Skocz do zawartości

Ocieplenie fundamentów i podłogi


Recommended Posts

Ponieważ będą wylewane za niedługo fundamenty i trzeba ustalić ich górną wysokość - do poziomu układani styropianu - to muszę określić się już z grubością izolacji na podłodze.

Projekt zakłada 15 cm EPS 100, majster twierdzi, że 10 cm wystarczy bo grubsze to już wyrzucanie pieniędzy w błoto. W którą stronę iść?

 

I druga sprawa tyczy się też ocieplenia fundamentów. Projekt zakłada 18 cm - majster chce dawać 10 cm. Iść na krakowski targ i dać 15 cm ( o ile taka grubość jest) ?

 

Dodam, żę poziom zero jest 60 cm ponad obecny poziom gruntu. Projekt zakłada  jeszcze częściowe obsypanie fundamentów.

Link do komentarza
Gość mhtyl
20 godzin temu, przemty napisał:

 

Projekt zakłada 15 cm EPS 100, majster twierdzi, że 10 cm wystarczy bo grubsze to już wyrzucanie pieniędzy w błoto. W którą stronę iść?

 

 

Daj te 15 cm, na tym nie stracisz. Czy planujesz ogrzewanie podłogowe? Jeżeli tak to nawet powiedziałbym aby dać 20 cm tylko musisz pamiętać aby chuda posadzkę wylać 5 cm poniżej jak pokazuje projekt po to abyś nie obniżył sobie wysokości pomieszczenia.

20 godzin temu, przemty napisał:

 

 

I druga sprawa tyczy się też ocieplenia fundamentów. Projekt zakłada 18 cm - majster chce dawać 10 cm. Iść na krakowski targ i dać 15 cm ( o ile taka grubość jest) ?

 

W tym przypadku 15 cm było by ok, ale pamiętaj na dobrej izolacji nigdy nie stracisz o koszt styropianu w stosunku do całej inwestycji i eksploatacji można rzec  że jest znikomy.

Link do komentarza
Gość mhtyl
2 minuty temu, przemty napisał:

OK, a korzystając z okazji - instalacje kanalizacyjną robić przy fundamentach czy można później?

Po ubiciu piachu a przed wylaniem chudziaka połóż rury kanalizacyjne wszystkimi podejściami, przecież nie będziesz potem kuł chudziaka aby położyć rury. I jeszcze  przy stawianiu fundamentów zrób otwory/przepusty na rury aby tez potem nie musiał kuc ściany fundamentowej.

Sprawa jeszcze zrobienia przepusty pod wodę. Woda powinna iść na głębokości 1,2 m czyli poniżej ław fundamentowych. W planowanym miejscu gdzie woda ma wchodzić do domu połóż rurę pcv 110 z dwoma kolanami 45 stopni (dwa kolana 45 st dadzą Ci załamanie 90 st) w kształcie litery L i przez tak zrobione podejście bez problemu przepchniesz rurę od wody do domu.

Link do komentarza
Gość mhtyl
Przed chwilą, przemty napisał:

Wedlug projektu kanalizacja ma wyjść z domu 30 cm poniżej dolnego poziomu ław

Nie patrz na projekt tylko na poziom gruntu. jak będzie rura wychodziła z domu około 0,5 m poniżej gruntu to będzie dobrze. jeżeli dasz rurę 30 cm powyżej ław to chcąc uzyskać odpowiedni spadek to szambo będziesz musiał zakopać na dużej głębokości. Najlepiej jak dopytasz o to swojego Kierownika albo instalatora co będzie Ci robił instalacje kanalizacyjną bo oni będą na miejscu i naocznie to zobaczą.

Link do komentarza

Fundamenty stawia się do wysokości poziomej izolacji przeciwwilgociowej a nie cieplnej . Przy wyniesieniu poziomu O pod teren, w"dole" pod podłogą, przed wypełnieniem podsypem można włożyć dowolna grubość termoizolacji - przy braku ogrzewania podłogowego 10 cm wystarczy ale i 15 nie zaszkodzi. Nie chodzi o ocieplenie fundamentów, ale pewnie cokołu - na fundament w części podziemnej wystarczy 10 cm.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/a/17452-budowa-domu-na-podmoklym-terenie  
    • Warto sprawdzić czy nie idzie woda z gruntu przez scianę ,z powodu przerwanej izolacji,gdzieś na profilu mam zdjęcie z kamery termowizyjnej jak to wygląda w rzeczywistości https://www.facebook.com/photo.php?fbid=122103759224762998&set=pb.61572889962645.-2207520000&type=3  warto to sprawdzić 
    • No kamerą termowizyjną napewno nie badamy budynki w słoneczne dni,zwłaszcza kiedy budynek jest ocieplony,gdzieś w mojej galerii na profilu są zdjęcia jak odbija sie ciepło słoneczka https://www.facebook.com/profile.php?id=61572889962645&sk=photos  tak że badamy tylko o poranku,wieczorem,albo w zachmurzony dzień 
    • A nie masz kontaktu z deweloperem? Albo z ludźmi, którzy pracowali przy wykończeniach?     I z naprawą tych pęknięć to ja bym się nie spieszył. Jeszcze rok, dwa, trzeba poczekać. To wygląda na efekt osiadania budynku, pęknięć może jeszcze pojawić się więcej.    Kiedyś w blokach w pierwszym roku w ogóle nie kładło się płytek, bo i tak były później do wymiany.. Szczególnie na niskich kondygnacjach.
    • Zawsze jedna ze ścian jest "od południa", nawet w domach okrągłych i producenci farb o tym wiedzą. Dlatego na ściany zewnętrzne stosuje się farby fasadowe.  Natomiast pytanie pierwsze. Jak u Ciebie z kasą? Szukasz czegoś ekstra, czy wystarczy przyzwoite? Bo ja kupiłem farbę taką sobie, uznałem, że na starą chatę nie ma potrzeba udawania ekstrawagancji.    Tak ściany wyszły.         Na dół nie patrz, to jeszcze nie było robione, chodzi o tę siwą farbę. Strona od południa. Pod spodem też jest stara farba olejna, oczywiście podczyszczona, usunięcie tej która się nie trzyma jest obowiązkowe. Ty masz podłoże dobrze przygotowane, nie widzę tam pęcherzy.   Aha, kolor jest robiony, farbę kupowałem białą.  Zużyłem prawie trzy wiadra po 10 litrów.  Z trzeciego ze dwa litry zostało. Malowane w ubiegłym roku. na wiosnę. Chata budowana wtedy, kiedy na wschodzie rządził Stalin.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...