Skocz do zawartości

karnisz czy szyna


Recommended Posts

Moja żona zapragnęła mieć zasłony i firany na długości 10m bez przerw czyli dwie ściany razem
(połączenie w narożniku, kąt 90 stopni)
Triumfalnie oznajmiła, że kupiła w promocji firany (te są na żabki lub nasuwane na rurę) i zasłony (te maja koła średnicy kilku cm)

I co ja mam z tym zrobić?

Nie mam o tym zielonego pojęcia. Wiem że karnisze są złożone z rurek, które można łączyć również pod kątem 90 stopni
ale jak u licha jak naciągnę story na rurę potem do prania je zdejmę? Będę musiał wszystko rozłączać?

Może lepiej przykręcić szynę do sufitu?

Pilne, bo święta tuż tuż...
Link do komentarza
Masz przegwizdane.
Karnisze to horror. Jak przykręcisz do sufitu, to łapska będą odpadać przy zdejmowaniu. Zresztą, i tak łapska będą odpadać - na 10 metrach?!! Samo podnoszenie tych zasłon...
Przyszło mi do głowy, że może tropem jest kolejka linowa na Kasprowy, a raczej sposób zamocowania kolejki na linie.

Tak się zastanawiam, i myślę sobie, że... tak, masz przegwizdane. ;)

edit: literufka Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nie mam o tym zielonego pojęcia. Wiem że karnisze są złożone z rurek, które można łączyć również pod kątem 90 stopni
ale jak u licha jak naciągnę story na rurę potem do prania je zdejmę? Będę musiał wszystko rozłączać?



Pilne, bo święta tuż tuż...



W czym problem?
Firany nakłada się od kąta, dzjeli się ją na pół /nie przecina/ jedną połowe nakłada sie na jedną rurke a drugą połowe firany na drugą rurke

bo chyba o to Ci chodziło?
Link do komentarza
A toś mnie pocieszył sad.gif

Cytat

W czym problem?
Firany nakłada się od kąta, dzjeli się ją na pół /nie przecina/ jedną połowe nakłada sie na jedną rurke a drugą połowe firany na drugą rurke

bo chyba o to Ci chodziło?


I za każdym razem trzeba rozkręcać czy rozkładać czy jak to tam jest połączone?
Przecież po drodze będzie ileś wsporników (uchwytów przykręconych do ściany), przez które ta rura przechodzi.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Krótko i na temat powiem, tylko szyna . Chodzi mi o stabilność (a nie łatwość zawieszania bo ileż to ściągasz i zawieszasz, chyba nie co tydzień icon_biggrin.gif) w tym przypadku, bo jeżeli będziesz miał karnisze to jak ktoś zahaczy o zasłonę to wszystko pójdzie w piz.... icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Nie piszesz nic o wysokości firan i zasłon - przy szynach musiała by być prawie taka, jak wysokość pomieszczenia ...


No - taka generalnie była koncepcja.
Ale to jest względne - zależy co przykręcę do ścian.
Do firan wstawić koła?
Coraz lepiej - ale może ma to sens. Tylko jak, żeby nie zniszczyć?

Z innej beki - czy jak przykręcę szynę i zrobię zasłony i firany od podłogi do sufitu to nie zagrzybię ścian za nimi?

Do tego to musi być w kształcie L i żeby to do tego przesuwało się w kącie...
Da się tak?
Link do komentarza
Cytat

Do firan wstawić koła?
Coraz lepiej - ale może ma to sens. Tylko jak, żeby nie zniszczyć?

Z innej beki - czy jak przykręcę szynę i zrobię zasłony i firany od podłogi do sufitu to nie zagrzybię ścian za nimi?

Do tego to musi być w kształcie L i żeby to do tego przesuwało się w kącie...
Da się tak?



