Skocz do zawartości

dziura w szybie wkłady kominkowego


Recommended Posts

Napisano
W niewyjaśnionych okolicznościach w domku na działce pękła szyba w kominku. Rysa biegnie na ukos przez spory kawałek, a na samym dole jest mała dziura. W takim nieszczelnym wkładzie palić się nie da. Wprawdzie sezon na grzanie się kończy, ale w ostatni weekend było na tyle zimno, że paliliśmy. Da się jakoś tę dziurę zalepić zanim wymienimy szybę?
Gdzie szukać takiej szyby? chyba nie u szklarza?
Da się ją samodzielnie wymienić?
Napisano
Cytat

W niewyjaśnionych okolicznościach w domku na działce pękła szyba w kominku. Rysa biegnie na ukos przez spory kawałek, a na samym dole jest mała dziura. W takim nieszczelnym wkładzie palić się nie da. Wprawdzie sezon na grzanie się kończy, ale w ostatni weekend było na tyle zimno, że paliliśmy. Da się jakoś tę dziurę zalepić zanim wymienimy szybę?
Gdzie szukać takiej szyby? chyba nie u szklarza?
Da się ją samodzielnie wymienić?




Ja bym dziury niczym nie zalepiał, tylko wymienił szybę. Poszukaj na stronach producentów wkładów, powinni mieć też szyby do wymiany.
Napisano
Najlepiej zwrócić się z takim problemem do źródła. Tam gdzie kupiony został wkład. Jeśli to porządna firma, na pewno pomoże.
Napisano
Pękniętą szybę wkładu kominkowego należy bezwzględnie wymienić. Aby to zrobić trzeba ją dokładnie wymierzyć i zamówić u dowolnego producenta wkładów lub szkła kominkowego. Niektórzy oferują takie usługi przez internet.

Koszt żaroodpornej szyby o grubości 4 mm to 800–1000 zł/m2.
Za prostokątną szybę o wymiarach np. 60 x 40 cm (2,4 m2), zapłacimy więc 192–240 zł + koszt przesyłki (ok. 30 zł).
Szyba pokryta powłoką lustrzaną kosztuje ok. 3000 zł/m2 – po rozpaleniu ognia w kominku przybiera postać przezroczystego szkła, a po jego wygaśnięciu – lustra, ukrywającego wnętrze wkładu pokryte sadzą i popiołem.

Montaż szyby jest prosty i można go wykonać samodzielnie.
Przydać się do tego może zestaw naprawczy, który można zamówić razem z szybą – najczęściej specjalny rodzaj sznura z klejem lub silikonem wysokotemperaturowym za ok. 30 zł albo taśmę samoprzylepną za ok. 20 zł.
Zanim jednak to zrobimy, warto sprawdzić stan sznurka przyklejonego do ramy drzwiczek – jeśli jest w dobrym stanie, nie trzeba go wymieniać. Jeśli jest zniszczony trzeba go odkleić, ramę wyczyścić i przykleić nowy sznur. Nową szybkę wkłada się do ramy drzwiczek i przykręca od wewnątrz śrubami.
Napisano
Cytat

Pękniętą szybę wkładu kominkowego należy bezwzględnie wymienić. Aby to zrobić trzeba ją dokładnie wymierzyć i zamówić u dowolnego producenta wkładów lub szkła kominkowego. Niektórzy oferują takie usługi przez internet.

Koszt żaroodpornej szyby o grubości 4 mm to 800–1000 zł/m2.
Za prostokątną szybę o wymiarach np. 60 x 40 cm (2,4 m2), zapłacimy więc 192–240 zł + koszt przesyłki (ok. 30 zł).
Szyba pokryta powłoką lustrzaną kosztuje ok. 3000 zł/m2 – po rozpaleniu ognia w kominku przybiera postać przezroczystego szkła, a po jego wygaśnięciu – lustra, ukrywającego wnętrze wkładu pokryte sadzą i popiołem.

Montaż szyby jest prosty i można go wykonać samodzielnie.
Przydać się do tego może zestaw naprawczy, który można zamówić razem z szybą – najczęściej specjalny rodzaj sznura z klejem lub silikonem wysokotemperaturowym za ok. 30 zł albo taśmę samoprzylepną za ok. 20 zł.
Zanim jednak to zrobimy, warto sprawdzić stan sznurka przyklejonego do ramy drzwiczek – jeśli jest w dobrym stanie, nie trzeba go wymieniać. Jeśli jest zniszczony trzeba go odkleić, ramę wyczyścić i przykleić nowy sznur. Nową szybkę wkłada się do ramy drzwiczek i przykręca od wewnątrz śrubami.




Faktycznie, bułka z masłem...Jak coś pójdzie nie tak, czynność należy powtórzyć. ;)
Napisano
Cytat

Oczywiście najlepiej wezwać fachowca, ale nie zawsze jest taka możliwość. Wymiana samej szyby nie jest strasznie skomplikowana.



