Skocz do zawartości

Jaki piec wybrać? Beretta exlusive green 25


ewenement22

Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam domek 140 m2 użytkowych. Podłogówka będzie na całym dole tj. 80 m2. Na górze grzejniki i podłogówka w łazience. Zastanawiam się czy ten kocioł będzie odpowiedni. Jestem na etapie wylewania posadzki. Dom z pustaka. Ocieplony Thermoorganiką Fasada plus frez 15 cm.
Na dachu blacho-dachówka. Dach ocieplony będzie pianka około 18-20 cm. Okna 3 szybowe veka.
Czy taki kocioł będzie odpowiedni? Nie wiem czy nie lepiej byłoby jakiś z sondą wewnętrzną a nie zewnętrzną.
Ten model polecił mi sprzedawca w naszym małym mieście 30 tyś mieszkańców.
Do tego serwisant jest na miejscu lecz po tym jak przeczytałem ten wątek
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...027769#16027769
to trochę zwątpiłem w ten model. Chciałbym ustawiać sobie temperaturę na sterowniku w holu i żeby kocioł do niej się dostosowywał.

Wiadomo że zależy mi na ekonomiczności. Czyli żeby mało gazu zużywał a dobrze grzałicon_smile.gif Dopiero zaczynam się rozglądać za kotłem. Może macie jakiś kocioł godny polecenia w podobnej cenie i jakości. Lub nawet droższy. Tylko, żebym wiedział za co ewentualnie będę dopłacał.

Napisano
Jak mówiłem chcę mieć możliwość sterować temperaturą jaka ma być w domu a nie gdzieś tam na piecu.
Nie mam kominka więc chyba regulator pokojowy nie ma przeciwwskazań.

Po przeczytaniu tego artykułu
http://instalex-instalacje.pl/abc-ogrzewan...okojowy-wybrac/
Cały czas nie wiem co wybrać...
Regulator pogodowy czy podłogowy.
Niby tabela "Porównanie sprawności"
Pogodowe osiągnęły najlepszy wynik tj. 87,3%

Ogólnie to mam też kable sterownicze pociągnięte do każdej rozdzielni podłogówki i grzejników.
Tak samo mam też kabel pociągnięty do każdego pokoju (np do czujnika temperatury) dzięki czemu może udałoby się osiągnąć efekt ustawiania zadanej temperatury w każdym pokoju.
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Żyje w ogóle to forum?:(


Żyje,ale żeby opisać babole od początku budowy to czasu by brakło ;)
Nic nie widzę o modulacji tego kotła,żeby nie taktował musi być od jak najmniejszej mocy czyli od 1,4kW.
Instalacja mieszana to błąd,większe koszty przy mniejszym komforcie zycia.
Sterowanie strefowe to błąd w nowych domach i wyrzucenie pieniędzy w błoto,regulację przeprowadza się raz na rotametrach,pogodówka zrobi swoje.
W nowych domach nie ma mozliwości wahlowania sobie temperaturami w domu jak w starych ruderach durszlakach,skok temperatury o 0,5st.C odczujesz po paru godzinach.
Za słaba izolacja domu,o kosztach za ogrzewanie o co się tak boisz nie decyduje źródło ciepła a odpowiada właśnie poprawna izolacja a u Ciebie z nią skromnie.
Zrób OZC,dowiesz się ile energii zuzyje Twój dom na ogrzewanie czyli jakie rachunki będziesz miał ale to już po ptokach.

Cytat

Wiadomo że zależy mi na ekonomiczności. Czyli żeby mało gazu zużywał a dobrze grzałicon_smile.gif


jak wyżej pisałem,zużycie gazu zalezy od domu a nie od kotła icon_smile.gif Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano
Którą izolację mam za słabą? Te 15cm TermoOrganiki fasady frez? Rozmawiałem z kilkoma doświadczonymi osobami także ze sprzedawcami itd. i wszyscy tłumaczyli że dawanie izolacji 20 cm mija się z celem. Sami sobie też robili 15 cm tym sym materiałem co ja.
Z chęcią posłucham co jeszcze źle zrobiłem. Powiedz proszę.
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Którą izolację mam za słabą? Te 15cm TermoOrganiki fasady frez? Rozmawiałem z kilkoma doświadczonymi osobami także ze sprzedawcami itd. i wszyscy tłumaczyli że dawanie izolacji 20 cm mija się z celem. Sami sobie też robili 15 cm tym sym materiałem co ja.
Z chęcią posłucham co jeszcze źle zrobiłem. Powiedz proszę.


