeze mnie temperatury 22 stopni. A co za tym idzie muszę wykorzystywać dodatkowe źródła ciepła w postaci piecyków olejowo-elektrycznych. Dodatkowo ma już swoje lata i wymaga dość kosztownego serwisowania. Każda awaria to brak ogrzewania. Zastanawiam się nad odłączeniem pompy od instalacji (ogrzewanie podłogowe/wodne) i podłączenie ogrzewania elektrycznego. 

 

Powierzchnia do ogrzania to ok 115 m2. Instalacja tak jak wspominałem podłogowa/wodna

Jaki jest orientacyjny koszt pieca i instalacji. Jakich rachunków można spodziewać się miesięcznie w okresie grzewczym przyjmując ogrzewanie na poziomie 22 stopni. 
 

Ponadto zależy mi na sterowaniu ogrzewaniem za pomocą sterownika, który można włączyć do sieci Apple HomeKit. 

 

Z góry dziękuję za pomoc

Napisano
16 minut temu, Ubiq napisał:

Jakich rachunków można spodziewać się miesięcznie w okresie grzewczym przyjmując ogrzewanie na poziomie 22 stopni. 

Wyższych, niż masz obecnie (nie licząc napraw). Jeżeli masz pieniążki, to zainwestuj w nową pompę.

Napisano

Co to za pompa, ile lat służy, jak sprawdzała się poprzednim właścicielom domku?  Jak ogrzewana jest cwu?

Może pomyśl o jakiejś nowej generacji - powietrze-powietrze...

 

Nic nie piszesz o domu - układ, ocieplenie, sama oczekiwana temperatura nic nie określa...

Napisano
4 minuty temu, Takiowaki napisał:

Wyższych, niż masz obecnie (nie licząc napraw). Jeżeli masz pieniążki, to zainwestuj w nową pompę.

Z tego co czytałem to piece elektryczne chyba nie są specjalnie awaryjne. 

 

4 minuty temu, uroboros napisał:

Co to za pompa, ile lat służy, jak sprawdzała się poprzednim właścicielom domku?  Jak ogrzewana jest cwu?

Może pomyśl o jakiejś nowej generacji - powietrze-powietrze...

 

Nic nie piszesz o domu - układ, ocieplenie, sama oczekiwana temperatura nic nie określa...

Pompa działa od 2009 roku. Poprzedni właściciel nie żyje więc nie dostanę odpowiedzi. Woda ogrzewana jest z pompy do bojlera. Po podgrzaniu wody, pompa stara się utrzymać temperaturę podłogówki. 

 

Zależy mi żeby koszt instalacji i urządzenia nie był nadmiernie wysoki. W dodatku nie chcę robić rewolucji w kotłowni a piec elektryczny jest chyba zdecydowanie mniej inwazyjny niż inne formy. 

 

Dom jest z 2009 roku to właściwie segment skrajny. Dwu poziomowy. Na dole salon, kuchnia i mała łazienka, na górze 3 sypialnie i łazienka. Jeśli chodzi o ocieplenie powiem wprost - nie wiem. 

Napisano

Nawet jeżeli pompa i cała instalacja jest niezbyt dobrze dobrana (w efekcie sprawność pompy jest niska) to zastąpienie jej kotłem elektrycznym spowoduje 2-3 krotny wzrost rachunków.

Jednak zbyt mało mamy tu informacji o pompie i budynku (choćby jego zapotrzebowanie na ciepło, rodzaj i parametry pracy pompy) żeby coś sensownego doradzać.

Napisano
10 minut temu, uroboros napisał:

 

Może pomyśl o jakiejś nowej generacji - powietrze-powietrze

Chyba powietrze- woda ;)

5 minut temu, Ubiq napisał:

Z tego co czytałem to piece elektryczne chyba nie są specjalnie awaryjne. 

Chodzi mi o awarie obecnej pompy ciepła.

Może wystarczy dodać kolejny odwiert...

Napisano

Albo kupić PCi woda/woda o większej wydajności.

I trochę napisać na czym te awarie polegają, i spisać z tabliczki co to za PCi.

Ps. A może wystarczy wezwać dobrego fachowca od PCi ?

Napisano
14 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Nawet jeżeli pompa i cała instalacja jest niezbyt dobrze dobrana (w efekcie sprawność pompy jest niska) to zastąpienie jej kotłem elektrycznym spowoduje 2-3 krotny wzrost rachunków.

Jednak zbyt mało mamy tu informacji o pompie i budynku (choćby jego zapotrzebowanie na ciepło, rodzaj i parametry pracy pompy) żeby coś sensownego doradzać.

No właśnie ale tu pytanie. Bo pompa chodzi na najwyższym biegu. Non-stop próbuje ocieplić dom. W rezultacie ani nie jest ciepło ani rachunki niskie. 
I tak w lato kiedy pompa ogrzewa tylko wodę rachunki mam po 230-250 zł w zimę 750-800 zł 

I pytanie czy piec elektryczny na prawdę zrobi mi rachunek na 1600-2400 zł ?

Napisano
11 minut temu, Takiowaki napisał:

Chyba powietrze- woda

Faktycznie - źle skopiowałem...

12 minut temu, Takiowaki napisał:

Może wystarczy dodać kolejny odwiert...

Pisał gdzieś, jaką ma pompę?

 

Oddziel grzanie wody użytkowej od ogrzewania domu - odciążysz pompę ciepła...

