Skocz do zawartości

Czy można podłączyć okap kuchenny do nieużywanego komina?


Recommended Posts

Napisano

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Dzień dobry.

W nowo kupionym domu mam ceglany komin po kominku gazowym i zastanawiam się czy mogłabym podłączyć okap kuchenny do tego komina? Kominka już nie ma, więc komin by był tylko dla okapu. No i jak można to jak najlepiej to zrobić? Bezpośrednio czy wsadzić w ten komin rury wentylacyjne? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Napisano
10 minut temu, Pomocnik napisał:

Bezpośrednio czy wsadzić w ten komin rury wentylacyjne

Jeśli już - to z różnych względów "wsadzić w ten komin rury wentylacyjne"  a miejce wlotu i wylotu dobrze uszczelnić.

Oczywiście jeśli warunki "techniczne" na to pozwalają - np. komin jest indywidualny.

Napisano

Proszę wziąć pod uwagę zjawisko cofki na podciśnieniu z pozostałych kanałów wentylacyjnych. A skąd cofka?

Wentylacja grawitacyjna zostanie zakłócona nagłym wzrostem wydalanego powietrza po załączeniu wentylatora w okapie.

O ile nie dostarczymy więcej powietrza przez otwory okienne i drzwiowe, to zgadnijcie skąd to powietrze nam "przyleci"?

 

Napisano

Do "bzykacz niepospolity " dzieki za odpowiedz ale jakie  wzgledy masz na mysli ? Pytanie moje bylo pod wzgledem technicznym dotyczacym kominow murowanych w domkach -czy moge sobie " dziure" w tym kominie zrobic w innym miejscu niz byl kominek - bo kominek w salonie a kuchnia po drugiej stronie sciany . No i oczywiscie co lepsze: wykorzystanie tego komina jak jest czy jak da rade to wsadzic wentylacyjna rure PCV albo izolowane spiro.

Do " Profesjonalista" no super o tym ciagu ale gdziekolwiek bym  tego okapy nie zainstalowala to moglby mi sie zrobic ciag wsteczny w grawitacyjnej instalacji w momencie zalaczania wentylatora - zadna nowosc. W koncu z pustego to i  Salomon nie naleje.  Moje pytanie bylo czy mozna wykorzystac do okapu komin z bylego kominka?

Napisano
7 minut temu, klima napisał:

 Moje pytanie bylo czy mozna wykorzystac do okapu komin z bylego kominka?

Mogłabyś pisać po polsku, bo aż oczy bolą od tylu byków. Wstydu nie masz czy jak?

A odpowiadając na Twoje pytanie, to przecież dostałaś odpowiedź. Tak, można, ale...  I w w tym "ale" mieszczą się wszystkie zastrzeżenia, których nie da się rozwikłać, nie widząc i nie znając dokładnie całego mieszkania. Nikt nie wie jakie masz inne kominy, czym ogrzewasz, czy używasz gazu...

Ostatnia wróżka na forum wyemigrowała w ubiegłym tygodniu do Ameryki żeby zdążyć przed dekretem Trumpa i teraz nie ma kto powróżyć.

Napisano

Do " Bakopisarz i rymoholik....." - Najwyrazniej nie bylo tak zle z moja pisownia skoro udalo ci sie przeczytac i zrozumiec tekst. Widac masz troszke okrojone  myslenie skoro nie wpadles ze moze nie mam Polskich liter w klawiaturze ... poza tym nawet jak sie blad pojawi to co? to jest forum techniczne a nie kolko literackie.

Poza tym pisalam do " bzykacz niepospolity" wiec daj koledze szanse by sie wypowiedzial , widac ze chyba odpowiedz zna. A ty nie trac czasu na pisanie skoro nic konkretnego do powiedzenia nie masz, zycia szkoda marnowac.

Napisano

Do "Bajkopisarz....." - tak, mam 5 lat, jestem w grupie biedronek  i zamierzam podlaczac okap w domu ... szkoda mi na ciebie czasu .

Do " bzykacz niepospolity " jakbys mial chwile napisz prosze czy sa jakies przeciwskazania do zamontowania takiego okapu bezposrednio do komina. Z gory dzieki .

Napisano

Panowie i Panie, tu o poradę chodzi a nie o rozliczanie z polszczyzny i IQ. Wolny kanał wentylacyjny musi być bo do jednego kanału nie możesz.

Staram się wytłumaczyć, ze wolny kanał trzeba przystosować do nowej funkcji i to pod okiem kominiarza. Na własną rękę to się można czadem zatruć. Drastyczny żart ale daje do myślenia.

Napisano
11 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Panowie i Panie, tu o poradę chodzi

Taż napisałem

Cytat

odpowiadając na Twoje pytanie, to przecież dostałaś odpowiedź. Tak, można, ale...  I w w tym "ale" mieszczą się wszystkie zastrzeżenia, których nie da się rozwikłać, nie widząc i nie znając dokładnie całego mieszkania. Nikt nie wie jakie masz inne kominy, czym ogrzewasz, czy używasz gazu...

Panienka jednak to (----) ustawa o cenzurze.

