Skocz do zawartości

druty wysokiego napięcia nad działką


adrian94

Recommended Posts

Napisano

Witam.

Mam okazję kupić działkę ,lecz nad działką przechodzą druty wysokiego napięcia , czy to jest problem jeśli chodzi o wybudowanie domu na niej  ? 

Dodam iż dom miał by znajdować się centralnie na środku działki. 

Dodaję foto na którym widać jak wygląda sytuacja . 

 

 

32583255618824661734.jpg

Napisano

Te "druty" wysokiego napięcia też przechodzą centralnie nad środkiem działki?

Napisano
30 minut temu, adrian94 napisał:

Witam.

Mam okazję kupić działkę ,lecz nad działką przechodzą druty wysokiego napięcia , czy to jest problem jeśli chodzi o wybudowanie domu na niej  ?

Oczywiście. O budowie zapomnij.

Napisano
Przed chwilą, retrofood napisał:

Oczywiście. O budowie zapomnij.

Dokładnie

Przerabiałem podobny temat z linią bodajże 15 kV. Udało mi się,dom wyszedł trapezowy ale linia była z boku.

Napisano

image.png.f70e72a2f84e085d815f9bda0104a019.png

Proponuję obejście działki linią energetyczną pod ziemią - jak na załączonym szkicu.

Krok 1. Zwrócić się do Zakładu Energetycznego z informacją, że masz zamiar budować dom i linia napowietrzna jest przeszkodą w realizacji zamierzeń - dlatego koniecznym jest jej przeniesienie jako podziemnej oraz wyrażasz zgodę, aby ją posadowić na Twoim gruncie w 3-metrowym pasie wzdłuż granicy działki. Uwaga - ZE może odmówić - wtedy:

Krok 2. Zwracasz się do ZE o opłatę przesyła lub odszkodowanie (raczej ZE się nie ugnie)

Krok 3. Zwracasz się do ZE, że obejście wykonasz na własny koszt (kabel podziemny dla takiej linii może kosztować nawet kilkaset zł za 1m). 

 

A. Jeżeli słup jest przed asfaltem od strony działki, to linia podziemna do samego słupa.

B. jesli słup jest po drugiej stronie asfaltu - to: 

  a - przecisk pod asfaltem (wymagana zgoda zarządcy drogi)

  b - postawienie słupa pośredniego (bardzo droga inwestycja)

 

Teoretycznie jest możliwe wybudowanie się na takiej działce, ale chyba zdecydowanie taniej będzie poszukać innej. 

Napisano
2 minuty temu, Stachu Stachu napisał:

 Teoretycznie jest możliwe wybudowanie się na takiej działce, ale chyba zdecydowanie taniej będzie poszukać innej. 

Właśnie. Sam wszystko doskonale podsumowałeś.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

A to nie jest przypadkiem średnie napięcie? Z tego co wiem to takie linie są kablowane powoli. Przynajmniej w mojej okolicy. Wtedy jak bokiem działki pójdzie kabel ziemią to jesteś w domu. Trzeba by się w miejscowym oddziale uśmiechnąć do pana, który zajmuje się wydawaniem warunków i dowiedzieć się czy przebudowa rzeczonej linii jest w planach (trza spisać nr ze słupa).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...