Skocz do zawartości

Czy można tak murować?


Recommended Posts

Napisano

Hej jestem na etapie murowania kominów.

Zastosowalem system Schiedla (tak jak w projekcie).

Wedlug projektu kominy maja byc obmurowane cegla pelną od stropu nad parterem do samej góry.

Ścianki działowe mam eg projeku mam miec z cegly kratowki.

Pytanie jest nastepujące:

Planuje ścianki dzialowe zrobić z pustakow ceramicznych z  porothermu 11,5cm(nie zalezy mi na tym by sćiany byly "ciche")

Czy mogę również te 2 kominy  obmurować tymi pustakami? 

Założenie jest takie ze chce komin obmurowac od stropu do góry poddasza tymi pustakami  a nastepnie na komin ktory bedzie na zewnatrz dać klinkier robbena.

Głównie chodzi mi o to czy klinkier ktory bedzie około 2,5m nad domem (tyle bedzie wystawał komin na zewnatrz) moge umieścić na takich pustakach? 

I drugie pytanko. Jesli bede obmurowywał komin już z poziomu stropu to musze go jeszcze jakosc wzmacniać , usztywniać jesli komin bedzie wystawał 2,5m na zewnatrz?

Z kierownikiem jeszcze nie rozmawialem na ten temat co on na to.

 

Bardzo proszę o wskazówki

 

Napisano (edytowany)

Muruj czym chcesz , jeśli chodzi o kominy to też materiał dowolny ,jeśli chodzi o obmurowanie zewnętrzne kominów,

kominy powinny być konstrukcją samonośną , zdylatowaną od stropów i ścian ( choć przy tym ostatnim są pewne ,,kontrowersjie ostatnio),dojeżdżasz obmurówką pod połac dachu , tam niewielki wianek z betonu pod klinkier , i z pod połaci jedziesz w górę klinkierem

niewielka filozofia...

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano

No właśnie chodzi mi o to czy jak dojade tymi pustakami pod połać to musze jeszcze wykonywać wieniec pod klinkier ? Nie moge odrazu na tym pustaku zacząć klinkierem?

 

Dylatacje mam zrobioną przy otworze stropowym wełną mineralna tak jak Schiedel sobie zyczyy...

Napisano

w spoinie między klinkierem a bloczkami daj więcej zaprawy i po trzy druty żebrowane 6mm z zagięciami na winklach .....zadziała ..

po obwodzie

Napisano

Dzięki.

 

Jeszcze jedno pytanko mi sie nasuneło.

CZy dylatacja musi być tez zrobiona miedzy kominem a obmurówką czy moge przyklejać bezpośrednio do systemu?

Napisano (edytowany)
36 minut temu, pooncz18 napisał:

Zastosowalem system Schiedla (tak jak w projekcie).

Wedlug projektu kominy maja byc obmurowane cegla pelną od stropu nad parterem do samej góry.

A niżej? w parterze? jak jest w projekcie? Czy są zdylatowane od ściany?

Jeśli to są systemy Schiedla - to powinny być zdylatowane. 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
2 minuty temu, zenek napisał:

A niżej? w parterze? jak jest w projekcie? Czy są zdylatowane od ściany?

Jeśli to są systemy Schiedla - to powinny być zdylatowane. 

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

Ogolnie od parteru po sam dach..

Stad moje pytanie czy moge to zmienic bo czy obmurowka ma jakies wieksze znaczenie?

Napisano
5 minut temu, pooncz18 napisał:

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

Ogolnie od parteru po sam dach..

Stad moje pytanie czy moge to zmienic bo czy obmurowka ma jakies wieksze znaczenie?

 

5 minut temu, pooncz18 napisał:

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

Ogolnie od parteru po sam dach..

Stad moje pytanie czy moge to zmienic bo czy obmurowka ma jakies wieksze znaczenie?

sorki .....doczytałem na spokojnie ...zrób pełną ceglą tak jak masz w projekcie...i nikt na nikim psów nie będzie wieszał ....ale to co napisałem wcześniej z tymi drutami to aktualne..

Napisano
2 minuty temu, pooncz18 napisał:

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

I pewnie całość (kominz obmurówką zdylatowany od ściany (albo wolnostojący) i stropu. 

Więc ja bym dał od dołu jednak cegłę pełną - ze względu na obciążenie. Ale nie upieram się. 

A czy w ogóle jest niezbędna obmurówka - to chyba zależy od systemu - ale skoro projektant tak zaprojektował - to widocznie wymagana. 

Napisano

koszty wzrosną ale ..............będziesz miał święty spokój..

a jeszcze zapytam bo nie chce mi się szukać .......odnośnie systemów shiedla ...masz ten komin obmórować cegłą na 6cm czy na płask w 12cm?

