Skocz do zawartości

JAKIE OGRZEWANIE WYBRAć


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Mam bardzo trudny orzech do zgryzienia,
Jesteśmy z żoną na etapie wznoszenia ścian parteru,i już zastanawiamy się nad wyborem CO i CWU.

Dom o bryle zwartej z gararzem w bryle domu,dach dwuspadowy poktryty dachówką ceramiczna,w technologji murowanej z betonu komurkowego 240/300/500 klasa 600 plus stropian 12cm jako docieplenie,okna M&S superthermo(szyba 0,6W/m2K, rama 1,2W/m2K) ,dach welna mineralna 30cm.

Na początku było prosto,miałbyć kocioł na eco groszek do CO plus bojler elektryczny z wężownicą do CWU.

ALE!!!

Odzwiedziliśmy ostatnio z żoną ludzi którzy mają identyczny dom jak my,w tej samej technologji z takim samym ociepleniem i doznałem szoku kiedy dowiedziałem sie ile płacą za ogrzewanie tego domu gazem ziemnym,mieszkaja juz 4lata wiec maja przeglad róznych zim.
Roczne zużycie gazu oscyluje w granicach 1600m3(rocznie),na CO i CWU cały rok,łącznie z bierzącym gotowaniem przez cały rok, brak kominka(u nas bedzie ze wzgledów estetycznych i romantycznych)

Tylko!
W mojej okolicy nie ma gazu ziemnego,zastanawiam się nad zbiornikiem na propan wkopanym w ziemie,bo pewnie kiedys ten gaz i do nas zawita biorac pod uwage to ile nowych domow sie tam buduje,a przerobka pieca z propanu na ziemny to nie sa jakies kosmiczne kwoty.
Za takim rozwiazaniem przemawia mi czystosc,wygoda obsługi i oszczednosc miejsca w kotłowni którą mógł bym przeznaczyc na spirzarnie dla żony, ale jak zwykle na przeszkodzie stoja koszty ogrzewania propanem.
W tym wypadku Eco Groszek wypada na plus!

Może ktoś doradzi jakie rozwiązanie było by najlepsze pod wzgledem ekonomicznym i urzytkowym.

Za wszelkie opinie i porady bede wdzięczny!!! icon_cool.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
rozpatrz dodanie do propanu butanu kominek z płaszczem wodnym co polepszy wyniki ekonomiczne ponoszone na ogrzanie domu no i zastanów się nad zastosowaniem pieca kondensacyjnego wiem co piszę bo zawodowo zajmuję się systemami grzewczymi icon_cool.gif
Napisano
witam serdecznie

Na EKO-Groszku niewiele sie oszczedzi biorac pod uwage to ze CWU bedzie zaopatrywana przez bojler elektryczny.
Ze swojej strony proponuje Gazowy kociol PULSACYJNY (jest to rewolucyjne urzadzenie kondensacyjne, ktore jest obecnie najoszczedniejszym kotlem na gaz)
Ten kociol nie potrzebuje przezbrojenia zwiazanego ze zmana gazu wiec w razie podlaczenie w pozneijszym czasie GN nie bedzie zadnych kosztow. Kociol ten bedzie jeszcze lepiej kondensowal na Propanie niz GN.

Zachecam d ozapoznania sie z tym kotlem na www.cieplotech.pl

Odpowiem na wszelkei pytania pod nr tel 506 199 690 lub biuro@cieplotech.pl

pozdrawiam

CIEPŁO-TECH
ul.Rychtalska 10A
50-304 Wrocław
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
A ja radze kominek z plaszczem wodnym
A jako rownorzedne zrodlo ciepla kolektory sloneczne.

Gwizdasz wtedy na ceny gazu (plynny drozszy od ziemnego), oleju, wegla czy innych paliw.

Drewno naturalne i slonce takze.

Jestem na etapie budowy-instalacji takich systemow ogrzewania w 4 domach.
Jeden juz prawie na wykonczeniu - efekty sa nawet dla mnie zadziwiajace - nie podejzewalem ze slonce moze az tak bardzo grzac.


Jeden dom juz stoi od 4 lat pod bydgoscza. Inwestor ma tylko kominek i kolektory sloneczne.
"Ma gdzies" ceny gazu i innych paliw.
Bo ogrzewanie kosztuje go okolo 1000zl rocznie.


