Skocz do zawartości

LEO I i II / DOMUS


agika

Recommended Posts

Cytat

jakie były koszty zdrobienia tego DGP u was?


Trudno mi powiedzieć, ile kosztowało samo DGP. Podejrzewam, że niewiele. Cała robocizna (montaż, zabudowa ale bez murowania klinkieru) + materiały na kominek (rury DGP, pustaki, drewno, karton-gips, zaprawa, ale bez kamienia i klinieru) kosztowało 3700.
A kominek wygląda tak:
https://forum.budujemydom.pl/static/gallery/123288...0_62_110146.jpg
Link do komentarza
Witajcie,

u nas powolutku do przodu, czekamy na pozwolenie na budowę. Wykonaliśmy płot , teraz szukamy garażu i będziemy składać kibelek z resztek desek jakie mamy icon_smile.gif planujemy rozpocząć w lipcu-sierpniu.

Pani Smith przeglądałem Twój dziennik budowy i jestem bardzo ciekawy jak wykonałaś fundamenty. My chcielibyśmy ten etap wykonać sami. U Was widzę (jeśli się nie mylę) wylaną samą ławę bez murowania bloczków i bezpośrednio na ławy już murujecie ściany właściwe? tak?

na jaką głębokość wkopywaliście się żeby wylać ławy? i jaka jest ich wysokość? taka jak w projekcie 30cm?


Maxymilian, witaj po długiej nieobecności. Mam nadzieję, że będziesz tutaj czasami zaglądał i pomożesz nam ustrzec niektórych błędów jako mieszkaniec i użytkownik domu Leo.

My również zamierzamy wykonać DGP grawitacyjne dla wszystkich bliskich pomieszczeń za wyjątkiem sypialni nad garażem, bo to już za daleko i trzeba byłoby stosować jakąś turbinę, żeby tam przetłoczyć gorące powietrze. Niebardzo rozumiem jak u Was idzie rura do sypialni nad kuchnią, nad sufitem? czyli nad stropem - w podłodze poddasza?
reszta rur do innych pomieszczeń? w pionie komina+kratki wentylacyjne w kazdym pomieszczeniu?

Bardzo dużą popularność ostatnimi czasy zyskały rekuperatory, ktoś z Was orientował się w temacie? warte swojej ceny? ja chyba wolałbym zaniwestować w zamian w panele słoneczne.
Link do komentarza
A jeżeli chodzi o DGP to w jaki sposób to realizowaliście? Czy należy do tego wykonać odpowiedni projekt jeszcze przed rozpoczęciem budowy stanu surowego tak, żeby budowlańcu uwzględnili odpowiednie rzeczy? Czy później DGP montuje ta sama ekipa, która montuje kominek (czyli pewnie ekipa montująca ogrzewanie w domu??)?

Pozdrawiam,

Marek
Link do komentarza
Cytat

Niebardzo rozumiem jak u Was idzie rura do sypialni nad kuchnią, nad sufitem? czyli nad stropem - w podłodze poddasza?
reszta rur do innych pomieszczeń? w pionie komina+kratki wentylacyjne w kazdym pomieszczeniu?



Zgadza się - w pionie komina+kratki. A do sypialni nad kuchnią rura idzie z pionu komina na poziomie strychu nad sufitem tejże sypialni. I wylot jest na suficie. Kiedy wykonawca (który robił tylko kominek, i był pierwszym wykonawcą wchodzącym na etapie wykończeń) mi to zaproponował, uważałem że to egzotyczny pomysł. Ale działa bez zarzutu.

Cytat

Bardzo dużą popularność ostatnimi czasy zyskały rekuperatory, ktoś z Was orientował się w temacie? warte swojej ceny? ja chyba wolałbym zaniwestować w zamian w panele słoneczne.



