Skocz do zawartości

Dach - Powierzchnia otworów wentylacyjnych . I inne


Recommended Posts

Napisano
Witam . Mam dach dwuspadowy o nachyleniu 15stopni . Pełne deskowanie i papa szczelina wentylacyjna to 4cm
Powierzchnia dachu to 55m2 i mam do was kilka pytań.
Główne to jaką powierzchnię powinny mieć razem otwory wentylacyjne dla takiej wielkości dachu ?
Czy powierzchnia otworów w okapie i kalenicy powinna być taka sama ???
Czy można w celu zmniejszenia ilosci kominków wentylacyjnych na dachu zrobić otwory w kominie ???

I jeszcze pytanie mniej zwiazane z pytaniem dach jest stary i żeby zrobić otwory wentylacyjne pod okapem muszę się przebić przez 15cm ścianę jakie są sposoby na wywiercenie otworów conajmniej FI50 ???
Chyba że sensowne będzie wiercenie kilkustet jak się domyślam otworów o przelocie ok 1cm2

Napisano
Opis dachu dość ubogi zatem można podać jedynie ogólne reguły wentylacji dachu.
  • powierzchnia nawiewu w okapie powyżej 200 cm2/m długości okapu - przy krótkich krokwiach (poniżej 6 m) może być mniej;
  • przekrój otworów w kalenicy to, co najmniej 0,5 promila powierzchni dachu;
  • otwory o dużej średnicy można wiercić otwornicą z ostrzami z węglika.
Napisano (edytowany)
Witam ponownie .
Murlata wygląda tak . I powinienem pomiędzy każdymi krokwiami w dachu wyciąć otwory wentylacyjne w murze o odpowiedniej wielkości ??? . Odstępy między krokwiami to 80cm więc szczeliny wentylacyjne powinny mieć 160cm2 ?


I moje główne pytanie brzmi jak zrobić tak duże otwory w tej murlacie ???. Grubość sciany w tym miejscu to 15cm.


Jeśli wyszło mi że otwory wentylacyjne wylotowe mają mieć ok 1000cm2 to musiałbym zastosować tuzin kominków wentylacyjnych na dachu . Czy można zrobić jakieś kratki wentylacyjne w ścianach bocznych a jakąś cześć wywiewu wpuścić w komin żeby ograniczyć liczbę kominków na szczycie dachu do minimum ?

Tutaj link do zdjęcia
http://www26.zippyshare.com/v/5862822/file.html Edytowano przez przemek9242 (zobacz historię edycji)
Napisano
Opisz to jeszcze raz, a porządnie.
Piszesz o 4cm szczelinie wentylacyjnej, której nie widać na zdjęciu i podobno musisz ją dopiero zrobić.
Szczelinę się dobiera do długości dachu, a nie do rozstawu krokwi.
Nie łapię o co Ci idzie z tymi kominkami wentylacyjnymi skoro masz? otwartą kalenicę.
Więc jeszcze raz i wolno o co chodzi - co chcesz wentylować?
Napisano
Cytat

Witam . Mam dach dwuspadowy o nachyleniu 15stopni . Pełne deskowanie i papa szczelina wentylacyjna to 4cm
Powierzchnia dachu to 55m2 i mam do was kilka pytań.


Czy abyś się nie pomylił z ta powierzchnia dachu?
To jest dach w domku czy w jakimś gospodarczym?
Napisano (edytowany)
Więc tak z powierzchnią dachu się nie pomyliłem . Całość ma 80m2 ale te 25m2 jest zrobione kilka lat temu od nowa po uszkodzeniu w czasie jednej z burz .
Zostało do ocieplenia jeszcze te 55m2 a deski sa w bdb stanie a papa jest nowa więc to zostaje .

I tak szczelina wentylacyjna między deskowaniem a wełną ma 4cm . Są już nabite deski i jest rozciągnięty drut żeby wełna nie zasloniła tych otworów wentylacyjnych podczas wkładania .
Na zdjęciu tego jeszcze nie ma bo nie jest całkiem aktualne .

Długość jednej połaci dachu to 4.5m
Nie mam otwartej kalenicy mam całkowicie przykryty dach papą .

