Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Czy można tak murować?


Recommended Posts

Hej jestem na etapie murowania kominów.

Zastosowalem system Schiedla (tak jak w projekcie).

Wedlug projektu kominy maja byc obmurowane cegla pelną od stropu nad parterem do samej góry.

Ścianki działowe mam eg projeku mam miec z cegly kratowki.

Pytanie jest nastepujące:

Planuje ścianki dzialowe zrobić z pustakow ceramicznych z  porothermu 11,5cm(nie zalezy mi na tym by sćiany byly "ciche")

Czy mogę również te 2 kominy  obmurować tymi pustakami? 

Założenie jest takie ze chce komin obmurowac od stropu do góry poddasza tymi pustakami  a nastepnie na komin ktory bedzie na zewnatrz dać klinkier robbena.

Głównie chodzi mi o to czy klinkier ktory bedzie około 2,5m nad domem (tyle bedzie wystawał komin na zewnatrz) moge umieścić na takich pustakach? 

I drugie pytanko. Jesli bede obmurowywał komin już z poziomu stropu to musze go jeszcze jakosc wzmacniać , usztywniać jesli komin bedzie wystawał 2,5m na zewnatrz?

Z kierownikiem jeszcze nie rozmawialem na ten temat co on na to.

 

Bardzo proszę o wskazówki

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muruj czym chcesz , jeśli chodzi o kominy to też materiał dowolny ,jeśli chodzi o obmurowanie zewnętrzne kominów,

kominy powinny być konstrukcją samonośną , zdylatowaną od stropów i ścian ( choć przy tym ostatnim są pewne ,,kontrowersjie ostatnio),dojeżdżasz obmurówką pod połac dachu , tam niewielki wianek z betonu pod klinkier , i z pod połaci jedziesz w górę klinkierem

niewielka filozofia...

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi mi o to czy jak dojade tymi pustakami pod połać to musze jeszcze wykonywać wieniec pod klinkier ? Nie moge odrazu na tym pustaku zacząć klinkierem?

 

Dylatacje mam zrobioną przy otworze stropowym wełną mineralna tak jak Schiedel sobie zyczyy...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, pooncz18 napisał:

Zastosowalem system Schiedla (tak jak w projekcie).

Wedlug projektu kominy maja byc obmurowane cegla pelną od stropu nad parterem do samej góry.

A niżej? w parterze? jak jest w projekcie? Czy są zdylatowane od ściany?

Jeśli to są systemy Schiedla - to powinny być zdylatowane. 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, zenek napisał:

A niżej? w parterze? jak jest w projekcie? Czy są zdylatowane od ściany?

Jeśli to są systemy Schiedla - to powinny być zdylatowane. 

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

Ogolnie od parteru po sam dach..

Stad moje pytanie czy moge to zmienic bo czy obmurowka ma jakies wieksze znaczenie?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, pooncz18 napisał:

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

Ogolnie od parteru po sam dach..

Stad moje pytanie czy moge to zmienic bo czy obmurowka ma jakies wieksze znaczenie?

 

5 minut temu, pooncz18 napisał:

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

Ogolnie od parteru po sam dach..

Stad moje pytanie czy moge to zmienic bo czy obmurowka ma jakies wieksze znaczenie?

sorki .....doczytałem na spokojnie ...zrób pełną ceglą tak jak masz w projekcie...i nikt na nikim psów nie będzie wieszał ....ale to co napisałem wcześniej z tymi drutami to aktualne..

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pooncz18 napisał:

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

I pewnie całość (kominz obmurówką zdylatowany od ściany (albo wolnostojący) i stropu. 

Więc ja bym dał od dołu jednak cegłę pełną - ze względu na obciążenie. Ale nie upieram się. 

A czy w ogóle jest niezbędna obmurówka - to chyba zależy od systemu - ale skoro projektant tak zaprojektował - to widocznie wymagana. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koszty wzrosną ale ..............będziesz miał święty spokój..

a jeszcze zapytam bo nie chce mi się szukać .......odnośnie systemów shiedla ...masz ten komin obmórować cegłą na 6cm czy na płask w 12cm?

