Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Pomocnik

Jaki jest sens kładzenia styropianu na ściany bez zachowania ciągłości izolacji?

Recommended Posts

Pytanie z formularza ze stronyhttp://www.budujemydom.pl/porady-ekspertow

Witam, mam pytanie odnośnie ocieplenia starego wielorodzinnego budynku. Firma która kładzie tą izolację twierdzi że na boki ściany przy oknach jeśli jest miejsce na położenie styropianu to się go kładzie ale jeżeli nie ma tego miejsca to się nie kładzie. Moim zdaniem ściana powinna być odkuta tyle by położyć tą izolację.

Czy to jest błąd czy takie rozwiązania się stosuje?  Moim zdaniem jest to wywalanie pieniędzy w błoto (inwestycja ok. 500 000 zł.), bo jaki jest sens kładzenia 15 cm styropianu na ściany skoro przy samych oknach zostawia się 15 cm gołej ściany, wyrównanej tylko siatką i tynkiem. Proszę o opinię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Pomocnik napisał:

Firma która kładzie tą izolację twierdzi że na boki ściany przy oknach jeśli jest miejsce na położenie styropianu to się go kładzie ale jeżeli nie ma tego miejsca to się nie kładzie. Moim zdaniem ściana powinna być odkuta tyle by położyć tą izolację.

Polecam temat na forum - wyczerpaliśmy w dużej mierze temat chyba:

A od siebie teraz:

Mozna sprawdzić , czy da się odkuć węgarki (boczne i nadproża) - jeśli są węgarki  - to jest kilka (5 - 8)  cm do dyspozycji, przy okazji można od zewnątrz wymienić uszczelnienie okien między ościeżami i ościeżnicami.

można też zmniejszyć do minimum "widok" ościeżnicy okna - np zostawić ok 3 cm - resztę przysłonić styropianem - ale to też kwestia wyglądu architektonicznego po ociepleniu.

zawsze można porządnie docieplić parapet zewnętrzny (odkuwszy tyle ile trzeba wcześniej muru) i nadproże (jeśli węgarek w nim nie jest zbyt zespolony (zezbrojony) z resztą nadproża) .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

To jest jedyne technicznie i ekonomicznie uzasadnione rozwiązanie. Ciągłość ocieplenia można byłoby uzyskać poprzez zmniejszenie okien, ale i tak wpływ na ciepłochronność całego budynku byłby niewielki.

Trochę nie rozumiem powyższej odpowiedzi:

- technicznie uzasadnione? bo fachowcom nie chce się zrobić tego poprawnie? czyli odciąć, odkuć kilka cm ściany żeby położyć izolację?

- ekonomicznie uzasadnione? Inwestycja na lata, to po co kładli 15 cm styropianu, mogli od razu 2 cm położyć było by ekonomicznie.

Okna nowe, kilkuletnie, nie do wymiany.

Czy pozwoliłby Pan w swoim domu fachowcom podczas kładzenia styropianu na zewnętrzne ściany nie położyć izolacji wokół okien? Szczerze wątpię, nie było by pisania o niewielkiej ciepłochronności.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zanim rozstawili rusztowanie myślałem o dwóch opcjach ocieplenia ścian przy oknach, a mianowicie:

- poszerzenie otworów okiennych przy użyciu piły tarczowej lub odkuciu kilku cm, by położyć poprawnie styropian

- poszerzenie otworów okiennych do szerokości okien i przesunięcie ich do krawędzi ściany ceglanej (przed ociepleniem) i położenie 15 cm styropianu, tak jak wykonuje się to przy stawianiu nowych budynków. Wymiana okien ekonomicznie nie możliwa dla większości mieszkańców, kogo było stać wymienił.

Ale nie, Fachowcy wiedzą lepiej, albo się położy albo nie. Dziwię się tylko że nie zostało to ujęte podczas planowania ocieplenia. 