Zdążyłem już edytować ;)

Ad 1 - da się, ale lepiej zapytać w sklepach z firanami,
Ad 2 - nie zagrzybisz
Ad 3 - zobacz takie rozwiązanie

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat


No byłoby super w połączeniu z takim rozwiązaniem.
Jestem już trochę spokojniejszy.
icon_biggrin.gif

Cytat

Krótko i na temat powiem, tylko szyna . Chodzi mi o stabilność (a nie łatwość zawieszania bo ileż to ściągasz i zawieszasz, chyba nie co tydzień icon_biggrin.gif) w tym przypadku, bo jeżeli będziesz miał karnisze to jak ktoś zahaczy o zasłonę to wszystko pójdzie w piz.... icon_biggrin.gif


Co nie znaczy, że nie przemyślę tego icon_exclaim.gif
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Mhtyl mnie ubiegł
właśnie chciałem takiego zdjęcia szukać
przesuwa się z prawa w lewo i z lewa w prawo bez zbędnych oporów
i chyba będzie lepiej się sprawowało niż 2 osobne rury nawet z jakim tam łącznikiem


Bo My wiemy co dobre i praktyczne icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

A gdzie to wynalazłeś?


W googlach icon_biggrin.gif


Cytat

u wójka :P


icon_lol.gif

Cytat

To plastikowe g................ icon_redface.gif
Nie polecam.


Nie wiem z czego to pokazane na fotce jest zrobione, ale są i z plastyku i z aluminium, tak samo jak karnisze, są plastikowe i metalowe.
Link do komentarza
Cytat

Jeżeli są produkowane to muszą mieć wzięcie, o gustach się nie dyskutuje icon_biggrin.gif


Nie wiem, ja tego nie chcę nie wezmę ,kasetonów na sufit też nie przykleję . icon_smile.gif

Cytat

Animus masz rację.
Idę w kierunku tego:

Planuje listwy ozdobne przy suficie, więc chyba ten pierwszy model.
Tylko jak to zamówić zdalnie by czegoś nie pominąć?
zalamka.jpg


Tylko uważaj bo to z I....ke...y .
Zdalnie lepiej nie kupuj najlepiej mieć w łapkach . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

ale nikt Cię nie zmusza

naprowadzony wie czego ma szukać i czego może szukać
a teraz niech szuka co mu się podoba
bo chyba tak jakoś dotąd działaliśmy - nikt tu palmy nieomylności nie przyznawał icon_biggrin.gif


Jestem z dyskusji bardzo zadowolony!
Wiem czego szukać

Cytat

Tylko uważaj bo to z I....ke...y .



iii.... na co uważać...?

Cytat

Nie wiem, ja tego nie chcę nie wezmę ,kasetonów na sufit też nie przykleję . icon_smile.gif


Tylko uważaj bo to z I....ke...y .
Zdalnie lepiej nie kupuj najlepiej mieć w łapkach .


tak - też tak myślę.
Trzeba wypieczkę zrobić.
Link do komentarza
Cytat

Jestem z dyskusji bardzo zadowolony!
Wiem czego szukać
iii.... na co uważać...?


Delikatne uchwyty do ścian ,sufitu ,niedopracowane ,cienkie ścianki ,z jakiego materiału, jak malowane stalowe to ja bym nie brał ,lepsze aluminium .To musi być sztywne ,solidne najlepiej obejrzeć.Grubsze kołki montażowe można dokupić reszty nie dorobisz . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

To plastikowe g................ icon_redface.gif
Nie polecam.


Cytat

Tak wygibasy pod kątem da się zrobić ,ale plastik na karnisz się nie nadaje . icon_confused.gif


Bo to jest dość prymitywna podróbka.
Kiedyś kupiłem ten rodzaj szyny, tylko w oryginale (made in na lewo na mapie), szyna jest sztywna bo profil jest wewnątrz wypełniony tak jakby płytą wiórową. Sam plastik też jakoś trochę inny niż ten co sprzedają obecnie.
No i jeszcze jedna przewaga oryginału nad podróbą... oryginał jest bardzo cichy... szyna tłumi dźwięk a żabki są na kółkach.
Link do komentarza
Cytat

Bo to jest dość prymitywna podróbka.
Kiedyś kupiłem ten rodzaj szyny, tylko w oryginale (made in na lewo na mapie), szyna jest sztywna bo profil jest wewnątrz wypełniony tak jakby płytą wiórową. Sam plastik też jakoś trochę inny niż ten co sprzedają obecnie.
No i jeszcze jedna przewaga oryginału nad podróbą... oryginał jest bardzo cichy... szyna tłumi dźwięk a żabki są na kółkach.


