Skocz do zawartości

Podłoga poniżej izolacji poziomej fundamentu, jak poprawić?


Recommended Posts

Napisano
Ja stawiam na rysunek nr 2
Skoro jest potargana to i ubytki pewnie będą które nie pozwolą na duże manewry, więc chyba zawijać te minimalne 3 centy w dół i dociskać z góry nową będzie najbezpieczniejsze.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Pytanie może nie związane bezposrednio z tematem, ale związane z późniejszymi etapami i przejsciami instalacji.

Czy są jakieś przeciwskazania żeby folie budowlaną położyć pomiędzy dwiema warstwami styropianu?

Kolejność taka:
- papa na chudziaku (są w niej przejścia do instalacji CO, miejscami musiała zostać połatana i uszczelniona)
- rurki od wody w otulinie na papie (bez mocowania do podłoża)
- styropian 7 cm w nim od góry rurki od ogrzewania
- folia budowlana 0.3 mm zamiast drugiej warstwy papy na chudziaku, jako dodatkowe uszczelnienie hydroizolacji. W tej sytuacji folii nie będzie trzeba w ogóle dziurawić i łatać.
- styropian 5 cm
- folia 0.3 mm
- wylewka

P.S. Układanie tej papy na pionowej ścianie i zachodzącej na podłogę to jakaś mega niewdzięczna robota.. Edytowano przez tomaszko (zobacz historię edycji)
Napisano
Ale czemu miała by służyć ta folia między warstwami styropianu?
Napisano (edytowany)
Jako dodatkowa hydroziolacja (w projekcie jest 2x papa), mam 1x pape i chcę dać folie na całosci tym samym ograniczyć nieszczelności jeżeli jakieś się pojawią w przejsciach miedzy rurami.
W przypadku nieszczelności zawilgotnieje tylko jedna warstwa styropianu. Edytowano przez tomaszko (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jako dodatkowa hydroziolacja (w projekcie jest 2x papa), mam 1x pape i chcę dać folie na całosci tym samym ograniczyć nieszczelności jeżeli jakieś się pojawią w przejsciach miedzy rurami.
W przypadku nieszczelności zawilgotnieje tylko jedna warstwa styropianu.


Bez sensu. Folia to nie majątek ale nie widzę w tym żadnego sensu.
Daj folie na papę a nie między styro.
Napisano (edytowany)
Ok. tak zrobiłem.
Dawalibyście na ściane, w miejscu którym jest wywinieta i połączona papa a później folia (30-40cm od dołu), jakieś cienkie płyty xps żeby to wszystko przykryć? (np climapor albo zwykłe płyty podkladowe pod panele, ewentualnie karton gips?)
U dołu można przycisnąć styropianem taką płytę, później przyciśnie jeszcze wylewka u góry przymocować fizycznie. Zastanawiam się czy jak zostanie papa, później na to folia (trzeba ją chyba do czegoś złapać?) to czy tynkarz nie będzie miał problemów. Edytowano przez tomaszko (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
Napisano

Witam serdecznie, prosił bym o pomoc w następującej sprawie. W budynku mam trochę za niskie pomieszczenia przez co muszę zejść 12-15cm poniżej izolację poziomą fundamentu ( nie będzie ona poniżej gruntu ) Bardzo chciał bym uniknąć w przyszłości kwiatków na ścianach. Myślałem o ociepleniu fundamentu od zewnątrz a od wewnątrz zaizolowanie  lepikiem do tego celu lub przeznaczonym folią w płynie i na to wszystko przykleić płytę G-K. zarys sytuacji na rysunku Bardzo proszę o waszą poradę, Z góry dziękuję :)

fund.jpg

Napisano

Podstawa to skuteczna termiczna izolacja zewnętrzna, na tyle skuteczna aby podczas mrozów wilgoć z pomieszczenia nie rosiła się na tej części ściany. Ktoś powinien Ci to mądrze policzyć. 

Inne źródło wilgoci, to podciąganie wilgoci z gruntu. Tu z kolei trzeba ocenić materiał fundamentu i jego możliwości w podciąganiu wilgoci oraz stan izolacji wilgotnościowych, o ile one istnieją.

Moim zdaniem, tu na forum, można pisać bardziej o zasadach, a mniej o konkretnych działaniach.

Napisano

Przeczytałem calutki post w którym też Pan zabierał głos, sytuacje są bardzo zbliżone i myślę że Pana racje mają dobre uzasadnienie.

Nie mam problemów z wilgocią fundament jest suchutki i bez żadnej izolacji ale muszę się tym zająć na wypadek zwiększonych opadów i innych anomalii. 

Napisano

Zdecydowanie lepszą formą zabezpieczenia przed przenikaniem wilgoci na odcinku fundamentu będzie użycie materiałów powłokowych typu płynna folia, która wniknie we wszystkie nierówności.  Można też bezpośrednio na niej nałożyć tynk. Oczywiście podłoga wykonana jako pływająca na warstwie ocieplenia, a  jako dodatkowe zabezpieczenie na styropianie ułożona folia i wywinięta do poziomu podkładu podłogowego. Ocieplenie od zewnątrz   powinno sięgać w głąb przynajmniej 0,5 m od powierzchni gruntu.

  • 1 rok temu...
Napisano

Mam podobną sytuację (izolacja ścian 15 cm nad posadzką).

 

Nie jestem ekspertem budowlanym.

Przeczytałem wszystkich Państwa wypowiedzi i mocno ubolewam nad Waszymi postami. Aż żal mi się zrobiło ludzi, którzy szukają pomocy a Wy - pseudo-profesjonaliści tak chaotycznie tłumaczycie zasłaniając się przenikaniem, parciem, etc.

 

Po wylaniu chudziaka zrobiłem tak:

-do wysokości izolacji (ściany fundamentowej) wysmarowałem fundament dysperbitem,

-dysperbitem przykleiłem styropian (1-2 cm grubości) do ściany i wywiniętej w dół izolacji ściany do poziomu 10 cm powyżej izolacji,

-położyłem folię na chudziaku, wywinąłem do wys. styropianu przyklejonego do fundamentu,

-położyłem naprzemiennie 2x5cm styro posadzkowego,

-położyłem folię i wywinąłem ponownie do wysokości końca styropianu na ścianie,

-wylałem posadzkę, styropian przy ścianach idealnie sprawdził się jako dylatacja.

Na tym etapie fundament od wewnątrz nie ma prawa "rosić się". Zamierzam na stelażach kręcić płyty G-K. Na wysokości styropianu na ścianach będę stelaże uszczuplał gumówką o grubość styropianu.
Uważam to za najbardziej rozsądny pomysł przy tak niskiej cenie jego realizacji.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...