Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Szykuję się do poważnego remontu a raczej adaptacji budynku który kiedyś był ubojnią drobiu a teraz ma się stać pracownią krawiecką/szwalnią.

Jeden z licznych problemów to posadzka, która jest betonowa i na środku ma kratkę ściekową. Posadzka obniża się od ścian do środka w kierunku kratki ściekowej. Nie wiem jak duży jest spad i jak go zmierzyć. Pomieszczenie jest wielkości około 60 m2.
Docelowo posadzka musi być równa i będą na niej stały maszyny szwalnicze przemysłowe więc musi być solidna. Proszę o poradę jak wyrównać i czym.
Czy byłabym w stanie sama wyrównać taką posadzkę ( kobieta pracująca- żadnej pracy się nie boję), czy musi to zrobić osobą z odpowiednim doświadczeniem. Ile kosztują takie prace? Ewentualnie co powinnam wiedzieć jeżeli zdecyduje się na fachowca, nie chciałabym żeby ktoś mnie zrobił na szaro z powodu mojej niewiedzy.
Jak już posadzka będzie równa to myślałam żeby ją pomalować farbą epoksydową, czy to dobry pomysł?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
Zarobiona M.
Napisano
Jesli to ma być miejsce pracy dla co najmniej kilku soób, to warto byłoby zrobić wczesniej projekt tego czego chcemy i np. położyć w posadzce przewody zasilające do określonych stanowisk, albo i co innego.
Posadzkę wyrównać wstępnie i użyć masy samopoziomującej. Drogo, ale skutecznie.
Napisano
Tu jest chyba a dużo niewiadomych.
Nie wiadomo w jakim stanie jest obecna posadzka, jaka jest gruba, co jest pod nią (jakaś piwnica?),
jak duża jest różnica poziomów.
Sama się za nie bierz, bo ciężko Ci będzie.

Weź kilku fachowców do wyceny, posłuchaj co zaproponują to będziesz mniej więcej wiedziała w jakim kierunku Ci bliżej (również finansowo)

Są firmy, które robią wytrzymałe posadzki przemysłowe żywiczne.

No i to co pisze retrofood, zastanów się nad rozmieszczeniem maszyn, bo może warto byłoby w posadzce umieścić zasilanie.
Chyba, że będzie możliwość by zrobić jakieś podwieszenie i opuścić zasilanie z góry (zawsze łatwiej coś gdzieś później przestawić w razie potrzeby)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dokładnie, choć na tym etapie warto na razie porównać same opcje wykonania (też bym był za masą samopoziomującą, ale wiadomo - nie zawsze się chce co się ma;), a w kolejnym etapie już się zająć tematem elektryki etc.
  • 2 lata temu...
Napisano (edytowany)

Jeśli posadzka się nie łuszczy/sypie to ja nie szedł bym w koszty i tak samo jak poprzednicy zaproponowali wykonał bym warstwę samopoziomującą. Oczywiście wcześniej odpowiednio przygotował podłoże poprze prze frezowanie  i zagruntowanie i na to np. Monolith ABM 435 który jest tak samo gładki i wytrzymały jak posadzka przemysłowa.

Edytowano przez D.Ruda VisBud Projekt (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...