Rekuperator to inny rząd wielkości kosztów. Trzeba liczyć minimum 15000 a najlepiej ok 20000. A solary już od ok 6000.
Solary gorąco polecam! I tylko tyle moge powiedzieć, bo na rekuperator (mimo chęci) w budżecie już nie było... icon_sad.gif
Link do komentarza
Cytat

Pani Smith przeglądałem Twój dziennik budowy i jestem bardzo ciekawy jak wykonałaś fundamenty. My chcielibyśmy ten etap wykonać sami. U Was widzę (jeśli się nie mylę) wylaną samą ławę bez murowania bloczków i bezpośrednio na ławy już murujecie ściany właściwe? tak?

na jaką głębokość wkopywaliście się żeby wylać ławy? i jaka jest ich wysokość? taka jak w projekcie 30cm?



fundamenty były robione z betonu na zbrojeniu, Wylany tam był B-20, a głębokość z tego co pamiętam na oko wyniosła conajmniej 1m, a potem jeszcze chudziak. I tak zakończyliśmy stan zero i ruszyły ściany (na chudziaku). Nie wiem czy dużo ci wyjaśnił taki babski opis?
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
czy masz ogrzewanie podłogowe w tej cenie wod - kan? Jak dużo masz tej podłogówki jeśli tak? - my za prąd zapłaciliśmy 6 000zł, ale mamy tylko 120 punktów bez specjalnych pomysłów typu podświetlane schody.

Rotqier - my mieliśmy podobną cenę za SSO - niektórzy mówili że można znaleźć sporo taniej, ale to chyba zależy od regionu i od ekipy - my mieliśmy taką z polecenia, która było wiadomo, ze jest solidna, poza tym umowa była spisana. Cena materiałów - w zależności czy chcesz oszczędzać czy nie, wyniesie cię co najmniej drugie tyle, ale jeśli będziesz kupował np. gotowe systemy kominowe to może być i dwa razy więcej niż robocizna icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Rotqier - my mieliśmy podobną cenę za SSO - niektórzy mówili że można znaleźć sporo taniej, ale to chyba zależy od regionu i od ekipy - my mieliśmy taką z polecenia, która było wiadomo, ze jest solidna, poza tym umowa była spisana. Cena materiałów - w zależności czy chcesz oszczędzać czy nie, wyniesie cię co najmniej drugie tyle, ale jeśli będziesz kupował np. gotowe systemy kominowe to może być i dwa razy więcej niż robocizna icon_smile.gif



U nas również jest solidna ekipa z polecenia z którą będziemy spisywali umowę. Także myślę, że cena jest w miarę adekwatna.

Jeżeli chodzi o wycenę materiałów to w obu ofertach było ona mniej więcej na poziomie 100 k. Poniżej zamieszcza szczegółową wycenę:
KOPARKA 3 PRZYJAZDY 0 1500
STOPA FUNDAMENTU 20M3 4500
PUSTAKI FUNDAMENTOWE 800SZT 4880
WIENIEC 4M3 1000
DRUT ZBROJENIOWY 2 TONY 5200
PŁYTA FUNDAMENTU 24M3 5400
PIACH,CEMENT,WAPNO,CEGŁA MODULRNA,PEŁNA ITD. 0 9500
STYRODUR GR8CM +IZOLACJE FUNDAMENTU 0 3000
RYRY PCV-ODPŁYWY KANALIZACJI 0 500
KOMINY +KLINKIER 2 8000
NADPROŻA 0 1500
PUSTAK PHOROTHERM GR 25CM 1818 8000
DZIAŁÓWKI 620 3100
SCHODY ZEWN I WEWN. 2 5000
STROP ZELBETOWY BETON B20 24 6000
WIEZBA 11M3 7150
DACHÓWKA 265 27000
STEPLE 200 1200
DESKI 10M3 4500
Razem: 106930

Czy moglibyście doradzić czy warto spróbować oszczędzić na którymś z materiałów albo zdecydować się na jakiś tańszy zamiennik?
Czy u was materiały wyglądają podobnie?


Marek

Link do komentarza
1. u nas dachówka - Roben monza natracyt, 20 000
2. pustaki kupowaliśmy po 2,20 szt
3. kominy robione a nie gotowe - koszt - 1500zł 2 szt

tyle na gorąco.

Marcikm4 - cena za prąd z uzbrojoną deską rozdzielczą, ale nie wiem o co chodzi z tym kablem - o przyłączenie do słupa? Bo jeśli tak, to na to podpisywaliśmy umowę z elektrownią, to ona robiła przetarg i oni wyznaczyli gościa który prowadził kabel ze słupa do skrzynki z licznikiem. kosztowało to 1400zł.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Etka: nie mam pojęcia jakie pustaki przyjął budowlaniec do wyceny. Ostatecznie jednak zdecydowaliśmy się na innego budowlańca, którego oferta cenowa była podobna ale bardziej przypadł nam do gustu.

