Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

pooncz18

Uczestnik
  • Posty

    16
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O pooncz18

  • Ranga
    Początkujący
  1. Witam. Za 3 tygodnie wchodzą do mnie tynkarze. Potrzebuje się poradzić w 2 kwestiach. 1.Mianowicie muszę wyrównać ściankę kolankową do wysokości murłaty: Poniżej zdjęcie o co mi chodzi. Wiem , ze powinienem to podmurować najlepiej bloczkiem 5cm ale niestety u mnie w niektórych miejscach jest po 1.5-3cm miejsca na wieńcu więc bloczek odpada przynajmniej na 2 scianach. Czy dobrym pomysłem będzie wykończyć to xpsem grubości 2-3cm? Jeśli tak to jak to powinienem prawidłowo zrobić . Czym najlepiej to przymocować do murłaty? Czy mogę xpsa przykręcić do murłaty i potem siatka + klej do styropianu? Czy można to tak zrobić bo obawiam się że pracujące drzewo może potem powodować pęknięcia na tym fragmencie gdzie będzie xps? 2 sprawa. Jak wykończyć gibelek od wewnątrz przed tynkarzami. Na zewnątrz gibelek jest ocieplony 10cm styro +siiaka i klej. Wewnątrz jak widać jest wymurowany skos. Pytanko czy mogę to ocieplić jeszcze 5cm styro bądź xps i potem normalnie podmurować ten skos by równo wytynkowali ścianę? Ogólnie chodzi mi o to czy mogę mieć ten gibel ocieplony z zewnątrz i wewnątrz i czy nie bedzie to powodować jakichś problemów np z brakiem wentylacji tych desek ? Z góry dziękuje za pomoc
  2. CHodzilo mi o przygotowanie otworow pod cieply montaz , by tasmt paroizolacyjne dobrze sie przykleily na rowna nawierzchnie
  3. Witam. Za miesiąc mam mięc montowane okna w nowym domu. Zdecydowalem się na tzw montaż wartswowy (cieply) przy uzyciu taśm oraz cieple parapety xps. Przed montażem muszę przygotowąc szpalety okienne bo stwierdzilem ze nie jest to mega skomplikowana sprawa i to ogarne . Pytanie mam takie dla osob , ktore tez to robily badz robią. Z jakiego materialu najlepiej wykonać szpalety? Czy kupić jakiś tynk czy klej? a moze zwykla cementowka? Ktoś może coś polecić by ladnie wyrownac wypusty w pustakach porothermu pod montaz okna. Ktoś moze robi to na codzien i doradzi bo chcialem sie za to zabrać. Bede wdzieczny za pomoc.
  4. Witam ponownie Otrzymalem kilka wycen i ograniczyłem się do wyboru z 4 ponizszych. Na ich podstawie chciałem zapytać , które według was będą dobre. Wiem , ze najważniejszy montaż ale chciałbym się skupić tylko poki co na samych oknach by wybrać dobry produkt Okna będę mnie z montażem kosztować 35-40tys wiec nachciałbym popełnić błędu przy ich zakupie. Oferty , które biorę pod uwagę to: 1.Vetrex V82 (veka) Profile: Rama V82 101 290 49240 8023 49240 700 Skrzydło V82 103 341 49240 8023 49240 700 Listwa Prosta S107 262 S 49240 700 Szyby: 4-18-4-18-4 U=0.5 EN673 Pakiet: 4-18-4-18-4 Współczynnik przenikania energii (gn) 53% Współczynnik przenikania światła (Lt) 74-75% Ramka międzyszybowa: Master Therm Karmelow CENA: 37000zł +montaż 2.Schuco LIVING 82 –wyprodukowane przez MATPLAST PROFIL - klasa A spełnia rygorystyczne normy dotyczące grubo ści ścianek i szerokości komór, grubość ścianki zewnętrznej 3,2 mm SZYBA - U = 0,5 W/m2 K 4x18x4x18x4 z ciepłą ramką w kolorze do wyboru OKUCIA - WINKHAUS AcitvPilot standardowo posiadające czterostopniowy uchył skrzydła, zamiast jednej pozycji oraz o śmiokątne grzybki ryglujące. Oknowyposażone jest również w zaczep antywłamaniowy na każde skrzydło UR CENA: 30000zł +montaż 3.Okna Passiv-line PLUS –wyprodukowane przez ADAMSA Współczynnik przenikania ciepła Rama: Uf = 0,9 W/m²K Szyba: Uw = 0,7 W/m²K (przy zastosowaniu szyby 0,5W/m²K ) SZYBA: 4/18Argon/4/18Argon/4TM 48mm Ug=0, 5W/m²K; g=50%; Lt=70% ciepła ramka Okucia: SIEGENIA TITAN AF CENA: 28500zł +montaż 4.IDEAL8000-ADAMS Współczynnik przenikania ciepła Rama: Uf = 1.0 W/m²K Szyba: Uw = 0,8 W/m²K (przy zastosowaniu szyby 0,5W/m²K ) SZYBA: 4/18Argon/4/18Argon/4TM 48mm Ug=0, 5W/m²K; g=50%; Lt=70% ciepła ramka Okucia: SIEGENIA TITAN AF CENA: 32500zł +montaż Osobiście podoba mi się Vetrex oraz Schuco. Niestety poparte jest to tylko wyglądem okna a nie specyfikacją techniczną. Nie ukrywam ze roznica w cenie to az 7000zł i zastanawiam się czy jest sens az tyle doplacac do tych okien. Korzystając z Państwa wiedzy prosiłbym o naprowadzenie czy wyżej wymienione okna to dobry wybór a jeśli tak to które powinny być najlepsze. Tak jak wspominałem wcześniej chce póki co dorady co do samych okien i systemów w nich zastosowanych a nie montażu. Z góry dziękuje za pomoc.