Widzę że ten produkt krajowy (China) nie przypadł Ci też do gustu . icon_lol.gif
Drewniane to siekierka i trochę farby :

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Powiem tak obie te możliwości mają swoje wady, szyna jeżeli jest źle zakończona to wciąż spadają z niej firany/zasłony przy przesuwaniu, karnisz natomiast lubi "się wyrobić", my już kilkakrotnie montowaliśmy go na nowych otworach w ścianie. Jeżeli chodzi o zakup karnisza to rozbieżność w cenie jest spora dlatego jeśli nie chcemy przepłacać to musimy dobrze poszukać icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Przygotowanie otworu pod bramę garażową to jeden z najistotniejszych etapów na drodze do sprawnego i bezproblemowego użytkowania garażu. Choć wielu inwestorów skupia się głównie na wyborze samej bramy i napędu, to właśnie odpowiednie przygotowanie ścian, nadproża, posadzki oraz instalacji elektrycznych decyduje o tym, czy brama będzie pracować płynnie oraz czy późniejsze koszty eksploatacji (m.in. ogrzewania garażu) nie okażą się niepotrzebnie wysokie. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/stan-surowy/garaz/a/114870-jak-przygotowac-otwor-pod-brame-garazowa
    • Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Marzec jest pierwszym miesiącem w roku kiedy fotowoltaika pokazuje swoją moc. Niesie to za sobą poważne konsekwencje.  Wyraźnie wzrasta napięcie w sieci, ale za to spada  cena energii od prosumentów w net-billingu (RCE)    Obydwa zjawiska są niekorzystne dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych. Zjawiska te będą tylko narastać, ponieważ nowa dyrektywa budynkowa narzuca obowiązek montażu fotowoltaiki na każdym domu oddawanym do użytku już od 2030r. Jednak do tak gwałtownego przyrostu mocy w fotowoltaice nie zdążyły i raczej do 2030 roku nie zdążą przygotować się sieci energetyczne które były projektowane do przesyłu energii od elektrowni poprzez sieci wysokiego i  średniego napięcia do sieci niskich napięć i odbiorcy końcowego. i Jednak rozwój energetyki rozproszonej sprawił że w słoneczne dni energie trzeba kierować w przeciwnym kierunku. W dzielnicach w których fotowoltaika jest popularna pojawił się problem wysokich napięć i w konsekwencji wyłączanie się mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sytuacja z roku na rok będzie jeszcze gorsza, przerwy w ciągu dnia będą coraz dłuższe, a problem zacznie się już w ostatnim miesiącu zimy i potrwają do późnej jesieni. Częste wyłączanie mikroinwertera ma negatywny wpływ na jego żywotność, a co gorsze nie mamy własnej produkcji akurat w czasie kiedy powinna być najwyższa. Jak się przed tym chronić, co zrobić aby nasze instalacje w słonecznie dni produkowały prąd a nie tylko szpeciły dachy. O tym w dalszej części. Wersja dla nie lubiących czytać: Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Optymalny  poziom napięcia w sieci, powinien wynosić  230V i może wahać się maksymalnie o 10%, czyli w przedziale 207-253V. Zgodnie z tymi parametrami ustawiane są również falowniki, czyli główne urządzenia w instalacjach fotowoltaicznych, które przetwarzają prąd. Falownik wyłączy się jeżeli  napięcie w sieci przez 10 minut przekracza  253 V , a wyłączy się natychmiast jak przekroczy 264V natychmiast. Falownik trójfazowy wyłączy sią nawet jeśli napięcie choćby jednej z trzech faz przekroczy dopuszczalną normę.  Problem ten powstaje najczęściej, gdy wiele instalacji PV jest podłączonych do jednej linii energetycznej. Nasila się on podczas słonecznej pogody, kiedy panele fotowoltaiczne produkują najwięcej energii. Jeżeli moc zainstalowana fotowoltaiki w obrębie stacji tansformatorowej znacznie przekracza moc transformatora, to problemy są niemal pewne. Ponadto problem występuję często w domach, które są daleko od transformatorów i w mniejszych miejscowościach.     