Skocz do zawartości

Budynek na granicy działki a doświetlenie pomieszczeń


Recommended Posts

Taka uwaga.

Tam trzeba zrobić "pełnoprawny" projekt budowlany, bo:

- nastąpi zmiana sposobu użytkowania,
- nastąpi rozbudowa.

Wykonanie przegród przeźroczystych w ścianie (oddzielenia p.poż), i "w granicy",  nastąpi  obszarze oddziaływania na sąsiednią działkę - tak więc w kompetencjach projektanta jest dobór materiałów, zgodnych z obowiązującymi przepisami.

 

A tak zupełnie mimochodem - zastanawia mnie, co z myciem tych przegród przeźroczystych od zewnątrz. Wszak tam jest 40cm, a będzie pomniejszone o ocieplenie O.o   

Link do komentarza

znalezienie fix'a EI 60 nie powinno być problemem

ale można jeszcze dalej zaszaleć - system alarmowy ppoż sprzężony z roletą EI60, a wtedy hulaj dusza piekła nie ma tj. zwykłe okno, otwierane jak Pan Bóg przykazał, choć tu nie jestem pewien, czy nie jest konieczny monitoring (nie taki z monitorami, ale z powiadomieniem w najbliższej jednostce straży pożarnej)  wszystko oczywiście opatrzone właściwą pieczątką odpowiedniego strażaka

bo całe te odległości z WT dla domów jednorodzinnych to w zasadzie uproszczone wymogi ppoż, które teraz uzupełniają o odwołanie do paragrafów traktujących o ppoż (zatacza to koło w przepisach, uprościli by teraz wracać do przepisów wprost)

 

i jest jedno małe ale....

jeżeli w tej granicy ktoś będzie stawiał chałupę, to może się zdarzyć, że będzie miał możliwość przytulenia się do tej istniejącej, czyli będzie maił prawo Ci to "zamurować" :icon_biggrin:

Zenku - nie idź tą drogą, pomysły masz z czapy, nie inaczej....

a co do kto kogo powołuje na budowie, to obaj macie rację;

przypadek mhtyl'a praktykowany częściej, gdy nie ma konieczności wyznaczenia nadzoru i jest to zazwyczaj przy kurnikach, przypadek MTW-Orle gdy takowy jest, lub deczko większe budowy, gdzie już można mówić o wykonawcy generalnym, tj takim, który podzleca wykonanie części robót innym firmom, wtedy inspektor z ramienia inwestora jest optymalnym rozwiązaniem

Link do komentarza
2 minuty temu, aru napisał:

ale można jeszcze dalej zaszaleć - system alarmowy ppoż sprzężony z roletą EI60, a wtedy hulaj dusza piekła nie ma

tak, jeszcze klapa dymowa otwierana z automatu na klatce schodowej, podświetlenie kierunków drogi ewakuacyjnej i zraszacze w pralni :) Taniej będzie może wykupić pas działki o szerokości 4m wzdłuż ściany :)

 

8 minut temu, bajbaga napisał:

Tam trzeba zrobić "pełnoprawny" projekt budowlany

właśnie z projektantem jesteśmy w fazie dyskusji i analiz zapotrzebowania domowników. Ledwo co doprowadziliśmy do budynku wod-kan z przebojami ;)

Link do komentarza
Przed chwilą, Takiowaki napisał:

Taniej będzie może wykupić pas działki o szerokości 4m wzdłuż ściany

To jest najlepsze rozwiązanie - pytanie tylko czy wykonalne ?

I tak mnie teraz  naszło/oświeciło. :icon_cool:

W zasadzie to te fix-sy mają racje bytu tylko w kuchni - klatkę i pralnię wystarczająco doświetla luksfery .

Link do komentarza
1 godzinę temu, Takiowaki napisał:

No ja nie wiem, planowałem tam jednak nadproża zrobić...

Nadproże musisz zrobić, chyba że będziesz miał luksfery grubości danej ściany zewnętrznej, a luksfery będą spełniać parametry muru konstrukcyjnego (bo pewnie taki jest ten mur) - tzn będą miały odpowiednią specyfikację.   

