Skocz do zawartości

Wymiana starego grzejnika


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam 
W starym domu po dziadkach który częściowo remontuje, przyszedł czas na wymianę grzejników (cała instalacja grzewcza będzie wymieniona dopiero w połowie 2018 r ) , w jednym z pomieszczeń jest stary nietypowy grzejnik który ma pryłączoną dość grubawą rurę z nakrętką na klucz rozm 34 
Chciałbym zrobić przyłącze pod nowy grzejnik z rurką na 1/2 tylko jak zrobić przejście ze starej instalacji pod nowy grzejnik ?
W załączniku przesyłąm zdjęcia 

20171218_115234.jpg

20171218_115246.jpg

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Napisano

U mnie się udało, w obieg grawitacyjny kilka lat temu dodałem pompkę obiegową. Pomogło ustabilizować odbiór ciepła w pomieszczeniach. Jest jednak taka możliwość, że nowy grzejnik nie będzie grzał pełną parą. Dlatego sugeruję by zamontować nowoczesny grzejnik z przyłączem zbliżonym do starego. Grzejniki żeliwne przeżywają swój renesans i na rynku są designerskie modele.

Napisano (edytowany)

Dokładnie ,instalacja jest instalalacja grawitacyjną , nowy grzejnik jest na gwint 1/2 " ,czyli redukcja w większej rury na mniejszą odpada ? 
W takim razie jak inaczej można podłączyć ten grzejnik ? 
W innej części domu wszystkie rurki są na 1/2 " 

a jeśli chodzi o redukcję jaką powinienem zastosować ,chodzi o rozmiar z klucza 34 tj 1 1/4 cala czy 1 1/2 ? 
 

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Z dodawaniem pompy obiegowej wstrzymałbym się jednak do całościowego remontu ogrzewania. Nie jest to wbrew pozorom drobny zabieg.

Co do samego grzejnika to nie znając układu całej instalacji nie sposób powiedzieć, czy zmiana przyłącza z 3/4' na 1/2' faktycznie spowoduje kłopoty. Wiele starych domów ma zmienione okna, docieplone ściany itd, więc słabsze działanie grzejnika nie musi być odczuwalne. Bardziej mnie ciekawi jakiego typu maja być te nowe grzejniki? Bo żeby grawitacyjny obieg działał, muszą mieć małe opory przepływu. Grzejniki płytowe odpadają i typowe zawory z głowicami termostatycznymi też.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano

Jarku, dlatego podsunąłem katalog z grzejnikami Viadrus, w których są przyłącza typowe dla grzejników żeliwnych z minionej epoki. Widziałem te grzejniki na targach Instalacje 2016 i zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie. W katalogu pdf wyglądają atrakcyjnie a "na żywo" jeszcze bardziej atrakcyjnie.  Na końcu katalogu jest tez alternatywa dla głowic, których to zastosowanie budzi Twoje obawy w tym szczególnym przypadku.

 

PS. pompa - fakt - ostateczność w przypadku braku obiegu po wymianie.

 

 

Napisano (edytowany)

jeśli chodzi o zmianę grzejnika to na chwilę obecna mam juz zakupione grzejniki C22 purmo o rozstawie przyłączeniowym 55 cm , więc nowe w/w raczej odpadają 
Instalacja jest na chwilę obecną zasilana " robionym" Piecem grawitacyjnie bez żadnej pompy , ilość grzejników 8 
Na chwilę obecną muszę sobie poradzić jakoś z tym podłączeniem, puki nie będe przerabiał całej instalacji tak jak to pisałem dopiero będzie ona modernizowana gdzieś w połowie 2018 roku 
 

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

To typowe grzejniki płytowe, więc do instalacji grawitacyjnej po prostu się nie naddają z racji bardzo dużych wewnętrznych oporów przepływu. Ponadto warunki gwarancji mogą nie dopuszczać pracy w układzie otwartym.

Na razie zostawiłbym stare grzejniki, a za wymianę i odpowiednie dostosowanie instalacji wziął się na wiosnę.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Instalacje mam zaplanowana na lipiec-sierpień , robię teraz ogólnie generalny remont dwóch pomieszczeń i planuje wymiane grzejników gdyż po pierwsze są dość stare i bardzo oszczepacją wnętrze a po drugie są one juz w bardzo słabym stanie technicznym ,obydwa już były "podleczone" by wytrwały do ogólnej wymiany , lecz wątpie by przetrwały tą zimę jeszcze bynajmniej jeden z nich ,który był reanimowany 2 lub 3 razy ....
a póki nie ma siarczystego mrozu podjął bym się ich wymiany 

Znajomy mi podpowiedział bym spróbował podłączenia krzyżowego tzn z jednej strony grzejnika u góry zasilanie , zaś z drugiej strony grzejnika na dole powrót , czy to miało by jakiś sens ? jedynym zwężeniem przepływu wody była by redukcja która była by wkecona już bezpośrednio do grzejnika z 3/4 na 1/2 , oraz zamontowanie zaworu kulowego "motylka" o przelocie 12mm 6031261300_1350755114.thumb.jpg.68644ed0253f41df177dbb6421079857.jpg

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Napisano
5 godzin temu, LucaO napisał:

Znajomy mi podpowiedział bym spróbował podłączenia krzyżowego tzn z jednej strony grzejnika u góry zasilanie , zaś z drugiej strony grzejnika na dole powrót , czy to miało by jakiś sens ? jedynym zwężeniem przepływu wody była by redukcja która była by wkecona już bezpośrednio do grzejnika z 3/4 na 1/2 , oraz zamontowanie zaworu kulowego "motylka" o przelocie 12mm 

To właściwie chyba jedyne sensowne podłaczenie tego rodzaju grzejników w twoim przypadku.

 

Czy będą na początku czy na końcu układu?

Ten grzejnik będzie podłaczony tak jak na rysunku ?

Nie możesz dać go po deugiej stronie, bliżej przelotów w ścianie?

Napisano

Jeden jest jako pierwszy to ten z grubym orurowaniem na 3/4 , drugi jest jako drugi od końca z orurowaniem na 1/2 

Zdjęcie dałem jako podgladaowe podłączenia , samo podłączenie zasilania będzie w poziomie bez kolanek , rurki wychodza mi że ściany jakieś ok 2m od grzejnika czyli ogólnie wgl tego rysunku grzejniki moje umiejscowione są  na ścianie na wprost patrząc na rysunek więc zaraz przy wylocie rurek ,

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...