Napisano

Do " Profesjonalista" -  ja doceniam bardzo twoje przestrogi przed czadem i ciagiem wstecznym - ja to wszystko wiem. Zeby cie uspokoic : czadu nie bedzie bo nie ma zrodla - to jest domek jednorodzinny , kominka juz nie ma i innych zrodel potencjalnego zaczadzenia tez nie. Po bylym kominku ( zreszta gazowym ) ostal sie komin. Chce sobie zamontowac kuchnie na innej scianie - tej co jest ten komin i jak da rade wykorzystac ten komin do okapu.  Zastanawiam sie tylko czy np ilosc wilgoci wywiewana okapem nie bedzie problemem jezeli zostawie komin jak jest, czy mozna zrobic " dziure" w tym kominie w innym miejscu niz byl oryginalny kominek itd.  Co bys poradzil, podczepic tylko okap do komina jak jest czy tak jak pisal " bzykacz" wcisnac w ten komin rure ?

Ps. Sorry za potencjalne bledy - pisze na wszelki wypadek jakby znowu jakis nadgorliwy sie chcial przyczepic ;)

 

Napisano

Panowie , wszystko fajnie.... tylko moze by tak ktos cos konkretnego napisal?

Mozna w murowanym kominie te dziure w innym miejscu wybic czy nie mozna, no i jakie minusy jakbym komin wykorzystala jak jest  a nie dawala spiro rury czy innej - "bzykacz" rozwin prosze swoja pierwsza mysl bo fajnie zaczales.

PS: Jeszcze raz co by nie bylo watpliwosci : domek jednorodzinny , komin po kominku gazowym ( takim dekoracyjnym - niby romantyczny klimat robil ;) ) wentylacja grawitacyja jest osobno i zadnego zrodla czadu nie ma.

Napisano

Można. Tylko najlepiej przy włączaniu okapu rozszczelniaj gdzieś w pomieszczeniu okno.

Napisano

Do " Bajkopisarz ..." sie poswiece i odpisze ... tak Panienka - i co z tego ?  A ty widze ze z tych  co nie wazne co pisza wazne ze pisza, juz pare postow zamiesciles i zadnego konkreta - zenada. Mam nadzieje ze zdolasz ten tekst przeczytac bo nie ma "polskich znakow " :P

3 minuty temu, Razmes napisał:

Można. Tylko najlepiej przy włączaniu okapu rozszczelniaj gdzieś w pomieszczeniu okno.

Dzieki za odpowiedz.

W oknach mam nawietrzaki powinno byc OK .

 

Napisano
16 minut temu, klima napisał:

Mozna w murowanym kominie te dziure w innym miejscu wybic czy nie mozna, no i jakie minusy jakbym komin wykorzystala jak jest  a nie dawala spiro rury czy innej - "bzykacz" rozwin prosze swoja pierwsza mysl bo fajnie zaczales.

Teoretycznie (bo nie znam wszystkich uwarunkowań) - można.

Ale jednak wpuścić rurę i uszczelnić:

- przy wlocie z okapu,

- przy wylocie z komina.

Pamiętać należy też, że wylkot komina wentylacyjnego jest inny niż spalinowego.

Napisano

Dzieki,  o wylocie wiem, ale dzieki za przypomnienie - wylot sie przerobi .

A jakie sa minusy gdybym np nie dala rady tej rury wcisnac ? Sorry ze tak mecze temat, ale jeszcze do komina nie " zagladalam" i nie wiem co tam w srodku siedzi.

 

 

 

 

Napisano

Albo na wyloty pionów wentylacyjnych pozakładaj nasady obrotowe ;) Przy dobrym wietrze jak zassie w pokoju to i dywan pod sufit podniesie ;)

Napisano

Dzieki Razmes ;) , fajnie ze ktos z poczuciem humoru ;) .

A tak na serio... chyba nie trzeba bedzie walczyc z wentylacja grawitacyjna bo do tej pory okap i grawitacyjna dzialaly Ok, tylko ja chce ten okap na inna sciane dac i  akurat na niej mam ten nieuzyteczny komin po kominku.

 

Napisano
16 godzin temu, klima napisał:

Panowie , wszystko fajnie.... tylko moze by tak ktos cos konkretnego napisal?

  1. Jeśli był kominek to był i nawiew.
  2. Można podłączyć wyciąg nadkuchenny do istniejącego kanału spalinowego, ale trzeba sprawdzić u zarządcy czy to nie jest komin typu LAS (powietrzno-spalinowy) bo wtedy będzie problem.
  3. Z montowanie to : otwór w ściance kanału, osadzona rozetka, rura sztywna z kolankami lub spiro o odpowiedniej średnicy.
Napisano
20 godzin temu, klima napisał:

Panowie , wszystko fajnie.... tylko moze by tak ktos cos konkretnego napisal?

Mozna w murowanym kominie te dziure w innym miejscu wybic czy nie mozna, no i jakie minusy jakbym komin wykorzystala jak jest  a nie dawala spiro rury czy innej - "bzykacz" rozwin prosze swoja pierwsza mysl bo fajnie zaczales.

PS: Jeszcze raz co by nie bylo watpliwosci : domek jednorodzinny , komin po kominku gazowym ( takim dekoracyjnym - niby romantyczny klimat robil ;) ) wentylacja grawitacyja jest osobno i zadnego zrodla czadu nie ma.

Kanał kominowy, który spełniał warunki konieczne dla kanałów spalinowych dla urządzeń gazowych, o ile tylko ma średnice przynajmniej 15 cm lub wymiary 14 × 14 cm, będzie odpowiedni również jako wentylacyjny dla okapu. Z pewnością trzeba go wyczyścić. O ile się da, wkład jest dobrym pomysłem.

Nowy otwór wlotowy można zrobić.

Dom jest jednorodzinny, więc problemu z ewentualnymi innymi użytkownikami nie ma.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...