Skocz do zawartości

Jaki materiał na podjazd?


Wiolcia

Recommended Posts

Szukam fajnego materiału na podjazd. Czy można na nim ułożyć płyty nawierzchniowe? Chodzi o takie ładne betonowe płyty, trochę ozdobne (z fakturą kamienia). Będą na tarasie i ścieżkach. Fajnie by było, jakby podjazd był tym samym wykończony (i chyba będzie).

Myślicie, że nie popękają? Bo nie wiem, czy zależy to od samych płyt, czy od tego, co pod nimi się znajdzie.

Pozdrawiam!
Link do komentarza
Zbrojone płyty na pewno byłyby mocne, ale nie jestem co do nich przekonana, bo trochę mi się nie podobają... Poza tym nie jestem pewna czy wygodnie się będzie po nich chodzić.

Na nawierzchnię będą wjeżdżać głównie dwa samochody osobowe.
Podjazd powinien się łączyć wizualnie ze ścieżkami w płyt tarasowych a'la kamienne...
Link do komentarza
Cytat

Szukam fajnego materiału na podjazd. Czy można na nim ułożyć płyty nawierzchniowe? Chodzi o takie ładne betonowe płyty, trochę ozdobne (z fakturą kamienia). Będą na tarasie i ścieżkach. Fajnie by było, jakby podjazd był tym samym wykończony (i chyba będzie).

 

 


Płyty tarasowe nie nadają się do wykańczania podjazdów. Z powodzeniem można je za to stosować na wszelkich ogrodowych traktach dla pieszych.

Na nawierzchnię podjazdu doskonale nadają się wspomniane ażurowe płyty ze zbrojonego betonu. Jednak ich grubość powinna wynosić przynajmniej 10 cm (cieńszych płyt używa się do umacniania skarp i brzegów zbiorników wodnych). Obecnie mają one rozmaite wzornictwo (różne kolory i kształty prześwitów - kwadratowe, okrągłe). Niektóre wyroby mają prześwity o nieregularnych kształtach - po ułożeniu przypominają bruk kamienny. Wolne miejsca obsypuje się ozdobnym kruszywem albo żyzną ziemią i sieje trawę.

Odpowiedni będzie też oczywiście bruk betonowy i kamienny (grubość elementów musi wynosić co najmniej 6 cm) oraz klinkierowy (grubość 5,2 cm). W przypadku nawierzchni, po której będą poruszać się ciężkie pojazdy ciężarowe, kostka powinna mieć 8-10 cm grubości.

 

 

Link do komentarza
Coś takiego mnie przekonuje. To są podobno betonowe płyty na podjazd, a wyglądają trochę jak kamienie. Nigdzie wcześniej się z tym nie spotkałam (a może nie zwróciłam uwagi że to płyty icon_smile.gif
https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrod/aktualnosci/14371-plyty-kamienia-sjenenskiego-firmy-bruk-bet



Pierwotnie chodziło mi o taką nawierzchnię - w stylu tarasowym.
Edytowano przez Wiolcia (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Coś takiego mnie przekonuje. To są podobno betonowe płyty na podjazd, a wyglądają trochę jak kamienie. Nigdzie wcześniej się z tym nie spotkałam (a może nie zwróciłam uwagi że to płyty icon_smile.gif
https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrod/aktualnosci/14371-plyty-kamienia-sjenenskiego-firmy-bruk-bet



Pierwotnie chodziło mi o taką nawierzchnię - w stylu tarasowym.



Ten kamień sjeneśki wygląda super. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Jak ze żwiru zrobić podjazd? Wystarczy wysypać żwir na ubitą ziemię? Podjazd nie będzie się rozjeżdżał?



Aby nawierzchnia z kruszywa była wystarczająco wytrzymała i mogła pełnić funkcję podjazdu do garażu, musi być wykonana z kilku warstw materiału o różnym uziarnieniu – im wyżej, tym drobniejszy. Wykop pod podjazd powinien mieć głębokość 30–40 cm (jeśli grunt na działce jest dobrze przepuszczalny, wykop może być nieco płytszy – 15–30 cm – a podbudowa cieńsza). Na dnie dołu warto rozłożyć geowłókninę, a następnie ułożyć tłuczeń (ok. 20 cm warstwa), gruby żwir lub grys (warstwa grubości ok. 10 cm) oraz wierzchnią, ok. 5 cm warstwę z miału kamiennego lub żwiru (np. dekoracyjnego).

Pamiętajmy, że nawierzchni nie należy wykańczać kruszywem z miękkich skał (marmuru, dolomitu) i pokruszonymi cegłami, ponieważ się pylą. Nieodpowiedni będzie też żwir rzeczny, bo źle się klinuje, co utrudni poruszanie się po podjeździe.

Układając kolejne warstwy, trzeba polewać je wodą i ubijać zagęszczarką wibracyjną tak długo, aż podłoże przestanie ustępować pod naciskiem urządzenia.
Link do komentarza
Ja zrobiłem błąd i w starym domu położyłem płytki nieszlifowane - zimą można bybło się zabić :/ Teraz mam kostkę brukową z ozdobnym trawnikiem i wygląda to o wiele lepiej niż płytki podjazdowe.
Link do komentarza
Cytat

Jak ze żwiru zrobić podjazd? Wystarczy wysypać żwir na ubitą ziemię? Podjazd nie będzie się rozjeżdżał?