Pozdrawiam
Napisano
Cytat

A ja radze kominek z plaszczem wodnym
A jako rownorzedne zrodlo ciepla kolektory sloneczne.

Gwizdasz wtedy na ceny gazu (plynny drozszy od ziemnego), oleju, wegla czy innych paliw.

Drewno naturalne i slonce takze.

Jestem na etapie budowy-instalacji takich systemow ogrzewania w 4 domach.
Jeden juz prawie na wykonczeniu - efekty sa nawet dla mnie zadziwiajace - nie podejzewalem ze slonce moze az tak bardzo grzac.
Jeden dom juz stoi od 4 lat pod bydgoscza. Inwestor ma tylko kominek i kolektory sloneczne.
"Ma gdzies" ceny gazu i innych paliw.
Bo ogrzewanie kosztuje go okolo 1000zl rocznie.
Pozdrawiam


witam.mam kilka pytań właśnie będę rozpoczynał budowę mojego domku i głowa mi pęka od myślenia nad ogrzewanie jakie zastosuje.(100metrowy w konstrukcji szkieletowej)
czy kominek z płaszczem wodnym nie zrobi mi z salonu kotłowni(naznosić drzewa i usunąć popiół.)???
czy kolektory słoneczne dadzą rade nagrzać nie tylko wodę ???
polecano mi ogrzewanie elektryczne bo domek mały i ciepły - POMOCY?!?!?!!!!!! icon_confused.gif:
Napisano
Czy kolektory dadza rade?

Wszystko zalezy od ilosci kolektorow oraz od sposobu ogrzewania.
W przypadku ogrzewania niskotemperaturowego (podloga, podloga-sciana), temperatura czynnika to okolo 32-34 *C. Taka temperatura jest zawsze mozliwa do uzyskania z kolektorow slonecznych.

Jednak jako alternatywe, albo dodatkowe zrodlo polecam kominek, na wypadek gdyby zima byla taka jak w tym roku - pochmurna, bez slonca.

Istnieje mozliwosc zainstalowania akumulatora ciepla (pod budynkiem) o pojemnosci cieplnej bedacej w stanie zgromadzic wystarczajaca ilosc ciepla ze slonca (lato) na okres zimowy.

Takie rozwiazanie, powiazane z ogrzewaniem powierzchniowym, w zaleznosci od zapotrzebowania energetycznego domu, moze zapewnic od 80-95% rocznego zapotrzebowania na cieplo.

Woda, w przypadku braku slonca, moze byc podgrzewana kominkiem lub grzalka elektryczna.
Jednoczesnie kominkiem uzupelniamy braki w temperaturze do ogrzewania.


Pozdrawiam.

Ps. Przyklad takiego domu pokazany jest na stronie www.sonergo.com.pl w zakladce "instalacje solarne -> solektory wolnostojace" Pierwszy przyklad od gory
Napisano
Cytat

Czy kolektory dadza rade?

Wszystko zalezy od ilosci kolektorow oraz od sposobu ogrzewania.
W przypadku ogrzewania niskotemperaturowego (podloga, podloga-sciana), temperatura czynnika to okolo 32-34 *C. Taka temperatura jest zawsze mozliwa do uzyskania z kolektorow slonecznych.

Jednak jako alternatywe, albo dodatkowe zrodlo polecam kominek, na wypadek gdyby zima byla taka jak w tym roku - pochmurna, bez slonca.

Istnieje mozliwosc zainstalowania akumulatora ciepla (pod budynkiem) o pojemnosci cieplnej bedacej w stanie zgromadzic wystarczajaca ilosc ciepla ze slonca (lato) na okres zimowy.

Takie rozwiazanie, powiazane z ogrzewaniem powierzchniowym, w zaleznosci od zapotrzebowania energetycznego domu, moze zapewnic od 80-95% rocznego zapotrzebowania na cieplo.

Woda, w przypadku braku slonca, moze byc podgrzewana kominkiem lub grzalka elektryczna.
Jednoczesnie kominkiem uzupelniamy braki w temperaturze do ogrzewania.
Pozdrawiam.