Więc zapewne zrobisz nadproże. Ale dywagacje o roli projektanta, inspektora itd są o tyle nipotrzebna - że i tak musisz mieć zatwierdzony projekt  z wszystkimi formalnościami.

Oczywiście projektant decyduje - ale można mu podpowiedzieć to i owo, bo on może wybrać z wielu możliwości. I powinien wybrać zgodnie z sugestiami inwestora (klient nasz pan)  chyba, że jest to niezgodne z prawem lub zdrowym rozsądkiem i sztuką budowlaną.

5 godzin temu, Takiowaki napisał:

Opcja może i racjonalna, ale pod względem technologicznym chyba dla masochisty budowlanego. Cenię prostsze rozwiązania.

To przeczytaj to jeszcze raz - wcale nie jest skomplikowane  - masz luksfery, pustkę, zestaw szyb z ramą + 2 nawietrzniki do pustki. Co w tym skomplikowanego?.  

Montaż zwykego okna z parapetem i roletą jest tak samo skomplikowany  - tylko trochę inny :12_slight_smile:

Link do komentarza
9 minut temu, zenek napisał:

Nadproże musisz zrobić, chyba że będziesz miał luksfery grubości danej ściany zewnętrznej, a luksfery będą spełniać parametry muru konstrukcyjnego (bo pewnie taki jest ten mur) - tzn będą miały odpowiednią specyfikację.   

 

 

2 godziny temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

piszemy o wypełnieniu

a nadprożu w ogóle nie powinniśmy dyskutować

a o jego niedaniu  nawet wspominać  :D

hmmmmm

jakby brniesz w ślepą uliczkę i to jeszcze pod prąd

Link do komentarza

zenek, dalej nie czytasz tego co kto wcześniej napisał, mało tego w jednym poście po dwa, trzy razy sam sobie zaprzeczasz po czym prostujesz, nie wiem czy to umyślnie czy bezwiednie to robisz.

Cytat

 Ale dywagacje o roli projektanta, inspektora itd są o tyle nipotrzebna - że i tak musisz mieć zatwierdzony projekt  z wszystkimi formalnościami.

Oczywiście projektant decyduje - ale można mu podpowiedzieć to i owo, bo on może wybrać z wielu możliwości.

 I powinien wybrać zgodnie z sugestiami inwestora (klient nasz pan)  chyba, że jest to niezgodne z prawem lub zdrowym rozsądkiem i sztuką budowlaną.

 

Link do komentarza
31 minut temu, zenek napisał:

To przeczytaj to jeszcze raz - wcale nie jest skomplikowane  - masz luksfery, pustkę, zestaw szyb z ramą + 2 nawietrzniki do pustki. Co w tym skomplikowanego?.  

Montaż zwykego okna z parapetem i roletą jest tak samo skomplikowany  - tylko trochę inny :12_slight_smile:

Różni się tym, że sam tworzę przegrodę/takie pseudo okno, a nie je montuję po zakupie gotowego...

Link do komentarza
1 godzinę temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

jakby brniesz w ślepą uliczkę i to jeszcze pod prąd

napisałem, że  jeśli luksfery, pustaki przeźroczyste, cegła, bloczki - czy jak je nazwiesz będą miały specyfikaccję jak zwykła cegła czy bloczki i ściana z nich spełni odpowiednie wymagania - to nadproże być może nie jest potrzebne. Tak jak łączysz cegłę pełną, bloczk, kratówkę czy pustaki w jednej ścianie - jest to możliwe bez żadnych nadprozy.

Jest teraz taka ilość różnych materiałów, że pewnie mozna znaleźć i takie.

Natomiast przy zwykłej luksferze i nadproże jest potrzebne i zbrojenie i odpowiedie mocowanie do ścieża.