Drodzy forumowicze, czy w waszym Leo robiliście strop Terriva czy zamienialiście na monolityczny (żelbetonowy). Po konsultacjach i doczytywaniu skłaniamy się bardziej ku stropowi monolitycznemu, który pozwoli nam zrobić na piętrze ścianki nie GK lecz normalne murowane. Ponadto jeżeli w przyszłości będziemy chcieli zmienić układ ścianek działowych będziemy to mogli zrobić (w stropie Terriva układ ścianek jest uwzględniany przy dozbrajaniu stropu i później raczej nie powinno się go zmieniać). Słyszałem, że stropy Terriva lubią czasem 'klawiszować', co manifestuje się pękaniem tynku. Czy mieliście takie problemy? No i ostatnie pytanie czy porównywaliście koszty jednego i drugiego stropu. Ja takie porównanie będę robił na dniach. Postaram się je zamieścić.

Pozdrawiam,

Marek
Link do komentarza
Przy zamianie na strop monolityczny koszt robocizny wzrósł, ale koszt materiałów się zmniejszył. Sumarycznie strop monolityczny został wyceniony na 2 tys. zł netto drożej.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Konstruktor który projektował strop umieścił w suficie belkę między kuchnią a salonem, która musi przenosić obciążenia. Belka została zaprojektowana w rozmiarze 25 x 30 co przy 14 cm stropie powoduje, że
będzie wystawała 16 cm z sufitu. Czy u was też tak wygląda konstrukcja stropu?
Załączam zdjęcie, które pokazuje miejsce w którym będzie się znajdowała belka.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

architektura za wiele mi nie mówi (swoją drogą - lustrzane odbicie?)
ale jeżeli nic tam się nie opiera (konstrukcyjnego) to belka moim zdaniem zbędna, nie służy niczemu
masz rzuty konstrukcyjne?



jest belka i ściana nośna. Takie rozwiązanie konstrukcyjne. U mnie tej ściany nie ma, mam tą przestrzeń otwartą, jest tylko szyna w stropie. Przeliczenia konstrukcyjne porobione i ściany nie ma.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

jest belka i ściana nośna. Takie rozwiązanie konstrukcyjne. U mnie tej ściany nie ma, mam tą przestrzeń otwartą, jest tylko szyna w stropie. Przeliczenia konstrukcyjne porobione i ściany nie ma.




Witam po bardzo długiej nieobecności

Ze względu na zmianę usytuowania kuchni konstruktor usunął sciankę nośną po czym prawdopodobnie zmienił ułożenie belek stropowych nad salonem w wyniku czego musiał umiescic tam taką belkę. nie może być tak że pomieszczenia w całym domu są otwartęi do tego nie posiadają scian nośnych. Same belki nie zawsze wystarczają a tym bardziej takie belki które sa tylko wysokościa stropu. Balka im wyższa tym silniejsza sta ta zaznaczona czerwoną linią. A i jeszcze tym bardziej, że strop jest monolityczny, dopiero doczytałem to jak to jest dokładnie rozwiazane.
Link do komentarza
Cytat

Witam po bardzo długiej nieobecności

Ze względu na zmianę usytuowania kuchni konstruktor usunął sciankę nośną po czym prawdopodobnie zmienił ułożenie belek stropowych nad salonem w wyniku czego musiał umiescic tam taką belkę. nie może być tak że pomieszczenia w całym domu są otwartęi do tego nie posiadają scian nośnych. Same belki nie zawsze wystarczają a tym bardziej takie belki które sa tylko wysokościa stropu. Balka im wyższa tym silniejsza sta ta zaznaczona czerwoną linią. A i jeszcze tym bardziej, że strop jest monolityczny, dopiero doczytałem to jak to jest dokładnie rozwiazane.


o czym konkretnie piszesz?
no i czemu nie może być pomieszczeń otwartych bez ścian nośnych?
no i najważniejsze, skoro wcześniej jej nie było, to po co teraz?
Link do komentarza
 Dziekuję.

Podbitka brązowa, tylko co z elewacją? - pomysłow brak.




Tak jak pisałem wcześniej - mam DGP - grawitacyjne. Obawiałem się, że do sypialni nie będzie dochodziło ciepłe powietrze - ale jest super. Obecnie trwa wykończeniowka i pomieszczenia ("niemnożka") dogrzewam wyłacznie kominkiem.  Na zewnatrz jest ok 10 st. C a w salonie jest ok. 20st. c a na piętrze ok. 23 st. c. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...