Skocz do zawartości

Wanna i prysznic 2w1


Recommended Posts

Napisano

W mieszkaniu mamy wannę, na generalny remont łazienki się nie zapowiada a mnie powoli szlag trafia podczas "prysznica" w różnych dziwnych pozycjach. Chciałabym na tej wannie nadbudować coś w rodzaju rozsuwanych drzwi prysznicowych, tak żeby można było po ludzku, na stojąco się myć. Jeśli ktoś robił coś takiego albo zna kupne rozwiązania tego typu to proszę o info!

Napisano
Jeśli koniecznie muszą być szybki to czeka cię własny projekt, z tych dostępnych na rynku mały wybór jeśli chodzi o wymiary do małych łazienek + funkcjonalność. Myśmy w końcu zrezygnowali na rzecz zasłony.
Napisano
Cytat

Jeśli koniecznie muszą być szybki to czeka cię własny projekt, z tych dostępnych na rynku mały wybór jeśli chodzi o wymiary do małych łazienek + funkcjonalność. Myśmy w końcu zrezygnowali na rzecz zasłony.



ja mam zasłonę, jedyny minus - każda, jaką miałem, po pewnym czasie zaczynała śmierdzieć... Mimo mycia, wietrzenia łazienki etc. Możecie coś na to poradzić.
Napisano
Cytat

ja mam zasłonę, jedyny minus - każda, jaką miałem, po pewnym czasie zaczynała śmierdzieć... Mimo mycia, wietrzenia łazienki etc. Możecie coś na to poradzić.


Tak. Wyrzucić i kupić nową.

Zasłony prysznicowe kosztują grosze, więc można sobie zafundować nową raz, na pół roku.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
jeżeli nie masz możliwości wyrzucić wanny i zamontować brodzik z kabiną to ścianka jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż zasłonka, która faktycznie na dłuższą mete jest uciążliwa, bo sprawia wiele problemów.
Napisano
Cytat

jeżeli nie masz możliwości wyrzucić wanny i zamontować brodzik z kabiną to ścianka jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż zasłonka, która faktycznie na dłuższą mete jest uciążliwa, bo sprawia wiele problemów.


A ja będę twierdził, że od taniej ścianki średniej jakości lepszym rozwiązaniem jest zasłonka - tania z założenia i wizualnie dające większe możliwości aranżacji
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A ja będę twierdził, że od taniej ścianki średniej jakości lepszym rozwiązaniem jest zasłonka - tania z założenia i wizualnie dające większe możliwości aranżacji


Mam zasłonkę i ma ona swoje zalety i wady... zaletą na pewno jest większa przestrzeń niż przy stałej ściance, a wadą to że w trakcie prysznicu zasłonka zawsze próbuje się do mnie przykleić
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
ja mam w łazience taką własnie zasłonkę i nic się z nią nie dzieje, musi po prostu wyschnąć. Ważne żeby nie była za długa żeby dół nie leżał zwinięty na dnie wanny bo wtedy zaczyna się tworzyć pleśń i inne takie cuda, ale moi znajomi mają np taki parawan CHociaż ja bardziej polecam całościowy, bo przy takim też można ochlapać łazienkę xD
Napisano
Ścianka będzie lepszym rozwiązaniem, ponieważ zasłonka jest mało praktyczna i jest duże ryzyko codziennego zalewania łazienki oraz problem z odpowiednim utrzymaniem i rozwojem bakterii na zasłonce.
Napisano
Jak ktoś nie liczy się z kasą to może sobie zafundować takie rozwiązanie. Wanna asymetryczna z parawanem .https://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.vany-polysan.cz/foto_vany_prislusenstvi/foto_8.jpg&imgrefurl=http://www.vany-polysan.cz/pl/vanove-zasteny.php&h=810&w=800&tbnid=sG7ha5UH4xomGM&tbnh=226&tbnw=223&usg=__0BbJct-d9egTLyDdqvXHo_RGILI=&hl=pl&docid=nS0JfVaDjh5NzM
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
    • Skąd ten wymóg 2.5-3m od kratki do wylotu ponad dach? Nie widziałem jeszcze żeby w domu ktoś miał tak wysoki komin, a niejedna osoba ma łazienkę na piętrze.
    • Cześć wszystkim, Mam problem z ogrzewaniem podłogowym, które chyba nie działa do końca tak jak powinno. Chodzi o to, że jest duża różnica temperatury pomiędzy zasileniem (temp mierzona na belce zasilającej rozdzielacza), a powierzchnią podłogi - tak jakby podłoga się nie nagrzewała w pełni.   Bardziej szczegółowy opis: Mam podłogówkę wykonaną w systemie suchym. W tym celu uży te zostały płyty Sander System Standard Alu, tj. EPS300 z rowkami i aluminium. W rowkach ułożone zostało ~71mb rury PERT Wawin Kameleon (co 15cm). Na wierzch ułożony został suchy jastrych Fermacell EE20. Na jastruchy jeszcze nic nie ma, podłoga nie została wykończona. Chodząc po takiej podłodze, czuć ciepło w stopy i jest przyjemnie, w pomieszczeniu jest 20*C. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko działa prawidłowo. Jednak pirometr wskazuje, iż powierzchnia podłogi ma "tylko" 25-28*C, w zależności od miejsca w którym sprawdzam temperaturę. W miejscu prowadzenia rur 27-28*C, pomiędzy rurami 25-26*C. Ale ten sam pirometr pokazuje, że belka zasilająca rozdzielacza ma 39*C. To ogromna różnica i spodziewałbym się, że powierzchnia podłogi powinna mieć przynajmniej 30-32*C, jak nie więcej. Temperatura belki powrotnej jest ok 3*C niższa. Przepływ przez tę pętlę ustawiony jest na 2.5l. Obecnie jest to jedyna pętla, pozostałe zostaną ułożona w przyszłym roku. I może dobrze bo jak widać nie grzeje to tak jakbym się tego spodziewał.   Na ten moment nie wykańczam podłogi. Mam obawy, że po położeniu podkładu i paneli temperatura będzie jeszcze niższa - w końcu to dodatkowe warstwy, a wówczas spadnie temperatura w pokoju. Obecnie mimo "tylko" 20*C jest przyjemnie, ale właśnie spodziewałem się wyższej temperatury i możliwości zmniejszenia krzywej grzewczej po uruchomieniu podłogówki w całym domu.    Dlaczego podłoga tak słabo grzeje?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...