Ps. Przyklad takiego domu pokazany jest na stronie www.sonergo.com.pl w zakladce "instalacje solarne -> solektory wolnostojace" Pierwszy przyklad od gory


Dzięki za pomoc ale najważniejsza rzecz ile będzie kosztowała mnie instalacja solarna wraz z montażem do ogrzania mojego domu
Napisano
To juz zalezy od wielkosci inwestycji - wiadomo.
Jesli dom jest cieply z zapotrzebowaniem okolo 30kWh/m2 w ciagu roku, to instalacja solarna skladac sie bedzie z 6-8 solektorow, zasbnika 1000/220 lub 1500/250 oraz w zaleznosci od opcji akumulatora gruntowego.

6 Solektorow, zasobnik 1000/220 + akumulator gruntowy to koszt okolo 32.000 zl.
8 solektorow, zasobnik 1500/220 + akumulator gruntowy to koszt okolo 42.000 zl.


Koszt akumulatora to okolo 5000zl.


Pozdrawiam
Napisano
To lepiej dać 30-40cm wełny odśrodka w scianie 30-40 cm styropianu w podłodze , 50cm w dachu, za 4000 zł grzeiniki elektryczne, termy tam gdzie karany (ZLIKWIDOWAĆ DRODĄ CYRKULACJĘ CIEPŁA) i karny bezdotykowe. Oczywiście rekuperator. Taki dom zużywa na wszystko (nie tylko ogrzewanie ) 40kWh/m2 rocznie. Wniosek dom będzie tańszy w budowie, ale za to tańszy w eleploatacji, zdrowszy, o wyszym komforcie , brak przeglądów i konserwacji i większa niezawodność.
Napisano
witam korespondencyjnie Pana Tomasza icon_wink.gif
czytam i się pytam, a pompa ciepła, przy tak podanych kosztach onwestycji b- to jest porównywalne z pompą ciepła, a nie ma na c.o czy c.w.u wpływu brak słońca w zimie
może się nie znam...... ale za rok będę miał taką pompę to się praktycznie udzieleę w pomocy
pozdrawiam
Napisano
Dofinansowan nie ma ze strony panstwa.
Jeszcze nie.
Jest natomiast mozliwosc uzyskania kredytu preferencyjnego o oprocentowaniu 1% w skali roku, w BOS.
Srodki na kredyt to srodki z Narodowego Funduszu Ochrony Srodowiska i Gospodarki Wodnej.
Daltego te kredyty sa tak tanie.

W niemczech istnieje cos takiego, ze do kazdego m2 kolektora, ktorego roczny uzysk wynosi 525kWh, panstwo doplaca, albo zwraca w formie umozenia czesci podatku.

W polsce tez to wejdzie, mam nadzieje.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

To lepiej dać 30-40cm wełny odśrodka w scianie 30-40 cm styropianu w podłodze , 50cm w dachu, za 4000 zł grzeiniki elektryczne, termy tam gdzie karany (ZLIKWIDOWAĆ DRODĄ CYRKULACJĘ CIEPŁA) i karny bezdotykowe. Oczywiście rekuperator. Taki dom zużywa na wszystko (nie tylko ogrzewanie ) 40kWh/m2 rocznie. Wniosek dom będzie tańszy w budowie, ale za to tańszy w eleploatacji, zdrowszy, o wyszym komforcie , brak przeglądów i konserwacji i większa niezawodność.



Szanowny Panie Brzęczkowski, pisze Pan o domach, które zużywają rocznie 40 kWh/m2. Są to teoretycznie domy dobrze zaizolowane, wyposażone w mechaniczną wentylację z odzyskiem ciepła. Tylko, czy ktoś już taki dom posiada? Jeśli tak, to byłbym wdzięczny o namiary na szczęśliwych użytkowników. Wiem, że takie domy istnieją, tylko nie wiem gdzie i zanim zdecyduję się na własną inwestycję chciałbym maksymalnie zgłębić temat i zasięgnąć wiedzy u źródła.

