Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Piotr28

Wyciszanie sufitu na legarach

Recommended Posts

Witam,

Jakiś czas temu kupiłem swoje pierwsze wymarzone M. Na początku wszystko super, ale po jakimś czasie pojawił się problem. Mieszkanie to zaadoptowana stara stołówka, przerobiona przez dewelopera na lokale mieszkalne (rzekomo o wysokim standardzie). Deweloper o czym dowiedziałem się dopiero po zakupie (odkupiłem mieszkanie od pierwszego właściciela) w trakcie splajtował przez co oszczędzał na czym się dało. Niestety Pan, który sprzedawała mieszkanie zapomniał o tym wspomnieć.
Przechodząc do sedna kamienica ma 2 piętra, z czego drugie to poddasze. Mieszkam po środku, mieszkanie nade mną ma podłogę na legarach, przerwa ok 50 cm i mój podwieszany sufit. Wszyscy sąsiedzi narzekają, że w domach słychać wszystko co dzieje się na klatce, echo chodzenia po klatce schodowej itp. Przeniosłem sypialnię do innego pomieszczenia i myślałem, że problem z głowy. Niestety słychać cały czas pogłos/echo sąsiada. Ma jakieś jak to sam powiedział najtańsze schody, które przy wchodzeniu i schodzeniu robią hałas. Najgorsze jest jednak to, że słychać każdy jego krok - a właściwie rozchodzący się pogłos kroków. Ma nieregulowany czas pracy dlatego czasami w nocy budzi nas dudnienie nad głową. Czy jest jakiś sposób na wyciszenie tego? Sąsiad nie jest skory do współpracy dlatego potrzebuję sposobu na wyeliminowanie problemu od mojej strony. Dodam, że gdy nas zalał trzeba było zdjąć podwieszany sufit do szafy wtedy okazało się, że z mojej strony widać metalowe chyba belki stropowe... Nie jestem ekspertem dlatego nie mam pewności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety, skuteczne wyciszenie hałasów przenikających przez strop możliwe jest tylko od strony podłogi sąsiada. Pewne zmniejszenie hałaśliwości można będzie uzyskać po umieszczeniu wełny mineralnej pod sufitem podwieszanym.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.11.2016 o 20:07, Piotr28 napisał:

Mieszkam po środku, mieszkanie nade mną ma podłogę na legarach, przerwa ok 50 cm i mój podwieszany sufit.

Szkoda że nie dałeś rysunku. Albo fotki.

ale proponuję tak: jeśli jest miejsce (piszesz że 50cm) to możesz wytłumić od spodu (ale jak cię znowu sasiad zaleje, to będziesz mial więcej suszenia, bo to bedzie welna mineralna.

więc na sufit podwieszony dałbym folię i wełnę - i drugą wełnę bym przykleił od spodu stropu - w środku bym zostawił przerwę - szczelinę wentylowaną. Wentylowaną, żeby się tam nie zbierała wilgoć, chyba że masz tam wentylację wywiewną w ścianie, to bym ją tam otwarł na szczelinę.

Jest niestety ryzyko, że i tak może sie zrobic wilgoć pod stropem.

Na pewno bym nie wytłumiał tak w łazience lub kuchni.

Ale, ale - widziałem gdzieś płyty gipsowe z membraną - może połączenie wełny mineralnej z taka płytą od spodu załatwiło by ci problem.

Piszesz że macie poglosy i echa - może sciany są betonowe albo ogólnie konstrukcja metalowo żelbetowa (skoro to był jakiś gospodarczy budynek) - taka konstrukcja generuje hałasy - można wytłumić je korkiem - to ładne i skuteczne, a jeżeli masz dudnienia, to musisz próbować wytłumić narożniki - one generują najwiecej dudnień, szczególnie w małych kwadratowych pomieszczeniach (najgorzej w sześciennych).

To samo z klatką schodową. Klatka betonowa jest szczególnie akustyczna i sciany i konstrukcja mogą to przenosić.

ale dźwięki przewodzone przez konstrukcje trudno wytłumić.