 

jak jest w projekcie...?

obstawiam że w projekcie masz obmórówkę 6cm ....chodzi o to aby komin za ta obmurówką pracował według swego uznania...obmórówka ma zdylatować i odzielić komin od reszty konstrukcji , w ten sposób nie będzisz miał spękań na tynkach w rogach - winklach przy samym kominie , co za tym idzie obmórówka nie może być ,, przymórowana '' do komina..

to ma być komin w kominie..

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu jest taka fotka z podobnym kominem: 

gallery_a6jejfj0b1gec0.gif

jak widać - jest opaska wieńca zawieszona na kominie - bez obmurowania niżej.  Ale to chyba zależy od wysokości komina (stabilność). 

Z obmurówką na płask byłbym spokojniejszy. Co o tym powiesz - joks?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, joks napisał:

wypiłem dzisiaj tyle browarów że już nic nie powiem ...idę się poziomować

no właśnie miałem wytrzeszcz oczu....

ale poczekaj sekundę - w zasadzie to sprawdziłem - jeżeli ten system jest w pustakach - to w zasadzie obmurowka nie jest potrzebna - tak wygląda z fotek z budów - nie doszedłem jeszcze do konkretnej dokumentacji ..... 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi . Sprawdzilem dokladnie to dzis i wprowadzilem w blad.

Komin systemowy jest obmurowany dopiero od stropu do gory ponad dach a nie jak pisalem wczesniej ze rowniez ponizej stropu czyli na calej wysokosci komina.

Tutaj zalaczam zdj.WP_20170724_002.thumb.jpg.917850f2d5cee0783a2cbcbfaee156ff.jpg

 

Pytanie jest takie:

1. W projekcie wymiar kominow nie uwzglednil dylatacji na systemu schiedla wiec musialem podkuc po 1,5-2cm otwory by ja wykonac. Teraz pytanko czy te dziury ktore podkulem zostawić pustke czyli dziure czy moze wlozyc tam welne mineralna czy styropian?

2. Rozumiem , ze to co zaznaczone na projekcie czyli opis "szczelnia wentylacyjna: jest to dylatacja systemu od obmurowki cegła? jesli tak to ile powinna ona wynosic ?

3. W projekcie mam zapis "Dla zapewnienia sztywnosci trzonow kominowych , nalezy stosowac systemowe zestawy zbrojeniowe oraz usztywnienia przejsc dachowych w postaci systemowych uchwytow badz wybetonowanie miedzy krokwiami.

ROzumiem ze chodzi o dozbrojenie tego?

Czy na tym rysunku co wkleilem powinienem sie trzymac tej cegly pelnej czy jesli zmienie na ceramiczny pustak to bd mialo znaczenie?

 

Z góry jeszcze raz dziekuje

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, pooncz18 napisał:

Wedlug projektu kominy maja byc obmurowane cegla pelną

Czy możesz pokazać kawalek tego projeku z kominem? Z tego co widać na stronie producenta - te kominy nie potrzebują obmurowania. Ale może jest jakiś specyficzny model albo potrzeba w projekcie.

tu jest też komin bez obmurowania do samej góry:

f4cdbc77ae.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, pooncz18 napisał:

czy moze wlozyc tam welne mineralna czy styropian

  • ja bym włożył wełnę - styropian nie. 

Ta szczelina dylatacyjna - to miedzy stropem (płytą) a pustakami komina - to , co odkułeś? Tak rozumiem .

29 minut temu, pooncz18 napisał:

zaznaczone na projekcie czyli opis "szczelnia wentylacyjna: jest to dylatacja systemu od obmurowki cegła?

szczerze mowiąc nie wiem po co ta obmurówka na poddaszu - nie rozumiem tego. I ta szczelina wentylacyjna. Proponuję jednak zapytać projektanta - nawet, jeśli to typówka, to na pewno możesz spytać.

Wg mnie, jeśli projektant tak zaprojektował - to chodzi o dylatację. Ale spytaj -  po co ta obmurówka. Jeśli chce dodatkowo usztywnić komin - to ta dylatacja nie pomaga temu - a z drugiej strony chyba powinna być, bo inaczej będzie w temperaturze zmieniał wymiary komin - a inaczej obmurowanie. Chyba, że chodzi mu o podparcie obmurowania nad dachem. Pytaj projektanta - bo to tylko domysły:12_slight_smile: 

29 minut temu, pooncz18 napisał:

W projekcie mam zapis "Dla zapewnienia sztywnosci trzonow kominowych , nalezy stosowac systemowe zestawy zbrojeniowe oraz usztywnienia przejsc dachowych

w poście wyżej jest pokazany takie usztywnienie w dachu , z opisu schiedla wynika, że uzupełnieniem pustaków są prety zbrojeniowe pionowe (otwory w pustakach), należy używać odpowiedniego kleju, zaprawy. 