No cóż icon_biggrin.gif
Nie mam zamiaru polemizować z "doświadczonymi" osobami icon_biggrin.gif
Widzę,że ta beretta moduluje od 2,5kW,to trochę sporo,przy obecnej temperaturze potrzebujesz ok.1-1,5kW.


Pokaż wyniki z OZC...
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

No powiedz co jeszcze źle zrobiłem. Zarzucać komuś coś łatwo można ale konkretów brak.


Już Ci pisałem,nie zamierzam się rozczulac nad tym,to ile gazu zuzyjesz na ogrzewanie zalezy głownie od izolacji bo gazem uzupełniasz energię jaką dom traci,im mniej traci tym mniej gazu zuzywasz.
Domek opatulony 15cm styro z dużą lambdą będzie miał wyzsze straty energii niż dom opatulony 20 czy 25 cm styro z niską lambda,podobnie z dachem.
Ale na pewno o tym mówili Ci "doswiadczeni" patrzac na Twoje OZC icon_biggrin.gif

Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Polecisz jakiś kocioł godny uwagi który moduluje od 1-1,5kW?


Nie interesowałem się na tyle kotlami ale czytałem że takie są.
Napisano
Viessmann Vitodens 300-W moc 11kW modulacja od 1,9 do 11kW
Immergas VICTRIX X 12 2 I moc 12kW modulacja od 1,9 do 12kW

nie wiem czy są kotły które mają niższą moc startową...zresztą, te 1,9 wygląda już całkiem nieźle...
Napisano
1. Zakładam, że ten kociołek będzie ogrzewał CWU - czyli przy doborze mocy maksymalnej, trzeba to mieć na uwadze - ale tak czy siak, 25kW to bardzo za dużo. Szukałbym kotła o mocy 12 - 15kW.

2. Minimalna modulacja 2kW, też wydaje się być poprawną - wszak masz akumulację w podłogówce i w medium grzejników, dom jest nieźle ocieplony, a współczesne kotły mają dość duże możliwości "sterownicze - tak więc przy około 2kW minimalnej mocy, w najgorszym przypadku (w okresach przejściowych), będzie pracował kilkanaście minut z przerwami 1 - 2 godzin (na potrzeby ogrzania domu).

3. W zasadzie ostatecznym kryterium wyboru kotła powinna być "dostępność" do serwisu.
Napisano
Cytat

Viessmann Vitodens 300-W moc 11kW modulacja od 1,9 do 11kW
Immergas VICTRIX X 12 2 I moc 12kW modulacja od 1,9 do 12kW

nie wiem czy są kotły które mają niższą moc startową...zresztą, te 1,9 wygląda już całkiem nieźle...


Tylko czy znowu te 11kW czy 12kW wystarczy dla mojego domu:)
Napisano (edytowany)
Cytat

Tylko czy znowu te 11kW czy 12kW wystarczy dla mojego domu:)



Przy takim "wykonaniu":

Cytat

Witam. Mam domek 140 m2 użytkowych. Dom z pustaka. Ocieplony Thermoorganiką Fasada plus frez 15 cm. Na dachu blacho-dachówka. Dach ocieplony będzie pianka około 18-20 cm. Okna 3 szybowe veka.



Będzie (nawet icon_lol.gif ) spora nadwyżka mocy. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Tylko czy znowu te 11kW czy 12kW wystarczy dla mojego domu:)



starczy, jest nawet spory zapas
Nowy dom,około 150m2, budowany na styk żeby spełnić tyko Warunki Techniczne, z wentylacją grawitacyjną - potrzebuje maksymalnie około 8-9kw (dla -20/20)
twój na pewno potrzebuje mniej.... Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam tak wygląda rozdzielnia
grzejnikow oraz podlogowki
z tego co sie dowiedzialem od instalatorow ta od podlogowki jak widac zreszta ma urzadzenie ktore miesza wode zimna z ciepla i dzieki temu na podlogowke nie leci maksymalna temperatura a tylko taka jaka sie ustawi na tym urzadzeniu mieszajacym. Dobre jest to rozwiazanie?




