Skocz do zawartości

Nadproze 4,5 metra ... pomocy


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam:
buduje garaz i jedna z bram ma 4,5 metra szerokosci ... wkoło pójdzie oczywiście wieniec i czy mozna zrobic takie nadproze jak na zdj? bedzie ono mocniejsze niz zwykle z drutow bo mam duzo szyn kolejowych w domu ze starego rozebranego pomieszczenia ? wszystko zaleje betonem b25 na wysokosc 30 cm.
Nie bedzie pekac pozniej beton jak w srodek wloze szyne ?

DSC01446.jpg

Edytowano przez szyjaa (zobacz historię edycji)
Napisano
Wytrzyma spokojnie. Dobrze by było dyby najpierw było nadproże i nad nim wieniec. Jaka to szyna? jeżeli znasz typ a jeżeli nie to jakie ma wymiary, szer stopki i wysokość.

A jeszcze dopytam, czy coś tego garażu powyżej będzie?
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

Tylko ze zaraz nad nadprozem z jedna warstwa cegly ceramicznej i dach na jedna strone... bo bramy bo 2,6 metra wysokosci.


Chcesz decydować, na podstawie opinii z forum, o elementach konstrukcyjnych budynku?
Dobrze radzę - zwróć się z pytaniem do projektanta!!!


Cytat

a owijac go w jakas siate by lepiej beton trzymal ?


Siatką owija się zwykle stalowe elementy w celu zapewnienia przyczepności tynku...
Jak element ten wygląda w projekcie?

edit: porządek z cytatami Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Chcesz decydować, na podstawie opinii z forum, o elementach konstrukcyjnych budynku?
Dobrze radzę - zwróć się z pytaniem do projektanta!!!



Siatką owija się zwykle stalowe elementy w celu zapewnienia przyczepności tynku...
Jak element ten wygląda w projekcie?

edit: porządek z cytatami





w projekcie ogolnie byly 3 wjazdy po 2,5 metra kazdy... no a przemyuslajem to i robie jeden 2,5 metra a drugi 4,5m..
no i tam bylo standardowe zbrojenie z 4 drutow no a teraz jak zwiekszylem otwor to by trzeba cos wzmocnic ... chyba ze dac z 4druty fi 16 na dole i z 2 druty fi 16 do gory bez tej szyny kolejowej.... nie wiem co bedzie mocniejsze
Napisano
Cytat

(...)no a przemyuslajem to i robie jeden 2,5 metra a drugi 4,5m..
no i tam bylo standardowe zbrojenie z 4 drutow no a teraz jak zwiekszylem otwor to by trzeba cos wzmocnic ... chyba ze dac z 4druty fi 16 na dole i z 2 druty fi 16 do gory bez tej szyny kolejowej.... nie wiem co bedzie mocniejsze


Co będzie mocniejsze i o ile powiedzą obliczania konstrukcyjne.
Piszesz że przemyślałeś i zwiększyłeś.
Ja uważam że nie przemyślałeś tylko że se umyśliłeś. Taka zmiana światła otworu jest zmiana istotną.
Gość Strawman
Napisano
Cytat

w projekcie ogolnie byly 3 wjazdy po 2,5 metra kazdy... no a przemyuslajem to i robie jeden 2,5 metra a drugi 4,5m..

Przemyślałeś mówisz... Nie sądzisz, że warto aby tę zmianę parafował projektant, podając jednocześnie sposób wykonania. Można poprosić aby uwzględnił w rozwiązaniu posiadane przez Ciebie materiały (szyny).

Cytat

no i tam bylo standardowe zbrojenie z 4 drutow no a teraz jak zwiekszylem otwor to by trzeba cos wzmocnic ... chyba ze dac z 4druty fi 16 na dole i z 2 druty fi 16 do gory bez tej szyny kolejowej.... nie wiem co bedzie mocniejsze

Istotna jest wysokość belki stanowiącej podciąg. Przy długości sklepienia 4,5m 25cm może być trochę mało - jeszcze raz: projektant! Będziesz spał spokojnie.
Napisano
Cytat

w projekcie ogolnie byly 3 wjazdy po 2,5 metra kazdy... no a przemyuslajem to i robie jeden 2,5 metra a drugi 4,5m..
no i tam bylo standardowe zbrojenie z 4 drutow no a teraz jak zwiekszylem otwor to by trzeba cos wzmocnic ... chyba ze dac z 4druty fi 16 na dole i z 2 druty fi 16 do gory bez tej szyny kolejowej.... nie wiem co bedzie mocniejsze



