Skocz do zawartości

Rów melioracyjny


PeeN150

Recommended Posts

Napisano
Witajcie,
Niedawno kupiłem działkę na której mam zamiar budować swój wymarzony dom. Niestety jest położona na terenie gliniastym i woda zamiast choć trochę wsiąkać płynie po powierzchni. Jakieś 300 m od mojej działki jest rów melioracyjny. Droga jest współwłasnością moją i sąsiadów na innych działkach. Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa wybudowania rowu czy kanału melioracyjnego ? Domyślam się, że na naszej drodze będzie trzeba go wykopać samemu a co z podłączeniem do głównego rowu ?

A może macie inne pomysły jak odwodnić choć trochę taką działkę? Czy dać sobie spokój i zacząć się martwić później jak już będzie życie (trawa, drzewa i reszta krzaczorów )
Napisano
Cytat

A może macie inne pomysły jak odwodnić choć trochę taką działkę? Czy dać sobie spokój i zacząć się martwić później jak już będzie życie (trawa, drzewa i reszta krzaczorów )




Ja bym poczekała i trochę poobserwowała działkę, może nie będzie tak źle po deszczach jak zakładasz
Napisano
Ostatnio gdzieś przeczytałem, że niektórzy walczą z wodą przed zrobieniem ogrodu a gdy już wszystko rośnie to walczą o wodę aby nie uciekała. W sumie masa zielona która zapewne za kilka lat będzie rosła na działce zrobi swoje.
Jednak myśląc o rowie miałem dwie rzeczy na myśli:
1. spust wody opadowej z dachu i podjazdu - obawiam się, że wkopany zbiornik 1000 litrów szybko "wyskoczy" podczas zimy na mojej glinie.
2. gdyby taki rów powstał jest szansa spuszczać do niej wodę po biologicznej oczyszczalni ścieków - tak ?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Z doświadczenia wiem, że rowy melioracyjne najlepiej kopać jak najwcześniej, kiedy nie ma jeszcze dookoła zbyt wielu sąsiadów. Dogadywanie potem tematu z każdym z osobna to prawdziwa gehenna. Przechodziłem to i przy rowie melioracyjnym i przy utwardzaniu drogi dojazdowej...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...