Prosze poleccie jakies kotly ktore by pasowaly do mojego domu
viessman jest troche za droga firma no chyba ze sie myle... i wcale nie jest on taki drogi w porownaniu np do beretty, imergas itd.
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Tylko on ma niestety tylko 12kW. Może to być pewnie za mało...


Aż nadto ma mocy do Twojego domu.
Ileż razy można o tym mówić ?


Ale wokół siebie masz "doświadczonych" znajomych którzy już Ci doradzili bubel w domu z instalacją na grzejnikach sciennych i słabą izolację domu to czemu się dziwić ?
Napisano (edytowany)
Cytat

Viessmann Vitodens 300-W moc 11kW modulacja od 1,9 do 11kW
Immergas VICTRIX X 12 2 I moc 12kW modulacja od 1,9 do 12kW

nie wiem czy są kotły które mają niższą moc startową...zresztą, te 1,9 wygląda już całkiem nieźle...


Immergas VICTRIX X 12 tani w porównaniu do beretty i bardzo tani w porównaniu do Viessmann Vitodens 300-W
Tylko pewnie jest też gorszym kotłem. Pewnie mniej funkcjonalnym i gorszym jakościowo...
Jak to wygląda w Waszej opinii?


Cytat

Aż nadto ma mocy do Twojego domu.
Ileż razy można o tym mówić ?


Ale wokół siebie masz "doświadczonych" znajomych którzy już Ci doradzili bubel w domu z instalacją na grzejnikach sciennych i słabą izolację domu to czemu się dziwić ?


o tym konkretnym kotle
Immergas VICTRIX X 12 2 I
możesz wyrazić swoją opinię?
Czemu cena jest tak niska z czym to idzie w parze? Funkcjonalność? Jakość czy coś jeszcze innego? Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Gość czerwony łeb
Napisano
Jak Ci powiem,że do swojego domu potrzebowałem kocioł o mocy max.3,5kW to pewnie jak niektórzy "znajomi i doświadczeni serwisanci" będziesz pukal się w głowę icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Jak Ci powiem,że do swojego domu potrzebowałem kocioł o mocy max.3,5kW to pewnie jak niektórzy "znajomi i doświadczeni serwisanci" będziesz pukal się w głowę icon_biggrin.gif



Ja nie twierdzę, że taki jest zły. Jaka wielkość domu? Izolacje itd. (ok już zobaczyłem w stopce)
po prostu chcę znać wiele opinii i zdań i wtedy sam mogę wyciągnąć z tego jakieś wnioski.. kto dobrze gada a kto nie:) Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

o tym konkretnym kotle
Immergas VICTRIX X 12 2 I
możesz wyrazić swoją opinię?
Czemu cena jest tak niska z czym to idzie w parze? Funkcjonalność? Jakość czy coś jeszcze innego?


Kocioł jak kocioł,nie wiem czego oczekujesz od kotła kondensacyjnego.
Ma grzać i tyle.
Niska cena może być spowodowana słabszym marketingiem czyli mniej znaną firmą,słabszymi elementami konstrukcyjnymi,gorszym designem,słabszym wyposażeniem itp,itd.
Zużycie gazu zależy tylko i wyłacznie od domu a nie od kotła,jeszcze raz dla utrwalenia.
Napisano (edytowany)
Oczekuję od kotła, żeby był wydajny, oszczędny - jak najmniej gazu palił i dobrze grzał. Żeby również dobrze spełniał swoją rolę. Żeby miał możliwość poprawnego obsłużenia mojej instalacji gdybym zdecydował się kiedyś na dwa obiegi. Jak mówiłem dużo roboty by to mnie nie kosztowało. Nie wiem co jeszcze można oczekiwać od kotła i na co zwracać uwagę. Akurat Immergas ma dwóch serwisantów w moim mieście co też według mnie jest ważne. Nie wiem jak np. z częściami do kotłów. Czy długo się czeka? Słyszałem opinię, że na jakąś część do beretty czekał facet ponad miesiąc bo szła z Włoch. Ale ten kocioł prawdopodobnie był dosyć stary. Może nawet po nad 10 lat. Więc pewnie to sprawa normalna. Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Oczekuję od kotła, żeby był wydajny, oszczędny - jak najmniej gazu palił i dobrze grzal.


