rustin Napisano 26 września 2015 Udostępnij #1 Napisano 26 września 2015 (edytowany) W kolejności budowy domu czekają mnie tynki wewnętrzne. Czy na poddaszu ścianę kolankową tynkowac i potem ze skosów połączy ją z kg, czy lepiej będzie ja też dać w kg? Najbardziej chodzi mi o trwałość połączenia, aby nie było rys na łączeniach. Bo rozumiem ze jeżeli lepiej dać w kg to nie ma sensu pchać się w koszta i ja tynkowac? Edytowano 26 września 2015 przez rustin (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 września 2015 Udostępnij #2 Napisano 26 września 2015 Pytanie, jakim tynkiem będziesz tynkował? Link do komentarza
rustin Napisano 26 września 2015 Autor Udostępnij #3 Napisano 26 września 2015 Maszynowe, cementowo wapienne. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 września 2015 Udostępnij #4 Napisano 27 września 2015 Jeżeli będziesz kładł gładź to daj płytę aby struktura była taka sama, jeżeli nie będziesz wykańczał gładzią to tynkuj. Co do robienia gładzi osobiście odradzam. Link do komentarza
rustin Napisano 27 września 2015 Autor Udostępnij #5 Napisano 27 września 2015 Gładzi nie będzie. A jeśli chodzi o sposób łączenia i późniejsze pękanie to nie ma to znaczenia, że będą różne materiały? Kwestie wyglądu pominmy Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 28 września 2015 Udostępnij #6 Napisano 28 września 2015 Prawdopodobieństwo pęknięć na połączeniach będzie dużo mniejsze przy wykańczaniu całości płytą g-k. 1 Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 28 września 2015 Udostępnij #7 Napisano 28 września 2015 Cytat Gładzi nie będzie. A jeśli chodzi o sposób łączenia i późniejsze pękanie to nie ma to znaczenia, że będą różne materiały? Kwestie wyglądu pominmy A co ma pękać? Jak źle zrobisz to będzie pękać. Kolega Cezary pisze, że jak połączysz płytę z płyta to prawdopodobieństwo będzie mniejsze, ale w 100% kolega nie jest tego pewien.A jak ma się połączenie sufitu ze ścianami? toszto taki sam przykład jak połączenie skosów ze ścianką kolankową.rustin, jak dobrze wykonasz łączenie to śladu nie będzie, a z pękaniem to się nie przejmuj bo to nowy dom i jakieś pęknięcie czy rysa prędzej czy później się pojawi, nawet na łączeniach płyt. Link do komentarza
rustin Napisano 28 września 2015 Autor Udostępnij #8 Napisano 28 września 2015 Czyli bez różnicy równie dobrze mogę otynkować i połączy się ze skosami z kg ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 28 września 2015 Udostępnij #9 Napisano 28 września 2015 Cytat Czyli bez różnicy równie dobrze mogę otynkować i połączy się ze skosami z kg ? Wg mnie tak, możesz spokojnie otynkować ściany i potem połączyć z kg. Link do komentarza
Eksperci Śnieżka Napisano 18 października 2015 Udostępnij #10 Napisano 18 października 2015 Szanowny Panie,Każde z opisanych rozwiązań jest dobre. Kluczowe będzie staranne wykonanie połączeń. Do przyklejenia płyt gipsowo-kartonowych można wykorzystać ACRYL-PUTZ® KG 31 Klej gipsowy: http://www.acrylputz.pl/produkty/produkty-...31-klej-gipsowy Natomiast do spoinowana płyt polecam masę szpachlową ACRYL-PUTZ® MS 30: http://www.acrylputz.pl/produkty/produkty-...nowania-plyt-gkPozdrawiam serdecznie,E-rzecznik FFiL Śnieżka Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 24 października 2015 Udostępnij #11 Napisano 24 października 2015 Cytat W kolejności budowy domu czekają mnie tynki wewnętrzne. Czy na poddaszu ścianę kolankową tynkowac i potem ze skosów połączy ją z kg, czy lepiej będzie ja też dać w kg? Najbardziej chodzi mi o trwałość połączenia, aby nie było rys na łączeniach. Bo rozumiem ze jeżeli lepiej dać w kg to nie ma sensu pchać się w koszta i ja tynkowac? Pozostaw ściany nieotynkowane. Taki rozwiązanie pozwoli bezproblemowo wykończyć ew. wystającą murłatę, a ta część rodzi w większości przypadkó sporo problemów. I teraz niezależnie czy będziesz wykonywał okładzinę ścianki w postaci suchego tynku czy też okładziny na profilach. Niech tynarze wykonają jedynie zwarty szpryc. To pozwoli uzyskać szczelność powietrzną na spoinach ściany. Link do komentarza
rustin Napisano 24 października 2015 Autor Udostępnij #12 Napisano 24 października 2015 Cytat Pozostaw ściany nieotynkowane. Taki rozwiązanie pozwoli bezproblemowo wykończyć ew. wystającą murłatę, a ta część rodzi w większości przypadkó sporo problemów. I teraz niezależnie czy będziesz wykonywał okładzinę ścianki w postaci suchego tynku czy też okładziny na profilach. Niech tynarze wykonają jedynie zwarty szpryc. To pozwoli uzyskać szczelność powietrzną na spoinach ściany. Tak to wygląda u mnie tzn murłaty. Więc lepiej nie tynkować ścianki kolankowej ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 października 2015 Udostępnij #13 Napisano 25 października 2015 Murłata leży na skraju wieńca kolankowego? Link do komentarza
