Skocz do zawartości

domek za 35 tyś możliwy?


Recommended Posts

Gość Razmes
Napisano

Wszystko zależy, czego oczekujesz od budynku, jakiej kubatury, izolacji cieplnej. Kwestia działki i lokalizacji też wpływa na cenę. Ogólnie jest cała masa czynników. Jeżeli ktoś lubi takie kawalerki 😊, to co stoi na przeszkodzie.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 6.04.2017 o 09:26, kamil2 napisał:

 

Czy to możliwe że udało się postawić mini domek 35m2 za 35tyś zł? 

 

1000 za m2 - jak najbardziej możliwe. W jakiej technologii stawiałeś? i czy własnoręcznie? To domek w pełni użytkowy, czy sezonowy?

Napisano
Dnia 6.04.2017 o 09:26, kamil2 napisał:

Czy to możliwe że udało się postawić mini domek 35m2 za 35tyś zł? 

 

 

 

Dnia 16.04.2017 o 23:13, zenek napisał:

1000 za m2 - jak najbardziej możliwe. W jakiej technologii stawiałeś? i czy własnoręcznie? To domek w pełni użytkowy, czy sezonowy?

Czy ja jestem zdrowy na umyśle? Pytałem się czy kolega zenek wie o co pyta pytającego autora tematu? który pyta czy  udało się (domniemywam że komuś z forumowiczów) postawić domek za 35 tys a kolega zenek pyta się w jakiej technologii stawiał i czy własnoręcznie. Przecież nie trzeba mieć wysokiego IQ aby zorientować się, że autor tematu nic nie wybudował jeszcze.

I idąc myśleniem i chęcią naprawiania forum przez kolegę zenka to czy post #5 jest na temat i wnosi coś do tematu? jeżeli jest to post bardzo merytoryczny to proszę wskazać mi tą merytorykę, bo moje IQ tego nie może tej merytoryki w poście #5 odnaleźć. 

Napisano (edytowany)
Dnia 6.04.2017 o 09:26, kamil2 napisał:

Czy to możliwe że udało się postawić mini domek 35m2 za 35tyś zł? 

Oczekujemy z utęsknieniem na post Autora tematu - postawi, stawia czy będzie stawiał mini domek?

Kamilu2 - odezwij się! :14_relaxed: 

A jeżeli będziesz dopiero stawiał, to: W jakiej technologii ? i czy własnoręcznie postawisz? Domek w pełni użytkowy, czy sezonowy? 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

po prostu znalazłem stronę 

zbudujsamdom.pl/dom-35m2-bez-pozwolenia-na-budowe/

i się zastanawiam czy warto wykupić dostęp do materiałów jak to zbudować czy to będzie ściema na maksa. 

Jeżeli będę budować to własnoręcznie.

Oczywiście działkę już mam ;-) 

Edytowano przez kamil2 (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Trudno powiedzieć czy jest to realne, ale sugerując się metrażem to opcja aby zmieścić się w 35 tyś zł jest możliwa, oczywiście mowa o stanie surowym.  To zależy do zakresu prac jakie sam wykonasz oraz materiałów na które się zdecydujesz.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Nie wydaje mi się, aby to było możliwe... Chyba, że tak jak wspominaliście stan surowy. Za sam kocioł zapłaciłam 6 000 zł. Miałam tyle szczęścia, że firma pomogła mi otrzymać dofinansowanie. A gdzie dach, okna?? Dla mnie to naprawdę niemożliwe :/

Napisano
Dnia 26.06.2017 o 09:17, Ona333 napisał:

Nie wydaje mi się, aby to było możliwe... Chyba, że tak jak wspominaliście stan surowy. Za sam kocioł zapłaciłam 6 000 zł. Miałam tyle szczęścia, że firma pomogła mi otrzymać dofinansowanie. A gdzie dach, okna?? Dla mnie to naprawdę niemożliwe :/

Ale widzisz 35m2 nie potrzebujesz grzać kotłem - z instalacji to grzałka elektryczna i z 2 grzejniki akumulacyjne.

 

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano

Wszystko jest możliwe, aczkolwiek 35 tyś zł to bardzo mała kwota na postawienie domu w stanie surowym, pomijam fakt samego wykończenia wnętrz. Postaw na dobrą oraz wysoką jakość wykonania, aby dom był solidny przez lata.

  • 3 tygodnie temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano

sam sie tym interesowałem - ale skoro można modułowy dom z dobrymi parametrami energetycznymi 75 m2 postawić za 120 tysięcy (oczywiście przy korzystaniu z zewnętrznej firmy, kóra sporo na tym zarabia), to może i za 35 tysięcy dałoby się drewniany domek caloroczny postawić. choć akurat to z tego z tego linku tez już przeglądałem i nie ufam za bardzo. Śmierdzi to modelem pracy chałupniczej - zapłać nam 1000 za materiały a potem będziesz zarabiać kokosy. 

 

Choć mogę się mylić - jak ostatecznie wykupisz to info to daj znać, chętnie poczytam co warto było, czy nie. 

Napisano

Jeśli mowa o całorocznym to pewna część kosztów jest stała, niezależnie czy się buduje dom 10m2 czy 1000 m2 - geodeta, koszty przyłączy, urządzenie grzewcze i do CWU, skrzynka elektryczna, kierownik budowy itp. 

  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Ciekawe pomysły. Taka prawda, że ile byśmy metrów nie mieli, to i tak zazwyczaj przydałoby się więcej :D ale jak ktoś zaplanuje mały przemyślany domek to może i niegłupi pomysł :)

Napisano
Dnia 30.06.2019 o 19:21, Budująca dom napisał:

Zapomnijcie o budowie domu całorocznego za 1000zl m2. Minimum 2500zl. To są fakty, a nie teoria wąsatego filozofa z Youtube. 

2000-2500 zgadzam sie, 1000 nie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...