Skocz do zawartości

Czym wypełnić "szczeliny" obok okien - pytanie laika


Recommended Posts

Napisano

Witam. 

 

Czy szczeliny po obu stronach okien należy wymurować pełną cegłą (tak mi ktoś zasugerował), czy może jednak tam powinno iść co innego?

Aktualnie stan surowy, taki jak na zdjęciach po zakończonych pracach budowlańców. Będę wdzięczny za każdą poradę, jako osoba zupełnie 

zielona w temacie.

24020128_1596433247062024_1199302367_n.jpg

24093966_1596433260395356_498560527_o.jpg

24099553_1596433280395354_1503020741_n.jpg

24099681_1596433300395352_61970922_n.jpg

24115503_1596433250395357_492440845_o.jpg

24171679_1596433303728685_935971119_n.jpg

Napisano
32 minuty temu, Piotr Przybysz napisał:

wymurować pełną cegłą

Przy drewnianej ścianie :icon_eek:???

 

A gdzie tu widzisz okna?  Ja widzę tylko otwory w szczytach dachu...

 

Budynek murowany z porothermu (żeby było cieplej) a resztę murować z pełnej cegły (żeby...???)

Napisano

Ja też...

Gdybym nie był ciekawy, to nie byłoby postu #2 :bezradny:

Mogą to być zdjęcia lukarny, obrobionej deskami....

Napisano

Otóż to...

Izolować jak dach...

 

Ścianka kolankowa, wieniec....

Napisano

Ale czy dobrze rozszyfrowaliśmy, że to lukarna???

 

Izolować jak dach - folia, wełna (grubo!), płyta g/k albo osb...

Ale nigdy nie zimna pełna cegła!

Napisano (edytowany)
9 minut temu, Piotr Przybysz napisał:

Właśnie o to pytam bo nie wiem. Ktoś chcę tam pakować pełną cegłę, a ja się nie znam.

 

A od zewnątrz jak to wygląda, będzie jeszcze coś, jakieś futerko?  Jak idzie styropian na elewacji aż pod dach lukarny to tragedii nie widzę.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

 

 

Jak będziesz izolował murłatę od zewnątrz?

 

Razem z animusem wyszło...

Napisano

Nie znam terminologii, ale wychodzi na to, że to faktycznie nazywa się lukarna.

Dziękuję za pomoc. Jestem w trakcie przygotowań do wykończeniówki i  zdecydowałem

się na usunięcie kilku ścian działowych i budowlaniec, którego znalazłem zasugerował, 

że to należałoby wypełnić cegłą. Mi tu coś nie pasowało.

Napisano
1 minutę temu, animus napisał:

jak idzie styropian na elewacji aż pod dach lukarny to tragedii nie widzę.

Tragedii nie widzisz, jak między belkami znajdzie się cegła?

 

 

Ale ruch się zrobił...

Napisano
10 minut temu, uroboros napisał:

Tragedii nie widzisz, jak między belkami znajdzie się cegła?

W czym masz problem, przód lukarny można  wymurować jak szczyt jest tam tyle miejsca że  wejdzie "cegła 12". Trzeba jednak kupić 1 nadproże.

Zyskujemy kawałek ściany murowanej.

Jedyny problem to to że tam jest wąsko z długości, mur trzeba kotwić kotwami do drewna.

Napisano

Fachowcowi do końca nie ufaj!

W projekcie na przekrojach szukaj, tam  jest podane, jakiej  grubości warstwy materiałów gdzie stosować, jak poprawnie je połączyć.

Gdzie dać folię paro przepuszczalną a gdzie paroszczelną.

W opisie powinno być wyszczególnione dodatkowo jaki materiał użyć .

Zajrzyj co jakiś czas na budowę i sprawdź, czy robi to zgodnie z projektem, ze sztuką budowlaną, a może poszedł na skróty.:scratching:

To twoje pieniądze, to Twój dom.:hahaha2: 

Napisano
2 godziny temu, animus napisał:

Fachowcowi do końca nie ufaj!

W projekcie na przekrojach szukaj, tam  jest podane, jakiej  grubości warstwy materiałów gdzie stosować, jak poprawnie je połączyć.

Gdzie dać folię paro przepuszczalną a gdzie paroszczelną.

W opisie powinno być wyszczególnione dodatkowo jaki materiał użyć .

Zajrzyj co jakiś czas na budowę i sprawdź, czy robi to zgodnie z projektem, ze sztuką budowlaną, a może poszedł na skróty.:scratching:

To twoje pieniądze, to Twój dom.:hahaha2: 

Projekt projektem ...wykonawca jak nie zechce mieć problemów na przyszłość zrobi to porządnie i ........po swojemu..

W projektach jest tyle byków że czasem nie wiadomo od czego robotę zacząć ...

Napisano

Zdarzają się błędy wszędzie i w projekcie też, robiąc zgodnie z projektem, możemy pociągnąć do odpowiedzialności architekta, jest ubezpieczony,  jednak spotkałem  sporo takich co patrzą i patrzą w ten projekt i ni chu.....a nie rozumieją co tam jest nabazgrane. :zalamka:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...