Wydajność pogorszyles na własne życzenie instalując grzejniki scienne a kondensat ma największą sprawność przy najniższej temp.zasilania czyli podlogowka się kłania i temp.26-35st.C.
Zużycie gazu jeszcze raz,nie zależy od marki kotła tylko od Twojego domu,słaba izolacja = duże zużycie,dobra izolacja=małe zużycie.
Dobra izolacja to nie 15cm na scianach i nie 20cm w dachu.
Izolacja domu to ograniczenie strat energii,która gazem musisz uzupełnić i logiczne że im mniejsze straty energii tym mniej byś musiał tej energii(gazu) dostarczać(zuzywac) i to nie widzimisie kogoś o tym decyduje tylko fizyka i matematyka i rozum inwestora icon_smile.gif
I zapewne wiesz ile Twój dom będzie potrzebował tej energii(gazu) na ogrzewanie decydując się na takie a nie inne straty energii przez taką izolację ?
Dlatego pisałem o babolach jakie zrobiłeś przy budowie. Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano
Nadal nie jestem zdecydowany na żaden kocioł.
Jak na razie godne uwagi moim zdaniem są Immergas VICTRIX 12 X TT 2
oraz Beretta Exlusive Green 25
Szukałem sporo i nic nie znalazłem z modulacją do 1,5 - 2,5 kW.
Zastanawia mnie jeszcze czy nie jest tak, że VICTRIX 12 X TT 2 będzie bardziej się zużywał więcej palił itp. ponieważ częściej będzie pracował przy maksymalnej swojej swojej mocy.
Natomiast taka beretta będzie się mało eksploatowała.

Tak jak jest z samochodami jak do samochodu który sporo waży wrzucą silnik 1,2 to on więcej pali i szybciej się zużywa (jest bardziej wyżyłowany) niż taki co ma silnik 1,6 czy 1,8. Bo on po prostu ma łatwiej radzić tą budę. Jak myślicie ma to chociaż trochę jakiś sens?

Wczoraj rozmawiałem też z serwisantem brotje i on stwierdził, że lepiej zawsze mieć ten zapas. W sumie to też polecił mi właśnie ten model beretty a o tym Immergasie nie mówiłem mu.

Napisano
Cytat

Wczoraj rozmawiałem też z serwisantem brotje i on stwierdził, że lepiej zawsze mieć ten zapas. W sumie to też polecił mi właśnie ten model beretty a o tym Immergasie nie mówiłem mu.



byłbym bardzo zaskoczony, gdyby powiedział ci coś innego
myślisz, że dlaczego tylu ludzi ma w domach podobnych do twojego kotły 20-25kw?
bo im sąsiad/znajomy/instalator/serwisant itd powiedział że lepiej dać większy żeby mieć ten zapas icon_lol.gif

a potem jest płacz....
Napisano
Cytat

Wydajność pogorszyles na własne życzenie instalując grzejniki scienne a kondensat ma największą sprawność przy najniższej temp.zasilania czyli podlogowka się kłania i temp.26-35st.C.
Zużycie gazu jeszcze raz,nie zależy od marki kotła tylko od Twojego domu,słaba izolacja = duże zużycie,dobra izolacja=małe zużycie.
Dobra izolacja to nie 15cm na scianach i nie 20cm w dachu.
Izolacja domu to ograniczenie strat energii,która gazem musisz uzupełnić i logiczne że im mniejsze straty energii tym mniej byś musiał tej energii(gazu) dostarczać(zuzywac) i to nie widzimisie kogoś o tym decyduje tylko fizyka i matematyka i rozum inwestora icon_smile.gif
I zapewne wiesz ile Twój dom będzie potrzebował tej energii(gazu) na ogrzewanie decydując się na takie a nie inne straty energii przez taką izolację ?
Dlatego pisałem o babolach jakie zrobiłeś przy budowie.


