Skocz do zawartości

Podział działki pod zabudowę a granica zabudowy MPZP


Recommended Posts

Napisano
Mam możliwość przepisania na siebie części działki, na której znajduje się budynek mieszkalny. Zastanawiam się na tym etapie czy w ogóle będę mógł na tej działce wybudować dom jednorodzinny. Problem w tym, że z tego co nam wiadomo dla osiedla, na którym znajduje się działka jest ustalony MPZP i prawdopodobnie granica zabudowy przecina działkę mniej więcej w połowie. I tutaj pojawiają się pytania:
1. Czy jest możliwe, że na jednej części działki można postawić dom a na drugiej kategorycznie nie?
2. Jeżeli pkt. 1 tak to: połowa działki ma status "działki budowlanej" a druga część ... ?
3. Czy w takim przypadku można ratować się Warunkami Zabudowy na części działki czy MPZP wyklucza w ogóle budowę?
4. Jak nie można postawić tam domu jednorodzinnego to w takim razie co może tam powstać? Działka jest bezużyteczna?

Chciałem dzisiaj wstąpić do gminy sprawdzić MPZP ale niestety w soboty nieczynne...
Wrzucam "odręczny rysunek" dla zobrazowania problemu.

DSC01446.jpg

Napisano
1 - Tak
2- Też. Działka ma wyznaczoną linię zabudowy.
3 - Nie nie można. MPZP > WZ.
4- Jeśli rysunek oddaje proporcje, to dowiedz się czy dla obszaru jest przewidziana druga linia zabudowy.
Jeśli tak, a wielkość działki będzie na to pozwalała i tylko do tej pory nic w/g niej zostało wybudowane, to jest dla Ciebie szansa.

W gminie wszystko Ci powiedzą.
Napisano
Rysunek oddaje mniej wiecej proporcje. Z drugiej strony raczej nie przewiduja linii zabudowy.
W takim przypadku co moge jeszcze zrobic? Wnioskowac o zmiane mpzp?
Przy najbliższej okazji wstąpie do urzędu gminy dowiedzieć się szczegółów
Napisano
Cytat

W takim przypadku co moge jeszcze zrobic? Wnioskowac o zmiane mpzp?


icon_biggrin.gif Jak masz dużo czasu, powiem że nawet bardzo dużo to możesz wnioskować o zmianę MPZP.
Napisano
nie do końca jest dla mnie to jasne - pewnie dlatego, że rysunek jest zbyt ogólny
można ten rysunek zinterpretować, że nie można budować przy samej drodze, tylko po prawej stronie od lini "granica zabudowy w MPZP'

mam działkę, w której właśnie w tej sposób to wygląda

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...