Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
rustin

Tynk czy karton gips na ścianę kolankową?

Recommended Posts

W kolejności budowy domu czekają mnie tynki wewnętrzne. Czy na poddaszu ścianę kolankową tynkowac i potem ze skosów połączy ją z kg, czy lepiej będzie ja też dać w kg? Najbardziej chodzi mi o trwałość połączenia, aby nie było rys na łączeniach. Bo rozumiem ze jeżeli lepiej dać w kg to nie ma sensu pchać się w koszta i ja tynkowac? Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Jeżeli będziesz kładł gładź to daj płytę aby struktura była taka sama, jeżeli nie będziesz wykańczał gładzią to tynkuj. Co do robienia gładzi osobiście odradzam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gładzi nie będzie. A jeśli chodzi o sposób łączenia i późniejsze pękanie to nie ma to znaczenia, że będą różne materiały? Kwestie wyglądu pominmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

Gładzi nie będzie. A jeśli chodzi o sposób łączenia i późniejsze pękanie to nie ma to znaczenia, że będą różne materiały? Kwestie wyglądu pominmy


A co ma pękać? Jak źle zrobisz to będzie pękać. Kolega Cezary pisze, że jak połączysz płytę z płyta to prawdopodobieństwo będzie mniejsze, ale w 100% kolega nie jest tego pewien.
A jak ma się połączenie sufitu ze ścianami? toszto taki sam przykład jak połączenie skosów ze ścianką kolankową.
rustin, jak dobrze wykonasz łączenie to śladu nie będzie, a z pękaniem to się nie przejmuj bo to nowy dom i jakieś pęknięcie czy rysa prędzej czy później się pojawi, nawet na łączeniach płyt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

Czyli bez różnicy równie dobrze mogę otynkować i połączy się ze skosami z kg ?


Wg mnie tak, możesz spokojnie otynkować ściany i potem połączyć z kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szanowny Panie,
Każde z opisanych rozwiązań jest dobre. Kluczowe będzie staranne wykonanie połączeń. Do przyklejenia płyt gipsowo-kartonowych można wykorzystać ACRYL-PUTZ® KG 31 Klej gipsowy: http://www.acrylputz.pl/produkty/produkty-...31-klej-gipsowy Natomiast do spoinowana płyt polecam masę szpachlową ACRYL-PUTZ® MS 30: http://www.acrylputz.pl/produkty/produkty-...nowania-plyt-gk
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W kolejności budowy domu czekają mnie tynki wewnętrzne. Czy na poddaszu ścianę kolankową tynkowac i potem ze skosów połączy ją z kg, czy lepiej będzie ja też dać w kg? Najbardziej chodzi mi o trwałość połączenia, aby nie było rys na łączeniach. Bo rozumiem ze jeżeli lepiej dać w kg to nie ma sensu pchać się w koszta i ja tynkowac?


Pozostaw ściany nieotynkowane. Taki rozwiązanie pozwoli bezproblemowo wykończyć ew. wystającą murłatę, a ta część rodzi w większości przypadkó sporo problemów.
I teraz niezależnie czy będziesz wykonywał okładzinę ścianki w postaci suchego tynku czy też okładziny na profilach. Niech tynarze wykonają jedynie zwarty szpryc. To pozwoli uzyskać szczelność powietrzną na spoinach ściany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pozostaw ściany nieotynkowane. Taki rozwiązanie pozwoli bezproblemowo wykończyć ew. wystającą murłatę, a ta część rodzi w większości przypadkó sporo problemów.
I teraz niezależnie czy będziesz wykonywał okładzinę ścianki w postaci suchego tynku czy też okładziny na profilach. Niech tynarze wykonają jedynie zwarty szpryc. To pozwoli uzyskać szczelność powietrzną na spoinach ściany.



Tak to wygląda u mnie tzn murłaty. Więc lepiej nie tynkować ścianki kolankowej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

Nie, jest odsunięta na od brzegu,patrząc od wewnątrz domu .


Czyli można murłatę obmurować np bloczkami z bk do wysokości krokwi, wtedy płyty rg schodzące ze skosa będą miały z czym licować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak to wygląda u mnie tzn murłaty. Więc lepiej nie tynkować ścianki kolankowej ?


Możesz zrealizować to na wiele sposobów. szczegóły znajdziesz na mojej społecznościówce. Pozdrawiam

Cytat

Czyli można murłatę obmurować np bloczkami z bk do wysokości krokwi, wtedy płyty rg schodzące ze skosa będą miały z czym licować.


Absolutnie nie wolno nadmurowywać do wysokości krokwi.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

Absolutnie nie wolno nadmurowywać do wysokości krokwi.


A czemu nie można?
W zasadzie to miałem na myśli obmurowanie do wysokości murłaty.

Tak jak pokazałeś to na pierwszym rysunku, z tym że ten bloczek nie mam ze skosa tylko na równo bo płyta i tak obniży się poniżej górnej krawędzi tego obmurowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A czemu nie można?
W zasadzie to miałem na myśli obmurowanie do wysokości murłaty.

Tak jak pokazałeś to na pierwszym rysunku, z tym że ten bloczek nie mam ze skosa tylko na równo bo płyta i tak obniży się poniżej górnej krawędzi tego obmurowania.


Może dlatego, że staram się by izolacja miała jak największą ciągłość w parametrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

Może dlatego, że staram się by izolacja miała jak największą ciągłość w parametrach.