rustin Napisano 25 października 2015 Autor Udostępnij #14 Napisano 25 października 2015 Nie, jest odsunięta na od brzegu,patrząc od wewnątrz domu . Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 października 2015 Udostępnij #15 Napisano 25 października 2015 Cytat Nie, jest odsunięta na od brzegu,patrząc od wewnątrz domu . Czyli można murłatę obmurować np bloczkami z bk do wysokości krokwi, wtedy płyty rg schodzące ze skosa będą miały z czym licować. Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 25 października 2015 Udostępnij #16 Napisano 25 października 2015 (edytowany) Cytat Tak to wygląda u mnie tzn murłaty. Więc lepiej nie tynkować ścianki kolankowej ? Możesz zrealizować to na wiele sposobów. szczegóły znajdziesz na mojej społecznościówce. Pozdrawiam Cytat Czyli można murłatę obmurować np bloczkami z bk do wysokości krokwi, wtedy płyty rg schodzące ze skosa będą miały z czym licować. Absolutnie nie wolno nadmurowywać do wysokości krokwi. Edytowano 25 października 2015 przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 października 2015 Udostępnij #17 Napisano 25 października 2015 Cytat Absolutnie nie wolno nadmurowywać do wysokości krokwi. A czemu nie można?W zasadzie to miałem na myśli obmurowanie do wysokości murłaty.Tak jak pokazałeś to na pierwszym rysunku, z tym że ten bloczek nie mam ze skosa tylko na równo bo płyta i tak obniży się poniżej górnej krawędzi tego obmurowania. Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 25 października 2015 Udostępnij #18 Napisano 25 października 2015 Cytat A czemu nie można?W zasadzie to miałem na myśli obmurowanie do wysokości murłaty.Tak jak pokazałeś to na pierwszym rysunku, z tym że ten bloczek nie mam ze skosa tylko na równo bo płyta i tak obniży się poniżej górnej krawędzi tego obmurowania. Może dlatego, że staram się by izolacja miała jak największą ciągłość w parametrach. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 października 2015 Udostępnij #19 Napisano 25 października 2015 Cytat Może dlatego, że staram się by izolacja miała jak największą ciągłość w parametrach. Wszystko gra. Ja nie zauważyłem tego rysunku gdy pisałem pierwszą część mojego posta.Ja też mam tak zrobione jak na Twoim rysunku. Czyli uznajmy, że pytania "czemu nie można?" nie było Link do komentarza
rustin Napisano 27 października 2015 Autor Udostępnij #20 Napisano 27 października 2015 najchętniej bym nie obmurowywal tylko płyta doszedł do ściany kolankowej lub na ścianę tez dać płytę i połączyć. który spospob wybrać? Link do komentarza
nokia Napisano 25 stycznia 2016 Udostępnij #21 Napisano 25 stycznia 2016 (edytowany) Cytat Może dlatego, że staram się by izolacja miała jak największą ciągłość w parametrach. Na tym zdjęciu profilowym GipsKarton ITD ładnie widać - to jest chyba efekt zabudowy poddasza G-K. Mam tu też taki folder o alternatywie dla G-K chociaż w sumie to chyba tylko materiał troszkę inny a technologia zabudowy taka sama lub podobna.Tu mam taki folder o Fermacellu - bo o nim mówię.Na stronie nr 4 tego pdf-a wszystko jest ładnie ponumerowane. Może to Ci w czymś pomoże. Edytowano 25 stycznia 2016 przez nokia (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 2 lutego 2016 Udostępnij #22 Napisano 2 lutego 2016 Cytat Na tym zdjęciu profilowym GipsKarton ITD ładnie widać - to jest chyba efekt zabudowy poddasza G-K. Mam tu też taki folder o alternatywie dla G-K chociaż w sumie to chyba tylko materiał troszkę inny a technologia zabudowy taka sama lub podobna.Tu mam taki folder o Fermacellu - bo o nim mówię.Na stronie nr 4 tego pdf-a wszystko jest ładnie ponumerowane. Może to Ci w czymś pomoże. Co nie zmienia faktu, że okładzina to jedno, a wykończenie bez zbędnych, niestarannych spoin to drugie. Można tu chyba polegać na opinii przedmówców. Link do komentarza
nokia Napisano 17 maja 2016 Udostępnij #23 Napisano 17 maja 2016 Cytat Co nie zmienia faktu, że okładzina to jedno, a wykończenie bez zbędnych, niestarannych spoin to drugie. Można tu chyba polegać na opinii przedmówców. Czyli nie ma co się bać tylko bez względu na rozwiązanie skupić się na ekipie?? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 17 maja 2016 Udostępnij #24 Napisano 17 maja 2016 Cytat Czyli nie ma co się bać tylko bez względu na rozwiązanie skupić się na ekipie?? To takich działań to wszystko się sprowadza - technologia + wykonawca sprawdzony. O ile o technologi możemy sobie poczytać na forach i czasopismach, to sprawdzony wykonawca jest "na wagę złota". Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się