Pozdrawiam, Marcin.
Napisano
Nic innego od 17 lat nie robię. Co do adresów... nie mam tykich uprawnień ani pozwolenia. Projejty zresztą nie są moje. Do mnie trafiają ludzie, którzy przywiązują wagę do izolacji, a nie "energooszczędnego" ogrzewania.
Co do kominków ... w domu izolowanym służą wyłącznie urokowi.
Co do izolacji... Czyta Pan zapewne Muratory itp Z Pana tekstów przebija zupełne niezrozumienie co to jest IZOLACJA TERMICZNA. Znakomita większość tych co czytają Muratory czy korzysta z porad np BDB, lub kupuje "projekty gotowe" itp uważa że izolacja domu to ściana ! A wentylacja to kratka. Otóż izolacja termiczna to termos. Dlatego w fizyce nie są skuteczne : "częściowa izolacja" "ocieplanie ściany od zewnątrz" "średnia grubość izolacji'
Co do wentylacji... Dr Jerzy Sowa (PW)na sympozjum "Problemy Jakości Powietrza Wewnetrznego w Polsce"
powiedział - Nie ma obecnie problemu wentylacji grawitacyjnej, bo taka wentylacja nie istnieje.
O d siebie dodam: Najawżniejsza w domu jest wentylacja (zdrowie komfort wypoczynek) dwa izolacja (zdrowie opłaty)
Są to dwa elementy na kóre nie zwracamy uwagi i którch nie ma w wiekszości projeków. Podobnie jak danych "ile dom pali"
Napisano
To i ja coś podpowiem, jest na śląsku pewien producent świetnych piecy na miał węglowy, są to piece z podajnikiem tłokowym. Ja u siebie planowałem kominek z płaszczem wodnym współpracujacy z kotłem gazowym. Ale wybrałem miałówkę , jest luxio icon_smile.gif kotłownia w glazurce i białe ścany . Wiem że trudno uwieżyć ale nikogo nie zmuszam. I teraz najciekawsze dom 290m2 piec pracuje cały rok , grzeje wodę i spala 5 ton miału rocznie 5x300zł=1500zł.

Można podejżeć na www.spyra.pl
Napisano
Zależałoby mi na uzyskaniu informacji o możliwie jak najlepszych systemach ogrzewania - temat widze że dotyczy głównie ogrzewania gazowego nie wiem więc czy dobrze piszę.
Interesowałyby mnie systemy kotłowni -węglowych i olejowych.
Jakie są zalety i wady poszczególnych rozwiązań ?
Napisano
Mikha icon_biggrin.gif Jesteś ze śląska więc w czym dylemat? Olej opałowy troszkę wygodniejszy, ale koszmarnie drogi . Niewiem jaki metraż masz do ogrzania ale olejem to pójdzie w tysiące złotych. A węgla u was pod dostatkiem icon_mrgreen.gif A nowoczesna kotłownia z piecem miałowym czystością nie ustępuje gazowi czy olejowi. A cyfra w skali roku za ogrzewanie i wodę ciepłą to 10% tego co wydasz na olej. Ale jeśli masz kasiorę to wybór każdy dobry icon_wink.gif
Napisano
witam
Dom który pan buduje powinien mieć, z przedstawionego opisu, wspolczynnik przenikania cieplnego "k" na poziomie 0,3, a to nie jest rewelacyjny wynik. Wszyscy producenci styropianów i wełny mineralnej mają tabele przeliczeniowe dla jakiej przegrody jaka grubość ocieplenia pozwoli uzyskać odpowiednie "k" tj 0,23. Albo audyt energetyczny a to kosztuje. OGRZEWANIE proponuję elektryczne z 2 taryfą, z rekuperatorem i nawiewami. Mniej pracochłonne i mniej awaryjne. Ocieplenie ścian zdecydowanie z 15 wełny mineralnej, w systemie lekkim mokrym. Wełna lepiej współpracuje z bloczkami, przenikalność dyfuzyjna pary wodnej przy rekuperatorze jest znacznie mniejsza a ściany oddychają, w odróżnieniu od styropianu. C.W.U. BOJLER elektryczny dobrany wielkością do potrzeb zużycia przy każdej łazience bez cyrkulacji, zasilany tylko z 2 taryfy. rury w ścianach izolowane pianką. pozdr.piotrekk
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

witam
Dom który pan buduje powinien mieć, z przedstawionego opisu, wspolczynnik przenikania cieplnego "k" na poziomie 0,3, a to nie jest rewelacyjny wynik. Wszyscy producenci styropianów i wełny mineralnej mają tabele przeliczeniowe dla jakiej przegrody jaka grubość ocieplenia pozwoli uzyskać odpowiednie "k" tj 0,23. Albo audyt energetyczny a to kosztuje. OGRZEWANIE proponuję elektryczne z 2 taryfą, z rekuperatorem i nawiewami. Mniej pracochłonne i mniej awaryjne. Ocieplenie ścian zdecydowanie z 15 wełny mineralnej, w systemie lekkim mokrym. Wełna lepiej współpracuje z bloczkami, przenikalność dyfuzyjna pary wodnej przy rekuperatorze jest znacznie mniejsza a ściany oddychają, w odróżnieniu od styropianu. C.W.U. BOJLER elektryczny dobrany wielkością do potrzeb zużycia przy każdej łazience bez cyrkulacji, zasilany tylko z 2 taryfy. rury w ścianach izolowane pianką. pozdr.piotrekk



