Skocz do zawartości

Podłoga poniżej izolacji poziomej fundamentu, jak poprawić?


Recommended Posts

Napisano
Ja stawiam na rysunek nr 2
Skoro jest potargana to i ubytki pewnie będą które nie pozwolą na duże manewry, więc chyba zawijać te minimalne 3 centy w dół i dociskać z góry nową będzie najbezpieczniejsze.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Pytanie może nie związane bezposrednio z tematem, ale związane z późniejszymi etapami i przejsciami instalacji.

Czy są jakieś przeciwskazania żeby folie budowlaną położyć pomiędzy dwiema warstwami styropianu?

Kolejność taka:
- papa na chudziaku (są w niej przejścia do instalacji CO, miejscami musiała zostać połatana i uszczelniona)
- rurki od wody w otulinie na papie (bez mocowania do podłoża)
- styropian 7 cm w nim od góry rurki od ogrzewania
- folia budowlana 0.3 mm zamiast drugiej warstwy papy na chudziaku, jako dodatkowe uszczelnienie hydroizolacji. W tej sytuacji folii nie będzie trzeba w ogóle dziurawić i łatać.
- styropian 5 cm
- folia 0.3 mm
- wylewka

P.S. Układanie tej papy na pionowej ścianie i zachodzącej na podłogę to jakaś mega niewdzięczna robota.. Edytowano przez tomaszko (zobacz historię edycji)
Napisano
Ale czemu miała by służyć ta folia między warstwami styropianu?
Napisano (edytowany)
Jako dodatkowa hydroziolacja (w projekcie jest 2x papa), mam 1x pape i chcę dać folie na całosci tym samym ograniczyć nieszczelności jeżeli jakieś się pojawią w przejsciach miedzy rurami.
W przypadku nieszczelności zawilgotnieje tylko jedna warstwa styropianu. Edytowano przez tomaszko (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jako dodatkowa hydroziolacja (w projekcie jest 2x papa), mam 1x pape i chcę dać folie na całosci tym samym ograniczyć nieszczelności jeżeli jakieś się pojawią w przejsciach miedzy rurami.
W przypadku nieszczelności zawilgotnieje tylko jedna warstwa styropianu.


Bez sensu. Folia to nie majątek ale nie widzę w tym żadnego sensu.
Daj folie na papę a nie między styro.
Napisano (edytowany)
Ok. tak zrobiłem.
Dawalibyście na ściane, w miejscu którym jest wywinieta i połączona papa a później folia (30-40cm od dołu), jakieś cienkie płyty xps żeby to wszystko przykryć? (np climapor albo zwykłe płyty podkladowe pod panele, ewentualnie karton gips?)
U dołu można przycisnąć styropianem taką płytę, później przyciśnie jeszcze wylewka u góry przymocować fizycznie. Zastanawiam się czy jak zostanie papa, później na to folia (trzeba ją chyba do czegoś złapać?) to czy tynkarz nie będzie miał problemów. Edytowano przez tomaszko (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
Napisano

Witam serdecznie, prosił bym o pomoc w następującej sprawie. W budynku mam trochę za niskie pomieszczenia przez co muszę zejść 12-15cm poniżej izolację poziomą fundamentu ( nie będzie ona poniżej gruntu ) Bardzo chciał bym uniknąć w przyszłości kwiatków na ścianach. Myślałem o ociepleniu fundamentu od zewnątrz a od wewnątrz zaizolowanie  lepikiem do tego celu lub przeznaczonym folią w płynie i na to wszystko przykleić płytę G-K. zarys sytuacji na rysunku Bardzo proszę o waszą poradę, Z góry dziękuję :)

fund.jpg

Napisano

Podstawa to skuteczna termiczna izolacja zewnętrzna, na tyle skuteczna aby podczas mrozów wilgoć z pomieszczenia nie rosiła się na tej części ściany. Ktoś powinien Ci to mądrze policzyć. 

Inne źródło wilgoci, to podciąganie wilgoci z gruntu. Tu z kolei trzeba ocenić materiał fundamentu i jego możliwości w podciąganiu wilgoci oraz stan izolacji wilgotnościowych, o ile one istnieją.

Moim zdaniem, tu na forum, można pisać bardziej o zasadach, a mniej o konkretnych działaniach.

Napisano

Przeczytałem calutki post w którym też Pan zabierał głos, sytuacje są bardzo zbliżone i myślę że Pana racje mają dobre uzasadnienie.

Nie mam problemów z wilgocią fundament jest suchutki i bez żadnej izolacji ale muszę się tym zająć na wypadek zwiększonych opadów i innych anomalii. 

Napisano

Zdecydowanie lepszą formą zabezpieczenia przed przenikaniem wilgoci na odcinku fundamentu będzie użycie materiałów powłokowych typu płynna folia, która wniknie we wszystkie nierówności.  Można też bezpośrednio na niej nałożyć tynk. Oczywiście podłoga wykonana jako pływająca na warstwie ocieplenia, a  jako dodatkowe zabezpieczenie na styropianie ułożona folia i wywinięta do poziomu podkładu podłogowego. Ocieplenie od zewnątrz   powinno sięgać w głąb przynajmniej 0,5 m od powierzchni gruntu.

  • 1 rok temu...
Napisano

Mam podobną sytuację (izolacja ścian 15 cm nad posadzką).

 

Nie jestem ekspertem budowlanym.

Przeczytałem wszystkich Państwa wypowiedzi i mocno ubolewam nad Waszymi postami. Aż żal mi się zrobiło ludzi, którzy szukają pomocy a Wy - pseudo-profesjonaliści tak chaotycznie tłumaczycie zasłaniając się przenikaniem, parciem, etc.

 

Po wylaniu chudziaka zrobiłem tak:

-do wysokości izolacji (ściany fundamentowej) wysmarowałem fundament dysperbitem,

-dysperbitem przykleiłem styropian (1-2 cm grubości) do ściany i wywiniętej w dół izolacji ściany do poziomu 10 cm powyżej izolacji,

-położyłem folię na chudziaku, wywinąłem do wys. styropianu przyklejonego do fundamentu,

-położyłem naprzemiennie 2x5cm styro posadzkowego,

-położyłem folię i wywinąłem ponownie do wysokości końca styropianu na ścianie,

-wylałem posadzkę, styropian przy ścianach idealnie sprawdził się jako dylatacja.

Na tym etapie fundament od wewnątrz nie ma prawa "rosić się". Zamierzam na stelażach kręcić płyty G-K. Na wysokości styropianu na ścianach będę stelaże uszczuplał gumówką o grubość styropianu.
Uważam to za najbardziej rozsądny pomysł przy tak niskiej cenie jego realizacji.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No wyszło petarda i nic się z tym nie dzieje. 
    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...