Wszystko gra. Ja nie zauważyłem tego rysunku gdy pisałem pierwszą część mojego posta.
Ja też mam tak zrobione jak na Twoim rysunku.
Czyli uznajmy, że pytania "czemu nie można?" nie było icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
najchętniej bym nie obmurowywal tylko płyta doszedł do ściany kolankowej lub na ścianę tez dać płytę i połączyć. który spospob wybrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Może dlatego, że staram się by izolacja miała jak największą ciągłość w parametrach.



Na tym zdjęciu profilowym GipsKarton ITD ładnie widać - to jest chyba efekt zabudowy poddasza G-K. Mam tu też taki folder o alternatywie dla G-K chociaż w sumie to chyba tylko materiał troszkę inny a technologia zabudowy taka sama lub podobna.

Tu mam taki folder o Fermacellu - bo o nim mówię.

Na stronie nr 4 tego pdf-a wszystko jest ładnie ponumerowane. Może to Ci w czymś pomoże. Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Na tym zdjęciu profilowym GipsKarton ITD ładnie widać - to jest chyba efekt zabudowy poddasza G-K. Mam tu też taki folder o alternatywie dla G-K chociaż w sumie to chyba tylko materiał troszkę inny a technologia zabudowy taka sama lub podobna.

Tu mam taki folder o Fermacellu - bo o nim mówię.

Na stronie nr 4 tego pdf-a wszystko jest ładnie ponumerowane. Może to Ci w czymś pomoże.



Co nie zmienia faktu, że okładzina to jedno, a wykończenie bez zbędnych, niestarannych spoin to drugie. Można tu chyba polegać na opinii przedmówców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Co nie zmienia faktu, że okładzina to jedno, a wykończenie bez zbędnych, niestarannych spoin to drugie. Można tu chyba polegać na opinii przedmówców.




Czyli nie ma co się bać tylko bez względu na rozwiązanie skupić się na ekipie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czyli nie ma co się bać tylko bez względu na rozwiązanie skupić się na ekipie??



To takich działań to wszystko się sprowadza - technologia + wykonawca sprawdzony. O ile o technologi możemy sobie poczytać na forach i czasopismach, to sprawdzony wykonawca jest "na wagę złota".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gałązkami palić oczywiście nie chcę. Średnica od 5 cm wzwyż raczej mnie interesuje. Moje mają jeden sezon i niektóre już mają takie rozmiary (te sadzone z długich sztobrów, z krótkich mają 2 - 3 cm).   Cięcie na małą skalę na własne potrzeby i suszenie tego nie jest problemem dla mnie.   Mokra się pali całkiem całkiem, próbowałem w ognisku i o dziwo nawet dymu za bardzo nie było ale mokrym w kominku i tak bym nie palił z powodu możliwości oblepiania kominka i  komina.
    • Są określone zasady montażu paneli i trzeba ich przestrzegać. Panele mogą leżeć bez dylatacji na większej powierzchni ale w budynku o ustabilizowanym mikroklimacie wnętrza. W nowych budynkach, gdzie wilgoć jest w nadmiarze, należy ją usunąć, po czym posadzki można układać z zachowaniem zasad i ostrożności. Co teraz? Należy poczekać, aż wnętrze budynku osiągnie stabilność wilgotnościową, gdzie wszelkie materiały higroskopijne (panele, meble, ściany) samoistnie będą regulować mikroklimat wnętrza - przeczekać okres grzewczy. Jeżeli po tym czasie posadzka będzie " się odzywać" to należy ją wymienić na nową.
    • Jestem mile zaskoczony szybkością postępów na budowie, oczywiście wybrałem się bez miary żeby zmierzyć odległość między wiązara i..... Panowie powoli zaczynają się brać za instalacje wewnątrz domku. Jak oceniacie wykonanie ocieplenia i montaż okien? Wszystko gra?
    • Hej, Półtorej roku temu firma zamontowała nam panele metamophose na podłogę z ogrzewaniem podłogowym. Nowe mieszkanie, dużo wilgoci technologicznej i pracujący budynek. Montaż bezdylatacyjny bo tak ponoć ładniej.Dylatacje przy ścianach zachowane, brak dylatacji w drzwiach. Od samego początku panele w jednym miejscu hałasowały, tak jakby pod panelem był papierek po cukierku. Po zgłoszeniu reklamacji firma powiększyła nam dylatacje przy ścianie,bo faktycznie panele dochodziły do ściany i było lepiej. W tym roku po fali upałów szeleści mi już cały salon i pół przedpokoju. Firma odrzuciła reklamację, bo przez montaż bezdylatacyjny, do którego zresztą namawiali coś się mogło uszkodzić. Co mogło się stać i jak to teraz naprawić? Pod panelami jako podkład użyto srebrnej folii. Montażysta z firmy stwierdził, że cytuję coś się odkleiło chociaż panele są na klik a nie na klej. Nie ma żadnych wybrzuszeń, chociaż panele w wielu miejscach nie przylegają ściśle do listew, tylko utworzyły się szpary. Proszę o pomoc w tym temacie.
    • Osobiście bym odradzał. znasz chociaz parametry termiczne takiej pianki ? Pamiętaj że drewno nie lubi okładania materiałami sztucznymi. Dodatkowo między deskami a pianka piwnna byc szczelina wentylowana. W tym wypadku istnieje duże ryzyko wykroplenia się kondensatu i w konsekwencji zawilgocenia drewna. Mokre drewno z czasem zostanie atakowane przez grzyby i pleśnie i po X latach będzie do wymiany cała lub część konstrukcji dachu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...