Skocz do zawartości

Ciepły montaż okien - co to jest?


Recommended Posts

Napisano

Do tego, że prawidłowe osadzenie okna jest równie ważne jak jego parametry, inwestorów – taką mamy nadzieję – przekonywać nie trzeba. Stolarkę powszechnie montuje się na piankę PUR, a od pewnego czasu zalecany jest montaż z wykorzystaniem piany i taśm paroszczelnej i paroprzepuszczalnej. Nazywa się go warstwowym. Często także ciepłym, co nie jest do końca słuszne, bo to określenie należałoby zostawić dla montażu okna w warstwie ocieplenia.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/13414-cieply-montaz-okien-co-to-jest

  • 4 tygodnie temu...
Gość Rekaw
Napisano
Przydatny artykuł, taki ciepły montaż z pewnością przyda się w domu by zaoszczędzić na rachunkach i podnieść komfort
  • 4 tygodnie temu...
Gość Anja78
Napisano
Czy zastosowanie metody ciepłego montażu na prawdę się opłaca. Znalazłam kilka artykułów na ten temat. Między innymi Wasz, także tutaj jest to nieźle opisane : http://www.tape.pl/tasmy-pianki-do-cieplego-montazu/ ,niestety nie mogę nigdzie odszukać informacji na temat ceny materiałów i robocizny. Pomoże ktoś.
Napisano
Cytat

Czy zastosowanie metody ciepłego montażu na prawdę się opłaca. Znalazłam kilka artykułów na ten temat. Między innymi Wasz, także tutaj jest to nieźle opisane : http://www.tape.pl/tasmy-pianki-do-cieplego-montazu ,niestety nie mogę nigdzie odszukać informacji na temat ceny materiałów i robocizny. Pomoże ktoś.

 


Mam nadzieję, że pomogę. Same taśmy (tak sprytnie reklamowane) to jeszcze nie "ciepły montaż".

Proszę wystrzegać się takich "sposobów reklamy".

Firma Soudal i jej SWS - zaczynamy od tego, krótkiego artykuu - traktujemy go jako sygnalizacja tematu.
SWS

a potem korzystając z linku na stronie Informator Budownictwa
udajemy się do Ciepły montaż

 

  • 5 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano

Oczywiście, że chcąc niwelować straty ciepła, trzeba wykorzystać wszystkie opcje. Ciepłe okna+ ciepły montaż to więcej niż tylko ciepłe okna.

  • 2 lata temu...
Gość Bartosz G.
Napisano
Ja myślę że ciepły montaż się opłaca, w ciągu dłuższego okresu na pewno będą duże oszczędności, ważne jest jeszcze jak fachowcy postarają się przy montażu, jakich materiałów użyją. Jakość montażu jest tak samo ważna jak dobre okna.
  • 3 miesiące temu...
Gość sam pomyśl
Napisano
"Dlaczego pianę zabezpiecza się taśmami? Bo tylko sucha odpowiednio izoluje termicznie i akustycznie." Jak ktoś umie nasączyć wodą zastygniętą piankę to niech wrzuci filmik. Nobla dostanie. Jeśli ktoś chce przepłacać to niech przepłaca. Nasiąknąć wodą może tylko wełna mineralna lub drzewna i wata szklana, styropian i poliuretan nie bardzo.
Napisano
1 minutę temu, Gość sam pomyśl napisał:

styropian

 

1 minutę temu, Gość sam pomyśl napisał:

Nasiąknąć wodą

 

1 minutę temu, Gość sam pomyśl napisał:

nie bardzo.

Zdziwił byś się jak styropian może naciągnąć wody , ojjjj byś się zdziwił ...

W dodatku ten ,,lepszy''....posadzkowy ..

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Tradycyjne uszczelnienie złącza okiennego "na tzw. piankę" wiąże się z niższą ceną za usługę montażu. Jednak żeby taka pianka dobrze spełniała swoje zadania należy ją odpowiednio zabezpieczyć poprzez dodatkowe uszczelnienie od zewnętrznej i wewnętrznej strony złącza okiennego lub zastosowanie impregnowanej taśmy rozprężnej, ponieważ pianka użyta w pojedynkę nie jest w stanie spełniać w 100% wymagań, jakie powinno się stawiać złączu. Montaż za pomocą jedynie piany poliuretanowej oraz tynku jest obecnie uznany za nieprawidłowy i może skutkować powstaniem pleśni czy przewiewów. Bardzo ważne jest przygotowanie ościeża przed montażem i użycie zaprawy termoizolacyjnej. Nieprawidłowy montaż wiąże się z demontażem i ponownym montażem, co jest kosztowne i powodować zniszczenie fragmentów elewacji czy wnęk okiennych.

Napisano
Dnia ‎09‎.‎10‎.‎2019 o 17:00, Eksperci OKNOPLAST napisał:

Tradycyjne uszczelnienie złącza okiennego "na tzw. piankę" wiąże się z niższą ceną za usługę montażu. Jednak żeby taka pianka dobrze spełniała swoje zadania należy ją odpowiednio zabezpieczyć poprzez dodatkowe uszczelnienie od zewnętrznej i wewnętrznej strony złącza okiennego lub zastosowanie impregnowanej taśmy rozprężnej, ponieważ pianka użyta w pojedynkę nie jest w stanie spełniać w 100% wymagań, jakie powinno się stawiać złączu. Montaż za pomocą jedynie piany poliuretanowej oraz tynku jest obecnie uznany za nieprawidłowy i może skutkować powstaniem pleśni czy przewiewów. Bardzo ważne jest przygotowanie ościeża przed montażem i użycie zaprawy termoizolacyjnej. Nieprawidłowy montaż wiąże się z demontażem i ponownym montażem, co jest kosztowne i powodować zniszczenie fragmentów elewacji czy wnęk okiennych.

Popieram co powyżej i jeszcze dodam iż obecnie przepisy regulują i mówią o przede wszystkim uzyskaniu całkowitej szczelności w połączeniu okna z ościeżem. Co wiąże się z późniejszą kontrolą utraty ciepłego powietrza z ogrzanego domu zimą przez potencjalnego inwestora. Jeśli nie zadbamy o to na początku budowy to nasz budynek z wiekiem będzie na tych połączeniach tracił na szczelności z uwagi na wiele czynników jakie działają na okno.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 23.09.2019 o 20:34, Gość sam pomyśl napisał:

Nasiąknąć wodą może tylko wełna mineralna lub drzewna i wata szklana, styropian i poliuretan nie bardzo.

Tak nasączony (a raczej opity) styropian jaki ostatnio wyrzucałem, to sam nie mogłem uwierzyć że taki może być.

Wręcz w nim woda chlupotała, a ważył jak betonowy bloczek.

Dlatego zmieniłem zdanie o nasiąkliwości styropianu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...