Dodatkowa rada:

To jest witryna AVT-Korporacja, ktora wydaje też Estradę i Studio. Tam znajdziesz materiały jak wytłumić skutecznie pomieszczenie, odseparować od dźwięków! 

Jeśli się da - oczywiście!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2017 o 00:19, zenek napisał:

Szkoda że nie dałeś rysunku. Albo fotki.

ale proponuję tak: jeśli jest miejsce (piszesz że 50cm) to możesz wytłumić od spodu (ale jak cię znowu sasiad zaleje, to będziesz mial więcej suszenia, bo to bedzie welna mineralna.

więc na sufit podwieszony dałbym folię i wełnę - i drugą wełnę bym przykleił od spodu stropu - w środku bym zostawił przerwę - szczelinę wentylowaną. Wentylowaną, żeby się tam nie zbierała wilgoć, chyba że masz tam wentylację wywiewną w ścianie, to bym ją tam otwarł na szczelinę.

Jest niestety ryzyko, że i tak może sie zrobic wilgoć pod stropem.

Na pewno bym nie wytłumiał tak w łazience lub kuchni.

Ale, ale - widziałem gdzieś płyty gipsowe z membraną - może połączenie wełny mineralnej z taka płytą od spodu załatwiło by ci problem.

Piszesz że macie poglosy i echa - może sciany są betonowe albo ogólnie konstrukcja metalowo żelbetowa (skoro to był jakiś gospodarczy budynek) - taka konstrukcja generuje hałasy - można wytłumić je korkiem - to ładne i skuteczne, a jeżeli masz dudnienia, to musisz próbować wytłumić narożniki - one generują najwiecej dudnień, szczególnie w małych kwadratowych pomieszczeniach (najgorzej w sześciennych).

To samo z klatką schodową. Klatka betonowa jest szczególnie akustyczna i sciany i konstrukcja mogą to przenosić.

ale dźwięki przewodzone przez konstrukcje trudno wytłumić.

Dodatkowa rada:

To jest witryna AVT-Korporacja, ktora wydaje też Estradę i Studio. Tam znajdziesz materiały jak wytłumić skutecznie pomieszczenie, odseparować od dźwięków! 

Jeśli się da - oczywiście!

Wlasnie ja mam podobny problem. Mam calkowicie drewniany strop, tz belki, legary i na to plyta osb. Między belkami jest welna 15cm. Ale to zbyt nie wycisza. Myslalem o podlozeniu gumy,ale do konca nie wiem gdzie i jak. Proszę o jakies doradztwo i pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Damian Mania napisał:

Mam calkowicie drewniany strop, tz belki, legary i na to plyta osb. Między belkami jest welna 15cm. Ale to zbyt nie wycisza. Myslalem o podlozeniu gumy,ale do konca nie wiem gdzie i jak. Proszę o jakies doradztwo i pomoc.

Sprawdź, jak jest zamocowana płyta osb. Jeśli jest mocowana na twardo do belek , to zapewne tamtędy przedostaje sie hałas. Generalnie wełna b. dobrze wytłumia, ale musi być polożona b. szczelnie.

Guma raczej nie, jako warstwa. Jako podkładki antywibracyjne pod maszyny, jako podkładki w miejscu mocowania jakichś elementów ze specjalnej miękkiej gumy, specjalistyczne  - tak.

Są też specjalistyczne pianki - ale naprawdę wełna mineralna w dodatku specjalistyczna jest chyba najlepsza.

Reasumując: sprawdź mocowanie płyt, to przede wszystkim - oprócz tego mogą tez tam być wolne przestrzenie (nad płytą osb) co może działać jak pudła rezonansowe.

No i jeszcze jedno - jest jeszcze oparcie belek stropu na ścianie - tamtędy też może przenosić się hałas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Belki sa z steico, dwuteowniki. Do belek przykrecone legary (cos jakby łata) na sztywno i do tych łat czy legarow plyta też na sztywno. Planowalem podłożył gume między belka a legarami bądź między legarami a płytą. I dodatkowo jeszcze welne, tak żeby przylegala do plyty. Ale nie wiem czy wtedy to wszystko skręcać na sztywno. Chociaz piszesz że guma nic nie da... Sama wełna chyba też wiele nie pomoze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Damian Mania napisał:

Planowalem podłożył gume między belka a legarami bądź między legarami a płytą.