Kolego - masz projekt czyli nie jest to lewizna ,
skoro nie jest to lewizna , to jest inspektor nadzoru
a skoro jest inspektor nadzoru to może ma uprawnienia konstrukcyjne ,
jak nie ma to trzeba poszukać takiego który je ma
musi to obliczyć i wprowadzić zmiany do projektu .
istotne odstępstwa od projektu to budynek lewizna
a po co z normalnego garażu lewiznę robić ?

szyny są fajne ale nie pojedynczo - a i tak najpierw papier potem robota

Napisano
Cytat

Ja uważam że nie przemyślałeś tylko że se umyśliłeś. Taka zmiana światła otworu jest zmiana istotną.



Dopowiem, że dodatkowo sposób zagospodarowania działki też może być uznane za zmianę istotną.

Do tego co napisał Szponiasty może nie inspektor nadzoru (bo nie musi być) ale projektant w ramach nadzoru autorskiego.
Napisano
Tysz prawda. icon_mrgreen.gif
Nie mniej jednak w takiej sytuacji płaci 2 razy - raz inspektorowi za wykonanie projektu (jak ma uprawnienia), drugi raz projektantowi za "klepniecie" zmian - no chyba, że to ta sama osoba. icon_mrgreen.gif
Napisano
Wszystko o czym piszecie to prawda, jednak nie zwróciliście uwagi na jeden szczegół.
Gdyby szyjaa chciał(a) wydawać pieniądze na projektanta i nadzór, nie szukał(a) by tutaj pomocnej porady.
Dlatego pytanie pojawiło się do rozpatrzenia tutaj.
Jeżeli znana jest długość całej ściany frontowej, grubość, wysokość w świetle otworó i ta szyna to co? Nie da się określić czy to bezpieczne? Nie ugnie się?
Z mojej strony porada (z doświadczenia) dla szyjaa.
Nie skuś się czasami w tak dużym otworze na skrzydłową bramę.
Będzie cieżka, będzie z czasem obwisać na zawiasach.
Tylko roleta w tym przypadku ewentualnie jakaś lekka uchylna
Napisano (edytowany)
no tak bramy beda te segmentowe przemyslowe podnoszone do gory...
w sumie moze i faktycznie podejde do tego projektanta co mi to robil i niech mi podpowie co i jak icon_smile.gif zobaczymy tez co powie muraz.... szyn mam z 10 sztuk po 7 metrow kazda, no i szkoda ich nie wykorzystac bo co na zlom to zaplaca smieszne pieniadze :/ a jak nie to nic standardowo zelbeton z wieksza iloscia drutow.


Ogolnie dziekuje wszystkim za podpowiedzi icon_smile.gif Edytowano przez szyjaa (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tylko ze zaraz nad nadprozem z jedna warstwa cegly ceramicznej i dach na jedna strone... bo bramy bo 2,6 metra wysokosci.
a owijac go w jakas siate by lepiej beton trzymal ?


Czyli nad tym nadprożem wieńca nie będzie czy będzie?
Te szyny to są malutkie i spokojnie dwie obok siebie się zmieszczą, gdybyś chciał je dać.
A tak w sumie to jak poradzisz się projektanta na pewno nie zaszkodzi, a rozwieje na pewno Twoje niepewności.
Daj znać co powiedział projektant.
Napisano
Cytat

no wieniec na tej samej wysokosci co nadproze...


To może się tak nie udać (tak mi się wydaje) gdyby było nadproże i nad nim wieniec to spoko, ale cóż nie będziemy gdybać, zobaczysz co Ci projektant powie.
Napisano
a jeszcze tylko mi powiedzcie jakie szerokie dac zbrojenie przy szalunku muru szerokosci 25 i na wysokosc bym wylal powiedzmy 35 cm ? 20X30 bedzie ok? czy mniejsze nieco ?

Napisano (edytowany)
Cytat

a jak masz w projekcie ???