  5. Dzień dobry. W polowie wrzesnia ukonczylem dach w swoim nowo budowanym domu. Dach 4 spadowy został przykryty dachowka ceramiczna Braas na wczesniej polozoną membrane dosc wysokiej klasy = Dorken Delta MAX. Podbitki jednak nie wykonałem , gdyż w 1 kolejnosci planuje ocieplić dom a nastepnie zrobić podbitkę. Obecnie dom jest w SSO bez podbitki. W marcu chce wstawic okna , nastepnie ocieplić dom no i koncem tego roku wykonać podbitkę. Pytanie mam nastepujące: Jak wiadomo producent membrany daje 3-4 miesiace odpornosci na UV. Czy taka ochrona glownie tyczy sie bezposredniego promieniowania na membrane? Pytam gdyz jak wiadomo nie mam wykonanej podbitki i promienie sloneczne ktore padaja na mur odbijaja sie i badz co badz membrana od dolu tez jest w jakis sposob narazona na UV gdyż slonce sie odbija. Czy musze to zabezpieczyc na okres tego roku w ktorym jeszcze nie bede wykonywal podbitki czy raczej nie powinno sie nic stac z membrana? Bardzo prosze o podpowiedzi bo nie ukrywam ze troche sie tego obawiam ze jak nic z tym nie zrobie to membrana ulegnie uszkodzeniu? Dodam ze jedyne co zrobilem to zaslonilem okna dachowe od wewnatrz by na poddaszu odciac promienie UV . Prosze o porady.
  6. Czyli rozumiem ze spokojnie moge obmurowac kominy pustakiem ceramcznym i nie ma to wiekszego znaczenia? Dzwonilem tez do Schiedla z pytaniem o ich system zbrojenia. Pan w ogole zdziwil sie o to ze zadalem mu takie pytanie. Co wiecej na pytanie od jakiego poziomu powinienem ich system stosowac to poprosil o cierpliwosc i ze oddzwoni z odpowiedzią. Na 4 skladach budowlanych gdy zapytalem o cene i dostepnosc to uzyskalem odpowiedz , ze nikt tego nie kupuje albo ze pierwszy raz o tym slysza.. Teraz w ogole mam dylemat czy dozbrajac ten komin skoro i tak bedzie obmurowany klinkierem . PS: rozumiem ze skoro bede robil podmurówke od poziomu stropu do żadnego wienca nie musze robic dodatkowo podklinkier bo on bedzie sie opieral na pustakach? I ostatnie pytanko. Tak jak mowilem musialem podkuwac te 2cm pod dylatacje na komin w otworze stropowym. Teraz jak bede robil podmurowke to ta dylatacja moze zostac "luzna " w postaci 2cm dziury? czy wypelnic te 2cm welna mineralna i normalnie obmurowac juz komin systemowy ?
  7. no wlasnie nie ma tutaj dylatacji co podobno jest bledem.. Ja zrobilem bo murarz i kierownik kazal ale skonczylo sie to podkuciem . TO kominy spalinowy NIc w opisie nie ma. KAzdy mowi co innego i byc chlop madry. Dylatacja juz zrobiona. Projekty tez sa pelne gaf i nie wiadomo czego sie czlowiek ma trzymac. Wychodzi ze miedzy otworem stropowym dylatacji nie ma a producent kominow schiedla ktora sa w projekcie o dylatachji pisze no i skonczylo sie na tym ze musialem podkuc i obciac prety. by ja wykonac.. Na rzucie wiezby znow dylatacja jest ale to juz od obmurowki. No chyba ze ja zle czytam rysunki.. Dzieki za zainteresowanie
  8. To zdj co wkleilem to rzut wiezby. Tutaj rzut poddasza. Nie ma opisane ze jest to cegla ale jak widac jakas obmurowka jest:
  9. Dzięki za odpowiedzi . Sprawdzilem dokladnie to dzis i wprowadzilem w blad. Komin systemowy jest obmurowany dopiero od stropu do gory ponad dach a nie jak pisalem wczesniej ze rowniez ponizej stropu czyli na calej wysokosci komina. Tutaj zalaczam zdj. Pytanie jest takie: 1. W projekcie wymiar kominow nie uwzglednil dylatacji na systemu schiedla wiec musialem podkuc po 1,5-2cm otwory by ja wykonac. Teraz pytanko czy te dziury ktore podkulem zostawić pustke czyli dziure czy moze wlozyc tam welne mineralna czy styropian? 2. Rozumiem , ze to co zaznaczone na projekcie czyli opis "szczelnia wentylacyjna: jest to dylatacja systemu od obmurowki cegła? jesli tak to ile powinna ona wynosic ? 3. W projekcie mam zapis "Dla zapewnienia sztywnosci trzonow kominowych , nalezy stosowac systemowe zestawy zbrojeniowe oraz usztywnienia przejsc dachowych w postaci systemowych uchwytow badz wybetonowanie miedzy krokwiami. ROzumiem ze chodzi o dozbrojenie tego? Czy na tym rysunku co wkleilem powinienem sie trzymac tej cegly pelnej czy jesli zmienie na ceramiczny pustak to bd mialo znaczenie? Z góry jeszcze raz dziekuje
  10. w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu. Ogolnie od parteru po sam dach.. Stad moje pytanie czy moge to zmienic bo czy obmurowka ma jakies wieksze znaczenie?