Z tego co się dowiedziałem, w większości okien zastosowano metodę nie kładzenia izolacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, decre napisał:

poszerzenie otworów okiennych do szerokości okien i przesunięcie ich do krawędzi ściany ceglanej (przed ociepleniem) i położenie 15 cm styropianu, tak jak wykonuje się to przy stawianiu nowych budynków

W nowych budynkach okna mogą (powinny?) być osadzone w warstwie styropianu - ale to już bardziej droga inwestycja i pracochłonna. Jest jeszcze kwestia górnego węgarka w nadprożu.No i uciążliwość dla mieszkańców też dość znaczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tak nie jest to mała inwestycja, trzeba było zdecydować się na droższą i mieć spokój i oszczędności na lata, a tak się kupę pieniędzy wydało na ocieplenie a pożytek z tego będzie marny. U mnie tylko górny węgarek w trzech oknach będzie nieocieplony, boli mnie to, ale i tak więcej styropianu będę miał na pozostałych węgarkach niż inni, tylko przez to że stałem nad fachowcami i im na ręce patrzyłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, kocioł z pogodówką działa wg zadanej domyślnie krzywej. W artykule https://www.budujemydom.pl/kotly-i-podgrzewacze/18345-ustawienie-regulatora-pogodowego są 2 diagramy. Jeżeli w pomieszczeniach jest dodatkowo sterownik z określoną temperaturą zadaną, kocioł wyłącza się w momencie osiągnięcia takiej właśnie temperatury w pomieszczeniach.   Pogodówka to czujnik, który reaguje na temperaturę zmianą oporności.  Pytanie - jak na to reaguje sterownik kotła Vaillant i czy np. nie podbija za wysoko temperatury na kotle - czyli wg jakiej krzywej pracuje. Wtedy kocioł kondensacyjny pracuje poza zakresem kondensacji  - czyli ze sprawnością bliską 100% zamiast powyżej 100 procent. Są to tylko moje przypuszczenia ponieważ nie wiem wg jakiej krzywej pracuje ten dokładnie kocioł z tą dokładnie pogodówką. Krzywą można przesunąć w dół (diagram 2 we wskazanym linku). W moim kotle Viessmann, wg. informacji z serwisu, kocioł z pogodówką pracuje na krzywej 1.4. Patrzyłem na wykres i uważam, że nawet przy dużych mrozach i moich warunkach 1.2 by wystarczyło. Odepnij pogodówkę (czyli wypnij czujnik z kotła), obniż temperaturę w pomieszczeniach o 2 stopnie, zachowaj na kotle nastawę max temperatura wody 50-55 stopni i obserwuj zużycie.   Nie napisałeś jaki model kotła u Ciebie pracuje.
    • Pytanie z formularza ze strony: http://www.budujemydom.pl/porady-ekspertow Witam Mieszkam w domku jednorodzinnym, posiadam komin murowany, bo kiedyś miałam ogrzewanie węglowe a teraz mam gaz podłączony do domu i rura od spalin jest wpuszczona w ten stary komin - a teraz komin stary się sypie i nadaje się do remontu.
      Mam pytanie w związku z tym pytanie: remontować stary komin, czy murować od nowa i z jakiego materiału? Może jest inne rozwiązanie, aby rura spalinowa od gazu była zabezpieczona przed wiatrem.
      Proszę o radę.
    • Co my teraz mamy... chyba listopad...
    • Pytanie z formularza ze strony: http://www.budujemydom.pl/porady-ekspertow   Witam, mam problem ze sterownikiem pogodowym. Bez sterownika piec zużywał 13 m3 gazu na dobę, po założeniu sterownika 17m3. Przy wietrznej pogodzie nawet 20 m3. Jeżeli ustawiona temperatura zostanie już osiągnięta, piec się wyłącza. Problem w tym, że kolejne załączenie kotła następuje po tak długim czasie, że dochodzi do całkowitego wychłodzenia grzejników w domu Serwisant ustawiał sterownik ale nie wiem czy zostało to wykonane poprawnie. Obecnie rozważam demontaż tego ustrojstwa i ciągłe grzanie układu. Sterownik korzyści mi nie daje żadnych tylko wzrost kosztów. Proszę o sugestię co zrobić lub gdzie tkwi problem. Pozdrawiam Marcin
    • Gość Marek Ebof
      Witam, czy ma ktoś kontakt z firmą? Od lutego są proszeni o płatność za faktury i niestety właściciel unika kontaktu. Nie reagują na wezwania do zapłaty.
  • Popularne tematy

×