 

jak jest w projekcie...?

obstawiam że w projekcie masz obmórówkę 6cm ....chodzi o to aby komin za ta obmurówką pracował według swego uznania...obmórówka ma zdylatować i odzielić komin od reszty konstrukcji , w ten sposób nie będzisz miał spękań na tynkach w rogach - winklach przy samym kominie , co za tym idzie obmórówka nie może być ,, przymórowana '' do komina..

to ma być komin w kominie..

Napisano (edytowany)

Tu jest taka fotka z podobnym kominem: 

gallery_a6jejfj0b1gec0.gif

jak widać - jest opaska wieńca zawieszona na kominie - bez obmurowania niżej.  Ale to chyba zależy od wysokości komina (stabilność). 

Z obmurówką na płask byłbym spokojniejszy. Co o tym powiesz - joks?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

i ma chodzić jak ........pewne części u ludzi ruchem posuwisto -zwrotnym....:D

3 minuty temu, zenek napisał:

 Co o tym powiesz - joks?

wypiłem dzisiaj tyle browarów że już nic nie powiem ...idę się poziomować:bezradny:

Napisano
4 minuty temu, joks napisał:

wypiłem dzisiaj tyle browarów że już nic nie powiem ...idę się poziomować

no właśnie miałem wytrzeszcz oczu....

ale poczekaj sekundę - w zasadzie to sprawdziłem - jeżeli ten system jest w pustakach - to w zasadzie obmurowka nie jest potrzebna - tak wygląda z fotek z budów - nie doszedłem jeszcze do konkretnej dokumentacji ..... 

Gość stach
Napisano (edytowany)

Pooncz18 - rób tak jak radzi Ci praktyk joks, a z rezerwą podejdź do porad drugiego "doradcy" z minusową reputacją - tak doradza Ci inny praktyk, czyli ja...

Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano

Dzięki za odpowiedzi . Sprawdzilem dokladnie to dzis i wprowadzilem w blad.

Komin systemowy jest obmurowany dopiero od stropu do gory ponad dach a nie jak pisalem wczesniej ze rowniez ponizej stropu czyli na calej wysokosci komina.

Tutaj zalaczam zdj.WP_20170724_002.thumb.jpg.917850f2d5cee0783a2cbcbfaee156ff.jpg

 

Pytanie jest takie:

1. W projekcie wymiar kominow nie uwzglednil dylatacji na systemu schiedla wiec musialem podkuc po 1,5-2cm otwory by ja wykonac. Teraz pytanko czy te dziury ktore podkulem zostawić pustke czyli dziure czy moze wlozyc tam welne mineralna czy styropian?

2. Rozumiem , ze to co zaznaczone na projekcie czyli opis "szczelnia wentylacyjna: jest to dylatacja systemu od obmurowki cegła? jesli tak to ile powinna ona wynosic ?

3. W projekcie mam zapis "Dla zapewnienia sztywnosci trzonow kominowych , nalezy stosowac systemowe zestawy zbrojeniowe oraz usztywnienia przejsc dachowych w postaci systemowych uchwytow badz wybetonowanie miedzy krokwiami.

ROzumiem ze chodzi o dozbrojenie tego?

Czy na tym rysunku co wkleilem powinienem sie trzymac tej cegly pelnej czy jesli zmienie na ceramiczny pustak to bd mialo znaczenie?

 

Z góry jeszcze raz dziekuje

Napisano
23 godziny temu, pooncz18 napisał:

Wedlug projektu kominy maja byc obmurowane cegla pelną

Czy możesz pokazać kawalek tego projeku z kominem? Z tego co widać na stronie producenta - te kominy nie potrzebują obmurowania. Ale może jest jakiś specyficzny model albo potrzeba w projekcie.

tu jest też komin bez obmurowania do samej góry:

f4cdbc77ae.jpg

Napisano (edytowany)
29 minut temu, pooncz18 napisał:

czy moze wlozyc tam welne mineralna czy styropian

  • ja bym włożył wełnę - styropian nie. 

Ta szczelina dylatacyjna - to miedzy stropem (płytą) a pustakami komina - to , co odkułeś? Tak rozumiem .

29 minut temu, pooncz18 napisał:

zaznaczone na projekcie czyli opis "szczelnia wentylacyjna: jest to dylatacja systemu od obmurowki cegła?

szczerze mowiąc nie wiem po co ta obmurówka na poddaszu - nie rozumiem tego. I ta szczelina wentylacyjna. Proponuję jednak zapytać projektanta - nawet, jeśli to typówka, to na pewno możesz spytać.

