Skocz do zawartości

Podłoga poniżej izolacji poziomej fundamentu, jak poprawić?


Recommended Posts

  • 4 tygodnie temu...
Pytanie może nie związane bezposrednio z tematem, ale związane z późniejszymi etapami i przejsciami instalacji.

Czy są jakieś przeciwskazania żeby folie budowlaną położyć pomiędzy dwiema warstwami styropianu?

Kolejność taka:
- papa na chudziaku (są w niej przejścia do instalacji CO, miejscami musiała zostać połatana i uszczelniona)
- rurki od wody w otulinie na papie (bez mocowania do podłoża)
- styropian 7 cm w nim od góry rurki od ogrzewania
- folia budowlana 0.3 mm zamiast drugiej warstwy papy na chudziaku, jako dodatkowe uszczelnienie hydroizolacji. W tej sytuacji folii nie będzie trzeba w ogóle dziurawić i łatać.
- styropian 5 cm
- folia 0.3 mm
- wylewka

P.S. Układanie tej papy na pionowej ścianie i zachodzącej na podłogę to jakaś mega niewdzięczna robota.. Edytowano przez tomaszko (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jako dodatkowa hydroziolacja (w projekcie jest 2x papa), mam 1x pape i chcę dać folie na całosci tym samym ograniczyć nieszczelności jeżeli jakieś się pojawią w przejsciach miedzy rurami.
W przypadku nieszczelności zawilgotnieje tylko jedna warstwa styropianu.


Bez sensu. Folia to nie majątek ale nie widzę w tym żadnego sensu.
Daj folie na papę a nie między styro.
Link do komentarza
Ok. tak zrobiłem.
Dawalibyście na ściane, w miejscu którym jest wywinieta i połączona papa a później folia (30-40cm od dołu), jakieś cienkie płyty xps żeby to wszystko przykryć? (np climapor albo zwykłe płyty podkladowe pod panele, ewentualnie karton gips?)
U dołu można przycisnąć styropianem taką płytę, później przyciśnie jeszcze wylewka u góry przymocować fizycznie. Zastanawiam się czy jak zostanie papa, później na to folia (trzeba ją chyba do czegoś złapać?) to czy tynkarz nie będzie miał problemów. Edytowano przez tomaszko (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...

Witam serdecznie, prosił bym o pomoc w następującej sprawie. W budynku mam trochę za niskie pomieszczenia przez co muszę zejść 12-15cm poniżej izolację poziomą fundamentu ( nie będzie ona poniżej gruntu ) Bardzo chciał bym uniknąć w przyszłości kwiatków na ścianach. Myślałem o ociepleniu fundamentu od zewnątrz a od wewnątrz zaizolowanie  lepikiem do tego celu lub przeznaczonym folią w płynie i na to wszystko przykleić płytę G-K. zarys sytuacji na rysunku Bardzo proszę o waszą poradę, Z góry dziękuję :)

fund.jpg

Link do komentarza

Podstawa to skuteczna termiczna izolacja zewnętrzna, na tyle skuteczna aby podczas mrozów wilgoć z pomieszczenia nie rosiła się na tej części ściany. Ktoś powinien Ci to mądrze policzyć. 

Inne źródło wilgoci, to podciąganie wilgoci z gruntu. Tu z kolei trzeba ocenić materiał fundamentu i jego możliwości w podciąganiu wilgoci oraz stan izolacji wilgotnościowych, o ile one istnieją.

Moim zdaniem, tu na forum, można pisać bardziej o zasadach, a mniej o konkretnych działaniach.

Link do komentarza

Zdecydowanie lepszą formą zabezpieczenia przed przenikaniem wilgoci na odcinku fundamentu będzie użycie materiałów powłokowych typu płynna folia, która wniknie we wszystkie nierówności.  Można też bezpośrednio na niej nałożyć tynk. Oczywiście podłoga wykonana jako pływająca na warstwie ocieplenia, a  jako dodatkowe zabezpieczenie na styropianie ułożona folia i wywinięta do poziomu podkładu podłogowego. Ocieplenie od zewnątrz   powinno sięgać w głąb przynajmniej 0,5 m od powierzchni gruntu.

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Mam podobną sytuację (izolacja ścian 15 cm nad posadzką).

 

Nie jestem ekspertem budowlanym.

Przeczytałem wszystkich Państwa wypowiedzi i mocno ubolewam nad Waszymi postami. Aż żal mi się zrobiło ludzi, którzy szukają pomocy a Wy - pseudo-profesjonaliści tak chaotycznie tłumaczycie zasłaniając się przenikaniem, parciem, etc.

