Skocz do zawartości

Tynkowanie


jontek

Recommended Posts

Napisano
Przymierzam się do tynkowania, nie wiem w końcu czy lepsze jest tynkowanie ręczne czy maszynowe?
Może ktoś to wytłumaczyć "jak krowie na rowie"?
Bo już się pogubiłem w tym....
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Szanowny Panie,
Tynkowanie maszynowe pozwala na przyspieszenie prac, wymaga jednak od wykonawcy konkretnych umiejętności. Jeśli dysponuje Pan wiedzą w tym zakresie i odpowiednim sprzętem, to polecam skorzystanie z rozwiązań Śnieżka ACRYL-PUTZ®. Dostępne tu wyroby zapewniają łatwą aplikację i uzyskanie satysfakcjonującego efektu końcowego. Ciekawym produktem jest np. Gładź szpachlowa ACRYL-PUTZ® ST 10 START http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-s...putz-st10-start Jest to produkt typu "2 w 1", który dzięki nowoczesnej formule tworzy warstwę podkładową i warstwę wierzchnią bez konieczności użycia gotowych gładzi szpachlowych. Może być nakładany ręcznie lub maszynowo.
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Cytat

Jeśli ma Pan dostęp do odpowiedniego sprzętu to także polecam tynkowanie maszynowe.


Chyba sobie żarty robisz.
Uważasz, że ktoś kupi albo wypożyczy sprzęt do tynkowania maszynowego nie mający zielonego pojęcia o tym i sam sobie otynkuje dom?
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Dokładnie zgadzam się. Jeśli nie ma się możliwości zrobienia tynku samodzielnie najlepiej jest kupić gotowy produkt. Są tacy, którzy uważają, że te maszynowe są najlepsze, ja tak nie uważam i uważam, że te gotowe mogą być tak samo dobre jak maszynowe.
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Można też i tak



Tynki ręczne odchodzą do lamusa, chyba, że ktoś chce się sprawdzić w tynkarskim fachu i tak gładzi i gładzi aż się zacznie w ścianie przeglądać jak w lustrze.

Fundamenty i stropy tez wylewane są najczęściej z "gruszki" a widok betoniarki na budowie graniczy z cudem. Nawet podjazd do garażu i kawałek chodnika można już "przygotować" w wiadrze za pomocą wiertarki.

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ja mogę polecić tynk silikonowy - mam, jestem zadowolony i generalnie nie muszę się przejmować elewacją. Produkt to FT TN30, należy jeszcze dobrać zdolnych tynkarzy i to wszystko. Nie chciałem generalnie polecanego tynku maszynowego, nie bardzo miałem zaufanie do tej metody.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ja mogę polecić tynk silikonowy - mam, jestem zadowolony i generalnie nie muszę się przejmować elewacją. Produkt to FT TN30, należy jeszcze dobrać zdolnych tynkarzy i to wszystko. Nie chciałem generalnie polecanego tynku maszynowego, nie bardzo miałem zaufanie do tej metody.



Tynk silikonowy to tylko jedna z opcji. Nie do końca zrozumiałem, czy Założyciel postu mówi o tynkach wewnętrznych, czy tez zewnętrznych.

Na lewaje owszem - i to w specyficznych warunkach środowiskowych. Natomiast do wnętrz - tynki gipsowe, cementowo-wapienne oraz tzw. systemy dekoracyjne.

Opcja ostatnia - industrialny goły beton w formie przykręcanych płyt.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

no właśnie a to ma chyba istotny wpływ parwda?



Tak, ale są tynki, które możesz używać do wnętrza i na zewnątrz. M.in ten który ja mam jest odpowiedni na dwie strony ściany.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Szanowni Państwo,

tynki silikonowe dedykowane są raczej do wykonywania elewacji budynku. W przypadku wnętrz można zastosować natomiast tynki gipsowe oraz cementowo-wapienne. Do wykończenia otynkowanych ścian ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie struktur dekoracyjnych lub pomalowanie ich wysokiej jakości farbami, np. Śnieżka Barwy Natury.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Witam, właśnie jestem na etapie dogadywani się z fachowcami dot. tynków wewn. Zaproponowano mi tynki cementowo-wapienne kładzione maszynowo. Baumit MPI -co sądzicie o tym materiale? Czy ściany będą gładkie czy jednak trzeba będzie kłaść gładź?
Wydaje mi się, że to bez sensu wydawać kasę na maszynę a potem i tak zacierać ręcznie....