Radzisz Kolego radzisz ale kotłach kondensacyjnych masz zerowe pojęcie. Przede wszystkim nie chodzi o niską temperaturę zasilania jak piszesz 26-35 st.C Ważna jest niska temperatura POWROTU / nie wyższa niż 55-57 st. C/ by prawidłowo zachodziło zjawisko kondensacji. Wiedz że dla nowoczesnych kotłów kondensacyjnych z precyzyjną regulacją procesu spalania projektuje się instalacje co dla temperatur nawet na zasilaniu 70stC a powrotu 55st.C i sprawność takiego kotła spada tylko nieznacznie do 104% zamiast deklarowanej 108%. I wydajności kotła grzejnikami się nie pogarsza jak piszesz. Jest tu na tym forum wielu użytkowników instalacji mieszanej mających kotły kondensacyjne i wcale to a wcale nie wydają majątku na ogrzewanie.
Napisano
Cytat

Nadal nie jestem zdecydowany na żaden kocioł.
Jak na razie godne uwagi moim zdaniem są Immergas VICTRIX 12 X TT 2
oraz Beretta Exlusive Green 25
Szukałem sporo i nic nie znalazłem z modulacją do 1,5 - 2,5 kW.
Zastanawia mnie jeszcze czy nie jest tak, że VICTRIX 12 X TT 2 będzie bardziej się zużywał więcej palił itp. ponieważ częściej będzie pracował przy maksymalnej swojej swojej mocy.
Natomiast taka beretta będzie się mało eksploatowała.

Tak jak jest z samochodami jak do samochodu który sporo waży wrzucą silnik 1,2 to on więcej pali i szybciej się zużywa (jest bardziej wyżyłowany) niż taki co ma silnik 1,6 czy 1,8. Bo on po prostu ma łatwiej radzić tą budę. Jak myślicie ma to chociaż trochę jakiś sens?

Wczoraj rozmawiałem też z serwisantem brotje i on stwierdził, że lepiej zawsze mieć ten zapas. W sumie to też polecił mi właśnie ten model beretty a o tym Immergasie nie mówiłem mu.


Zastanawia Mnie jedno w jaki sposób masz zamiar przygotowywać ciepłą wodę do celów użytkowych bo te modele które wymieniasz to są kotły jednofunkcyjne. Wiedz że najlepiej jeśli chodzi o kondensaty sprawują się modele z wbudowanym zasobnikiem ciepłej wody ładowanym warstwowo / gdyż przy grzaniu ciepłej wody użytkowej też jest wykorzystywane zjawisko kondensacji / i wydaje Mi się że powinieneś pójść w tym kierunku. A dolna granica modulacji 1,9 kW jest chyba obecnie najniższą granicą modulacji. Myślę że dla Twojego domu i najniższych naszych polskich temperatur kocioł o mocy maksymalnej 12 kW nigdy do końca swego żywota nie będzie pracował ze swoją mocą maksymalną.
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Jest tu na tym forum wielu użytkowników instalacji mieszanej mających kotły kondensacyjne i wcale to a wcale nie wydają majątku na ogrzewanie.


Nie chodzi o wydanie majątku na ogrzewanie bo to zależy tylko i wyłącznie od domu ale w wykorzystaniu w pełni tego co daje nam kondensat czyli pracę na niskich temperaturach zasilania bez dodatkowych kosztów.
Pompa ciepła podpieta pod grzejniki tez nie spowoduje majątku za ogrzewanie ale żeby tak bezmyślnie pozbawiać się raz że komfortu użytkowania a dwa właściwości urządzeń niskotemperaturowych dając instalację mieszaną to dla mnie istna głupota i głupotą pozostanie bo nie ma rozsądnego wyjaśnienia na to.


Ileż razy można powtarzać,że zużycie gazu(energii) na ogrzewanie zależy tylko i wyłącznie strat energii domu ?
Tak,domu a nie kotła icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Nie chodzi o wydanie majątku na ogrzewanie bo to zależy tylko i wyłącznie od domu ale w wykorzystaniu w pełni tego co daje nam kondensat czyli pracę na niskich temperaturach zasilania bez dodatkowych kosztów.
Pompa ciepła podpieta pod grzejniki tez nie spowoduje majątku za ogrzewanie ale żeby tak bezmyślnie pozbawiać się raz że komfortu użytkowania a dwa właściwości urządzeń niskotemperaturowych dając instalację mieszaną to dla mnie istna głupota i głupotą pozostanie bo nie ma rozsądnego wyjaśnienia na to.