Dodatkowo mozna też kupić gotowe okna z luksfer - co przyspiesza montaż - podobno!

http://www.lid-ren.com.pl/?gclid=CP-c0Orl6tUCFRbcGQod-SEMLw

Od razu piszę - nie wiem, co to warta - daję jako przyklad pierwszy z brzegu google....

I Nic to sie nie kłóci z waszymi postami - i moimi wyżej. Są różne możliwości - tak na to patrzcie.

1 godzinę temu, Takiowaki napisał:

Różni się tym, że sam tworzę przegrodę/takie pseudo okno, a nie je montuję po zakupie gotowego...

No tak - w końcu chcesz mieć "ciepłą " luksferę, czyż nie? Więc albo taką znajdziesz - podejrzewam że gdzieś z tworzyw sztucznych są albo z ww aerożelu - i pewnie dużo kosztuje - albo kombinujesz - i trzeba siię trochę wysilić, wypracować i zapłacić może też - bo to nietypowe! Typowa jest zimna luksfera - przynajmniej ta popularna dotąd.

Więc albo rybka, albo c... - jak to mowią :12_slight_smile:

Są podobno gotowe okna z luksfer - musisz poszukać w necie - to już mniej roboty - tylko nie wiem jak z wagą (montaż).

1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Pustkę też musisz "wybić" 

właśnie, czyli otwór - ościeże  - i zrobić nadproże w 99% -  jak chce słusznie Orle -  a to czasem dość trudna robota, o wiele trudniejsza iż przy budowie od podstaw .

Wracając do projektu i projektanta - bo i tak musisz mieć - to to jest właśnie wartość forum, że być może TU znajdziesz jakieś możliwości do podpowiedzenia projektantowi, ktory zwykle obraca sie w pewnych granicach rozwiązań (nikt nie jest encyklopedią) - i może podpowiedzieć lepiej niż my, ALE TEŻ MOŻE zainteresuje się tym, co tutaj ktoś podpowie i zastosuje.

Dlatego warto wyczerpać temat na forum :12_slight_smile:

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
32 minuty temu, zenek napisał:

 

Dodatkowo mozna też kupić gotowe okna z luksfer - co przyspiesza montaż - podobno!

http://www.lid-ren.com.pl/?gclid=CP-c0Orl6tUCFRbcGQod-SEMLw

 

Czytaj, jeszcze raz czytaj co inni piszą!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! O tych gotowych oknach z luxferów autor tematu już dawno temu pisał, wspominał o tym MTW i ja tez podałem linka do takich okien, więc nie trzep piany gdy niepotrzeba, bo maglujesz jedno i to samo przez kilka postów a główny watek na tym traci.

40 minut temu, zenek napisał:

albo z ww aerożelu - i pewnie dużo kosztuje -

:zalamka:Polecałeś już autorowi tematu ten żel, a On nie chce go bo drogo on wychodzi, ile razy jeszcze będziesz pisał o tym żelu? Zlituj sie i pisz coś o czym jeszcze nie było w temacie a co może wnieść coś nowego a nie uczepiłeś sie jak rzep psiego ogona jednego i cały czas to powielasz.

Link do komentarza

Taki mały OFF TOP:

Nie to, żebym się czepiał, ale jeśli się o czymś dyskutuje, dobrze byłoby pisać "ładnie", czyli po polsku!

Otóż LUKSFER jest rodzaju męskiego i nie pisze się:

2 godziny temu, zenek napisał:

okna z luksfer

tylko "okna z luksferów",

nie mówi się o:

2 godziny temu, zenek napisał:

zwykłej luksferze

tylko "zwykłym luksferze"...

Tak jak radziła kiedyś Administracja trzymajmy się definicji i gramatyki :icon_confused:

1 godzinę temu, zenek napisał:

Czepiasz się dwóch frag zdań napisanych w innym kontekście  - i piszesz nt temat cały wykład.

Ciekawe z kogo wziął przykład takiego podejścia do... czepiania O.o

Link do komentarza
3 godziny temu, zenek napisał:

Czepiasz się dwóch frag zdań napisanych w innym kontekście  - i piszesz nt temat cały wykład. Ale OK. 