Tu masz link do strony schiedla, sa tam różne systemy - pewnie znajdziesz swój - i też wiele wiadomości. 

https://www.schiedel.com/pl/      i kliknij na PRODUKTY.

I zapytaj projektanta - to proste! I napisz - co powiedział :12_slight_smile:

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie ma tutaj dylatacji  co podobno jest bledem..

Ja zrobilem bo murarz i kierownik kazal ale skonczylo sie to podkuciem .

TO kominy spalinowy

 

NIc w opisie nie ma.

KAzdy mowi co innego :) i byc chlop madry.

Dylatacja juz zrobiona.

 

Projekty tez sa pelne gaf i nie wiadomo czego sie czlowiek ma trzymac.

Wychodzi ze miedzy otworem stropowym dylatacji nie ma a producent kominow schiedla ktora sa w projekcie o dylatachji pisze no i skonczylo sie na tym ze musialem podkuc i obciac prety. by ja wykonac..

 

Na rzucie wiezby znow dylatacja jest ale to juz od obmurowki. No chyba ze ja zle czytam rysunki..

 

Dzieki za zainteresowanie

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pooncz18 napisał:

Projekty tez sa pelne gaf i

Jest jeszcze takie wytłumaczenie, że robi obmurówki, by mury 12 łączyły się ze sobą, by stanowiły otwory drzwiowe, żeby pustak went. był nienaruszony - no i te dylatacje są tam potrzebne gdzie są róznice temperatur - czyli spaliny i dym.

Tam gdzie są zwykłe wenylacje - wg mnie, powtarzam, wg mnie dylatacje nie są potrzebne. Ale, jeśli to jest jakś system fabryczny - warto wjść na stronę i poczytać, pobrać opisy - czsem w załadce dl aprojektanta, architekta.

Myślałeś o kontakcie z tym projektantem?

Aha - odnośnie błedów - niestety - tak jest z projektami, jak z każdym innym towarem - sa idealne, a są spieprzone. Kiedyś przerabiałem taki, gdzie przekroje nie pasowały do rzutów, elewacje miały rózne wysokości - ale o dziwo - łatwo poszło. 

W twoim przypadku ważny jest dobry kierbud. 

  

Edytowano przez zenek
nie ten temat (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obudowę komina od poziomu stropu można murować z dowolnych elementów ściennych, byle ich szerokość zapewniała oparcie dla klinkierowej obmurówki ponad dachem. Jest to typowy sposób wykończenia kominów systemowych, a oburówka zewnętrzna nie może być złączona z obudową systemową przewodu kominowego (dylatacja).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2017 o 10:40, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Obudowę komina od poziomu stropu można murować z dowolnych elementów ściennych, byle ich szerokość zapewniała oparcie dla klinkierowej obmurówki ponad dachem. Jest to typowy sposób wykończenia kominów systemowych, a oburówka zewnętrzna nie może być złączona z obudową systemową przewodu kominowego (dylatacja).

Czyli rozumiem ze spokojnie moge obmurowac kominy pustakiem ceramcznym i nie ma to wiekszego znaczenia?

 

Dzwonilem tez do Schiedla z pytaniem  o ich system zbrojenia.

Pan w ogole zdziwil sie o to ze zadalem mu takie pytanie.

Co wiecej na pytanie od jakiego poziomu powinienem ich system stosowac to poprosil o cierpliwosc i ze oddzwoni z odpowiedzią.

Na 4 skladach budowlanych gdy zapytalem o cene i dostepnosc to uzyskalem odpowiedz , ze nikt tego nie kupuje albo ze pierwszy raz o tym slysza..

Teraz w ogole mam dylemat czy dozbrajac ten komin skoro i tak bedzie obmurowany klinkierem .

 

PS: rozumiem ze skoro bede robil podmurówke od poziomu stropu do żadnego wienca nie musze robic dodatkowo podklinkier bo on bedzie sie opieral na pustakach?