Też się nad tym zastanawiam. Czy taki żwir po prostu nie zostanie wbity w ziemię? Może trzeba zrobić utwardzone podłoże, a dopiero na to żwir. Mam co prawda w ogródku ścieżki wysypane Kamienną Korą Bruk-Betu, ale nie sa narazone na duży nacisk tak jak podjazd.
Link do komentarza
Tak jak już wcześniej napisałam - pod nawierzchnię podjazdu zdecydowanie zaleca się solidną podbudowę. Dopiero na to warstwa wierzchnia/wykończeniowa. icon_smile.gif

Ładnie wygląda jasne kruszywo dekoracyjne.
Popularna kostka brukowa też się sprawdzi - dziś mamy naprawdę duży wybór bruku - ciekawe wzory, faktury. Kostka betonowa może nieźle imitować kamienną czy też bruk drewniany.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Zgadzam się ze zdaniem odnośnie kostki brukowej - dzisiejsze wzory robią 3x te, które jeszcze były dostępne 5 czy 10 lat temu, a zwracam uwagę szczególną na większego formatu płyty betonowe - eleganckie wielkomiejskie wykończenie.



Ale masz na myśli płyty betonowe, które mogą być na podjazd? Jakie konkretnie?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Ja polecam kostkę płukaną - z kruszywem na wierzchu - nie poslizniesz się niej i ladnie wyglada. I trwala jest.



Nono, szczerze mówiąc masz rację, mnie się podoba, patrząc na zdjęcia w Googlach kostka Creativ odpowiada takim wymogom. Generalnie kostka z gładką powierzchnią też nie jest jakoś specjalnie śliska, płukana jednak całkiem fajnie wygląda. Tylko czy nie przyjmuje brudu bardziej niż zwykła, gładka powierzchnia?
Link do komentarza
Raz w roku to nawet nie minimum. Jak tylko pewnie śniegi stopnieją to już będę się brał za myjkę ciśnieniową. W ciągu ciepłego okresu w roku staram się wyczyścić podjazd i ścieżki raz na dwa miesiące, niemniej warstwa w rodzaju hydrostopu utrudnia wnikanie brudu w pory kostki.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Ja używałem kostki brukowej Tibet Dark Grey. Wcześniej miałem bardzo długo betonowy podjazd do garażu, ale niestety warunki i deszcz i wiatr spowodowały, że beton popękał, poodpadała wierzchnia część i utworzyły się dziury. Musiałem go skuć bo raz, że wyglądało to brzydko, a dwa, że dziury robiły się coraz głębsze..

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
  • 8 miesiące temu...

U mnie jest zwykła kostka brukowa:D Jest solidna, wytrzymała, a do tego fajnie wygląda, można zawsze jakieś ciekawe wzory ułożyć, dobrać kolor. Mój teść miał beton na podjeździe i nie wyglądał za ciekawie, kruszył się, powstały dziury i w końcu sam postanowił ułożyć kostkę na podjeździe.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Który fragment cytatu jest Twoim zdaniem za trudny?
    • Moja mama tak załatwiła takich na czarno po spartoleniu łazienek, tylko to było w trakcie wykonywania prac. Pretekstem było niedotrzymanie terminu zakończenia prac. Po czym chłopy się odgrażały, ale matka ich postraszyła urzędem skarbowym i na samej zaliczce się skończyło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • A ta przebudowa poddasza jest legalna, bo jak to ruszysz, to może okazać się całość do rozbiórki. 
    • Tłumaczenie łopatologiczne jak zawinąć gówno w sreberko.   Płyty STYROLAMIN NRO    OPIS PRODUKTU Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium to płyty styropianowe laminowane papą podkładową na welonie z włókna szklanego. Wyróżniają się one specyficznymi właściwościami fizyko-mechanicznymi, naturalną hydrofobowością, stabilnością wymiarów po zaaplikowaniu, dobrymi właściwościami termoizolacyjnymi, a także dużą wytrzymałością mechaniczną umożliwiającą poruszanie się po nich w czasie montażu i użytkowania. Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium / Super / Max produkowane są na bazie płyt styropianowych Neodach Podłoga Premium, Neodach Podłoga Super, Neodach Podłoga EPS 100-038. Przeznaczone są do wykonywania izolacji termicznej dachów (o kącie nachylenia nie większym niż 20°), i/lub kształtowania dachów płaskich i skośnych. Mogą być również stosowane jako termoizolacja podłóg, fundamentów tarasów, a także pod wylewki betonowe oraz jako warstwa izolacyjna pod papę wierzchniego krycia. W przypadku stosowania płyt termoizolacyjnych Neolamin NRO Premium na dachach zaleca się, aby były one stosowane poza wytyczonymi trasami komunikacyjnymi i na dachach bez dostępu (z wyjątkiem zwykłego utrzymania i napraw). Płyty Neolamin NRO posiadają pełną klasyfikację bezpieczeństwa pożarowego w zakresie klasy reakcji na ogień dla wyrobów dachowych, zostały w klasie BROOF(t1) odporności na ogień zewnętrzny oraz jako nie rozprzestrzeniające ognia (NRO) wg Instrukcji ITB. Produkowane są na bazie płyt styropianowych o klasie reakcji na ogień co najmniej E. Wykonanie całego przekrycie dachu z płyt Neolamin NRO pozwala uzyskać klasę odporności ogniowej na poziomie RE15.           To dla ciebie za trudne.
    • Widzę, że twój problem leży w innym aspekcie.     Czyli wymagasz, że ktoś ma ci tu zaprojektować np. okno spełniające „klasę nierozprzestrzeniania ognia”.   To producent okna musi skomponować materiały, dać okno do badania, dostanie certyfikat i ty je wtedy kupisz.           
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...