Co możemy zrobić z problemem wysokich napięć? Jeżeli napięcie w sieci jest stale wysokie to można zgłosić problem do ZE, wysyłając specjalny druk RPV. Może to skutkować obniżeniem napięcia na transformatorze, jednak jeżeli napięcie za transformatorem już jest większe niż zadane, to zabieg ten nie przyniesie spodziewanego efektu.  Po drugie transformatory teoretycznie są dwukierunkowe,  ale nie we wszystkich przypadkach tak jest.  Całkowite rozwiązanie problemu zazwyczaj wymaga wymiany transformatora na trafo o większej mocy, montaż większej ilości transformatorów na danym obszarze, a czasem i wymianę przewodów na grubsze.  Jak wiemy Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) mają ograniczone budżety, więc zazwyczaj pozostaje nam samodzielnie poradzić sobie z problemem.  Mamy tu kilka opcji do wyboru.      Najprościej jest  zwiększyć autokonsumpcję produkowanej energii. W tym celu musimy zmienić swoje przyzwyczajenia. Wiele urządzeń elektrycznych uruchamiamy często wieczorem lub po zachodzie słońca.   Obecnie większość takich urządzeń jak zmywarki, pralki, suszarki do ubrań, bojlery, systemy nawadniania,  pompy ciepła czy klimatyzatory wyposażona jest w programatory czasowe lub timery pozwalające uruchomić urządzenie po określonym czasie. W naszym przypadku celujemy w godziny w których napięcie w sieci zbliża się do krytycznego. Wówczas inwerter będzie miał mniej energii (nadwyżki) do „wypchnięcia” na zewnątrz, a więc napięcie nie będzie tak intensywnie podbijane. Ponadto w domu mamy wiele urządzeń na baterie które należy ładować, jak np odkurzacze automatyczne, laptopy, tablety, latarki,  elektronarzędzia, rowery elektryczne i powoli pojawiają się samochody elektryczne.  Większość z nas w godzinach południowych jest albo w pracy albo w szkole, więc powstaje problem z włączeniem  ładowarek.  Tutaj z odsieczą przychodzą systemy zarządzania energią, a zwłaszcza  inteligentne gniazdka, które możemy zaprogramować aby włączały przesyłanie prądu o dowolnej porze, możemy też sterować nimi zdalnie.  Gniazdka te pozwalają także na automatyzację, czyli możemy określić warunki w jakich zostanie uruchomiony przepływ prądu. Można np zadać warunek że prąd zaczyna lub przestaje płynąć po osiągnięciu określonego napięcia np 250V.    Link do takiego gniazdka podam w opisie filmu. Warto też do autokonsumpcji prądu w szczycie produkcji namówić sąsiadów, bo tylko wtedy to przyniesie wyraźny spadek napięcia w sieci i zwiększy produkcję prądu przez nasze instalacje.     Co jeżeli nawet to nie pomaga?  Wtedy rozsądne będzie obniżenie napięcia w sieci przez włączenie funkcji Q(U) i P(U) w inwerterze. Wiele inwerterów ma funkcję Q(U) oraz P(U) [czytaj - "Q od U" i "P od U"]. Gdy uruchomiona i właściwie skonfigurowana, powoduje ona, że po przekroczeniu 250 V, falownik zmniejsza moc (konkretnie moc czynną wytwarzając w zamian nieco mocy biernej). Skutkiem tego falownik nie sięga granicy 253 V i dalej działa. Pomimo że instalacja działa z nieco mniejszą mocą, to i tak lepsze niż ciągłe wyłączanie i włączanie się całej instalacji. Bardziej radykalnym krokiem jest włączenie elektrycznego grzejnika także za pomocą inteligentnego gniazdka które uruchomi go tylko jak napięcie będzie na maksymalnym poziomie.  W ten sposób zmarnujemy część energii, ale możemy uchronić instalację przed wyłączeniem. Tutaj ważne jest zdiagnozowanie najbardziej obciążonej fazy.  Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest magazynowanie nadwyżek energii w akumulatorach. Dzięki temu nie obciążamy sieci niezużytą energią a odebrać ja możemy w dowolnym momencie. Minusem rozwiązania są ceny akumulatorów do magazynowania energii, koszt baterii o pojemności 10 kWh to ok 20 tysięcy złotych. Cenę obniżymy dotacjami np z programu Mój Prąd. Ceny akumulatorów w długoletniej perspektywie spadają o ok 20% rocznie. W chwili obecnej z ekonomicznego punktu widzenia magazyny energii są mało opłacalne, ale za lat kilka ich zakup może być bardzo opłacalny, a nawet niezbędny w przypadku przeciążonej sieci energetycznej. Na każdy kWp instalcji PV niezbędne jest minimum 1 kWh pojemności magazynu energii.  