Ty znowu swoje cała instalacja i podłogówka i grzejniki mogą pracować na takiej samej temperaturze zasilania po prostu dasz odpowiednio duży grzejnik aby przy niższej temperaturze grzania miał odpowiednią moc a na zasileniu podłogówki dasz mieszacz i nie są to jakieś astronomiczne kwoty. Pięć lat temu zrobiłem Bratu podłogową instalację co na całej powierzchni domu 135 mkw. Rodzina trzy osoby dorosłe, kuchenka gazowa, kocioł kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem ładowanym warstwowo. I przez ostatnie cztery lata roczne rachunki za gaz nie przekroczyły 2400 zł. A jeśli chodzi o instalacje mieszane to nie jest to jak to nazywasz głupota. I nie rozumiem dlaczego uważasz że to Ty masz patent na wszystko.
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Ty znowu swoje cała instalacja i podłogówka i grzejniki mogą pracować na takiej samej temperaturze zasilania po prostu dasz odpowiednio duży grzejnik aby przy niższej temperaturze grzania miał odpowiednią moc a na zasileniu podłogówki dasz mieszacz i nie są to jakieś astronomiczne kwoty.


??
Który grzejnik i o jakiej powierzchni przy zasilaniu 28st.C da 23st.C w pomieszczeniu przy temp.na zewnątrz 0st.C ? icon_smile.gif
Cytat

Odświerze trochę temat. Czy jest możliwe aby różnica temp podłogi od temperatury w domu wynosiła tylko 0,9 st czy jakiś czujnik sfiksowal. Temp. podłogi 22,8 temp wewnątrz domu 21,9 na zewnątrz około 10.


Jak sadzisz,jaką gość miał temp.zasilania i czy grzejnik scienny miałby tak samo jak podłogowy temp.22,8st.C icon_biggrin.gif



Cytat

A jeśli chodzi o instalacje mieszane to nie jest to jak to nazywasz głupota.


Jest to totalna głupota.
Jeśli mi podasz chociaż jedyne sensowne wytłumaczenie takiej instalacji oprócz takiej,że "sąsiedzi" tak mają to zmienię zdanie.
Oczywiście mowa o normalnym domu,w miarę nowym. Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

??
Który grzejnik i o jakiej powierzchni przy zasilaniu 28st.C da 23st.C w pomieszczeniu przy temp.na zewnątrz 0st.C ? icon_smile.gif

Jak sadzisz,jaką gość miał temp.zasilania i czy grzejnik scienny miałby tak samo jak podłogowy temp.22,8st.C icon_biggrin.gif




Jest to totalna głupota.
Jeśli mi podasz chociaż jedyne sensowne wytłumaczenie takiej instalacji oprócz takiej,że "sąsiedzi" tak mają to zmienię zdanie.
Oczywiście mowa o normalnym domu,w miarę nowym.


Z Tobą to jest tak jak kopaniem się z koniem masz klapki na oczach w postaci swojej pompy ciepła i tyle na temat. Jak sądzę są ludzie mądrzejsi od Ciebie skoro nie widzą problemu w instalacjach mieszanych gdyż produkują rozdzielacze do instalacji grzejnikowo- podłogowej. Gdyby było inaczej to nic takiego by nie było na rynku. A Tobie jeszcze raz radzę doszkol się z wiedzy o kotłach kondensacyjnych bo nie masz o nich zielonego pojęcia.
Napisano
Cytat

Nie chodzi o wydanie majątku na ogrzewanie bo to zależy tylko i wyłącznie od domu ale w wykorzystaniu w pełni tego co daje nam kondensat czyli pracę na niskich temperaturach zasilania bez dodatkowych kosztów.
Pompa ciepła podpieta pod grzejniki tez nie spowoduje majątku za ogrzewanie ale żeby tak bezmyślnie pozbawiać się raz że komfortu użytkowania a dwa właściwości urządzeń niskotemperaturowych dając instalację mieszaną to dla mnie istna głupota i głupotą pozostanie bo nie ma rozsądnego wyjaśnienia na to.


Ileż razy można powtarzać,że zużycie gazu(energii) na ogrzewanie zależy tylko i wyłącznie strat energii domu ?
Tak,domu a nie kotła icon_biggrin.gif


Po za tym sam sobie człowieku przeczysz . Czy temperatura zasilania kotła kondensacyjnego będzie wynosiła 25st C czy 45st C to kocioł i tak spali taką samą ilość gazu by wyrównać taką samą stratę ciepła. I czy myślisz że jeśli temperatura posadzki wynosi 22 st to temperatura na zasilaniu też jest te 22 st. Gwarantuję tobie że na zasilaniu jest te 10-15 stopni więcej czyli jakieś 32-37 stopni.
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Jak sądzę są ludzie mądrzejsi od Ciebie skoro nie widzą problemu w instalacjach mieszanych gdyż produkują rozdzielacze do instalacji grzejnikowo- podłogowej.


