Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu z blachy trapezowej od zewnątrz


Recommended Posts

Napisano
Witam,

chciałbym ocieplić dach z blachy trapezowej. W tym momencie dach jest ocieplony standardowo.



Jednak wydaje mi się że ocieplenie nie jest najlepsze. Chciałbym na blachę położyć styropapę.



Jest to według mnie najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Blacha na dachu też jest już stara i przyda się coś z tym zrobić i pomyślałem że zamiast wymieniać blachę to ocieplę wszystko styropapą. Ocieplenie od środka nie jest możliwy.

Tylko mam pytanie dach teraz jest wentylowany czyli między deskami a blacha trapezową hula wiatr który nadmiar wilgoci eliminuje. Czy mógłbym całkowicie zamknąć dach. W dachu była by przestrzeń pod blachą tak jak teraz jest oraz mała przestrzeń między blachą a styropapą.
Napisano
OK ale teraz deski które są pod blachą trapezową są wentylowane a docelowo chcę zamknąć przestrzeń między blachą trapezową a deskami i zastanawiam się czy deski nie będą narażone na jakieś niekorzystne warunki typu para wodna itp nie chciałbym aby po jakimś czasie zaczęły gnić albo jakiś grzyb się wyhodował.
Napisano
Zgadza się ale będzie to wyglądać jak czapka nasunięta na głowę bo nie chce aby wiatr hulał pod ociepleniem dlatego będę zamykał tą przestrzeń pod blachą trapezową i pytam czy jeśli ją zamknę nic się nie będzie złego działo z deskami pod blacha bo wtedy nie będą wentylowane świeżym powietrzem a tylko tym zamkniętym powietrzem pod deskami.
Napisano
  Cytat

(...) pytam czy jeśli ją zamknę nic się nie będzie złego działo z deskami pod blacha bo wtedy nie będą wentylowane świeżym powietrzem a tylko tym zamkniętym powietrzem pod deskami.

Rozwiń  

One w ogóle nie będą wentylowane. One będą się kisić tak długo... aż się ukiszą/zbutwieją.
Słuchaj co Ci radzi Mistrz Jan, bo to fachowiec wysokich lotów.
Napisano
dach wygląda teraz tak



tylko zamiast dachówki jest blacha trapezowa icon_smile.gif

chcę dodać styropapę i przykryć wszystko papą



Problem ze skroplinami jest w momencie spotkania ciepłej pary wodnej z zimnym powietrzem. Czyli teraz bezpośrednio pod blacha i dlatego ta przestrzeń jest wentylowana. Teraz jak dołożę styropapę w przestrzeni przy blasze trapezowej nie będzie występować zimne powietrze więc i skroplin nie będzie.
  • 5 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...