Bo to już staje sie monotonne takie twoje pisanie w kółko jedno i to samo, a monotonia powoduje że zamiast iść do przodu człowiek sie cofa.

1 godzinę temu, uroboros napisał:

Taki mały OFF TOP:

Nie to, żebym się czepiał, ale jeśli się o czymś dyskutuje, dobrze byłoby pisać "ładnie", czyli po polsku!

Otóż LUKSFER jest rodzaju męskiego i nie pisze się:

 

Ale poprawna forma to też LUXFERY, bynajmniej takie nazewnictwo występuje w handlu jak również i LUKSFERY.

Link do komentarza

Ależ ja nikogo nie potępiam i nie krytykuję z góry za pomysły w burzy mózgów :) Byłbym skłonny ganić kogoś za trzymanie się swojego zdania z uporem maniaka bez względu na opinie innych.

Więc żel odpada ze względu na cenę.

Zestaw luksfera plus okno fix mógłby zadowolić me oczekiwania, ale w wersji szczelnej, bez montażu nawiewników/wywiewników. Może udałoby się taki zestaw uszczelnić jakąś taśmą a'la bitumiczną.

Sprawdzę opcję z nieprzeźroczystą szybą jako fix. Może nikt nie zgłosi zastrzeżeń w urzędach. Grunt, że też ktoś słyszał o takim rozwiązaniu.

Co do Inspektora Nadzoru Budowlanego. Okazało się, że będzie moim sąsiadem dwa domy dalej... :icon_cool: Powiatowy... W sumie raz z nim rozmawiałem, wydaje się być sympatycznym człowiekiem, coś tam doradził w innym temacie.

Link do komentarza
2 godziny temu, Takiowaki napisał:

Zestaw luksfera plus okno fix mógłby zadowolić me oczekiwania, ale w wersji szczelnej, bez montażu nawiewników/wywiewników. Może udałoby się taki zestaw uszczelnić jakąś taśmą a'la bitumiczną.

 

jeszcze opcja ciepłego luksfera 0,9 jako jedynej przegrody bez fix-owania

zajedź do Lerua i dopytaj szczegółów ceny albo złap za tel. i podzwoń do sprzedawców z alledrogo :)

niech uzupełnią informacje o współczynnik przenikania

bo kosztują kolory /mrozy / krople a o współczynniki podejrzewam je że mają jednakowe .

ale pewny nie jestem kilka lat już nie miałem z nimi do czynienia.

 Przypominam że do luksferów należy doliczyć zaprawę ciepłochronną , zbrojenie lub drabinkę (drabinka lepsza) oraz krzyżyki takie specjalne do tego celu - tracone iiii maskownice na fugi potem ładnie plastikowo wygląda :)

Zenek bez cytowania

1 zimny luksfer to była popielniczka - jak wyżej wpisano to już teraz rarytas - nie ma , są ciepłe .

2 luksferami zamurowuje się otwór okienny , a nie stawia z nich ścianę nośną to że ktoś postawił altanę z luksferów nie oznacza że nośność dachu nie jest przenoszona na słupy których z tej strony  zwyczajnie nie widać .

Link do komentarza
12 godzin temu, Takiowaki napisał:

Sprawdzę opcję z nieprzeźroczystą szybą jako fix.

Ma być przeźroczysta, jak najbardziej przeźroczysta - bo inaczej po co ten cały raban ? :icon_rolleyes:

A sąsiada z nadzoru zapytaj, jaką przyjmują wartość REI dla ściany oddzielenia ppoż. (bo taka jest wymagana przy odległości mniejszej jak 3m od granicy), dla budynku jednorodzinnego (przypominam, że nie jest on sklasyfikowany w tym zakresie).
Jak będziesz miał REI to z tego wyjdzie jaka wartość ma mieć EI dla wypełnień/przeszkleń stałych.

Po drugie zapomnij o fix-sach i luksferach - zamiast tego używaj określenia/terminu;  przeszklenia stałe.