Prędzej jakąś matę wytłumiajacą, filc. W każdym razie wygląda na to, że drgania, hałas przenoszą się przez te sztywne połączenia, a dodatkowo płyty osb mogą rezonować, więc to wypełnienie wolnych przestrzeni (położenie wełny na płytach) dodatkowo by wytłumiło hałas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie żeby wyeliminować te drgania chcialem położyć te gumę (coś na rodzaj podkladki) , później szczelnie welne między tymi legarami, na to plyte i ewentualnie na plyte jakąś mate pod panele. Na mój chłopski rozum, coś powinno sie polepszyc ;)

Edytowano przez Damian Mania (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Damian Mania napisał:

 Chociaz piszesz że guma nic nie da... 

Zastosowana tak jak piszesz (jako "przekładka") - to prawidłowe i skuteczne działanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

A przed czym tak się "bronisz" ?
Stuki z poddasza, rozmowa, inne dźwięki ?

Poglądowy rysunek - jako ściąga co do sposobu wygłusznia stropu/podłogi

156579-remont_posadzki_drewnianej7_800.j 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Górę mam normalnie zaadoptowana. Był to remont starego domu w ktorym strop byl nie do urzytku. Został zrobiony strop drewniany i podniesione sciany zeby wlasnie zadoptowac gore. Jak wspomnialem strop jest drewniany żeby nie obciążać starych murow czy fundamentow. Teraz jak się chodzi czy jak dzieci biegają idzie zwariowac. Rozmowa nie jest jakos bardzo slyszalna, moze przez welne która juz jest między belkami. Ale kroki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli chodzi o izolację od dźwięków uderzeniowych.

Może pomoże trochę uproszczonej wiedzy:

Cytat

Źródło dźwięku w powietrzu generuje wibracje otaczającego powietrza, które rozchodzą się i z kolei generują wibracje w otaczających ścianach i podłogach. Źródło dźwięku uderzeniowego generuje wibracje bezpośrednio w elemencie, w który uderza. Wibracje te rozchodzą się po całej powierzchni elementu i do elementów z nim połączonych, takich jak ściany wewnętrzne, wewnętrzne powierzchnie zewnętrznych ścian i podłóg. 

 

Przekładki (gumowe, filcowe) w znacznym stopniu ograniczają "migrację" dźwięku w miejscach łączenia elementów.
Twarda wełna "zapobiega" przenoszeniu się dźwięku (z leżącej na niej podłogi) drogą powietrzną - tak samo jak uszczelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok. Chyba wszystko jasne. Dziękuję bardzo za każdą pomoc i porady. Szkoda tylko że wczesniej nikt tego nie wiedział, a już w ogóle projektant czy kierownik budowy. Mialbym o wiele mniej roboty. Dzieki raz jeszcze i pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Damian Mania napisał:

Wykorzystać gumę jako podkladki

Odpowiednią gumę - nie byle jaką :14_relaxed:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, mhtyl napisał:

Odpowiednią, czyli jaką.

specjalistyczną - tłumiącą dobrze drgania 

Zresztą nie tylko chodzi o podkładkę, ale też o odpowiednie podwieszenie płyty osb do belki tak, by ograniczyć do minimum przenoszenie drgań z belki na osb przez mocowanie. Może to być np, myślę, podobny ruszt jak dla płyt gipsowych wytłumiony pianką lub filcem podwójnie - między belkami a rusztem i między rusztem a płytami + wełna min od strony belek i drugą od strony płyt i w środku ze szczeliną powietrza, albo szczelnym wypełnieniem z wełny min.

Nadal pozostaje kwestia ewentualnych odglosów idących z belek po ścianie w miejscu styku belek z murem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy taka guma/podkładka istnieje w sprzedaży, ale ja widzę tylko rozwiązanie aby dać dobry, tłumiący podkład między płyta a panelami a między podłogą a sufitem wygłuszyć wełną, i najlepiej an]by była to wełna w płytach. Nawet strop betonowy nie wygłusza w 100% stada buszujących dzieciaków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tiiiaaa.