  11. Dzięki. Jeszcze jedno pytanko mi sie nasuneło. CZy dylatacja musi być tez zrobiona miedzy kominem a obmurówką czy moge przyklejać bezpośrednio do systemu?
  12. No właśnie chodzi mi o to czy jak dojade tymi pustakami pod połać to musze jeszcze wykonywać wieniec pod klinkier ? Nie moge odrazu na tym pustaku zacząć klinkierem? Dylatacje mam zrobioną przy otworze stropowym wełną mineralna tak jak Schiedel sobie zyczyy...
  13. Hej jestem na etapie murowania kominów. Zastosowalem system Schiedla (tak jak w projekcie). Wedlug projektu kominy maja byc obmurowane cegla pelną od stropu nad parterem do samej góry. Ścianki działowe mam eg projeku mam miec z cegly kratowki. Pytanie jest nastepujące: Planuje ścianki dzialowe zrobić z pustakow ceramicznych z porothermu 11,5cm(nie zalezy mi na tym by sćiany byly "ciche") Czy mogę również te 2 kominy obmurować tymi pustakami? Założenie jest takie ze chce komin obmurowac od stropu do góry poddasza tymi pustakami a nastepnie na komin ktory bedzie na zewnatrz dać klinkier robbena. Głównie chodzi mi o to czy klinkier ktory bedzie około 2,5m nad domem (tyle bedzie wystawał komin na zewnatrz) moge umieścić na takich pustakach? I drugie pytanko. Jesli bede obmurowywał komin już z poziomu stropu to musze go jeszcze jakosc wzmacniać , usztywniać jesli komin bedzie wystawał 2,5m na zewnatrz? Z kierownikiem jeszcze nie rozmawialem na ten temat co on na to. Bardzo proszę o wskazówki
  14. beton juz ma 2 tyg. Zrobilem to mniej wiecej w takich proporcjach jak Pan napisal i nie tylko zatkalem szpachla ale otulilem dokladnie wiec pustki raczej nie ma. Tak z ciekawosci. W czym taka zaprawa naprawcza do betonu jest lepsza?
  15. Hej. Dzieki za pomoc. U mnie juz po zalaniu i 1 i drugiego. Bylo lane osobno garaz osobno domek. Korzystajac z okazji pojawił sie maly problem a w zasadzie pytanie. Dziś rozszalowywalem wieniec a w zasadzie boki zewnetrzne. Wszytko ladnie sie zalalo poza nadprozem lukowym ktore lączy sie z wiencem na jednej scianie. Niestety bo sciagniecie desek na dlugosci około 1m nie dolaly sie dobrze pręty JEst dziura na glebokosc 1-2cm po dlugosci okolo 1m i wysokosc 5cm Najlepsze jest to , ze wszystkie belki byly wibrowane przeze mnie i tego pilnowalem. Lalem przy tym slupki 2,5m i iidealnie sie zawibrowaly a to nadproze lukowe na jednej scianie nie. Najlepsze to ze doskonalem pamietam ze wibrowalem tamto miejsce. Bo zawibrowaniu wienca potem jeszcze ekipa sciagnela lata wibracyjna caly strop bo sobie tego zarzyczylem. NIe wiem co spowodowalo to ze druty sie nie zalaly. Fakt , ze beton byl troche gesty ale tak jak mowilem wszystko inne jest ok . Teraz pytanie co z tym zrobić. Szczerze jedyne co przyszlo mi do glowy do zaszpachlowanie tego cementem z piaskiem by korozja sie nie wdarla. Pytanie takie. Czy takie nie otulenie drutu na glebokosc 2cm bedzie mialo konsekwencje jesli chodzi o cala konstrukcje budynku? Chodzi mi o to czy moze to pekac i zagrazac calemu budynkowi? Zbrojenie tego lukowego nadproza bylo 4x12fi gora i 2x12 fi dół. NIe zalal sie jeden z gornego zbrojenia
×
×
  • Utwórz nowe...