I nalezy dodac, ze ogrzewanie elektrycznie takiego domu bedzie kosztowalo okolo 2000zl na sezon.
troche duzo.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Mikha icon_biggrin.gif Jesteś ze śląska więc w czym dylemat? Olej opałowy troszkę wygodniejszy, ale koszmarnie drogi . Niewiem jaki metraż masz do ogrzania ale olejem to pójdzie w tysiące złotych. A węgla u was pod dostatkiem icon_mrgreen.gif A nowoczesna kotłownia z piecem miałowym czystością nie ustępuje gazowi czy olejowi. A cyfra w skali roku za ogrzewanie i wodę ciepłą to 10% tego co wydasz na olej. Ale jeśli masz kasiorę to wybór każdy dobry icon_wink.gif


Jestem nowy ale od jakiegoś czasu ( rok albo więcej ) czytam wasze posty na temat ogrzewania domów. Pan T. Brzęczkowski zaleca izolację bo ją zakłada ze swoją firmą i tym samym ją promuje co dla mnie jest trochę nie do przyjęcia a nawet podpiera się artykułami z czasopism które są jego autorstwa tylko powinien napisać z jaką data były one drukowane i czy było ich więcej czy tylko jeden. Inni proponują piecyki gazowe olejowe bo też je zakładają, natomiast tacy zwykli ludzie poszukują rozwiązań odpowiednich do swojej kieszeni. Przeglądałem wasze forum poszukując też rozwiązania dla siebie a wybrałem coś całkiem innego niż tu proponowane. Wybrałem to :http://www.yox-pol.wroclaw.pl/ w połączeniu z solarami (rury próżniowe 24szt i chyba jeszcze dodam parę) + bufor 1000 litrowy z wewnętrznym 150 litrowym + kominek z płaszczem. Mam stary poniemiecki dom z lat 30 230m z czego jest 120 ogrzewania podłogowego. Mieszkam już 3 miesiące i cały czas patrzę na licznik. Wcześniej miałem mieszkanie 80m i ogrzewanie piecem gazowym dwu funkcyjnym i do tego cała elektryczność to teraz rachunki mam mniejsze niż rok temu w tym samym czasie, a tu cały dom. Mam zamiar jeszcze w planie rekuperator ale to może w następnym roku.
Trochę długi wywód ale tylko po to aby się nie wdawać w dyskusję że to czy tamto jest lepsze czy gorsze, po prostu ja wybrałem to i jestem zadowolony a wywody ze 30 czy 40kWh/m2 to są tylko liczby a życie robi swoje.
Napisano
Cytat

Jestem nowy ale od jakiegoś czasu ( rok albo więcej ) czytam wasze posty na temat ogrzewania domów. Pan T. Brzęczkowski zaleca izolację bo ją zakłada ze swoją firmą i tym samym ją promuje co dla mnie jest trochę nie do przyjęcia a nawet podpiera się artykułami z czasopism które są jego autorstwa tylko powinien napisać z jaką data były one drukowane i czy było ich więcej czy tylko jeden. Inni proponują piecyki gazowe olejowe bo też je zakładają, natomiast tacy zwykli ludzie poszukują rozwiązań odpowiednich do swojej kieszeni. Przeglądałem wasze forum poszukując też rozwiązania dla siebie a wybrałem coś całkiem innego niż tu proponowane. Wybrałem to :http://www.yox-pol.wroclaw.pl/ w połączeniu z solarami (rury próżniowe 24szt i chyba jeszcze dodam parę) + bufor 1000 litrowy z wewnętrznym 150 litrowym + kominek z płaszczem. Mam stary poniemiecki dom z lat 30 230m z czego jest 120 ogrzewania podłogowego. Mieszkam już 3 miesiące i cały czas patrzę na licznik. Wcześniej miałem mieszkanie 80m i ogrzewanie piecem gazowym dwu funkcyjnym i do tego cała elektryczność to teraz rachunki mam mniejsze niż rok temu w tym samym czasie, a tu cały dom. Mam zamiar jeszcze w planie rekuperator ale to może w następnym roku.
Trochę długi wywód ale tylko po to aby się nie wdawać w dyskusję że to czy tamto jest lepsze czy gorsze, po prostu ja wybrałem to i jestem zadowolony a wywody ze 30 czy 40kWh/m2 to są tylko liczby a życie robi swoje.


