Skocz do zawartości

EG PELLET 15KW - problem z ustawieniami


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich znawców pieców na pellet.
Chciałbym poprosić wszystkich o pomoc.

Posiadam EG PELLET 15KW., który jest podłączony do komina fi200 z regulatorem ciągu komina.
Od kilkudziesięciu dni ja i serwis borykamy się z prawidłowym uruchomieniem pieca.
Problem polega na tym, że piec osiągnąwszy zadaną temperaturę nie potrafi w dłuższej perspektywie modulować.
Po kilku minutach modulacji włącza się alarm ( brak ognia/opału ) i piec przestaje pracować.
Diagnoz ze strony serwisu było kilka między innymi

1) zły ciąg komina ( zainstalowany regulator)
2) zły pellet ( sprawdzony na innym piecu jest ok.)
3) ustawienia pieca na kilkanaście sposobów i każdy kończy się tak samo.
4) zły sterownik (estyma slim ) sterownik wymieniony i problem jak był tak i jest.

poniżej link do wykresu z pracy kotła

https://drive.google....ew?usp=sharing

wszystkie zdjęcie w jednym
https://drive.google....ew?usp=sharing

każde zdjęcie oddzielnie
https://drive.google....ew?usp=sharing
https://drive.google....ew?usp=sharing
https://drive.google....ew?usp=sharing
https://drive.google....ew?usp=sharing
https://drive.google....ew?usp=sharing
https://drive.google....ew?usp=sharing
https://drive.google....ew?usp=sharing
https://drive.google....ew?usp=sharing
https://drive.google....ew?usp=sharing


Zaznaczę, że używam pelletu z trocin dębu renomowanej firmy.

Z góry bardzo dziękuję za każdą podpowiedź.

Pozdrawiam
Dziekan

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Gość arturo72
Napisano
  Cytat

Problem polega na tym, że piec osiągnąwszy zadaną temperaturę nie potrafi w dłuższej perspektywie modulować.
Po kilku minutach modulacji włącza się alarm ( brak ognia/opału ) i piec przestaje pracować.
Diagnoz ze strony serwisu było kilka między innymi

1) zły ciąg komina ( zainstalowany regulator)
2) zły pellet ( sprawdzony na innym piecu jest ok.)
3) ustawienia pieca na kilkanaście sposobów i każdy kończy się tak samo.
4) zły sterownik (estyma slim ) sterownik wymieniony i problem jak był tak i jest.

Rozwiń  

Ja bym powiedział,że zły piec tudzież kocioł ;)
Dobry piec tudzież kocioł po osiągnięciu wymaganej temp.powinien się wygasić bez żadnego ale i rozpalić jak będzie potrzeba też bez żadnego ale.
Tak nie ma czyli albo wiedziałeś,że tak będzie czyli widziały gały co brały i masz pecha albo wcisneli Ci byle g..o czyli też masz pecha ;)
A trzeba było myśleć ;)

Napisano (edytowany)
A kto ustawił cykl podawania paliwa tak, że osiąga pokazane na wykresach wartości?
Mamy tam w trakcie normalnego, zasadniczego trybu pracy (modulacja) temperaturę kotła poniżej 45°C i temperaturę spalin 52°C. To o wiele zbyt mało na tryb normalnej pracy. I być może w tym tkwi problem. Zgodnie z danymi technicznymi ze strony producenta minimalna temperatura spalin (przy mocy minimalnej) wynosi 90°C. Dla tego modelu informacji o temperaturze wody brak, jednak dla innych modeli podają 46°C jako minimalną temperaturę wody na powrocie do kotła. Czyli na zasilaniu minimum to najpewniej 60-65°C.
http://ekogren.pl/produkt/18/eg-pellet
Skoro kocioł zmuszono dobranymi nastawami do pracy ze znacznie niższa temperaturą, automatyka może to interpretować jako wygaśnięcie ognia, ewentualnie problem z kominem. Bo temperatura spalin (dymu) i wody w kotle powinna być znacznie wyższa.
Niech serwisant ustawi tak cykl pracy (podawanie paliwa), żeby w momencie przejścia palnika do normalnego działania (modulacja) spaliny i woda w kotle miały minimalną temperaturę wymaganą przez producenta.
Mam nadzieję, że to pomoże. Teraz kocioł wyłącza się, bo nie osiąga normalnej temperatury roboczej. Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam
Dziękuję za uwagi, co do ustawień oczywiście były robione przez serwis z Grenia.
Problem polega na tym, że piec zaczyna przerzucać pellet i się bardzo kiepsko dopala.
Serwis twierdzi, że ciąg za mały a komin jest wysokości ok. 7-8 metrów (fi 200)
Podczas ostatniej rozmowy usłyszałem, że powinienem zdjąć z komina nasadę tzw.strażak bo zaniża ciąg komina.
Z tego co czytam strażak zwiększa ciąg ale widzę, że próbują szukać problemu w domu a nie w piecu.
Powiem szczerze, że ta zabawa trwa już prawie miesiąc i końca nie widać,
a najgorzej, że znowu zapowiadają zmianę pogody na duże minusy.
Muszę stwierdzić, że klient jest cacy przy zakupie potem to jego problem pomimo produktu podobno z górnej półki.
Napisano
Proszę spróbować zmienić ustawienia kotła, tak żeby osiągał temperatury minimalne wymagane przez producenta. W zbyt niskiej temperaturze spalanie nigdy nie będzie prawidłowe. Wielkość ciągu kominowego bez problemu sprawdzi każdy kominiarz. W dokumentacji kotła powinna być podana minimalna wartość ciągu kominowego. I będzie jasność, czy komin spełnia wymagania producenta kotła. Przy tych parametrach (średnica 20 cm, wysokość ponad 7 m) raczej prędzej będzie zbyt duży niż zbyt mały.
  • 1 rok temu...
Napisano

Sam jestem użytkownikiem takiego kotła, również 15KW. Doskonale sprawdza się przy ogrzewaniu 200m2 mojego domu. Używam go już 3 sezon z tego  jeden był koszmarem!

