Skocz do zawartości

Wymiana starego grzejnika


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam 
W starym domu po dziadkach który częściowo remontuje, przyszedł czas na wymianę grzejników (cała instalacja grzewcza będzie wymieniona dopiero w połowie 2018 r ) , w jednym z pomieszczeń jest stary nietypowy grzejnik który ma pryłączoną dość grubawą rurę z nakrętką na klucz rozm 34 
Chciałbym zrobić przyłącze pod nowy grzejnik z rurką na 1/2 tylko jak zrobić przejście ze starej instalacji pod nowy grzejnik ?
W załączniku przesyłąm zdjęcia 

20171218_115234.jpg

20171218_115246.jpg

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Napisano

U mnie się udało, w obieg grawitacyjny kilka lat temu dodałem pompkę obiegową. Pomogło ustabilizować odbiór ciepła w pomieszczeniach. Jest jednak taka możliwość, że nowy grzejnik nie będzie grzał pełną parą. Dlatego sugeruję by zamontować nowoczesny grzejnik z przyłączem zbliżonym do starego. Grzejniki żeliwne przeżywają swój renesans i na rynku są designerskie modele.

Napisano (edytowany)

Dokładnie ,instalacja jest instalalacja grawitacyjną , nowy grzejnik jest na gwint 1/2 " ,czyli redukcja w większej rury na mniejszą odpada ? 
W takim razie jak inaczej można podłączyć ten grzejnik ? 
W innej części domu wszystkie rurki są na 1/2 " 

a jeśli chodzi o redukcję jaką powinienem zastosować ,chodzi o rozmiar z klucza 34 tj 1 1/4 cala czy 1 1/2 ? 
 

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Z dodawaniem pompy obiegowej wstrzymałbym się jednak do całościowego remontu ogrzewania. Nie jest to wbrew pozorom drobny zabieg.

Co do samego grzejnika to nie znając układu całej instalacji nie sposób powiedzieć, czy zmiana przyłącza z 3/4' na 1/2' faktycznie spowoduje kłopoty. Wiele starych domów ma zmienione okna, docieplone ściany itd, więc słabsze działanie grzejnika nie musi być odczuwalne. Bardziej mnie ciekawi jakiego typu maja być te nowe grzejniki? Bo żeby grawitacyjny obieg działał, muszą mieć małe opory przepływu. Grzejniki płytowe odpadają i typowe zawory z głowicami termostatycznymi też.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano

Jarku, dlatego podsunąłem katalog z grzejnikami Viadrus, w których są przyłącza typowe dla grzejników żeliwnych z minionej epoki. Widziałem te grzejniki na targach Instalacje 2016 i zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie. W katalogu pdf wyglądają atrakcyjnie a "na żywo" jeszcze bardziej atrakcyjnie.  Na końcu katalogu jest tez alternatywa dla głowic, których to zastosowanie budzi Twoje obawy w tym szczególnym przypadku.

 

PS. pompa - fakt - ostateczność w przypadku braku obiegu po wymianie.

 

 

Napisano (edytowany)

jeśli chodzi o zmianę grzejnika to na chwilę obecna mam juz zakupione grzejniki C22 purmo o rozstawie przyłączeniowym 55 cm , więc nowe w/w raczej odpadają 
Instalacja jest na chwilę obecną zasilana " robionym" Piecem grawitacyjnie bez żadnej pompy , ilość grzejników 8 
Na chwilę obecną muszę sobie poradzić jakoś z tym podłączeniem, puki nie będe przerabiał całej instalacji tak jak to pisałem dopiero będzie ona modernizowana gdzieś w połowie 2018 roku 
 

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

To typowe grzejniki płytowe, więc do instalacji grawitacyjnej po prostu się nie naddają z racji bardzo dużych wewnętrznych oporów przepływu. Ponadto warunki gwarancji mogą nie dopuszczać pracy w układzie otwartym.

Na razie zostawiłbym stare grzejniki, a za wymianę i odpowiednie dostosowanie instalacji wziął się na wiosnę.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Instalacje mam zaplanowana na lipiec-sierpień , robię teraz ogólnie generalny remont dwóch pomieszczeń i planuje wymiane grzejników gdyż po pierwsze są dość stare i bardzo oszczepacją wnętrze a po drugie są one juz w bardzo słabym stanie technicznym ,obydwa już były "podleczone" by wytrwały do ogólnej wymiany , lecz wątpie by przetrwały tą zimę jeszcze bynajmniej jeden z nich ,który był reanimowany 2 lub 3 razy ....
a póki nie ma siarczystego mrozu podjął bym się ich wymiany 

Znajomy mi podpowiedział bym spróbował podłączenia krzyżowego tzn z jednej strony grzejnika u góry zasilanie , zaś z drugiej strony grzejnika na dole powrót , czy to miało by jakiś sens ? jedynym zwężeniem przepływu wody była by redukcja która była by wkecona już bezpośrednio do grzejnika z 3/4 na 1/2 , oraz zamontowanie zaworu kulowego "motylka" o przelocie 12mm 6031261300_1350755114.thumb.jpg.68644ed0253f41df177dbb6421079857.jpg

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Napisano
5 godzin temu, LucaO napisał:

Znajomy mi podpowiedział bym spróbował podłączenia krzyżowego tzn z jednej strony grzejnika u góry zasilanie , zaś z drugiej strony grzejnika na dole powrót , czy to miało by jakiś sens ? jedynym zwężeniem przepływu wody była by redukcja która była by wkecona już bezpośrednio do grzejnika z 3/4 na 1/2 , oraz zamontowanie zaworu kulowego "motylka" o przelocie 12mm 

To właściwie chyba jedyne sensowne podłaczenie tego rodzaju grzejników w twoim przypadku.

 

Czy będą na początku czy na końcu układu?

Ten grzejnik będzie podłaczony tak jak na rysunku ?

Nie możesz dać go po deugiej stronie, bliżej przelotów w ścianie?

Napisano

Jeden jest jako pierwszy to ten z grubym orurowaniem na 3/4 , drugi jest jako drugi od końca z orurowaniem na 1/2 

Zdjęcie dałem jako podgladaowe podłączenia , samo podłączenie zasilania będzie w poziomie bez kolanek , rurki wychodza mi że ściany jakieś ok 2m od grzejnika czyli ogólnie wgl tego rysunku grzejniki moje umiejscowione są  na ścianie na wprost patrząc na rysunek więc zaraz przy wylocie rurek ,

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...