Skocz do zawartości

Eliminacja hałasów przy użyciu wełny mineralnej


Recommended Posts

Napisano

To jest ćwierć prawda, żaden lekki materiał nie tłumi dźwięków o niskich częstotliwościach. Styropian czy wełna mineralna tłumią tylko bardzo wysokie dźwięki a te to giną także same w powietrzu. Dźwięki tłumią tylko naprawdę cięzkie materiały np gruby lity beton, gruba ściana z pełnej cegły itp. Nawet rury kanalizacyjne dźwiękochłonne mają grubsze ścianki i dodatki zwiększające ich masę a nie lżejsze i elastyczne jak sugeruje ten artykuł.

Napisano
Cytat

To jest ćwierć prawda, żaden lekki materiał nie tłumi dźwięków o niskich częstotliwościach. Styropian czy wełna mineralna tłumią tylko bardzo wysokie dźwięki a te to giną także same w powietrzu. Dźwięki tłumią tylko naprawdę cięzkie materiały np gruby lity beton, gruba ściana z pełnej cegły itp. Nawet rury kanalizacyjne dźwiękochłonne mają grubsze ścianki i dodatki zwiększające ich masę a nie lżejsze i elastyczne jak sugeruje ten artykuł.


Zgadza się. Piszemy o tym w artykule Eliminacja hałasów ze ścian i stropów
Cytat

Dźwięki powietrzne w budynku najłatwiej wyeliminować, stosując na przegrody - ściany i stropy - ciężkie materiały, takie jak beton zwykły, cegły silikatowe lub ceramiczne itp.



Przy okazji polecamy artykuł Zwalczanie uciążliwych dźwięków pochodzących z instalacji
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Jeżeli ktoś ma minimalne pojęcie o akustyce nie uwierzy w slogany. Dźwięki powietrzne i uderzeniowe, izolacyjność akustyczna, pochłanianie dźwięku etc. Każde z tych haseł znaczy co innego. Kończy się oczywiście na komforcie wynikającym z ciszy. Ale zanim ta cisza nastąpi.........

Wracając do wełny - skoro już korzystamy z izolacji termicznej a zależy nam na ograniczeniu pewnego zakresu częstotliwości po drugiej stronie przegrody - lepiej wykorzystać wełnę. Do tego masywna ściana i jest prawdopodobieństwo, że zapanuje cisza. Nikt nie ma przecież słuchu absolutnego  :icon_cool:

Napisano
Dnia 5.10.2016 o 08:48, Redakcja napisał:

Styropian czy wełna mineralna tłumią tylko bardzo wysokie dźwięki a te to giną także same w powietrzu. Dźwięki tłumią tylko naprawdę cięzkie materiały np gruby lity beton, gruba ściana z pełnej cegły itp.

Z tego co wiem - to styropian ma 0 tłumienia. Wełna mineralna jest b. dobra, używa sie jej do wytlumiania np. studiów nagrań (ale chodzi raczej o dźwięki z zewnątrz), dodaje sie tez pustki powietrzne i inne materiały. Ogólnie to stosuje się różne materiały, o różnym stopniu gęstości, ciężaru - bo dźwięki o różnej czestotliwości właśnie tego potrzebują.

No i jeszcze ważna rzecz - przy dźwiękach niskich, basach - potrzebna jest też gruba, ciężka przegroda - nie tylko ściana, bo bas będzie przenikał też po stropach, i to łatwo. 

Bardzo dobrze odbija dźwięki szyba, a szyby z pustką jeszcze lepiej - lepiej niż zbyt cienka ściana.

I jeszcze jedno - ważne są też wymiary pomieszczenia - w małych niskie tony (z zewnątrz i wewnątrz) łątwo się wzmacniają, w zależności od wymiarów (wg długości fali dźwięku).

I jeszcze jedno - odnośnie ginących dźwięków w powietrzu - one jak wejdą do pomieszczenia, to nie giną, chyba że to wielka hala, ale to nie w tej chyba sytuacji. Ite wysokie dźwięki może izolować wełna mineralna, korek, wełna szklana, odpowiednie pianki.

I jeszcze - nadmiernie nieumiejętnie wytłumione pomieszczenie od środka jest ciężkim do życia (zjawisko komory bezechowej), tzw martwym dźwiękowo - można zwariować.....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...