Dlaczego Pan kłamie? Nie sprzedaję i nie zakładam izolacji! Zawsze pisałem, że w domach zużywających powyżej 200kWh /m2 rocznie najtaniej jest się ogrzewać węglem, 100-200 kWh/m2 gazem a w domach energooszczędnych prądem. Czyli nic dziwnego , że jest Pan zadowolony (choć przyznaję, że nie często spotykam ludzi, którzy nie chcieliby mniej płacić za ogrzewanie!) . Kolejna kwestia to "kieszeń" Przeniesienie kosztów budowy domu z ogrzewania na izolację pozwala zaoszczędzić! A nie inwestować!
Napisano
Cytat

Dlaczego Pan kłamie? Nie sprzedaję i nie zakładam izolacji! Zawsze pisałem, że w domach zużywających powyżej 200kWh /m2 rocznie najtaniej jest się ogrzewać węglem, 100-200 kWh/m2 gazem a w domach energooszczędnych prądem. Czyli nic dziwnego , że jest Pan zadowolony (choć przyznaję, że nie często spotykam ludzi, którzy nie chcieliby mniej płacić za ogrzewanie!) . Kolejna kwestia to "kieszeń" Przeniesienie kosztów budowy domu z ogrzewania na izolację pozwala zaoszczędzić! A nie inwestować!


T. Brzęczkowski :Izoluję domy zawsze od środka i nie stosuję izolacji gorszej jak 0.1W/m2xK więc i taka cegła jest już dość przestarzała.(Napisane: Jun 18 2007, 11:39) To pan napisał i czy ja się pomyliłem czy pan? i tak jak wcześniej pisałem "Trochę długi wywód ale tylko po to aby się nie wdawać w dyskusję że to czy tamto jest lepsze czy gorsze, po prostu ja wybrałem to i jestem zadowolony a wywody ze 30 czy 40kWh/m2 to są tylko liczby a życie robi swoje" a to że ktoś kłamie to w pana ustach dość częste nie tylko tutaj i nawet się nie spodziewam przeprosin. Był to mój drugi post tutaj i ostatni ponieważ nie chcę tutaj polemizować z panem (czytałem bardzo wiele pańskich wypowiedzi )
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jesli dom jest cieply z zapotrzebowaniem okolo 30kWh/m2 w ciagu roku, to instalacja solarna skladac sie bedzie z 6-8 solektorow, zasbnika 1000/220 lub 1500/250 oraz w zaleznosci od opcji akumulatora gruntowego.

6 Solektorow, zasobnik 1000/220 + akumulator gruntowy to koszt okolo 32.000 zl.
8 solektorow, zasobnik 1500/220 + akumulator gruntowy to koszt okolo 42.000 zl.


Koszt akumulatora to okolo 5000zl.

Jesli w domu zainstalowane jest w wiekszosci ogrzewanie podlogowe, systemy solarne spelniaja swoja funkcje w 60-80%.
Jesli dodatkowo zainstalowany jest akumulator - 100% na ogrzewanie.

Wode w okresach zimowych trzeba juz dogrzac pradem.


Koszty zwracaja sie do 10lat, w zaleznosci od tego czym sie ogrzewalo do tej pory.

Olej wiadomo jest najdrozszy - zwroci sie po okolo 3 latach (przy obecnych cenach)
Prad najtanszy - zwroci sie po okolo 8-9 lat.

A stare opony lub smieci darmowe - wiec instalacja nie zwroci sie wcale.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Gdzie można poczytać na temat takiego akumulatora?