Po trzecie - zapomnij o jakichkolwiek nawietrzakach w tej ścianie. To jest ściana oddzielenia ppoż - no chyba, że chcesz każdy taki otwór zabezpieczyć przedsionkiem pożarowym. :D

Link do komentarza
39 minut temu, bajbaga napisał:

Po trzecie - zapomnij o jakichkolwiek nawietrzakach w tej ścianie. To jest ściana oddzielenia ppoż - no chyba, że chcesz każdy taki otwór zabezpieczyć przedsionkiem pożarowym. :D

Przecież już te luksfery będą zabezpieczeniem przeciwpożarowym.   A Rama z oszkleniem na zewnątrz z nawietrznikami jest tylko elmentem ocieplenia tej luksfery! Zresztą może być już w warstwie ocieplenia - styropianu, wełny. Czy przed warstwą ocieplenia też zawsze proponujesz przedsionek pożarowy, bo nie spełnia REI ???? 

 

13 godzin temu, Takiowaki napisał:

Zestaw luksfera plus okno fix mógłby zadowolić me oczekiwania, ale w wersji szczelnej, bez montażu nawiewników/wywiewników.

Jeżeli zrobisz to w jednej ramie - to może. Ale to nie kwestia - jak pokaże się wilgoć - możesz uzupełnić te nawietrzaki - tak jak sie uzupelnia w oknach  - o ile rama na to pozwoli.

 

48 minut temu, bajbaga napisał:

Ma być przeźroczysta, jak najbardziej przeźroczysta - bo inaczej po co ten cały raban ? 

Gdy "fix" będzie uzupełnieniem luksferów -  to bajbaga ma racje!

 

Link do komentarza

dobrze radzę - poszukaj fixa ppoż, EI30 i EI60 i zobacz jakie to są ceny, podejrzewam, że różnica będzie niewielka w porównaniu z całym systemem w luksferach

a nadproże to pikuś - po obu stronach wkuć kątowniki, wyciąć ścianę, heftnąć kątowniki dołem, żeby się nie rozjechały i finito

Link do komentarza
Dnia 23.08.2017 o 09:20, bajbaga napisał:

A sąsiada z nadzoru zapytaj, jaką przyjmują wartość REI dla ściany oddzielenia ppoż. (bo taka jest wymagana przy odległości mniejszej jak 3m od granicy), dla budynku jednorodzinnego (przypominam, że nie jest on sklasyfikowany w tym zakresie).

Już wszystko jasne - miałem czas i dokładnie przeanalizowałem obowiązujące przepisy w tym zakresie.

Jest tak (dla budynku jednorodzinnego): 

- liczy się tak jak dla klasy D i E odporności ppoż:
- ściany REI nie mniejsze jak 60,
- wypełnienie E nie mniej jak 30.

Podstawa prawna; Rozporządzenie w sprawie WT .......,  § 232.5. i § 232.6. z nawiązaniem do § 213. i  § 232.4.

Czyli przeszklenie stałe nie mniej jak E 30, oraz U nie większym niż 0,9

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie.

W sumie nie wiem, czy zaczynać nowy temat, czy ten przemianować na ogólno-budowlano-przemyśleniowy :)

W układzie kondygnacji, kuchnia z jadalnią i salonem znajdują się nad nieogrzewanym dwustanowiskowym garażem.

Strop grubości 12cm (dawna metoda dwuteowniki i stal żebrowana pomiędzy...), wysokość w garażu aktualnie 2,62 i tak samo kondygnację wyżej.

Pytanie. Jaka posadzka na podłogowe ogrzewanie, ile cm izolacji pod? Anhydryt? Ratować się będę dociepleniem sufitu w garażu wełną 10-15cm.

Dyszka grafitowego twardego styropianu pod wylewką wystarczy? 5+5cm?

Link do komentarza
19 godzin temu, Takiowaki napisał:

W sensie pod sufitem w garażu styropian?

