Skocz do zawartości

Piec do mieszkania 37m2


Recommended Posts

Witam serdecznie,

Kupiłem mieszkanie w którym obecnie nie ma żadnej instalacji c.o/c.w.u

Mieszkanie znajduje się na parterze w kamienicy. Cały budynek jest ocieplony, nowe okna itd. Otrzymałem pozwolenie od kominiarza na montaż pieca gazowego dwufunkcyjnego z zamknięta komorą spalania, wyprowadzenie spalin przez ścianę

Pytanie takie, jaki piec mogę zastosować?

Edytowano przez maxell (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

To nie kominiarz tu decyduje. Zgodził się na rozwiązanie sprzeczne z prawem. jak napisano powyżej, w budynku wielorodzinnym wyrzut spalin przez ścianę zewnętrzną jest dopuszczalny tylko przy mocy do 5 kW. 

Jak są ogrzewane pozostałe lokale? Jeżeli kotłami gazowymi przyłączonymi do wspólnych kominów, to w takim układzie kocioł musi mieć otwartą komorę spalania i grawitacyjny wyciąg spalin.

Link do komentarza
10 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

To nie kominiarz tu decyduje. Zgodził się na rozwiązanie sprzeczne z prawem.

I sprzecznie z prawem.

Kominiarz nie ma żadnych uprawnień do tego typu kominów.

W jego kompetencjach (i tylko mistrza kominiarskiego) są tylko kominy z grawitacyjnym odprowadzeniem spalin, a ten taki nie jest.

Link do komentarza

A musi być na gaz?

Żeby nie kombinować i nie bawić się w 2 rodzaje mediów - załatw wszystko prądem - skoro budynek jest ocieplony to na samo ogrzewanie nie wyjdzie wiecej niż 3.5 kW a z czujnikiem temperatury pewno nie pójdziesz z torbami.

 

Grzejniki elektryczne z termostatem + podgrzewacz c.w.u. - ja bym tak zrobił.

Link do komentarza
32 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

A musi być na gaz?

Nie, nie musi :)

 

33 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Grzejniki elektryczne z termostatem + podgrzewacz c.w.u. - ja bym tak zrobił.

Jak dla mnie to OK, tylko czy do tego nie trzeba drugiej fazy? Jeśli nie (bo mam tylko jedną) o podaj przykłady takich grzejników itd, pewnie też trzeba jakiś specjalny bezpiecznik w skrzynce?

Jeśli chodzi o kable itp wszystko będzie nówka, mieszkanie jest w kompletnej demolce, jestem na etapie skucia tynków :)

Link do komentarza

grzejniki takie po 1.2 kW x3 = 3.6 kW wg mnie działają na 230 V - jak wystartują na pełną moc bez podziału 600/1200 to obciążenie na pojedynczy grzejnik będzie około 5,2 A.

 

2.5 kW na podgrzewacz cwu pojemnościowy, chociaż ja bym zamontował przepływowy i pewno 1.5 kW starczy na obsługę łazienki i kuchni, 2 kW na pralkę, 2 kW na czajnik elektryczny (włączysz na 3 minuty 3 razy dziennie) i pewno z 2 kW na piekarnik + jakiś 200-300 W na lodówkę + 300 komputer, 200 TV+ dekoder i 100 oświetlenie. I wyobraź sobie, że odpalasz wszystko razem jakimś cudem. Płyty grzewczej i zapotrzebowania na "siłę" pewno nie będzie. I teraz trzeba sobie przemyśleć jak maksymalnie możesz obciążyć poszczególne obwody elektryczne i mieć świadomość przydziału mocy na mieszkanie.

 

Dodajemy wszystkie odbiorniki i mamy około 12kW czyli przy napięciu 230V i sytuacji jednoczesnego poboru prądu ze wszystkich źródeł mamy 52A jak dobrze policzyłem to pewno wyjdą 3 obwody i 3x20 A. To do zweryfikowania.

 

Ja mam np. 12 kW ale szczerze wątpię czy jednocześnie wykorzystałem połowę z tego.

 

Link do komentarza

Jednofazowe zasilanie najprawdopodobniej wystarczy jeżeli ogrzewanie wody będzie z zasobnikiem a nie przepływowe. Ogrzewacz przepływowy pod którym można bez problemu wziąć prysznic to ok. 20 kW mocy, siła rzeczy 3 fazy.

Jednak zanim zaczniesz myślenie o ogrzewaniu elektrycznym trzeba sprawdzić jaki masz przydział mocy i jakie są przewody. Skoro to stara kamienica to stan instalacji może być tragiczny. Bywa jeden obwód na wszystkie gniazda, drugi na oświetlenie, a przewody 1,5 mm2.

Link do komentarza
20 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

jakie są przewody

Kamienica może ma swoje lata ale został przeprowadzony generalny remont, mamy w całym budynku nowe kable/liczniki/bezpieczniki na klatkach i w mieszkaniach, instalacja z tego co pamiętam została skonczona w zeszłym roku więc wszystko jest 'świeże'

Generalnie cały budynek został odnowiony, nowy dach, elewacja, klatka schodowa, drzwi, okna itp a moje mieszkanie jest jedyne w takiej 'rozsypce' dlatego mam problem teraz z wierceniem jakiś dziur na zew. budynku

Link do komentarza

@Jarku może 4kW (tu na pograniczu obciążenia jednej fazy) wystarczy oczywiście nie z takim komfortem jak ciepła woda z węzła czyli z sieci. Mówię oczywiście o podgrzewaczu podłączonym obok kabiny prysznicowej i dedykowanym wyłącznie do zaopatrzenia w wodę wylewki w kabinie prysznicowej.

 

Grzejniki  - https://budujemydom.pl/irbj/instalacje/instalacje-grzewcze/grzejniki-elektryczne/thermoval-grzejniki

Proszę patrzeć na te konwektorowe.

 

Podgrzewacze

https://budujemydom.pl/irbj/instalacje/instalacje-grzewcze/zasobniki-i-podgrzewacze-wody/kospel

http://www.siemens-home.bsh-group.com/pl/produkty/goraca-woda

 

 

Ps. Jarku proszę jeszcze coś od Siebie.

Link do komentarza

Panowie oglądałem wasze propozycje odnośnie ogrzewania elektrycznego i znalazłem takie piece:

http://www.buy365.pl/kospel-ekd-m3-04-06-08-pl-4-6-8-kw-400v-3n-lub-230v,id14474.html

lub

http://technika-grzewcza.eu/kospel-ekco-ln2-04.html

Producent twierdzi, że ten piec 4kW działa bez problemów na jednej fazie i piec 4kW ogrzeje mieszkanie 30-50m2 a moje to 37m2

Co o tym myślicie?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...