Jeżeli dom jest tak zaizolowany, że zużycie roczne wynosi 30kWh/m2 to skrajną głupotą jest montowanie solarów itp
Dla przykładu na 170 m2 dom ogrzewanie super nowoczesne niecentrane to 5000-6000 zł Materiał + robocizna! WU 12 000 zł
Teraz roczne rachunki
170 m2 x 30 kWh x 0.4 zł = 2040 zł za rok - Jeżeli nasze rachunki roczne za energię elektryczną ( a w domu mamy tylko prąd bez kominka) wynoszą 2000 zł to jakie solary i akumulatory jest sens montwać przy takiej izolacji???
Napisano
Cytat

Akumulator nie jest nigdzie opisany.
Zadna inna firma nie montuje takich rzeczy, gdyz nie wierza i nie wiedza ze mozna ogrzewac dom sloncem.

Na stronie www.sonergo.com.pl jest opisana instalacja z akumulatorem.


Ale jeżeli płacę rocznie z prąd (wszystko na prąd) 2000 zł a instalacja jest 35000 droższa, to przy kredycie na dom (6%)
Całą energię ma za darmo !!! A gdyby kredyt podnieśli do 8% to nawet zarabiam.
Napisano
Cytat

Ale jeżeli płacę rocznie z prąd (wszystko na prąd) 2000 zł a instalacja jest 35000 droższa, to przy kredycie na dom (6%)
Całą energię ma za darmo !!! A gdyby kredyt podnieśli do 8% to nawet zarabiam.


Panie Brzęczkowski nie chciałem od pana odpowiedzi po tym jak nazwał mnie pan kłamcą s sam pan kłamie pisząc raz : Izoluję domy zawsze od środka i nie stosuję izolacji gorszej jak 0.1W/m2xK więc i taka cegła jest już dość przestarzała.(Napisane: Jun 18 2007, 11:39) a potem do mnie tymi słowami : Dlaczego Pan kłamie? Nie sprzedaję i nie zakładam izolacji![size="7"][/size] .
Ale po co ja to piszę przecież ludzie mają oczy i umieją czytać i szukając czegoś dla siebie zawsze trafiają na "T. Brzęczkowski" . Ludzie pytają o ogrzewanie a ten o izolacjach, ludzie o dachach a ten znowu swoje itp itd.
Ale wychodzi na to że ten pan ma na wszystkie tematy tylko izolację a inne tematy do tego pana nie dochodzą przez tą izolację. Ale tak to jest jak za wszelką cenę chce sie złapać zlecenie na wykonanie pisz pan tej izolacji. Tylko dlaczego tak się wystawiać na pośmiewisko. Raz już napisałem że "nie chcę tutaj polemizować z panem" i miała to być moja ostatnia tutaj wypowiedź lecz jak mnie zainteresowała dalsza wypowiedź i zadałem następne pytanie to pan znowu tu jest i jakby nigdy nic odpowiada człowiekowi którego nazwał pan kłamcą. Bez przeprosin bez wyjaśnień że to pan jest kłamcą a może tylko pan się pomylił pisząc tamte wcześniejsze wypowiedzi? Dlatego tak na zakończenie niech pan przyjmie do wiadomości że jak będę poszukiwał izolacji to być może (???) zadam kiedyś panu pytanie ale na inne moje pytania proszę nie odpowiadać. I tym akcentem chcę to zakończyć.
Napisano
Cytat

Panie Brzęczkowski nie chciałem od pana odpowiedzi po tym jak nazwał mnie pan kłamcą s sam pan kłamie pisząc raz : Izoluję domy zawsze od środka i nie stosuję izolacji gorszej jak 0.1W/m2xK więc i taka cegła jest już dość przestarzała.(Napisane: Jun 18 2007, 11:39) a potem do mnie tymi słowami : Dlaczego Pan kłamie? Nie sprzedaję i nie zakładam izolacji![size="7"][/size] .
Ale po co ja to piszę przecież ludzie mają oczy i umieją czytać i szukając czegoś dla siebie zawsze trafiają na "T. Brzęczkowski" . Ludzie pytają o ogrzewanie a ten o izolacjach, ludzie o dachach a ten znowu swoje itp itd.
Ale wychodzi na to że ten pan ma na wszystkie tematy tylko izolację a inne tematy do tego pana nie dochodzą przez tą izolację. Ale tak to jest jak za wszelką cenę chce sie złapać zlecenie na wykonanie pisz pan tej izolacji. Tylko dlaczego tak się wystawiać na pośmiewisko. Raz już napisałem że "nie chcę tutaj polemizować z panem" i miała to być moja ostatnia tutaj wypowiedź lecz jak mnie zainteresowała dalsza wypowiedź i zadałem następne pytanie to pan znowu tu jest i jakby nigdy nic odpowiada człowiekowi którego nazwał pan kłamcą. Bez przeprosin bez wyjaśnień że to pan jest kłamcą a może tylko pan się pomylił pisząc tamte wcześniejsze wypowiedzi? Dlatego tak na zakończenie niech pan przyjmie do wiadomości że jak będę poszukiwał izolacji to być może (???) zadam kiedyś panu pytanie ale na inne moje pytania proszę nie odpowiadać. I tym akcentem chcę to zakończyć.