Tak - myślę że nie ma chyba przeciwskazań prawnych - a łatwo jest go mocować na piance do sufitu (uprzednio sprawdziwszy jakość tynku)  + kołki - na to klej z siatką i tynk. Ja bym tak zrobił. 

Chociaż - teraz pomyślałem - opcja z wełną ma plus - jeśli to jest garaz 2 stanowiskowy, będą częste wjazdy i wyjazdy - wełna będzie stanowiła b. dobrą izolację akustyczną - styropian nie.

A więc może twój zamysł z wełną był lepszy :14_relaxed:

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia ‎09‎.‎10‎.‎2017 o 00:49, Takiowaki napisał:

Witam ponownie.

W sumie nie wiem, czy zaczynać nowy temat, czy ten przemianować na ogólno-budowlano-przemyśleniowy :)

W układzie kondygnacji, kuchnia z jadalnią i salonem znajdują się nad nieogrzewanym dwustanowiskowym garażem.

Strop grubości 12cm (dawna metoda dwuteowniki i stal żebrowana pomiędzy...), wysokość w garażu aktualnie 2,62 i tak samo kondygnację wyżej.

Pytanie. Jaka posadzka na podłogowe ogrzewanie, ile cm izolacji pod? Anhydryt? Ratować się będę dociepleniem sufitu w garażu wełną 10-15cm.

Dyszka grafitowego twardego styropianu pod wylewką wystarczy? 5+5cm?

Uważam, że okładanie czymkolwiek sufitu w tym garażu nie ma większego sensu. Aby odciąć to co jest powyżej (kuchnia/salon) od chłodu z ziemi (garaż i fundamenty) sens ma położenie styropianu na podłogach kuchni/salonu. Zwłaszcza, że i tak chcesz rozkuwać posadzki. Rozważyłbym metodę "coś za coś". W sensie, że skoro wysokość pomieszczeń masz teraz 2,62, to zastanowiłbym się nad podniesieniem posadzki na rzecz zmniejszenia wysokości pomieszczeń do np. 2,55 m, by wstawić tam materiał izolacyjny o jak największej skuteczności. 

 

Link do komentarza
42 minuty temu, Takiowaki napisał:

topnieniem i śmierdzeniem grozi w moim mniemaniu.

No ale w razie pożaru lub parowania rozpuszczalników. Ale pożar jako taki też śmierdzi - bardziej nawet niż ten styropian.  Jednak nie upieram się - wełna będzie OK.

 

11 minut temu, Leszek4 napisał:

Uważam, że okładanie czymkolwiek sufitu w tym garażu nie ma większego sensu

1. Ma - ocieplenie powinno być od strony zimnej, czyli od garażu. 

2. Większa grubość od strony podłogi może być niemożliwa ze względu na poziom zero pomieszczeń - poziom podłogi na parterze. A jeśli z tym nie ma kłopotu, to przy wiekszej grubości ocieplenia stopnieje wysokość pomieszczenia. 

Ale jest to jedna z opcji. Może być pianka rezolowa - 2 x lepsza niz styropian

Link do komentarza
6 minut temu, zenek napisał:

1. Ma - ocieplenie powinno być od strony zimnej, czyli od garażu. 

Strona zimna dla tych pomieszczeń (kuchnia/salon) zaczyna się poniżej styropianu w ich podłodze. I wielkie G z tego, jeśli obłoży sufit garażu, pod którym zbierze się rosa, a mostek termiczny idący po ścianach fundamentowych, przez strop garażu, nie zostanie odcięty jak należy.

A o tym, że wiąże się to prawdopodobnie z obniżeniem wysokości całego parteru już napisałem - "coś za coś" - do rozważenia.

Okładanie czymkolwiek sufitu w garażu byłoby ostatnim nad czym poleciłbym koledze rozmyślanie.

Link do komentarza
14 minut temu, Leszek4 napisał:

mostek termiczny idący po ścianach fundamentowych, przez strop garażu, nie zostanie odcięty jak należy.

