Skocz do zawartości

Fugi między kostką brukową..


Recommended Posts

Fragment artykułu Układamy kostkę brukową

Link: https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrod/a/870-ukladamy-kostke-brukowa-poradnik-praktyczny

Prace rozpoczyna się od usunięcia wierzchniej warstwy ziemi, tzw. humusu, na głębokość 30-50 cm (zależnie od przeznaczenia traktu). Ponieważ jest ona żyzna, to najlepiej wrzućmy ją na grządki. Po oczyszczeniu powierzchni z kamieni i korzeni należy zagęścić podłoże, kształtując jednocześnie 3-4-procentowy spadek na boki (aby powierzchnia ścieżki skutecznie się odwadniała). Następnie wykonujemy podbudowę i podsypkę, dostosowując grubość tej pierwszej do planowanego obciążenia. Kolejnym etapem jest ułożenie nawierzchni. Zaczyna się od krawędzi traktu. Kolejne rzędy układamy, klęcząc na już wykonanej nawierzchni, aby nie niszczyć podsypki. Pomiędzy poszczególnymi elementami trzeba zostawiać szczeliny ok. 3-mm szerokości. Po ułożeniu kostki trzeba je wypełnić piaskiem, którego nadmiar zmiatamy. Ostatni etap to ubicie całego traktu wibratorem płytowym.
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
witam
dodam do redakcji, że podkład może być wykonany z piasku, betonu stabilizującego( piasek z cementem na sucho 1x8 1 x10) I KOSTKI 6CM GRUBOśCI dla obciążenia sam. osobowym, wszystkie warstwy stabilizowane kolejno zagęszczaczem mimośrodowym lub piasku stabilizującego z cementem 1x10 i betonu min. B- 10 grubości 20cm i kostki 8 cm pod sam. ciężarowe. A TO O CO PAN PYTA TO JEST PROBLEM SZCZEGóLNIE po paru latach, bo piasek w fugach złapie nasiona i sie zaczyna, proponuję zapomnieć o tym na parę lat a potem albo pryskać same zarośnięte fugi z bliska randapem albo posypać saletrą ona też spali roślinki z fug. Cement z piaskiem w fugach to nie jest najlepsze rozwiązanie z chwilą zmian i naprawy kostki. pozdr piotrekk
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...