Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam
Mam do wyrównania ściankę gdzie na długości różnica wynosi ok 4cm tzn na jednym końcu przykładając płytę do ściany na styk na drugim końcu odchodzi mi do 4cm. Mam zamiar osadzić płytę na profilach aby to wyrównać ale czy wypełnić tą przestrzeń, czy może być pianka montażowa?? Sprawa hałasu nie ma znaczenia.

Oczywiście to co jest obecnie będzie zerwane.

scianka.jpg

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej napisałem część przykleję ale pozostała część płyty odstaje od ściany na 4cm tj. 40mm wypełnianie bo tak to już trzeba nazwać, klejem jest raczej kiepskim pomysłem. Kiedyś pewien budowlaniec podpowiedział mi ciekawą rzecz i sądzę że prawdziwą. Robactwo zagnieździ się w każdej szczelinie, to jak będziesz izolować nie ma znaczenia. Dlatego uważam że warto wypełniać puste przestrzenie.

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze nie robiłeś takiego czegoś, bo byś nie pisał że część na klej a część na stelażu będziesz robił. Te 4 cm spokojnie klejem wypełnisz i nie na całej powierzchni płyty tylko na placki. Co do robactwa, jak ma tam wejść jeżeli szczeliny będą zaszpachlowane i po drugie w bloku mieszkasz.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, koragreg napisał:

jednym końcu przykładając płytę do ściany na styk na drugim końcu odchodzi mi do 4cm

Skoro nie chcesz mieć żadnych pustek - połóż tynk na ścianie i tynkiem wyrównaj różnice.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie ściana krzywa tylko pewnie nieumiejętne mocowanie. Płyty na klej kładzie się pod sznurek inaczej nie ustalisz płaszczyzny ściany. Zdaniem "budowlańca" to od jakiej szerokości szczeliny zalęga się robactwo? Jeśli ściana jest rzeczywiście nierówna, to płyty mocuje się na pasach (klejone paski płyty) wyznaczających płaszczyznę pokrycia.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak na załączonym rysunku, ścianka czarna linia na czerwono zaznaczone okno. Przykładając poziomicę pod oknem do ściany jest ok ale po za oknem sądzę że może to być łączenie płyt występuje różnica. Odległość ścianki od poziomicy wynosi do 4 cm na całej wysokości.

Nowy obraz mapy bitowej.jpg

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, koragreg napisał:

Tak jak na załączonym rysunku

Szczerze mówiąc - nie za bardzo rozumiem ten rysunek - czy mógłbybyś pokazać jakoś te 4 cm, albo dać jakąś fotkę?

Na rysunku widoć linię prostą czarną! gdzie te 4 cm?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czarna linia przedstawia ściankę zewnętrzną oczywiście nie widać tego tak gołym okiem ale jak przysunie się np blat do ściany to pod oknem dociskając go do ściany widać drobne nierówności ale idąc dalej zaczyna wychodzić jak ucieka ściana . Może kolejny rysunek lepiej pokarze o co chodzi

Nowy obraz mapy bitowej.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, koragreg napisał:

 

Czarna linia przedstawia ściankę zewnętrzną

 

Czy jesteś pewny, że to ścianka jest krzywa czy też może okno jet krzywo osadzone w stosunku do ściany.

Ale tak czy inaczej chyba możesz to chyba wyrównać zwykłym tynkiem - tylko musisz zacząć od tej strony z największą głębokością

Daj najpierw jedną warstwę tynku 2 cm od narożnika do połowy odległości od okna - tu np 1 cm, potem drugą do okna stopniowo wyrównując - następnie osadź ze 4, 5 listw do tynków (wypionuj je i wyfazuj idealnie i daj ostatni tynk wyrównawczy, albo płytę - ja bym tak zrobiłł - tzn tynk. Ewentualnie tą ostatnią cienką warstwę możesz dać klej do styropianu - taki jak pod tynk elewacyjny, dobrze się wyrównuje, mozna też wyrównać siatką ścierną - bardzo fajnie się u mnie trzyma taki zwaloryzowany kawałek ściany.

Ale to jedna z możliwości - możesz dać na ostatnią warstwę np. tynk strukturalny, itp. I rzeczywiście raczej miejsc pustych na ścianie zewnętrznej bym nie zostawiał - nawet ocieplonej - nie rzez robaki, a przez ewentualną wigoć.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...

Szanowny Panie,

dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie płyt gipsowo-kartonowych. Można je zamontować albo na konstrukcji z profili aluminiowych lub poprzez przyklejenie. Ta druga metoda jest łatwiejsza i mniej czasochłonna. Podstawą jest przygotowanie podłoża – oczyszczenie go z luźnych fragmentów, odpylenie oraz zagruntowanie. Do gruntowania polecam ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący.

ACRYL-PUTZ® GU 40 – nowoczesny grunt polimerowy. Pasy należy kleić wykorzystując klej gipsowy ACRYL-PUTZ® KG31. Płyty należy odpowiednio ustawić, aby ściana była równa. Na łączeniach można wykorzystać masę szpachlową ACRYL-PUTZ® MS30, która zawiera żywicę polimerową. Masa szpachlowa to nowoczesne rozwiązanie do beztaśmowego spoinowania płyt. Stosując płyty gipsowe w prosty sposób osiągnie Pan zamierzony efekt.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jakoś z tym żyć, jak sobie pościeliłeś tak i masz. Teraz chyba najpierw zasięgniesz porady warto, i nic to nie kosztuje. 12 kw to zapotrzebowanie na ciepło dla trzykrotnie większego domu, po prostu pc nie schodzi poniżej pewnej mocy np 1,2 kW i takie zużycie.    A jakiego się spodziewałeś zużycia, jaki był koszt pc i wodnej podłogówkę i z jakim innym rodzajem ogrzewania to porównywałeś czy tylko z sąsiadem?    BTW na otarcie łez powiem ze przynajmniej twoja pc się nie psuje , przynajmniej na razie. 
    • Jak znajdziesz wolne ekipy to będziesz mógł skalkulować ceny , porównać z cenami dewelopera i podlać decyzję. Deweloper ma niższe koszty własne bo ma stałą ekipę ale czy lepszą i lepiej opłacalną to nie wiem, ciebie skasuje z marżą a jakość nie będzie wyższa. 
    • Dziękuję za troskę, ale nie pytam o porady estetyczne czy okulistyczne. Moje pytanie dotyczy prawa budowlanego i możliwości wykorzystania działki. Mimo wszystko jeszcze raz dziękuję za odpowiedź...
    • Mam taki problem do rozwiązania. Buduje dom ze stropem lekkim (płyta OSB na drewnianych legarach). Na parterze będzie całościowo podłogówa. Co zastosować na poddaszu użytkowym? Będą tam dwa pokoje. Razem 30m2.   Projekt zakładał grzejniki ale pracujące z kotłem gazowym, który zastąpi jednak PC. Tu właśnie pojawia się pytanie…   Ustawić PC na 50st i na obieg podłogówki domieszkę wody z powrotu na 30-35st? Trochę szkoda grzać PC do 50st dla dwóch grzejników. Mało ekonomicznie.  Zostawić 30-35st na całości i przewymiarować grzejniki na poddaszu?  Może podłogówka na stropie lekkim? Mam tu obawę o ten system. Dodatkowo jest dość drogi a pokoje na poddaszu nie będą często użytkowane.    Co byście mi doradzili w tej sytuacji? 
    • Bo tylko jednego najwidoczniej udało się uwiecznić, a ten wygląda na wyjątkowo komunikatywnego i ogarniętego życiowo. Ja takich mistrzów na codzień nie spotykam. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...