O właśnie o tym pisze a Ty nie odpowiadasz ;)
W jakim celu ludzie komplikują sobie instalację i muszą do niej dopłacać instalując dodatkowe oprzyrządowanie ?
Głupota czy coś innego ?
Ja myślę,że głupota bo inaczej nie sposób tego wytłumaczyć icon_biggrin.gif
Cytat

I czy myślisz że jeśli temperatura posadzki wynosi 22 st to temperatura na zasilaniu też jest te 22 st. Gwarantuję tobie że na zasilaniu jest te 10-15 stopni więcej czyli jakieś 32-37 stopni.


Ja nie myślę,ja wiem jaka temperatura zasilania idzie mi w podłogówkę,żeby było 23st.C w domu icon_biggrin.gif
Max.36st.C to idzie w podłogę przy -20st.C na zewnątrz i to tylko przez max.10h na dobę ;) Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Gdyby urządzenie grzewcze pracowało ciągle przy --20st.C w podłogę wystarczyłoby max.32-35st.C przy wyzszych temperaturach odpowiednio mniej.


Zatem grzejniki scienne w nowych domach w imię czego są montowane ? Potrafisz uzasadnic taką głupotę ?

Dla mnie ta głupota bierze się od "sasiady" i tylko to.
Dlatego branie wzorca od "sasiady" uważam za kretynstwo bo człowiek ma raczej własny rozum i własnym rozumem powinien się kierować a nie "sasiady" icon_biggrin.gif

Jak "sasiady" każą takiemu iść do pracy a oni zaopiekuja się jego żoną to wtedy taki też posłucha "sasiady" ? icon_biggrin.gif Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano
W projekcie mam takie info

czyli kocioł minimum 18kW?

Cytat

Zastanawia Mnie jedno w jaki sposób masz zamiar przygotowywać ciepłą wodę do celów użytkowych bo te modele które wymieniasz to są kotły jednofunkcyjne. Wiedz że najlepiej jeśli chodzi o kondensaty sprawują się modele z wbudowanym zasobnikiem ciepłej wody ładowanym warstwowo / gdyż przy grzaniu ciepłej wody użytkowej też jest wykorzystywane zjawisko kondensacji / i wydaje Mi się że powinieneś pójść w tym kierunku. A dolna granica modulacji 1,9 kW jest chyba obecnie najniższą granicą modulacji. Myślę że dla Twojego domu i najniższych naszych polskich temperatur kocioł o mocy maksymalnej 12 kW nigdy do końca swego żywota nie będzie pracował ze swoją mocą maksymalną.


Mam zamiast kupić zasobnik około 140litrów
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

czyli kocioł minimum 18kW?


Wyrzuć te durne zapiski do kosza i zacznij myśleć,czytać i liczyć wszak na budowę wydajesz swoją ciężko zarobiona kasę a nie jakiegoś nieuka który stworzył te kretynizmy.


Poszukaj wokół siebie audytora energetycznego,zaplacisz 200zl i dowiesz się że w tym domu potrzebujesz max.8kW i to z cwu.
Dowiesz się również ile Twój dom będzie potrzebowal gazu do ogrzania domu.
Napisano
Według info na stronie kabatura 500m3
http://www.dobredomy.pl/projekt/libraII/

POWIERZCHNIA UŻYTKOWA 140.8 m²
+ Powierzchnia garażu 32.1 m²
Powierzchnia zabudowy 139.7 m²
Kubatura netto 500.4 m³
Powierzchnia dachu 260.2 m²
Kąt nachylenia dachu 40°
Wysokość budynku 8.9 m
Min. wymiary działki dł. 20.18 m
Min. wymiary działki szer. 21.68 m
Liczba pokoi 4
Liczba łazienek 3
Garaż 2

w projekcie też


jak teraz policzyć jaki kocioł potrzeba?

Na innym forum kolega napisał:
"Bzdury w projekcie.
Projektant policzył Ci ciągłą produkcję ciepłej wody, której używasz tylko czasowo.To raz. Policzył dla kotła dwufunkcyjnego, a nie jak napisał dla zasobnika.
Dwa:
kubatura Twoich pomieszczeń to około 360 m³ x 26.9 W/m³ = 9,684 kW przy -20°C policzone przy zawyżonych normach z 94 roku.