Może dlatego nie odpowiedziałem Panu. A zadałem pytanie Panu IK o sensowność proponowanych przez IK rozwiązań przy domu izolowanym tak, że zużywa 30kWh/m2 rocznie? Czy to takie trudne w zrozumieniu. Po co kłamać?
Napisano
Mogę też Pana zapewnić, że nie da się odzielić tematu izolacji od ogrzewania. Piszę o tym np w Budujemy Dom z 1999 roku (nie zachowało się w necie), ale jest w MI 11/99

www.instalator.pl/archi/mi11(15)/46.html
www.instalator.pl/archi/mi11(15)/47.html
Napisano
Cytat

Mogę też Pana zapewnić, że nie da się odzielić tematu izolacji od ogrzewania. Piszę o tym np w Budujemy Dom z 1999 roku (nie zachowało się w necie), ale jest w MI 11/99

www.instalator.pl/archi/mi11(15)/46.html
www.instalator.pl/archi/mi11(15)/47.html


Gdzieś widziałem ten artykuł ale niech pan mnie poprawi jeżeli się mylę : to jest pana artykuł
Poszukałem i znalazłem teraz jestem pewny że ta pana artykuł, ładnie to tak powoływać się na to co spłodziło się osiem lat temu? Ale z okazji jubileuszu wydania pańskiego dzieła "WSZYSTKIEGO NAJ......"
Napisano
Panowie! Zamiast szukać prawdy absolutnej poraddźcie zagubionemu. Kolektory są dla mnie za drogie, nie chcę przepłacać za prąd,fachowiec mi mówi, że wełny to on nie poleca tylko styropian do ocieplania i że to zmniejszy koszty. to chyba muszę sobie od kominka poprowadzić rury i ogrzewać w ten sposób?
Napisano
Ładnie powiedziane "prawda absolutna", sam Pan zauważył, ze nie ma idealnego rozwiązania.

Cóż, jeżli chce się zaoszedzić to trzeba zainwestować. Polecam idę domu energooszędnego (pasywnego)
Napisano
A ja mam pytanie do pana T Brzęczkowskiego.
Nie wnikam w to czym Pan się zajmuję a jedynie chciałbym pana opinii może nawet stronniczej. Chcę wiele z nich zebrać do tak zwanej kupy i podjąć decyzję. Na wiosnę ruszam z budową domu w technologii THERMOMURU. Pomimo niepochlebnych opinii, ja byłem w takim domu i dokładnie go obejrzałem i .... decyzja nieodwołalna. System TH 400 0,125 W/(m2K) dla ściany o grubości 40 cm. Bez mostków i przy dobrych oknach dom będzie bardzo oszczędny. Ponieważ muszę zastosować (zalecane przy tej grubości ścian) rekuperator, pozbywam się z projektu kominów wentylacyjnych, amortyzuje mi to wydatki na system wentylacji wymuszonej (w moim przypadku około 8000 - 10 000 zł) Pomyślałem że skoro już takowy będę miał, to może dobrze by było dokupić piec nadmuchowy i tym samym nie wieszać " kalafiorów " na ścianach.
Co myśli pan o takim rozwiązaniu? Czy będzie to dla mnie optymalne rozwiązanie, czy może proponuje pan coś innego?
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wydatek jest na samym poczatku.



I ten wydatek jes przyczyną całej gimnastyki i myślenia jak zrobić by było i dobrze i taniej.

Cytat

Pozniej to juz tylko oszczedzac mozna.



Przymusu nie ma? icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Nie za bardzo rozumiem o co chodzi??
Czy mozna sprecyzowac?

Pozdrawiam



taki żart z mojej strony.icon_razz.gif
A poważne pytanie jest takie: Jak to jest z ewolucją kolektorów? Czy one zmieniają się szybko czy ten sam sposób montażu jest dzisiaj i ma szanse być za lat 10?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...