Przyjrzyj się izolacji cieplnej - jeśli to końcowe mieszkanie w szeregówce, to może warto docieplić z zewnątrz.

 

Napisano
6 minut temu, bajbaga napisał:

???????

To jest jakieś dziwne ustrojstwo (wrzucę później zdjęcia) gdzie na sterowniku jest tylko jedno pokrętło 1-10. Jest ustawione na maks co i tak nie daje spodziewanego efektu. 
 

 

4 minuty temu, uroboros napisał:

Oddziel grzanie wody użytkowej od ogrzewania domu - odciążysz pompę ciepła...

Przyjrzyj się izolacji cieplnej - jeśli to końcowe mieszkanie w szeregówce, to może warto docieplić z zewnątrz.

 

Czyli na przykład tylko wodę podgrzewać elektrykiem? 

Napisano
1 minutę temu, bajbaga napisał:

Czy aby na pewno jest to pompa ciepła - skąd to wiesz ?

No parę lat już tam mieszkam. Gość, który mi to serwisuje nazywa to pompą ciepła. Nie znam się na tym ale na nic innego mi to nie wygląda. Na urządzeniu z tego co pamiętam jest napis IVT Evergreen. A to producent właśnie pomp. 

Napisano
15 minut temu, Ubiq napisał:

No parę lat już tam mieszkam. Gość, który mi to serwisuje nazywa to pompą ciepła. Nie znam się na tym ale na nic innego mi to nie wygląda. Na urządzeniu z tego co pamiętam jest napis IVT Evergreen. A to producent właśnie pomp. 

Tak jak radzi Bajbaga, zrób zdjęcie urządzenia i tabliczek wszelakich

Napisano
2 godziny temu, Ubiq napisał:

IVT Evergreen

Czy może IVT GreenLine?

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 14.02.2018 o 14:21, Ubiq napisał:

I tak w lato kiedy pompa ogrzewa tylko wodę rachunki mam po 230-250 zł w zimę 750-800 zł 

I pytanie czy piec elektryczny na prawdę zrobi mi rachunek na 1600-2400 zł ?

Do czasu, gdy koledzy ma forum "rozbiorą" Twoją pompę, proponuję zapoznać się z ofertą pieców elektr. do CO/CWU firmy KOSPEL.

Na ich stronie www.kospel.pl wypełnij formularz dot Twoich potrzeb - dobiorą Ci optymalny model

Mam ich piec 12kW do ogrzewania CO domu od 15 lat - zero awarii.

Dodatkowo mam drugi też KOSPEL 12kW przepływowy oddzielny do CWU załączany priorytetowo.

 

Co do kosztów wypowiem się jak podasz więcej informacji dot, powierzchni i kubatury mieszkania, ilości osób, parametrów budynku : z czego zbudowany, jakie ocieplenie ścian, stropów, jakie okna, jaki i jak izolowany dach itp.

 

Domyślam się , że dom nie ma dostępu do gazu miejskiego - czy TAK ?

 

Pozdr

WP

 

Napisano
Dnia 14.02.2018 o 14:05, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Nawet jeżeli pompa i cała instalacja jest niezbyt dobrze dobrana (w efekcie sprawność pompy jest niska) to zastąpienie jej kotłem elektrycznym spowoduje 2-3 krotny wzrost rachunków.

Witam Kolegę Jarka ,

a może nie ma co straszyć Autora kosztami 2-3 razy większymi przy przejściu na kocioł elektryczny , bo za mało wiemy o obiekcie i preferencjach mieszkańców jak to kolega słusznie zauważył.

Mam ciekawe obserwacje do przekazania co do kosztów po kilkunastu latach użytkowania 2 domów - jeden zasilany w CO/CWU gazem ziemnym a drugi prądem. Ale poczekajmy na dod. informacje od Autora tego wątku, może mu coś wspólnie z bracią forumowiczów-specjalistów doradzimy

 

Pozdr

WP

7 minut temu, Takiowaki napisał:

Nowy Markietingowiec?

Witam Kolegę "Takiiowaki"

jestem co prawda "nowy" na tym FORUM, ale nie marketingowiec.

Po prostu jestem zadowolony z produktów tej firmy jako użytkownik - i tyle .

A kilku różnych producentów w tej materii już przerobiłem na własnej skórze  np. Elektrolux, Vaillant , Siemens , Biawar i paru innych marketowych

 

Pozdr

WP

Napisano (edytowany)
7 godzin temu, wojciech_pi napisał:

Mam ciekawe obserwacje do przekazania co do kosztów po kilkunastu latach użytkowania 2 domów - jeden zasilany w CO/CWU gazem ziemnym a drugi prądem.

Bardzo jestem ciekaw tego porównania. Szczególnie jeśli są to domy i instalacje w pewnym przynajmniej stopniu porównywalne.

Dnia 14.02.2018 o 14:21, Ubiq napisał:

No właśnie ale tu pytanie. Bo pompa chodzi na najwyższym biegu. Non-stop próbuje ocieplić dom. W rezultacie ani nie jest ciepło ani rachunki niskie. 
I tak w lato kiedy pompa ogrzewa tylko wodę rachunki mam po 230-250 zł w zimę 750-800 zł 

I pytanie czy piec elektryczny na prawdę zrobi mi rachunek na 1600-2400

to są rachunki za jakie okresy - sezon letni, zimowy - czy miesięczne?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...