 

Po wylaniu chudziaka zrobiłem tak:

-do wysokości izolacji (ściany fundamentowej) wysmarowałem fundament dysperbitem,

-dysperbitem przykleiłem styropian (1-2 cm grubości) do ściany i wywiniętej w dół izolacji ściany do poziomu 10 cm powyżej izolacji,

-położyłem folię na chudziaku, wywinąłem do wys. styropianu przyklejonego do fundamentu,

-położyłem naprzemiennie 2x5cm styro posadzkowego,

-położyłem folię i wywinąłem ponownie do wysokości końca styropianu na ścianie,

-wylałem posadzkę, styropian przy ścianach idealnie sprawdził się jako dylatacja.

Na tym etapie fundament od wewnątrz nie ma prawa "rosić się". Zamierzam na stelażach kręcić płyty G-K. Na wysokości styropianu na ścianach będę stelaże uszczuplał gumówką o grubość styropianu.
Uważam to za najbardziej rozsądny pomysł przy tak niskiej cenie jego realizacji.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Poczytaj:   Niby nie nośna i przeznaczona do "bezpiecznego" wyburzenia, okazała się niewyburzalna... Odkrywki nie do końca przesądzają o tym, czy ściana jest nośna... Oglądał to jakiś budowlaniec, czy projektant( z uprawnieniami)?   Czyja to opinia?     piętro??? Jaki ma być dach? Jest już projekt rozbudowy?    
    • Dzień dobry,   Chciałbym zapytać o opinię odnośnie wyburzenia ściany działowej. Chodzi o ścianę która znajduje się na pierwszym piętrze domu jednorodzinnego. Parter oraz pierwsze piętro postawione na początku lat 60' obiegłego wieku, drugie piętro dobudowane z dachem 30 lat temu. W piwnicy pod tą ścianą nic się nie znajduje (strop w piwnicy jest równy), żadnej ściany tam nie ma. Na pierwszym piętrze jest ściana 12 cm (na planie błędnie oznaczona jako 30), ale była mierzona raz jeszcze i po skuciu tynku jest 12 cm i to jest ta feralna ściana o którą się tutaj rozchodzi. Na niebiesko zaznaczyłem ściany nosne, dłuższa 30cm i krótsza 45 cm. Na przecięciu tej ściany do zburzenia i ściany nośnej będzie wstawiana belka konstrukcyjna jeśli będzie możliwe wyburzenie tej przylegającej ściany. Dodatkowe informacje odnośnie tego piętra: wcześniej była tam podłoga na legarach zasypana pomiędzy legarami gruzem, wszystko zostało wywalone do posadzki, odzyskane 12cm wysokości i odelżone o dobre kilka/kilkanaście ton, zajęło to 1,5 konternera 10m^3. Posadzka/wylewka 120cm w "górę" (patrząc na rzut piętra ) od tej ściany do wyburzenia ma równoległe pęknięcie w tym pomieszeniu od ściany zewnętrznej do nośnej. Na drugim piętrze znajduję się ściana 12 cm+tynk, ale jest ona przesunięta o 10-15 centymetrów w "górę" patrząc na plan.  Stropy są wykonane z ackermanów. Zbrojenie/strop ułożone jest równolegle do tej ściany, która bym chciał wyburzyć, czyli prostopadle na tej dłuższej ścianie nośnej. Poniżej rzutów pięter wrzucam zdjęcia odkrywek tynku przy samym stropie na tym pierwszym piętrze. Odkrywi wykonane przy ścianie nośnej. Zrobiłem też odkrywki na środku tej ściany do wyburzenia i wygląda tam to bardzo podobnie, ale zdjęcia wrzucę później gdyż nie mam ich przy sobie. Chciałbym zaciągnąc kilku opinii i dowiedzieć się więcej o możliwości wyburzenia bądź niemożności wyburzenia tej feralnej ścinay.  Uprzedając komentarze, tak wiem, że pomieszenie będzie prostokątem, ale dom będzie rozbudowany o drugie i to pomieszenie już jest rozplanowe sensownie pod zagospodarowanie go.  Z góry dziękuje za wszelkie informację i udzielanie się w wątku.  
    • Witam. Moje pytanie dotyczy oznaczenia w MPZP w postaci „66MNR” (chodzi o działkę w miejscowości Wilkowiecko, gm. Opatów, pow. Kłobucki, woj. Śląskie, ul Polna). Co te oznaczenie… oznacza? Czy na takiej działce można budować dom, tak jak na działce budowlanej?    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i Państwa pomoc.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...