1. ten mostek jest nie do odcięcia - ociepli tylko podłogę - murów nie przetnie. Może poprawić częściowo sytuację ocieplając ogólnie garaż - dodatkowy koszt.

2. Ocieplenie sufitu to jedna warstwa - ocieplene podłogi to druga warstwa - na stropie i tak musi być izolacja przeciwwilgociowa.

 

Kwestią jest grubość pod podłogą i poziom innych pomieszczeń, schodów, drzwi, parapetów okien i wysokość pomieszczeń. Do przemyslenia.

Link do komentarza

Wg mnie to para skropli się na pow. dolnej ocieplenia - tam gdzie jest zimno. Czyli zapewne na "nowym" suficie - jesli ta para będzie w zimnym pomieszczeniu - powinna raczej opaść na jego podłogę. Zresztą tak ociepla się rownież piwnice - tzn można tak ocieplać - a to podobna sytuacja.

Dodatkowo garaż powinien mieć wentylację nawiewną i wywiewną. 

 

Ale masz rację - też jestem ciekaw, co inni na to.

Link do komentarza

No nie wiedziałem że para występuje również  w zimnym pomieszczeniu, a to że ona opada na podłogę to normalka, nieraz nawet para kładzie sie do łóżka jak jest zimno w pomieszczeniu. Ja bym zastosował na bank wzór na skraplanie sie pary wodnej, zresztą zenek wie o co chodzi, jest w tym najlepszy.

Link do komentarza

Jak powszechnie wiadomo, woda wredną suką jest, a co za tym idzie "wykrapla" się wszędzie gdzie ma miejsce i odpowiednie warunki - przeto;

- może się "wykropić" na powierzchni ocieplenia, jak i między przegrodą a ociepleniem.

Pal licho jak się "wykropi" na powierzchni ocieplenia - spadnie na posadzkę (tak jak napisał mhtyl i po krzyku - ale;

 

Ale, mając na uwadze sukowaty charakter wody, gorzej będzie jak wykropi się między warstwami (w sprzyjających okolicznościach "termicznych").  A wykropi się tylko jak będzie miała gdzie - dlatego;

 

Dlatego ocieplając strop styropianem, należy kleić go po całości (nie na "packi") tak aby woda nie miała pustych przestrzeni.

Osobiście nie jestem zwolennikiem styropianu, ale mając na uwadze pewne trudności wynikające z technologi ocieplenia tego stropu wełną, proponuję rozważyć ocieplenie stropu multiporem zgodnie z zaleceniami producenta.

Teoretycznie jest to droższe rozwiązanie - ale ..................

 

Co do straszenia mostkami od gruntu. Fakt są, ale nie nie takie straszne - upraszczając - straty z 4 m.b. fundamentów (przy bloczku 25 cm) będą takie (a nawet mniejsze) jak z 1 m2 podłogi na gruncie (bez ocieplenia)

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
5 godzin temu, mhtyl napisał:

No nie wiedziałem że para występuje również  w zimnym pomieszczeniu, a to że ona opada na podłogę to normalka

"zimne" to nie jest  jednoznaczne określenie. W temperaturze minusowej to pewnie pary nie bedzie - ale w dodatniej to pewnie będzie. Skropli się na chłodniejszej  od pozostalych  powierzchni (np na rurze z zimną wodą, itp.) - - i spadnie na ziemię albo zamieni sie w rosę (kropelki). 

Albo wniknie gdzieś wgłąb -- tu bajbaga ma rację. Ale jeśli natrafi na tynk, jesli nie jest jej dużo (w końcu to garaż nie pralnia - i garaż jest wentylowany - to nie powinna być źródłem wilgoci. 

Na ścianach garażu przy podłodze prędzej skropli się na wiosnę , w lecie - bo wtedy w garażu jest cieplej, a przy ziemi mury mogą być zimniejsze - ale tą wilgoć powinna też usunąć wentylacja.