9
projekt jest na 3 bramy po 2,5 metry i jest standardowe: 4 druty fi 12 ( 2 na dole i 2 na gorze ) 20x20 strzemiona co 30cm no i wysokosc wienca 41cm


ja chyba juz podjąłem decyzje ze dam 5 drutow fi 16 na dole i 3 druty fi16 na gorze stzrmiona co 15cm i zalane na wysokosc 35cm..... powinno byc wystarczajace na jedna brame 4,5 i druga 2,5 m przeciez to nie wiezowiec icon_biggrin.gif nad tym tylko dach bedzie z blachy wiec duzego obciazenia jako tako nie bedzie icon_smile.gif Edytowano przez szyjaa (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

ja chyba juz podjąłem decyzje ze dam 5 drutow fi 16 na dole i 3 druty fi16 na gorze stzrmiona co 15cm i zalane na wysokosc 35cm..



a ja bym wykorzystał szyny..........
Będzie mocniejsze
Napisano (edytowany)
Cytat

9
projekt jest na 3 bramy po 2,5 metry i jest standardowe: 4 druty fi 12 ( 2 na dole i 2 na gorze ) 20x20 strzemiona co 30cm no i wysokosc wienca 41cm


ja chyba juz podjąłem decyzje ze dam 5 drutow fi 16 na dole i 3 druty fi16 na gorze stzrmiona co 15cm i zalane na wysokosc 35cm..... powinno byc wystarczajace na jedna brame 4,5 i druga 2,5 m przeciez to nie wiezowiec icon_biggrin.gif nad tym tylko dach bedzie z blachy wiec duzego obciazenia jako tako nie bedzie icon_smile.gif




wiesz kolego tak sobie czytam te Twoje wypociny czytam i z podziwu wyjść nie mogę. Nie dość że masz raczej mgliste pojęcie o tym co w konstrukcji jest odpowiedzialne za co .
To jeszcze dodatkowo brak Ci wyobraźni żeby na tym swoim daszku na 3 stanowiska zobaczyć metr śniegu.
Innymi słowy jest wizja , a nie projekt i stawiasz tam jakowąś lewiznę w czystej postaci .

na pytanie czy da się zużyć szyny jako zbrojenie odpowiadam TAK - jak niech Ci odpowie fachowiec z uprawnieniami

"gołębnik" to też nie był wieżowiec Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

wiesz kolego tak sobie czytam te Twoje wypociny czytam i z podziwu wyjść nie mogę. Nie dość że masz raczej mgliste pojęcie o tym co w konstrukcji jest odpowiedzialne za co .
To jeszcze dodatkowo brak Ci wyobraźni żeby na tym swoim daszku na 3 stanowiska zobaczyć metr śniegu.
Innymi słowy jest wizja , a nie projekt i stawiasz tam jakowąś lewiznę w czystej postaci .

na pytanie czy da się zużyć szyny jako zbrojenie odpowiadam TAK - jak niech Ci odpowie fachowiec z uprawnieniami

"gołębnik" to też nie był wierzowiec




eeeeeeeeeeeeeeeeeee
tam
icon_smile.gif
się spinasz, boś narobiony i niewyspany....
Napisano
zabetonowana szyna nie będzie współpracować z betonem, tenże raczej popęka i odpadnie (albo zostanie przylepiony do siatki)
jeżeli szyna (jak mhtyl słusznie zauważył 2 szt) to tylko do obudowy np OSB (jak jest potrzeba), pozostaje kwestia oparcia dachu na tych szynach

jeżeli żelbet i Twoje 5x16 dołem to pewnie ok, górą nie musisz dodawać, wystarczy 2x12 lub 2x16 żeby nie mieszać asortymentu, strzemiona powinno wystarczyć co 20cm, osobiście wysokość belki jednak proponowałbym zwiększyć, tak na wszelki wypadek, bo nie wiadomo co za beton tam trafi (trzeba porządnie zagęścić zapewniając dobrą otulinę zbrojenia!)
w tym przypadku też przekrój prostokątny jest przekrojem optymalnym, zwiększającym znacząco wytrzymałość elementu im większe proporcje wysokości do szerokości

to tak na czuja, bo nie znamy wszelkich uwarunkowań, masz świadomość, że budujesz na własną odpowiedzialność tak czy siak
  • 9 lata temu...
Napisano

Witam wszystkich. Na stronach angielskich pinterest są różne projekty i rozwiązania konstrukcyjne. Są dobrze przedstawione i warto z nich korzystać. Pewnie nasi też opierają swoją wiedzę o podobne rozwiązania, A tak idąc do celu ta szyna jest wystarczająca jak nie posiada wad. Belka też da radę ale fachowo zbrojona. Inspektorzy i konserwatorzy zabytków są potrzebni aby ,,umilać życie na budowie.

strzemiona.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...