Skocz do zawartości

izolacja poddasza


Recommended Posts

Napisano
Witam.Jestem w trakcie adaptowania strychu nad mieszkaniem w kamienicy z ok. 1920r.
W grudniu wspólnota wyremontowała dach.Dachówka karpiówka membrana strotex basic 1300.
Planujemy zrobienie sypialni na antresoli,dach w szczycie ma ok.5m. Dowiedziałem się że latem ciężko będzie oddychać na poddaszu pomimo zastosowania izolacji z wełny o współczynniku 0,032 oraz paroizolacji inteligentnej aluminiowej.Czy wobec tego warto przed wełną zastosować dodatkowo membranę z metalizowaną powierzchnią która odbija 85% ciepła promieniowania słonecznego? Czy dwie membrany nie będą zakłócać wzajemnie swej pracy?
Napisano
A ta inteligencja membrany objawia się czym?
I skąd tam (pod dachem) ma się wziąć promieniowanie słoneczne?

Podaj (narysuj) dokładny przekrój warstw tego dachu z uwzględnieniem grubości/odległości poszczególnych warstw, to może coś zaradzimy.
Napisano
Adaptacja robiona chyba jest na podstawie jakiegoś projektu, zatem ewentualne zmiany trzeba skonsultować z jego autorem. Natomiast ochrona poddasza przed nadmiernym nagrzewaniem musi zapewniać nie tylko izolację termiczną, ale również uwzględniać paroprzepuszczalność ocieplenia, zatem i dobór materiałów o odpowiednich parametrach.

Istotny wpływ na ograniczenie nagrzewania będzie miało również zapewnienie przewiewu powietrza nad warstwą termoizolacji.
Napisano
oto przykładowy rysunek


Kolejność jest wszystkim znana. Dachówka, kontrłata, membrana
( w tej chwili strotex 1300) krokwie o przekroju poprzecznym 150×150mm
Jestem przed wypełnieniem wełną krokwi , (150 między 50 na krokwie) oraz
Paroizolacja i karrtongips , pytanie czy da mi coś gdy przed wełną między krowie
Dam np.tyvek enercor dach.
Napisano
Cytat

Kolejność jest wszystkim znana. Dachówka, kontrłata, membrana...


Mnie nie.
Chcesz powiedzie że w 100-letniej chałupie nie ma deskowania nakrokwiowego?


Cytat

pytanie czy da mi coś gdy przed wełną między krowie
Dam np.tyvek enercor dach.


Nic, a już na pewno nie tyle ile się spodziewasz po przeczytaniu ulotki reklamowej.

To już zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie izolacji refleksyjnej... przy spełnieniu oczywiście wymogów żeby mogła ona zadziałać.

PS.
A czemu tylko sumarycznie chcesz dać 20cm izolacji termicznej? Robisz tą adaptacje na sprzedaż, czy dla siebie?
Napisano
Nie ma.Izolacja refleksyjna...? Pierwsze słyszę.
Jeśli chodzi o grubość to przy wełnie 0,032 nie jest najgorzej.Adaptację robię dla siebie stąd oszczędność miejsca
grubością izolacji.
Napisano
Wiem że najgorzej nie jest. Ba jest całkiem przyzwoicie.
Ale to Ty zdaje się masz obiekcje że możesz możesz mieć za ciepło pod dachem.
No i kwestia wentylowania tego pomieszczenia. Na wentylacje grawitacyjna na poddaszu nie ma co liczyć, a otwieranie dachu w szczycie raczej nie wchodzi w rachubę.
Napisano (edytowany)
Na antresoli będzie w skosie kratka wentylacyjna... ciepło będzie nią wyciągane latem,raczej.
Dlatego zastanawiam się nad zastosowaniem jakiś rozwiązań odbijających energie cieplną słońca.
Dach jest zamknięty powyżej 2,25 nie ma okien. Edytowano przez bastion80 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Na antresoli będzie w skosie kratka wentylacyjna... ciepło będzie nią wyciągane latem,raczej.


Latem ta kratka da Ci to tyle co umarłemu kadzidło.
Zimą na pewno się sprawdzi.
Napisano
Jeśli nie chcesz się gotować pod dachem musisz zastosować odpowiednio grubą izolację.
Myślę - podobnie jak Jani_63 - że 20cm to za mało.
Do tego żeby spełniała swoje zadanie musi być sucha, więc zapomnij o metalizowanej membramie.
Tak w ogóle to jak usytuowany jest ten dach pod względem geograficznym?
No i koniecznie wentylacja (klimatyzacja?)
Gdybyś miał dostęp do jakiegoś np. gwc, można by dmuchać latem jakimś chłodniejszym powietrzem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na czarno zaznaczyłem haki rynnowe, typ nakrokwiowy, to one będą podtrzymywać rynnę. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Zastępuje się je czasem pasami papy, ale to mniej trwałe rozwiązanie.
    • W jakich warunkach mierzone? Przecież te wartości są zmienne, zależą chociażby od warunków atmosferycznych i nawet pory dnia. W normalnych warunkach, tym bardziej za lasem, tam winien być najwyżej dochodzący pomruk, do którego organizm ludzi szybko się przyzwyczaja i po kilkunastu minutach przestaje słyszeć i reagować. 
    • Cześć Wszystkim! Znalazłem idealny dom dla mnie, ale jest problem z hałasem, jakieś 150 metrów od domu za lasem (las zaznaczony na zielono) jest droga powiatowa. W domu jest w porządku, ale na działce, szczególnie od strony lasu, gdzie jest taras, kiedy przejeżdża głośniejszy samochód np. tir, hałas dochodzi do 57dB (35 kiedy nic nie jedzie - mierzone apką w telefonie) i to jest za dużo tzn. ten dzwięk mocno zakłóca spokój i irytuje. Na załączonym rysunku widać granicę działki, na której można postawić ogrodzenie. Jak widać z zaznaczonych punktów wysokościowych teren działki jest w wyrównany do około 10m za domem, po czym zaczyna się las i spadek, tzn. granica działki od strony hałaśliwej drogi (50m od domu) jest już 3 m poniżej poziomu domu, a sama droga 7m poniżej poziomu domu.   Zastanawiam się, czy i jaka jest możliwość wyciszenia go na własną rękę. Powiedzcie proszę, czy da się (przynajmniej mniej więcej) policzyć, jak wysokie miałoby być to ogrodzenie i o ile wygłuszyłoby działkę?
    • Najlepiej zwrócić się w tej sprawie do producentów styropapy. Oni mają takie tematy rozpracowane. Ja kiedyś miałem styczność z producentem płyty warstwowej i oni nawet w folderach reklamowych wyjaśniali takie różne niuanse, jak montaż okien, drzwi, rynien i wszelkich takich detali. Dlatego myślę, że u innych będzie podobnie.
    • Zgadza się, kierownik ma to wszystko nadzorować. I bierze za to odpowiedzialność.  Pytanie, od którego zaczął się cały wątek, zrozumiałem tak, że autor pytał jakie są możliwości wykonania szalunku w takiej sytuacji. Chodziło mi o pokazanie, że nie musi to być nic przesadnie trudnego. Osobiście skłaniałbym się właśnie ku podwieszeniu deskowania do belek i podparciu go stemplami. Pod względem wykonawczym nie jest to trudne. Ale całość prac ma z założenia nadzorować fachowiec na miejscu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...