Skocz do zawartości

jaka moc kotła ? Ogniwo eko plus 16 czy 25 ?


boyka87

Recommended Posts

mrTomo - może i są takie kotły ale ja chcę sobie trochę ułatwić życie i chcę kocioł z podajnikiem, choć podobno w "dolniakach" zasypuje się rówież raz na kilka dni.

A ja wpadłem na taki pomysł... Sprostujcie mnie jeśli błądzę :icon_biggrin:

Aby wykożystać drewno z posiadanego lasku i ogrodu ( raczej same galęzie ) rozmyślam nad zakupem rozdrabniarki do gałęzi. Po wysezonowaniu mógłbym nimi palić w kotle z podajnikiem? Grubsze drewno które mi zostanie bym albo sprzedał albo zostawił na ogniska rodzinne.  Mógłbym wtedy kupić kocioł klasy 5 i palić w nim zarówno groszkiem jaki i tymi zrębkami, a i głowa by mnie nie bolała co zrobić z drewnem :icon_biggrin:  Dobrze kombinuję czy walnąć baranka o ścianę ?  :D

Link do komentarza
12 godzin temu, boyka87 napisał:

mrTomo - może i są takie kotły ale ja chcę sobie trochę ułatwić życie i chcę kocioł z podajnikiem, choć podobno w "dolniakach" zasypuje się rówież raz na kilka dni.

A ja wpadłem na taki pomysł... Sprostujcie mnie jeśli błądzę :icon_biggrin:

Aby wykożystać drewno z posiadanego lasku i ogrodu ( raczej same galęzie ) rozmyślam nad zakupem rozdrabniarki do gałęzi. Po wysezonowaniu mógłbym nimi palić w kotle z podajnikiem? Grubsze drewno które mi zostanie bym albo sprzedał albo zostawił na ogniska rodzinne.  Mógłbym wtedy kupić kocioł klasy 5 i palić w nim zarówno groszkiem jaki i tymi zrębkami, a i głowa by mnie nie bolała co zrobić z drewnem :icon_biggrin:  Dobrze kombinuję czy walnąć baranka o ścianę ?  :D

Mądrość przychodzi na koniec.

Link do komentarza

Dzięki za szczerość :icon_biggrin: choć nie wiem czy kupno kotła klasy 4 to głupota ale ok. Widzę że ty animus uparłeś się na 5 klasę.  Ja jeszcze rozmyślę nad wyborem.

Dziś kupiłem owy rozdrabniacz, robota rewelka, to co siekierką dziobałbym 2 dni tutaj 3 godzinki roboty.

Nie jestem tylko pewien czy te zrąbki nadzadzą się do podajnika. Jedne są bardzo drobniutkie ( ok 2-3 cm), a jedne z racji że jeszcze mokre drewno, nie podocinały się do końca i trzyma je kora. Zmienię taktykę i będę ciąć tylko wysuszone badyle...może będzie lepiej.

Link do komentarza
9 godzin temu, bajbaga napisał:

doopa

Nie ma "zapodanego" certyfikatu na 5 klasę - dla tego kotła. 

Jak nie ma?
Zapodałem w #97 link

20 godzin temu, animus napisał:

..

Około 200 zł na tonie spalonego węgla powinno być taniej, przy prawidłowym spalaniu i twoich buforach, nie chcę Ciebie tu nakręcać i pisać więcej, wszystko zależy od ceny pozyskania opału.

No no, brzmi zachęcająco

Link do komentarza

Ta firma posiada tylko certyfikat dla jednego kotła o mocy 14kW - tylko i wyłącznie dla niego.

Kombinują ze sprawnością - w certyfikacie kocioł (14kW) ma sprawność 82%, a w parametrach technicznych podają że ma sprawność 88%.

Jest to jasny przykład na wprowadzanie nabywcy w błąd.

Ps. Gdyby ten kocioł miał deklarowaną sprawność (88%) to miałby (jako kocioł) 5 klasę.

