Skocz do zawartości

rekuperator do domu 165m^2 kubatura 600m^3


allshaq

Recommended Posts

Napisano
witam, jak w tamcie jaka centralke wybrac do domku i powierzchni 165m i kubaturze 600m - projekt to Melite II.
sprzedawcy proponuja mi dosc drogie rozwiazania za 7000zl z centralkami o wysokiej wydajnosci 600m^3/h - czy to ma sens ? czy moze jednak cos tanszego ? oczywiscie bede mial GWC.

dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
Napisano
liczylem ile m3 potrzebuje na kazde pomieszczenie i tez wychodzi mi mniej wiecej takie zapotrzebowanie...
jednak biorac rekuperator np o wydajnosci 350m3, czy nie lepiej wziac mocniejszy zeby chodzil na mniejszym biegu i pochlanial mniej energii ?
Napisano
opory oporami a moja instalacja to taka troche samorobka robiona z projektu zakupionego na allegro i troszke przerobionego przeze mnie. podejrzewam, ze zadne wydajnosci i opory nie byly tu liczone, tylko po jedym nawiewie/wywiewie z kazdego pokoju (zaleznie od rodzaju pomieszczenia), wiec nie jest to takie istotne. pytanie brzmi tylko czy jest mi potrzebny az tak mocny rekuperator czy wystarczy slabszy ?
Napisano
Jakoś tak mocno jestem przekonany, że 90% czasu pracy, to wydajność oscylująca wokół 100m3/h.
W pozostałych 10% nie przekroczy 200m3/h

Z pobieżnych obliczeń wynika, że normowa wydajność centrali. dla tego domu to 250m3/h
Napisano
wg moich obliczen 350 to tak az nadto, nawet slabsza... nie zamierzam robic jednokrotnosci podmiany w godzine albo mniej calej kubatury...

kolejna kwestia jest wybor konkretnego modelu - ja zastanawiam sie nad dospelem optima 400 bypass oraz onyxem ktoryms z modeli z bypassem - a Wy co polecacie ?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Bez obrazy, ale to wybieranie sprzętu kompletnie od niewłaściwej strony. Z wentylatorami i centralami wentylacyjnymi jest tak jak z pompami do wody, tzn. przepływ (wydajność) zależy od oporów przepływu. 350 m3 "przerzuci" nawet wentylatorek w obudowie komputera, tyle że przy praktycznie zerowych oporach. Z centralką wentylacyjną masz tak samo. Te 350 m3 może być i owszem osiągane, ale przy znacznie mniejszych oporach spowodowanych przez kanały. A u Ciebie zostanie np. połowa z tej wydajności.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
A myśleliście o wentylacji mieszkania z użyciem pompy ciepła?


Mamy takie rozwiązania: Moduł wentylacji mieszkania Vitovent 300-F to idealne uzupełnienie pompy ciepła. Moc grzewcza połączonych urządzeń wynosi od 3 do 10,6 kW i zajmują one niewiele miejsca. Ten zestaw urządzeń jest polecane szczególnie do utrzymywania odpowiedniej temperatury powietrza.

Moduł wentylacyjny jest podłączony bezpośrednio do pompy ciepła. W tym celu potrzebne są tylko dwa przepusty ścienne na potrzeby prowadzenia powietrza. Wszystkie ustawienia są wprowadzane przez regulator pompy ciepła, wspólny moduł zdalnego sterowania lub aplikację Vitotrol zainstalowaną w smartfonie. Eksploatacja pompy ciepła i wentylacji są do siebie automatycznie dostrajane. Opcjonalnie można zastosować dogrzewanie powietrza.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
    • Nie jestem budowlańcem więc w wielkim uproszczeniu: Jest krokiew. Na krokwi od zewnątrz jest ta folia membranowa. Później są jakieś łatwy/kontrłaty (nie wiem jak to się zwie) ponabijane i potem na to jest blachodachówka. Ogólnie można wsadzić tam rękę i czuć, że między folią, a blachą jest kilka centymetrów więc nie ma problemu. Więc odstęp między folią, a blachą jest. Zresztą o tym napisałem w pierwszym poście, że folia jest, a jak jest to raczej założyłem, że jest realizowane zgodnie z sztuką. Dach do tego momentu był robiony przez firmę dekarską zgodnie z projektem.   A nie doczytałem.... Między membraną od strony blachy, a wełną jest wymagana szczelina? No to faktycznie tego nie uwzględniałem. Jest szczelina między blachą, a membraną. Czytałem też, że od wewnątrz jak daje się taką srebrną folię odbijającą paroizolacyjną to tam też powinno być 15-30mm szczeliny. Jednak o szczelinie między wełną, a membraną nie pomyślałem. Ma tam być?   Po zapytaniu AI: Czy między wełną mineralną, a folią membranową na dachu powinna być szczelina?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...