Wg mnie, jeśli projektant tak zaprojektował - to chodzi o dylatację. Ale spytaj -  po co ta obmurówka. Jeśli chce dodatkowo usztywnić komin - to ta dylatacja nie pomaga temu - a z drugiej strony chyba powinna być, bo inaczej będzie w temperaturze zmieniał wymiary komin - a inaczej obmurowanie. Chyba, że chodzi mu o podparcie obmurowania nad dachem. Pytaj projektanta - bo to tylko domysły:12_slight_smile: 

29 minut temu, pooncz18 napisał:

W projekcie mam zapis "Dla zapewnienia sztywnosci trzonow kominowych , nalezy stosowac systemowe zestawy zbrojeniowe oraz usztywnienia przejsc dachowych

w poście wyżej jest pokazany takie usztywnienie w dachu , z opisu schiedla wynika, że uzupełnieniem pustaków są prety zbrojeniowe pionowe (otwory w pustakach), należy używać odpowiedniego kleju, zaprawy. 

Tu masz link do strony schiedla, sa tam różne systemy - pewnie znajdziesz swój - i też wiele wiadomości. 

https://www.schiedel.com/pl/      i kliknij na PRODUKTY.

I zapytaj projektanta - to proste! I napisz - co powiedział :12_slight_smile:

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

no wlasnie nie ma tutaj dylatacji  co podobno jest bledem..

Ja zrobilem bo murarz i kierownik kazal ale skonczylo sie to podkuciem .

TO kominy spalinowy

 

NIc w opisie nie ma.

KAzdy mowi co innego :) i byc chlop madry.

Dylatacja juz zrobiona.

 

Projekty tez sa pelne gaf i nie wiadomo czego sie czlowiek ma trzymac.

Wychodzi ze miedzy otworem stropowym dylatacji nie ma a producent kominow schiedla ktora sa w projekcie o dylatachji pisze no i skonczylo sie na tym ze musialem podkuc i obciac prety. by ja wykonac..

 

Na rzucie wiezby znow dylatacja jest ale to juz od obmurowki. No chyba ze ja zle czytam rysunki..

 

Dzieki za zainteresowanie

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, pooncz18 napisał:

Projekty tez sa pelne gaf i

Jest jeszcze takie wytłumaczenie, że robi obmurówki, by mury 12 łączyły się ze sobą, by stanowiły otwory drzwiowe, żeby pustak went. był nienaruszony - no i te dylatacje są tam potrzebne gdzie są róznice temperatur - czyli spaliny i dym.

Tam gdzie są zwykłe wenylacje - wg mnie, powtarzam, wg mnie dylatacje nie są potrzebne. Ale, jeśli to jest jakś system fabryczny - warto wjść na stronę i poczytać, pobrać opisy - czsem w załadce dl aprojektanta, architekta.

Myślałeś o kontakcie z tym projektantem?

Aha - odnośnie błedów - niestety - tak jest z projektami, jak z każdym innym towarem - sa idealne, a są spieprzone. Kiedyś przerabiałem taki, gdzie przekroje nie pasowały do rzutów, elewacje miały rózne wysokości - ale o dziwo - łatwo poszło. 

W twoim przypadku ważny jest dobry kierbud. 

  

Edytowano przez zenek
nie ten temat (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 25.07.2017 o 10:40, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Obudowę komina od poziomu stropu można murować z dowolnych elementów ściennych, byle ich szerokość zapewniała oparcie dla klinkierowej obmurówki ponad dachem. Jest to typowy sposób wykończenia kominów systemowych, a oburówka zewnętrzna nie może być złączona z obudową systemową przewodu kominowego (dylatacja).

Czyli rozumiem ze spokojnie moge obmurowac kominy pustakiem ceramcznym i nie ma to wiekszego znaczenia?

 

Dzwonilem tez do Schiedla z pytaniem  o ich system zbrojenia.

Pan w ogole zdziwil sie o to ze zadalem mu takie pytanie.

Co wiecej na pytanie od jakiego poziomu powinienem ich system stosowac to poprosil o cierpliwosc i ze oddzwoni z odpowiedzią.

Na 4 skladach budowlanych gdy zapytalem o cene i dostepnosc to uzyskalem odpowiedz , ze nikt tego nie kupuje albo ze pierwszy raz o tym slysza..

Teraz w ogole mam dylemat czy dozbrajac ten komin skoro i tak bedzie obmurowany klinkierem .

 

PS: rozumiem ze skoro bede robil podmurówke od poziomu stropu do żadnego wienca nie musze robic dodatkowo podklinkier bo on bedzie sie opieral na pustakach?

I ostatnie pytanko.

Tak jak mowilem musialem podkuwac te 2cm pod dylatacje na komin w otworze stropowym.

Teraz jak bede robil podmurowke to ta dylatacja moze zostac "luzna " w postaci 2cm dziury? czy wypelnic te 2cm welna mineralna i normalnie obmurowac juz komin systemowy ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...