Paliłem Pelletem liściastym i mieszanym. kocioł przygasał i sam się nie rozpalał albo miał z tym duży problem. Ja spędziłem wiele czasu na wybieraniu spieków i wyrzucaniu mnóstwa popiołu. Zupełnie nie tak miała wyglądać moja przygoda z Pelletem!

W tym sezonie od września zacząłem od gruntownego wyczyszczenia paleniska i przewodów dymowych ( były zawalone sadzą i smolistą mazią).  Postanowiłem przestawić się na markowy pellet. Ustawienia pieca są standardowe, nic tam nie zmieniałem.

Okazało się że piec jest wybredny i po prostu uwielbia Pellet z drzew iglastych. Pelet z dębu, buka i jesionu którymi paliłem do tej pory nie pasują mu i już. Piec dymił a pellet był przesuwany do popielnika niedopalony nie mówiąc o temperaturze która rzadko dochodziła do 80 stopni na wyjściu.  Sytuacja jest odwrotna do kominka (który również posiadam), tam dobrze wysezonowane drewno liściaste daje dużo dobrego ciepła a iglaste  szybko i intensywnie się spala.  

Po wyczyszczeniu odpaliłem piec na pellecie Lava ze Stelmetu (wyłącznie z sosny) i cud,  piec świetnie pracuje dogrzewa się do 143-5 stopni na wyjściu i zużywa ok 2 worków pelletu na dobę czyli ok 30kg.  Bez żadnych problemów z wygaszaniem czy rozpalaniem. Pracuje równo i daje przyjemne wrażenie bezobsługowości ))). Popiół wybieram co 2-3 tygodnie - jest w formie proszku bez żadnych spieków. Dwie tony wystarczyły od połowy września do końca grudnia.

Lava się skończyła i zamówiłem Olczyka. tu niestety mimo, że to też pellet z choinek)), mam niższą temperaturę, na wyjściu ok 100st, oraz więcej sadzy w palenisku. Popiołu w obydwu przypadkach jest mało i nie ma spieków. Piec się nie wyłącza  a rozpala się bezproblemowo.

Zużycie wydaje się większe niż poprzednio ale używam nowego pelletu zbyt krótko by autorytatywnie to stwierdzić.

Podsumowując ,  pellet ma znaczenie!  w moim przypadku Lava była bezproblemowa a tego właśnie oczekuję od mojego ogrzewania - zero problemów! Raczej wrócę do Lavy chyba,  że znajdę coś równie dobrego w niższej cenie.

 

  • 1 rok temu...
Napisano

Witam. Miałem ten sam problem. u mnie źle był zamontowany czujnik ognia poprawiłem i działa.

A czy możesz podać czasy podawania pelletu i przerwy?

 

Ja ustawiłem moc MAX praca 3s

                                    przerwa 26s

 

 

                      moc MIN praca 2s

                                      przerwa 60s

 

kocioł 16kw zabezpieczenie zaworem stało-temperaturowym 61`C 

bufor 500L temperatura zadana 70`C 

pellet dębowy bez spieków jak są to i tak je zrzuca

  

 

  • 8 miesiące temu...
Napisano

witam 

Czy rozwiązaliście problem "brak ognia/opału" mam ten sam problem piec mam od tygodnia wersja micro12kw serwisant stwierdziła że nie wie co jest.....

Napisano
  Dnia 1.01.2019 o 10:57, radzio1 napisał:

witam 

Czy rozwiązaliście problem "brak ognia/opału" mam ten sam problem piec mam od tygodnia wersja micro12kw serwisant stwierdziła że nie wie co jest.....

Rozwiń  

Można zapatrywać się dwojako na problem. Jeżeli serwisant nie wie co jest przyczyną reklamować kocioł jako wadliwy albo jaka firma taki serwis.

Nie świadczy to dobrze o firmie jeżeli serwisant nie umie zaradzić problemowi, jedyna rada nie kupować tych kotłów skoro serwis mają do kitu.

  • 11 miesiące temu...
Napisano
  Dnia 15.12.2019 o 18:25, zolwikpl napisał:

menu serwisowe estyma piec eg gren 15kw ...

może mi ktoś powiedzieć jak wejść w komiarz lub menu serwisowe... bo niue daje rady wyszukać ...

 

Rozwiń  

Przeważnie do menu serwisowego ma dostęp tylko wyspecjalizowany serwis. Ty jako użytkownik do niego  dostępu nie masz.

  • 2 lata temu...
Napisano

Wiem że temat już nie aktualny ale kij może komuś to pomoże. Miałem ten sam problem w tym piecu brak ognia i płomienia... Walczyłem obserwowałem dłuższy czas aż okazało się że pelet zawiesza się w zbiorniku przez co czasami nie podawał peletu.... Rozwiazalem ten temat w najmniej inwazyjny sposób, czyli wywierciłem dziure wyżej i przeniosłem rurę trochę ponad lejek. Od teraz ani razu nie miałem tego komunikatu :D 

974D852B-C152-4E21-B901-C3CFBE06880A.jpeg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...