Dla kogoś, kto już to robił, z pewnością. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Dla kogoś, kto już to robił, z pewnością. icon_smile.gif



To rzeczywiście nie jest trudne.
Robiłem to raz w życiu,poczynając od zdjęcia całych drzwiczek,po zamontowanie na miejscu z powrotem.Nie było problemu.
Tylko różnica taka że sam pojechałem do zakładu oferującego takie szyby a potem osobno kupowałem sznur w sklepie metalowym.
To było z 5 lat temu i jest dobrze.
Napisano
Cytat

To rzeczywiście nie jest trudne.
Robiłem to raz w życiu,poczynając od zdjęcia całych drzwiczek,po zamontowanie na miejscu z powrotem.Nie było problemu.
Tylko różnica taka że sam pojechałem do zakładu oferującego takie szyby a potem osobno kupowałem sznur w sklepie metalowym.
To było z 5 lat temu i jest dobrze.




No to super. Gratuluję...
Napisano
Wprawdzie fachowcem nie jestem, ale na moje oko wymiana takiej szyby nie wymaga nawet fachowca. Jasne że najlepiej wszystko zlecić specjaliście, ale to kosztuje, a nie każdy ma nieograniczony budżet na budowę a potem eksploatację. Uważam, że jak się ma choć jako takie umiejętności i pojęcie o obsłudze podstawowych urządzeń typu wiertarka, młotek i chęć poszerzenia wiedzy choćby z netu lub gazet oraz czas, to sporo rzeczy można zrobić samodzielnie i bez wydatków, za to z ogromna satysfakcją.
Napisano
Ja (podobno fachowiec icon_biggrin.gif) bardzo lubię, gdy kłopot wymiany szyby, bierze na siebie inwestor. Ryzyko zbicia tego dość drogiego elementu, spada mi z głowy. Kawałek szkiełka to 200 zł, a szyba łukowa lub gięta, potrafi kosztować ponad 1000 zł. Tego że pęknie wykluczyć się nie da. W takim duchu zabrałem głos w tym wątku. Jeśli ktoś myśli, że chciałbym się dorobić na wymianie szkła, to jest w błędzie (wiem, że takich tu nie brakuje). Życzę miłego majsterkowania! icon_smile.gif
  • 11 miesiące temu...
Napisano

Czeka mnie wymiana sznura między szybą a metalem - czy będę musiał zdemontować najpierw szybę (odkręcić wkręty) i dopiero wtedy założyć sznur i szybę?

  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czyli drzewa wyrżnąć, a cień się zrobi z parasola? Dziwne pomysły na rekreację mają dzisiaj ludzie, ale cóż, pewnie taka moda. Trawniczek i kosić co tydzień aby żaden owad się nie pożywił. A drzewa to tylko śmiecą i ptaszki co na nich przysiadają lubią obsrać to co pod spodem.  Ale nie przejmuj się, resztki po karczowaniu spalić i przyorać, a jak humusu będzie cienko to ziemi można przywieźć parę wywrotek i trawa urośnie. Bez obaw.   Chociaż ja na Twoim miejscu wyciąłbym jedynie te chwasty i nie ruszył ani jednego drzewa! Jeszcze nie rozumiesz jaką piękną masz działkę i chcesz ją popsuć w najgorszym stylu. 
    • Hej, mam okazję kupić działkę budowlaną według MPZP. Działka 30x35m. Jest porośnięta mocno samosiejkami - niektóre powyżej 50cm, ale z tym sobie poradzę. Grut też od góry typowo lesny. Czy taką działkę da się przystosować do rekreacji, posiać trawnik ( po usunięciu samosiejek i zdjęciu wierzniej warstwy mchu i liści ) ? Docelowo chcielisbyśmy tam maly domek, szambo, pompe glebinowa etc. Dzialka uzbrojona w prad z dostepem do drogi wewnetrznej w ktorej beda tez udzialy. Boje sie, ze po karczowaniu i wycince okaze sie ze nawet tarwa tam nie bedzie chciala rosnac. Wiec ze mozna zawap[niac glebe ale czy to wszystko? Działkla wygląda stojąc na srodkui tak. W oddali widac sasiada po przeciwnej stronie drogi 20250902_170008.mp4
    • może by było, ale ja potrzebuje bardziej konkretnego info, tzn. jakie ogrodzenie o ile wygłuszy ten hałas  
    • Faktycznie kompletnie nie pomyślałem o kwestiach przeciwpożarowych. W tym momencie perspektywicznie to praktycznie pewnie dyskwalifikuje OSB. Czy w perspektywie pomieszczeń mieszkalnych/biurowych MFP wypada dużo gorzej od GK?
    • W zasadzie to technicznie jest to jak najbardziej do zrobienia.Pod względem wytrzymałościowym największe znaczenie będzie miał odstęp pomiędzy profilami. Zastanowiłbym się czy go nie zagęścić bardziej niż połowa szerokości płyty, bo płyty drewnopochodne są jednak cięższe niż gipsowo-kartonowe. Odstęp pomiędzy krokwiami jest zaś dość typowy. Zastanawiają mnie tu dwie rzeczy. Po pierwsze, dlaczego nie użyć jakichś gładkich płyt drewnopochodnych, takich jak chociażby mfp. Nie trzeba ich wygładzać, będą wyglądały lepiej.  Po drugie, jeżeli na tym poddaszu mają być po dociepleniu pomieszczenia mieszkalne to w grę wchodzą przepisy przeciwpożarowe. Z tego względu pokrycie skosów palnymi płytami drewnopochodnymi jest już mocno dyskusyjne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...