Czy zrobienie tynków cementowo-wapiennych w październiku jest możliwe i nie będzie uszkodzeń na mrozach? Fachowcy zapewniają, że będzie OK i że im chłodniej tym lepsze schnięcie. Proszę o opinię.
Napisano
W uzupełnieniu - oczywiście chodzi o Baumit MPI 25L na wierzch i wcześniej tzw. obrzutkę zapewne zwykłym -będę jeszcze rozmawiał z fachmanami, dlatego potrzebuję pomocy/opinii. Czy użycie Baumit MPI 25 Fine dałoby dużo lepszy rezultat pod względem gładkości?
No i aktualne pytanie, czy kładzenie tynku c-w w październiku nie niesie ze sobą zagrożenia na popękanie tynków w zimie, gdyż nie planujemy grzania. B. proszę o pomoc.
Napisano
Cytat

Witam, właśnie jestem na etapie dogadywani się z fachowcami dot. tynków wewn. Zaproponowano mi tynki cementowo-wapienne kładzione maszynowo. Baumit MPI -co sądzicie o tym materiale? Czy ściany będą gładkie czy jednak trzeba będzie kłaść gładź?
Wydaje mi się, że to bez sensu wydawać kasę na maszynę a potem i tak zacierać ręcznie....

Czy zrobienie tynków cementowo-wapiennych w październiku jest możliwe i nie będzie uszkodzeń na mrozach? Fachowcy zapewniają, że będzie OK i że im chłodniej tym lepsze schnięcie. Proszę o opinię.


maszynowy c-w jak jest umiejętnie położony to nie musisz być żadnego dodatkowego zacierania.
Kolega niedawno kładł maszynowy c-w ale nie pamiętam dokładnie jakiej firmy (chyba Knaufa), chwalił sobie.
A co do terminu to nie ma obawy na mrozy bo jakież teraz mamy zimy? toszto przedszkole zimowe a nie prawdziwa zima jak była kiedyś. Przy mniejszych temperaturach tynk schnie lepiej, nie pęka przede wszystkim bo schnie powoli.

Jeżeli chodzi Ci o gładkie ściany takie jak po gładzi to zamiast tynku cementowo-wapiennego połóż Maszynowy lekki MP75 Knaufa.
Napisano
mhtyl -dzięki wielkie, mam dod. pytania, bo nie znam się na tym. Słyszałem, że tynki cementowo-wapienne są trwalsze i można je położyć jesienią (gips ponoć nie) -stąd taki wybór, ale z drugiej strony jak zapewnić im optymalnie gładkość. Fachman powiedział coś o obrzucie maszynowym (chyba zwykłym Baumitem) a potem Baumit MPI 25L. Czy może Baumit MPI 25 Fine byłby lepszy -widzę, że jest jeszcze takie cudo icon_smile.gif

No i jak wychodzi to przeciętnie kosztowo, bo powiedział, że robocizna gips/c-w kosztuje to samo? Chcę wiedzieć więcej, żeby w rozmowie jutro nie dać się wyrolować. Pozdrawiam
Napisano
Gipsowy, mowa tu o MP75 jest dość twardy i nie ma przeciwwskazań aby go kłaść jesienią czy nawet późną jesienią.
Co do robocizny to c-w położony maszynowo kosztować może więcej niż gipsowy tez maszynowo kładziony ale nie koniecznie.
Co do Baumitu nie znam produktów.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Szanowny Panie,

w pomieszczeniach „wilgotnych” dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie tynków cementowo-wapiennych. W pozostałych wnętrzach można wykorzystać tynki gipsowe. Tynk cementowo-wapienny zazwyczaj trzeba jeszcze dodatkowo wygładzić. Tynki gipsowe są gładsze, jednak tu również niezbędne może być ich wygładzenie. Do stworzenia warstwy nawierzchniowej polecam zastosowanie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® ST10 START (po uprzednim zagruntowaniu podłoża ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący).

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Cytat

Ja mogę polecić tynk silikonowy - mam, jestem zadowolony i generalnie nie muszę się przejmować elewacją. Produkt to FT TN30, należy jeszcze dobrać zdolnych tynkarzy i to wszystko. Nie chciałem generalnie polecanego tynku maszynowego, nie bardzo miałem zaufanie do tej metody.



A co myślicie o tynkach Astex? ktoś w Was stosował? testowałem już silikonowy na domu córki i jestem bardzo zadowolony
Napisano
To chyba nowy produkt, nie słyszałem o nich. Pamiętaj, że tynk można ocenić dopiero po kilku latach, więc jeśli faktycznie to debiutant na rynku to jednak zachęcałbym do sięgnięcia po sprawdzony produkt. Oczywiście co zrobisz to twoja wola. Możesz poczytać tu nasze opinie odnośnie tynków i farb fasadowych.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jeśli masz dużą powierzchnie i zależy Ci na czasie - tynkowanie maszynowe. Przyjdzie ekipa, zrobi raz dwa co swoje i po kłopocie. Ale jak masz małą powierzchnie, to lepiej już samemu śmignąć i ponieść mniejsze koszty. W ogóle firmy zajmujące się tynkowaniem maszynowym nie są chętne do pracy przy małych powierzchniach.
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...