I ostatnie pytanko.

Tak jak mowilem musialem podkuwac te 2cm pod dylatacje na komin w otworze stropowym.

Teraz jak bede robil podmurowke to ta dylatacja moze zostac "luzna " w postaci 2cm dziury? czy wypelnic te 2cm welna mineralna i normalnie obmurowac juz komin systemowy ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma powodu robienia problemu z typowych rozwiązań i zarówno wieniec jak i zbrojenie komina nie są potrzebne. Dylatację między obmurówka a kominem należy rozumieć jako brak powiązania tych warstw - obmurówka spoczywa na stropie który może się uginać, a pustaki kominowe nie mogą być narażone na takie obciążenia.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szronienie powierzchni butli to nie problem, ale przy tak dużym poborze mocy grzewczej gaz w niewielkiej przestrzeni gazowej butli nie nadąża odparować i palnik gaśnie. Problem rozwiązuje bateria butli i napełnienie propanem
    • Ścieżkę od furtki do domu (jak również w obrębie samego ogrodu) warto wykonać z kostki betonowej antypoślizgowej – płukanej, z warstwą kruszywa. Jest ona szorstka, ale równa. Doskonale sprawdza się zimą. Wybierając konkretny wzór, trzeba pamiętać o dopasowaniu wyglądu bruku do otoczenia budynku (aby powstała spójną całość). Niektóre kostki płukane są barwione, inne zawierają tylko naturalne kruszywo na wierzchu – najlepiej kupować te ostatnie, bo ich kolor z czasem nie blaknie.  
    • Po wielu doświadczeniach i "przygodach" z odzieżą roboczą w końcu znalazłem doświadczoną firmę, która u nas się sprawdza. Od kilku lat zaopatrujemy się w firmie LOGO: www.logo.pl To firma, która od ponad 30 lat jest producentem odzieży roboczej i ochronnej. Zamawiam ubrania od razu z logo swojej firmy. Są producentem więc szyją też na zamówienie. Teraz powoli zaopatrujemy się u nich w ocieplane kurtki i spodnie. Obsługa też na wysokim poziomie i wielokrotnie potrafiła doradzić. Zaufałem doświadczeniu i śmiało mogę polecić.
    • Mam na początek 2 istotne uwagi, bo moc 45 kW to bardzo dużo. Po pierwsze, wymaga to dużych ilości powietrza do spalania, a więc intensywnego napływu świeżego i zimnego powietrza.  Po drugie, do powietrza wewnętrznego trafia dużo pary wodnej, bo to jeden z produktów spalania gazu. A nie mamy przecież odprowadzenia spalin. Trzeba więc uważać, żeby nie narobić problemów przy takim sposobie ogrzewania.   Co do samego problemu szronienia i spadku wydatku gazu. Zmiana na czysty propan ma szansę nieco pomóc. Dlaczego? Bo butan przestaje odparowywać w temperaturze ok. 0°C. Dlatego kiedy temperatura samej butli spada poniżej 0°C to pojawia się problem z odparowywaniem gazu i podawaniem go do nagrzewnicy.  Drugi stary sposób na kłopoty z odparowywaniem to wstawienie butli gazowej do dużego naczynia z wodą, np. kastry budowlanej. Butla odbiera wtedy ciepło z wody, znacznie skuteczniej niż z samego powietrza. Jeszcze inna metoda to podłączenie 2 butli, z 2 reduktorami do wspólnego kolektora i z niego zasilanie nagrzewnicy. Ale coś takiego widziałem tylko jako tymczasowe zasilanie kotła, przed podłączeniem domu do zbiornika LPG.  
    • Gość Lipiński
      Każdą instalację warto przedyskutować i uwzględnić lokalne warunki. Bo nawet drzewa powodują spadek generowanego prądu. Najlepsza jest wizja lokalna przez odpowiednich specjalistów, którzy podejdą do tematu rozsądnie i przewidzą wszystkie możliwości. U nas instalację robił Hymon i sprawdzali właściwie wszystko przed projektem. Przez trochę niekorzystne warunki otoczenia mamy zwiększoną moc samych paneli o 10%. Nie dużo więc kosztowo ten wzrost nie był aż tak duży. Za to całość jest optymalnie dobrana do potrzeb rodziny i domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...