Link do komentarza

Tak czytam i rozglądam się za tymi kotłami klasy5-tej...i wpadły mi w oko 3 sztuki...oceńcie jeśli możecie. 

1. Defro Sigma http://allegro.pl/kociol-piec-co-na-ekogroszek-defro-sigma-5-klasa-i6723025056.html

2. Ogniwo Eko Plus M 20kW http://allegro.pl/kociol-ogniwo-eko-plus-m-20-kw-5-klasa-ecoal-v-3-5-i6715849361.html

3.SAS Solid http://allegro.pl/kociol-piec-na-ekogroszek-sas-solid-19kw-5-klasa-i6721396194.html

Wiem że temat Ogniwa już był... ale mowa była o zwykłym eko plusie. Czy w eko plus M coś się poprawiło? Bo kociołek dość dobrze wygląda i jest dość fajna cena muszę przyznać. Defro też cenowo mi odpowiada, jedynie Sas jest dość drogi. Choć z drugiej strony jeśli zdecyduję się na 5 klasę to będzie dofinansowanie ( ok 3 tyś ) więc może i warto tego Sas-a zakupić? Jak sądzicie, co tutaj będzie w miarę optymalnym wyborem i czy w tych kotłach byłaby możliwośc spalania wspomnianych zrąbków? A może macie jeszcze inne propozycje? 

Pozdrawiam...

Link do komentarza

Na razie to tylko liczenie na oko bo większość prac dociepleniowych rozpocznę od wiosny. Nie wiem jeszcze na 100% jakich materiałów użyjemy.Znam tylko ewentualne grubości dociepleń, lecz wybór firmy itp. jeszcze przed nami.Na pewno będziemy chcieli zakupić materiał o jak najniższym współczynniku o ile $$$ na to pozwolą.Kocioł będzie prawdopodobnie montowany w jesień, no chyba że dowiem się, że ceny pójdą w górę to zrobimy to wcześniej.

Link do komentarza

Mam jeszcze takie pytanko... Czy ktoś może poradzić jakiej mocy grzejniki dobrać na poddasze o którym pisałem? 

Razem będzie 7 pomieszczeń z czego 2 po 20 m2, 2 po 15 m2 , przedpokój ok 10 m2, łazienka ok 15m2 i schowek ok 4m2.

W sklepie wod-kan. usłyszałem to samo co z kotłami : " musi kupić pan ciut większy żeby zapas był" . Np do pokoju 20m2 zalecili grzejnik 23-członowy, do lazienki zaś ( ok 15m2 ) odradzali drabinkę, proponowali aluminiowy 17 częściowy. Można na tym polegać czy to zbyt dużo?

Link do komentarza

Pisząc o tych członach rozumiem że masz na myśli grzejniki aluminiowe. Przejrzałem wszystkie Twoje posty jednak nie zauważyłem bądź przeoczyłem w jaki sposób są już  ogrzewane pomieszczenia czy jest to podłogówka czy grzejniki. Piętnastometrowej łazienki na pewno nie ogrzejesz jedną drabinką.

Link do komentarza
3 godziny temu, boyka87 napisał:

Mam jeszcze takie pytanko... Czy ktoś może poradzić jakiej mocy grzejniki dobrać na poddasze o którym pisałem? 

Razem będzie 7 pomieszczeń z czego 2 po 20 m2, 2 po 15 m2 , przedpokój ok 10 m2, łazienka ok 15m2 i schowek ok 4m2.

W sklepie wod-kan. usłyszałem to samo co z kotłami : " musi kupić pan ciut większy żeby zapas był" . Np do pokoju 20m2 zalecili grzejnik 23-członowy, do lazienki zaś ( ok 15m2 ) odradzali drabinkę, proponowali aluminiowy 17 częściowy. Można na tym polegać czy to zbyt dużo?

