Skocz do zawartości

Kanaliza, czy takie rozwiązanie jest poprawne?


Recommended Posts

Napisano
Poniżej umieszczam szkic części kanalizy jaka ma być u mnie wykonana. Chcę się poradzić w sprawie odprowadzenia od miski ustępowej. Narysowałem jedyną możliwą drogę. Wszystkie zakręty sklejam z dwóch kolan 45' lub trójnik 45' + kolano 45'.
Moje pytanie czy takie rozwiązanie da radę? Nic nie będzie się zapychać? Zaznaczam innej drogi nie ma.
Prawy górny róg miska ustępowa, pozostałe dwa elementy to umywalki. Od ustępu rura fi 110, od umywalek fi50. Odcinki po około jeden metr każdy.
Napisano
Cytat

Układ rur w rzucie poziomym nie budzi zastrzeżeń a instalacja będzie działać jeśli zapewnione będą odpowiednie spadki w kierunku odpływu oraz napowietrzenie rur na zakończeniu rury 110 (zawór napowietrzający).



Podkreślenia - nie zapominaj.
Napowietrzanie kanalizy - to jeden z najważniejszych, a często ignorowanych przez inwestora warunków jej dobrego funkcjonowania.
Dobre napowietrzanie to podstawa zadowolenia.
Nikt mnie nie przekona że najlepiej zapewnić jej to nie na końcu.
Na początku instalacji zawsze będzie skuteczna.
Trzymaj się tej drogi.



Napisano (edytowany)
Hmy. Jest to budynek jednopoziomowy. Wstawię rurę odpowietrzającą z grzybkiem na dachu tylko teraz pytanie. Obojętnie w którym miejscu na instalacji to zrobię? Musi być w budynku? Czy mogę np dać gdzieś na rurze między budynkiem a studzienką? Edytowano przez nuss1 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

zrozumiałem że masz kanał wentylacyjny w kominie, wyprowadzony na dachu? tak?


Nie. Poprowadzę pionową rurę, przekuję się na dach i tak to zakończę.
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Przede wszystkim wyprowadzenie ponad dach musi mieć pion. U Ciebie to ta rura narysowana z lewej strony, średnicy 160 mm to kanalizacja zbiorcza? Pion wyprowadzony ponad dach powinien być możliwie blisko miski ustępowej. Ewentualnie jeszcze zawór napowietrzający 50 mm w pobliżu umywalki - żeby nie wysysało wody z syfonu. Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...