Można określić zawartość gumy w przekładce gumowej, oraz zawartość żelaza w metalowych wkrętach i określić L’n,w. aby dobrać odpowiednią gumę (nie mylić ze złej jakości gumką, która kiedyś pękła, a teraz widać tego efekty).

Ale można też sobie wygodnie usiąść, pomyśleć (to taki stan wyższej świadomości) i stwierdzić: ja pi.....ę to tylko dom z poddaszem mieszkalnym, na którym buszują dzieci, a nie dom z poddaszem na którym pracuje wiejnia.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, bajbaga napisał:

 

Tiiiaaa.

Można określić zawartość gumy w przekładce gumowej, oraz zawartość żelaza w metalowych wkrętach i określić L’n,w. aby dobrać odpowiednią gumę (nie mylić ze złej jakości gumką, która kiedyś pękła, a teraz widać tego efekty).

Ale można też sobie wygodnie usiąść, pomyśleć (to taki stan wyższej świadomości) i stwierdzić: ja pi.....ę to tylko dom z poddaszem mieszkalnym, na którym buszują dzieci, a nie dom z poddaszem na którym pracuje wiejnia.

 

to jest tak, jak z żelazem w żelbecie. Można się cieszyć, jak się doda pręty do betonu i sie strop wyleje - a potem dostać po głupim łbie tym stropem, jak się zdemontuje szalunek. Dlaczego? Bo jeszcze pręty muszą mieć odpowiednią średnicę, być odpowiednio wygięte i ułożone, w odpowiednich odległościach - itd, itp.

Tak samo jest z podkladami, gumowymi też - jak się da np. twardą gumę, to g...o da! I czy wiejnia, czy traktor, czy dzieci - nic nie dadzą! Będzie słychać!

Swoją drogą - fajna rada - urobić się przy wytłumianiu, wydać forse - i spieprzyć z powodu głupich podkladek. 

Powtarzam jeszcze raz - jak podkładać cos między belki a ruszt - to musi to być materiał jak najlepiej wytłumiający , albo, tak jak pokazałeś na rysunku - odpowiednie wieszaki jak najmniej przenoszące drgania - ale moim zdaniem też na ruszt, i dopiero potem oddzielone przekładką dźwiękochłonną płyty. Oczywiście to moja opinia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.05.2017 o 20:19, mhtyl napisał:

Nawet strop betonowy nie wygłusza w 100% stada buszujących dzieciaków.

Beton nie wygłusza uderzeń, stuków - bardzo słabo tłumi - aczkolwiek jako komponent w wytłumianiu b. niskich tonów jest cenny.

A jeśli idzie o podkładki - jest taka guma, ktorą podłada sie pod maszyny żeby wytłumić drgania, są specjalne np. z miękkiej gumy i wkrętów zestawy do mocowania wentylatorów w komputerach, myślę, że na pewno można znaleźć coś odnośnie naszego tematu.

Ale - myślę że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie wieszaków do mocowani rusztu - to powinno do minimum zmniejszyć przeniesienie drgań - i tutaj już te podkładki można i łatwiej znaleźć i zastosować.

Dalej już tak jak piszesz - wełna min. - najlepiej z dodatkową szczelina powietrzną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam dokładnie te meble łazienkowe https://bokaro.pl/oferty/lara z tym, że ja kupiłam dwa słupki, nic się z nimi nie dzieję,  meble są bardzo dobrej jakości.
    • To co mnie do niego przekonało to cieńsza warstwa i właściwości samopoziomujące. Nie znam żadnego dobrego fachowca od miksokreta, a takiej posadzki byle kto dobrze nie zrobi. Anhydryt jeśli ma dobrze dobrane proporcje składników jest trudny do spartaczenia. Ja wydałem na tę wylewkę 40 zł na m2 na gotowo - czy miksokret jest tańszy?
    • Co jest za Twoją działką, patrząc od drogi? Jest to jakaś dolinka rzeki, czy dalej położone jeszcze niżej działki?
    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...