Dobrze dobrany grzejnik powinien pokryć straty ciepła pomieszczenia, a więc znowu trzeba to dokładnie obliczać.:icon_cool:

Grzejniki jak najbardziej należy przewymiarować, jeżeli jest miejsce na jego ekspozycję,  można wtedy ogrzewać pomieszczenia  na niższym czynniku grzejnym.

My tylko możemy dobierać metodą szacunkową na oko 

A x qQ

Q = [W] 

A = [m2]

q = [W/m2]

Teraz sam wybierz sobie ponizej ,które to  zapotrzebowanie.

120-200 W/m2 – w domach starych, bez izolacji cieplnej;

60- 80 W/m2 – w domach z normalną izolacją; (U około 0,3 W/(m2K));

30-50 W/m2 – w domach bardzo dobrze zaizolowanych.

Otrzymany w ten sposób  wynik określa szacunkową moc grzejnika w Watach.

Co do łazienki to tam powinno być najcieplej 23-26°C, grzejniki drabinkowe są bardzo słabej sprawności, a zawieszone ręczniki  jeszcze bardziej je tłumią.

 

2010-05-04_112717.jpg

 

2010-05-04_112349.jpg

 

Jeżeli to grzejniki żeberkowe to nawet jak się pomylisz i będzie "chłodny wychów", możesz dokręcić za jakiś czas dodatkowe żeberka.:D

Link do komentarza
Dnia 2/8/2017 o 07:08, boyka87 napisał:

Witam serdecznie.

Kilka miesięcy temu kupiliśmy starszy parterowy dom ( z poddaszem ). Mamy zamiar w tym roku zaadaptowac poddasze, a co za tym idzie musimy wymienić kocioł na większy i na pewno wygodniejszy. Po przestudiowaniu kilku forów i zwiedzieniu kilkunastu sklepów zdecydowaliśmy się na kocioł ogniwo eko plus... Tylko jaką moc wybrać? W sklepie radzą 25 KW, a po przeliczeniu zapotrzebowania na ciepłowłaściwe.pl wychodzi że ok 18-19KW by starczyło łacznie z grzaniem bojlera... Ponieważ jestem innej profesji :zalamka: nie mam zielonego pojęcia co wybrać. Nie chcę kupić za małego kotła, a nie chcę też za dużego żeby niepotrzebnie nie wywalać kasy na opał który pójdzie kominem, a w dodatku będzie truł...

Trochę o naszym domku:

Lata budowy 1920-1930, powierzchnia do ogrzania 180-200m2 po adaptacji, mury z pełnej cegły ok 50cm plus styropian grafitowy 8cm, poddasze 20cm wełny mineralnej ( 5cm 0,35 i 15 cm 0,40 ),dach kryty papą termozgrzewalną ( na to chcemy dać dodatkowo gont bitumiczny), ilośc okien 5szt.( ok 10 letnie na parterze), 4szt. nowe na poddaszu,4szt. okien dachowych , ilość drzwi zewnętrznych 2 szt. ( nowe plastikowo-metalowe) , garaż dolepiony do budynku ( nie ogrzewany), podpiwniczenie połowy domu.

Dowiedziałem się, że eko plus 16 ma moc 3-19KW, a eko plus 25 ma od 5-28KW, więc wg mnie powinno wystarczyć to 16...co o tym sądzicie ?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam. 

 

 

boyka87,

Jeżeli rozważa Pan wybór kotła innego producenta, polecam kotły marki Buderus, która posiada w swojej ofercie kocioł stałopalny Logano S181 pracujący w zakresie mocy 15-25kW. Posiada on automatyczny podajnik paliwa pozwalający na spalanie pelletu, ekogroszku, jak i węgla brunatnego. Sterownik kotła w standardzie umożliwia kontrolowanie jednego obiegu grzewczego (bez zaworu mieszającego) oraz przygotowanie ciepłej wody użytkowej i obsługę pompy cyrkulacyjnej. Bardziej szczegółowe informacje o produkcie dostępne są na stronie internetowej: http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/kotly-na-paliwa-stale/z-podajnikiem-automatycznym/logano-s181.html.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Buderus

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...