 

3 godziny temu, bajbaga napisał:

Co do straszenia mostkami od gruntu. Fakt są, ale nie nie takie straszne

Mostek -   w tym przypadku z ziemi na fundament i na ściany  jest mniejszy (może być) - niż z wnętrza garażu na ściany. Ziemia ma mniej więcej równą temperaturę i ok 10 st C co najmniej - i to idzie na ściany - natomiast powyżej poz. zamarzania i w garażu może być temp. jak na zewnątrz - czyli i  0 - minus 25st C. 

Dlatego radziłem wyżej ocieplić garaż z zewnątrz. 

 

Od razu uprzedzam - ktoś wpisał kiedyś, że w pustostanach nie spada tak temperatura. Nieprawda. Mam taki "minipustostan" i spada - tak jak na zewnątrz. Kwestia czasu. Cieplej jest w ziemiance - ale powody wyjaśniłem wyzej.

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
6 godzin temu, Takiowaki napisał:

Jaki?

A to już zenka musisz pytać bo to on jen wynalazcą tego.

Temat jest o budynku na granicy i jego doświetleniu, nie uważasz że ostatnio za dużo w tym temacie pisze się nie na temat? Nie musisz sie obawiać jakiś konsekwencji, zakładaj nowe tematy z nowymi problemami bo z tego tematu robi się  taki miszmasz.

Link do komentarza
14 godzin temu, mhtyl napisał:

 

Temat jest o budynku na granicy i jego doświetleniu, nie uważasz że ostatnio za dużo w tym temacie pisze się nie na temat?

 

Dnia ‎2017‎-‎10‎-‎09 o 00:49, Takiowaki napisał:

Witam ponownie.

W sumie nie wiem, czy zaczynać nowy temat, czy ten przemianować na ogólno-budowlano-przemyśleniowy :)

 

I tyle w temacie 😊 a który z Waszej dwójki ulubieńców zna się lepiej na badaniu wilgoci mnie słabo interesuje 😊

Garaż będzie miał wentylację grawitacyjną, sporadycznie wietrzony otwieraniem bram. Kubatura około 120m3. Mam jeszcze dylemat. Elewacja budynku będzie na styropianie 0,031 20cm. Garaż na parterze można odchudzić na np 15cm urozmaicając delikatnie linię bryły? W zasadzie ogrzewany i tak nie będzie, bramy o standardowej grubości i izolacyjności panela.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Pod ogrzewanie podłogowe zaleca się stosowanie nawet grubszych warstw izolacji, choć w tym przypadku docieplany ma być również strop garażu. Jeśli jest na to miejsce, lepiej zamiast grafitowego styropianu i dodatkowej warstwy wełny mineralnej zastosować specjalne maty EPS z wypustkami, które ułatwiają prowadzenie rur grzewczych: http://www.knauf-industries.pl/products,product,188,knauf-therm-expert-floor-heating-eps-200--33.html Płyty o grubości 20 cm, współczynniku przewodzenia ciepła 0,033 i odporności na ściskanie CS 200 to kompleksowe rozwiązanie w takich sytuacjach.

Link do komentarza
Dnia ‎2017‎-‎10‎-‎25 o 15:46, Eksperci Knauf napisał:

Pod ogrzewanie podłogowe zaleca się stosowanie nawet grubszych warstw izolacji, choć w tym przypadku docieplany ma być również strop garażu. Jeśli jest na to miejsce, lepiej zamiast grafitowego styropianu i dodatkowej warstwy wełny mineralnej zastosować specjalne maty EPS z wypustkami, które ułatwiają prowadzenie rur grzewczych: http://www.knauf-industries.pl/products,product,188,knauf-therm-expert-floor-heating-eps-200--33.html Płyty o grubości 20 cm, współczynniku przewodzenia ciepła 0,033 i odporności na ściskanie CS 200 to kompleksowe rozwiązanie w takich sytuacjach.

Więc co z powszechnie przyjętym założeniem, iż najlepiej izolować od zimnej strony?

A druga sprawa, to tak jak pisałem. W tym momencie wysokość kondygnacji do adaptacji to 2,62m. Przy ułożeniu Państwa systemu zostanie mi 2,35m?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...