Wyjaśniłem Ci już wszystko najjaśniej jak można. Ty zrób jak chcesz.
pozdrawiam"
Czy można to tak liczyć?
Tylko moja kabatura to 500m3 * 26.9 W/m3 = 13,450 kW
Można tak czy nie?
Gość czerwony łeb
Napisano
Ja również mam dom w II strefie i obciążenie 3,5kW a zakładając Twój większy dom i słabiej izolowany będzie to 5-6kW do tego max.2kW na cwu.

Cytat

Na innym forum kolega napisał:
"Bzdury w projekcie.
Projektant policzył Ci ciągłą produkcję ciepłej wody, której używasz tylko czasowo.To raz. Policzył dla kotła dwufunkcyjnego, a nie jak napisał dla zasobnika.
Dwa:
kubatura Twoich pomieszczeń to około 360 m³ x 26.9 W/m³ = 9,684 kW przy -20°C policzone przy zawyżonych normach z 94 roku.

Wyjaśniłem Ci już wszystko najjaśniej jak można. Ty zrób jak chcesz.
pozdrawiam"
Czy można to tak liczyć?


Zrób OZC z prawdziwego zdarzenia i jeszcze raz,te zapiski nieuka z projektu wyrzuć do kosza od razu i zacznij myśleć i liczyć.
Kolega z innego forum dobrze Ci pisał i nie był to czerwony łeb czy jakiś inny Arturo żeby nikt spisków nie wyczuwal icon_biggrin.gif

Napisano
Dobrze wiedzieć że kotły kondensacyjne osiągają najwyższą sprawność przy małym obciążeniu. Dobranie kotła kondensacyjnego o większej mocy niż moc projektowa instalacji grzewczej (czyli jego przewymiarowanie) zwiększy jego sprawność średniosezonową. Jednak nie należy tego robić celowo i traktować przewymiarowania kotłów kondensacyjnych jako sposobu na obniżanie kosztów wytwarzania ciepła.

Cytat

1. Zakładam, że ten kociołek będzie ogrzewał CWU - czyli przy doborze mocy maksymalnej, trzeba to mieć na uwadze - ale tak czy siak, 25kW to bardzo za dużo. Szukałbym kotła o mocy 12 - 15kW.


Trzymaj się tej rady.
Napisano
Cytat

Dobrze wiedzieć że kotły kondensacyjne osiągają najwyższą sprawność przy małym obciążeniu.



Tak z czystej ciekawości (bo nie wiem icon_redface.gif ) - a jak to sie ma do modulacji ?
Napisano
A wracając do tematu niniejszego wątku : Jaki piec wybrać? Beretta exlusive green 25

Ja bym wybrał Beretta bo ładną nazwę jak pistolet icon_biggrin.gif a co tam jakieś sracje i modulacje w dupie z nimi icon_cool.gif
Napisano
Cytat

A wracając do tematu niniejszego wątku : Jaki piec wybrać? Beretta exlusive green 25

Ja bym wybrał Beretta bo ładną nazwę jak pistolet icon_biggrin.gif a co tam jakieś sracje i modulacje w dupie z nimi icon_cool.gif


Ty byś wybrał Berettę z wiadomego powodu icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak z czystej ciekawości (bo nie wiem icon_redface.gif ) - a jak to sie ma do modulacji ?


Myślę że tak samo, bo kocioł o większym zakresie modulacji będzie bardziej ekonomiczny i mieć będzie mniej startów, co przełoży się na niższe rachunki za gaz. Start to zawsze pełna moc palnika.
Przy mniejszej mocy palnika stosunek ilości spalin do powierzchni komory spalania w kotle kondensacyjnym jest korzystniejszy, przez co kocioł odzyskuje więcej energii z kondensacji i zwiększa się jego sprawność sumaryczna.
Oczywiście jest jeszcze taki parametr jak sprawność spalania, kocioł o nominalnej mocy np. 24 kW osiąga na tym poziomie maksymalną sprawność spalania, a modulacja w dół sprawia, że sprawność spalania się zmniejsza. Ale tu chodzi o sprawność sumaryczną, jednak. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...