Skocz do zawartości

izolacja poddasza


Recommended Posts

Napisano
Witam.Jestem w trakcie adaptowania strychu nad mieszkaniem w kamienicy z ok. 1920r.
W grudniu wspólnota wyremontowała dach.Dachówka karpiówka membrana strotex basic 1300.
Planujemy zrobienie sypialni na antresoli,dach w szczycie ma ok.5m. Dowiedziałem się że latem ciężko będzie oddychać na poddaszu pomimo zastosowania izolacji z wełny o współczynniku 0,032 oraz paroizolacji inteligentnej aluminiowej.Czy wobec tego warto przed wełną zastosować dodatkowo membranę z metalizowaną powierzchnią która odbija 85% ciepła promieniowania słonecznego? Czy dwie membrany nie będą zakłócać wzajemnie swej pracy?
Napisano
A ta inteligencja membrany objawia się czym?
I skąd tam (pod dachem) ma się wziąć promieniowanie słoneczne?

Podaj (narysuj) dokładny przekrój warstw tego dachu z uwzględnieniem grubości/odległości poszczególnych warstw, to może coś zaradzimy.
Napisano
Adaptacja robiona chyba jest na podstawie jakiegoś projektu, zatem ewentualne zmiany trzeba skonsultować z jego autorem. Natomiast ochrona poddasza przed nadmiernym nagrzewaniem musi zapewniać nie tylko izolację termiczną, ale również uwzględniać paroprzepuszczalność ocieplenia, zatem i dobór materiałów o odpowiednich parametrach.

Istotny wpływ na ograniczenie nagrzewania będzie miało również zapewnienie przewiewu powietrza nad warstwą termoizolacji.
Napisano
oto przykładowy rysunek


Kolejność jest wszystkim znana. Dachówka, kontrłata, membrana
( w tej chwili strotex 1300) krokwie o przekroju poprzecznym 150×150mm
Jestem przed wypełnieniem wełną krokwi , (150 między 50 na krokwie) oraz
Paroizolacja i karrtongips , pytanie czy da mi coś gdy przed wełną między krowie
Dam np.tyvek enercor dach.
Napisano
Cytat

Kolejność jest wszystkim znana. Dachówka, kontrłata, membrana...


Mnie nie.
Chcesz powiedzie że w 100-letniej chałupie nie ma deskowania nakrokwiowego?


Cytat

pytanie czy da mi coś gdy przed wełną między krowie
Dam np.tyvek enercor dach.


Nic, a już na pewno nie tyle ile się spodziewasz po przeczytaniu ulotki reklamowej.

To już zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie izolacji refleksyjnej... przy spełnieniu oczywiście wymogów żeby mogła ona zadziałać.

PS.
A czemu tylko sumarycznie chcesz dać 20cm izolacji termicznej? Robisz tą adaptacje na sprzedaż, czy dla siebie?
Napisano
Nie ma.Izolacja refleksyjna...? Pierwsze słyszę.
Jeśli chodzi o grubość to przy wełnie 0,032 nie jest najgorzej.Adaptację robię dla siebie stąd oszczędność miejsca
grubością izolacji.
Napisano
Wiem że najgorzej nie jest. Ba jest całkiem przyzwoicie.
Ale to Ty zdaje się masz obiekcje że możesz możesz mieć za ciepło pod dachem.
No i kwestia wentylowania tego pomieszczenia. Na wentylacje grawitacyjna na poddaszu nie ma co liczyć, a otwieranie dachu w szczycie raczej nie wchodzi w rachubę.
Napisano (edytowany)
Na antresoli będzie w skosie kratka wentylacyjna... ciepło będzie nią wyciągane latem,raczej.
Dlatego zastanawiam się nad zastosowaniem jakiś rozwiązań odbijających energie cieplną słońca.
Dach jest zamknięty powyżej 2,25 nie ma okien. Edytowano przez bastion80 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Na antresoli będzie w skosie kratka wentylacyjna... ciepło będzie nią wyciągane latem,raczej.


Latem ta kratka da Ci to tyle co umarłemu kadzidło.
Zimą na pewno się sprawdzi.
Napisano
Jeśli nie chcesz się gotować pod dachem musisz zastosować odpowiednio grubą izolację.
Myślę - podobnie jak Jani_63 - że 20cm to za mało.
Do tego żeby spełniała swoje zadanie musi być sucha, więc zapomnij o metalizowanej membramie.
Tak w ogóle to jak usytuowany jest ten dach pod względem geograficznym?
No i koniecznie wentylacja (klimatyzacja?)
Gdybyś miał dostęp do jakiegoś np. gwc, można by dmuchać latem jakimś chłodniejszym powietrzem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...