Plusem instalacji hybrydowej jest to iż w przypadku awarii sieci nasza instalacja się nie wyłączy, będzie nadal zasilała nasze urządzenia elektryczne. Taniej wychodzą magazyny ciepła.  Woda w bojlerze o odpowiedniej pojemności może być zagrzewana gdy napięcie zbliża się do krytycznego. Tu znów korzystamy z inteligentnych gniazdek.  Podobną funkcję spełnia klimatyzacja którą możemy uruchamiać w szczycie produkcji prądu, aby po powrocie domowników do domu była już optymalna temperatura.  Nietypowym rozwiązaniem, które może się sprawdzić w niektórych przypadkach jest zastąpienie falownika trójfazowego  trzema falownikami  jednofazowymi podpiętymi do trzech różnych faz.  Jak wiadomo falownik trójfazowy wyłączy się jeżeli napięcie na dowolnej fazie przekroczy normę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: Różnice napięć między fazami przestają mieć znaczenie – każdy falownik działa niezależnie. W razie awarii/wyłączenia falownika 2/3 instalacji wciąż działa. W razie zaniku jednej fazy pozostałe dwa inwertery działają. Minusem jest wyższy koszt instalacji: trzy osobne falowniki kosztują więcej niż jeden trójfazowy, ponadto dochodzi zwielokrotnione okablowanie i zabezpieczenia. Podobny efekt osiągniemy montują mikroinwertery podpięte do różnych faz.    Jeżeli jesteśmy przed montażem instalacji fotowoltaicznej, to musimy zadbać o wydłużenie czasu własnej produkcji prądu za pomocą instalacji Wschód zachód, co pozwoli rozciągnąć swoją produkcję prądu poza czas szczytu produkcji z większości instalacji w okolicy które zazwyczaj są skierowane na południe. Do przekroczenia dopuszczalnego napięcia nie dochodzi ranem ani wieczorem, a w południe. Należy przyjąć że już wkrótce od godziny 10 do 14 a w niektórych miejscach nawet przez 8 godzin na dobę, i to aż przez ponad pół roku sieć będzie przeciążona i większość instalacji PV będzie wyłączona.  Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest wzrost własnej autokonsumpcji poprzez własny prąd od wschodu słońca, aż do zachodu, a nie tylko w południe kiedy jesteśmy w pracy. W nowym systemie rozliczeniowym zwanym netbilingiem taki układ paneli jest niemal konieczny. Obecnie ceny paneli Fotowoltaicznych niesamowicie spadły. Można już nabyć zestaw 10kWp wraz z falownikiem za około 10 tyś zł. Warto też wiedzieć że mała instalacja 3,3kWp wraz z montażem to koszt 15-18 tyś zł, zaś instalacja o 3 krotnie większej mocy (10kWp) kosztuje niecałe 2x więcej, czyli około 30 tys zł. Koszt kwp w małej instalacji to około 6 tys złotych, zaś w dużej to około 3000zł. Duże instalacje 50 kWp to koszt około 100 tys zł, więc koszt kWp to zaledwie 2000zł. Instalatorzy proponują obecnie drogie  małe instalacje argumentując to bardzo wysoka  autokonsumpcją co pozwoli szybko zwrócić koszt inwestycji.  Jest to prawda, ale niestety taka instalacja nie obniży znacznie naszych rachunków. Montując jeden panel 300W w domu o dużych rachunkach za prąd osiągniemy niemal 100% autokonsumpcje, szybki zwrot inwestycji, jednak nie zauważymy tego w rachunkach za prąd.  Warto więc pomyśleć o instalacji o dużo większej mocy niż proponują o obecnie monterzy. Zaletą będzie duży wzrost produkcji prądu w miesiącach o słabym nasłonecznieniu, oraz w pochmurne dni i zaraz po wschodzie i przed zachodem słońca. Jak wiemy w samo południe jest duże ryzyko że wyłączone zostaną zarówno małe jak i duże instalacje PV. taki układ pozwoli też na sprzedaż prądu w lepszych cenach, bo jak wiadomo w południe są one bardzo niskie.  Oczywiście nie polecam zmiany ustawień falowników podnosząc górny próg napięcie, ponieważ jest to szkodliwe dla urządzeń elektrycznych podpiętych do sieci w naszej okolicy.   Jestem ciekaw czy macie jakieś własne sposoby na obniżenie napięcia w sieci.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...