Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam
Mam do wyrównania ściankę gdzie na długości różnica wynosi ok 4cm tzn na jednym końcu przykładając płytę do ściany na styk na drugim końcu odchodzi mi do 4cm. Mam zamiar osadzić płytę na profilach aby to wyrównać ale czy wypełnić tą przestrzeń, czy może być pianka montażowa?? Sprawa hałasu nie ma znaczenia.

Oczywiście to co jest obecnie będzie zerwane.

scianka.jpg

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Tak jak wcześniej napisałem część przykleję ale pozostała część płyty odstaje od ściany na 4cm tj. 40mm wypełnianie bo tak to już trzeba nazwać, klejem jest raczej kiepskim pomysłem. Kiedyś pewien budowlaniec podpowiedział mi ciekawą rzecz i sądzę że prawdziwą. Robactwo zagnieździ się w każdej szczelinie, to jak będziesz izolować nie ma znaczenia. Dlatego uważam że warto wypełniać puste przestrzenie.

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Chyba jeszcze nie robiłeś takiego czegoś, bo byś nie pisał że część na klej a część na stelażu będziesz robił. Te 4 cm spokojnie klejem wypełnisz i nie na całej powierzchni płyty tylko na placki. Co do robactwa, jak ma tam wejść jeżeli szczeliny będą zaszpachlowane i po drugie w bloku mieszkasz.

Link do komentarza

To nie ściana krzywa tylko pewnie nieumiejętne mocowanie. Płyty na klej kładzie się pod sznurek inaczej nie ustalisz płaszczyzny ściany. Zdaniem "budowlańca" to od jakiej szerokości szczeliny zalęga się robactwo? Jeśli ściana jest rzeczywiście nierówna, to płyty mocuje się na pasach (klejone paski płyty) wyznaczających płaszczyznę pokrycia.

Link do komentarza

Czarna linia przedstawia ściankę zewnętrzną oczywiście nie widać tego tak gołym okiem ale jak przysunie się np blat do ściany to pod oknem dociskając go do ściany widać drobne nierówności ale idąc dalej zaczyna wychodzić jak ucieka ściana . Może kolejny rysunek lepiej pokarze o co chodzi

Nowy obraz mapy bitowej.jpg

Link do komentarza
  Dnia 10.06.2017 o 13:02, koragreg napisał:

 

Czarna linia przedstawia ściankę zewnętrzną

 

Rozwiń  

Czy jesteś pewny, że to ścianka jest krzywa czy też może okno jet krzywo osadzone w stosunku do ściany.

Ale tak czy inaczej chyba możesz to chyba wyrównać zwykłym tynkiem - tylko musisz zacząć od tej strony z największą głębokością

Daj najpierw jedną warstwę tynku 2 cm od narożnika do połowy odległości od okna - tu np 1 cm, potem drugą do okna stopniowo wyrównując - następnie osadź ze 4, 5 listw do tynków (wypionuj je i wyfazuj idealnie i daj ostatni tynk wyrównawczy, albo płytę - ja bym tak zrobiłł - tzn tynk. Ewentualnie tą ostatnią cienką warstwę możesz dać klej do styropianu - taki jak pod tynk elewacyjny, dobrze się wyrównuje, mozna też wyrównać siatką ścierną - bardzo fajnie się u mnie trzyma taki zwaloryzowany kawałek ściany.

Ale to jedna z możliwości - możesz dać na ostatnią warstwę np. tynk strukturalny, itp. I rzeczywiście raczej miejsc pustych na ścianie zewnętrznej bym nie zostawiał - nawet ocieplonej - nie rzez robaki, a przez ewentualną wigoć.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Szanowny Panie,

dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie płyt gipsowo-kartonowych. Można je zamontować albo na konstrukcji z profili aluminiowych lub poprzez przyklejenie. Ta druga metoda jest łatwiejsza i mniej czasochłonna. Podstawą jest przygotowanie podłoża – oczyszczenie go z luźnych fragmentów, odpylenie oraz zagruntowanie. Do gruntowania polecam ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący.

ACRYL-PUTZ® GU 40 – nowoczesny grunt polimerowy. Pasy należy kleić wykorzystując klej gipsowy ACRYL-PUTZ® KG31. Płyty należy odpowiednio ustawić, aby ściana była równa. Na łączeniach można wykorzystać masę szpachlową ACRYL-PUTZ® MS30, która zawiera żywicę polimerową. Masa szpachlowa to nowoczesne rozwiązanie do beztaśmowego spoinowania płyt. Stosując płyty gipsowe w prosty sposób osiągnie Pan zamierzony efekt.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Znalazłem stronę https://spednet.pl/pompy-ciepla-warszawa/ wygląda spoko, ale wiadomo – papier wszystko przyjmie, a w praktyce bywa różnie. Może ktoś z Was brał od nich albo zna jakieś inne pewne ekipy?   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...