Chcę zrobić w tym dachu odpowiednią wentylację między deskowaniem a wełną . Edytowano przez przemek9242 (zobacz historię edycji)
Napisano
Masz dość płaski dach. Wentylacja będzie bardzo utrudniona. A nie myślałeś o izolowaniu dachu z zewnątrz?
Kolejna sprawa to otwory wlotowe musi być szczelina na całej szerokości pod deskami a nie w murłacie. Po prostu wykuj ostatnią warstwę cegieł. Szczelina wylotowa co najmniej taka sama jak wlotowa. Można ją zrealizować kominkami wentylacyjnymi. Kolejna sprawa to te druty. Po co? Wełnę się układa a nie upycha. Jej grubość po rozprężeniu może być co najwyżej równa wysokości krokwi pomniejszonej o 4 cm. Pozdrawiam.
Napisano
Dodam jeszcze że ponieważ nad tą wełna ma "hulać" wiatr, to zdecydowanie lepszym/bezpieczniejszym rozwiązaniem dla zabezpieczenia wełny od rozciągniętych drutów jest wiatroizolacja mocowana do kantówek wymuszających szczelinę wentylacyjną.
Napisano
Witam ponownie . Pierwsza rzecz to mój błąd w spadku dachu nie wynosi on 15 a 30 stopni .
Ostatnia warstwa cegieł została usunięta i mam teraz pod deskami otwory o wysokosci 6-7cm .
To są ogromne w sumie znacznie przekraczają 0.5m2 jak miałbym zrobić taką powierzchnię wylotową kominkami ???
Chyba bym musiał ich dać kilkadziesiąt .

Więc mam kolejne pytania czy te otwory muszą takie zostać ? Jeśli tak to jak zrealizować otwory wylotowe żeby wielkosci sie zgadzala z tymi pod deskami ?.
Czy może otwory mogą zostać takie jakie są a otwory wylotowe tylko odpowiednie do tego dachu obliczone ?
Czy jeszcze jedna koncepcja może kupić jakąs dość gęstą siatkę która ograniczy wlot do w miarę optymalnego i przy okazji zapobiegnie dostawaniu się owadów pod dach ?

No i ostatnie pytanie czy można zamiast umieszczać wiele kominków na dachu można zrobić dziury na otwory wentylacyjne w ścianie bocznej tuż pod szczytem dachu ??? I czy mozna zrobić również jakieś otwory w kominie również przed samym szczytem ?

Dziękuję za odpowiedzi icon_smile.gif
Napisano
Te gąsiory to napewno najlepsze rozwiązanie ale też najdroższe i najtrudniejsze do wykonania .

Witand napisał że otwory wylotowe powinny mieć 300cm2 .
Jeśli zastosowałbym 4 kominki średnicy Fi110 to powierzchnia wylotu miałaby ok 380cm2 więc nawet więcej mógłbym takie coś zrobić i dobrze by to funkcjonowało ?

No a siatkę przeciw owadom zamontować ale taką żeby nie ograniczała za bardzo tych otworów wlotowych ?
Napisano
Za stówę tego zrobić się nie da, to fakt.
Ile ty masz tej kalenicy, że to takie trudne i koszty nie do udźwignięcia?
Mnie wychodzi że około 6mb, więc w czym problem?
Napisano
A jeśli w dachu jest duża wolna przestrzeń (to co jest pod deskowaniem a przed wełną) co daje łączenie kilka m3 powietrza to można zmniejszyć otwory wylotowe ? .

Moglibyście mi napisać albo podać jakiś poradnik jak zrobić te gąsiory i ile jaki wyjdzie koszt takiego czegoś mniej więcej na 8mb kalenicy ?

A i jeszcze jedno czy pod deskami dylatujacymi welne od deskowania musi być jakaś folia czy welna ma byc odkryta i ma przez nią bezposrednio przechodzić powietrze ?

Bo jedno pomieszczenie zrobilem bez folli tzn papa deskowanie listwy dylatacyjne i welna ? Dobrze ?
Napisano
Zdecydowalem co i jak .
Otwory wentylacyjne to będzie tak:
- 2 kratki w ścianach szczytowych o wielkosci otworu 150cm2
- 2 otwory w kominie po dwóch stronach oddalonych od siebie o 2m o wielkosci jednego otworu 300cm2
- 8 kominków wentylacyjnych na szczycie dachu o wielkosci otworu ok 100cm2 każdy .

Razem ok 1700cm2 co na 6m kalenicy daje prawie 300cm2 na metr .

I mam jeszcze jedno pytanie a właściwie dwa do was .
Na jaką minimum wysokość kominek powinien wystawać ponad dach ???
I jeszcze jedno niezwiazane z tematem pierwszą warstwę welny wlozylem w krokwie a drugą dawać trzeba od razu czy mozna dopiero po montażu stelażu pod sufit dawać ? Wełna jest w płytach 100x60cm

Bo jakbym chciał dawać teraz to niewiem jakbym to miał zamontować żeby się trzymało ?
Napisano
Cytat

Zdecydowalem co i jak .
Otwory wentylacyjne to będzie tak:
- 2 kratki w ścianach szczytowych o wielkosci otworu 150cm2
- 2 otwory w kominie po dwóch stronach oddalonych od siebie o 2m o wielkosci jednego otworu 300cm2
- 8 kominków wentylacyjnych na szczycie dachu o wielkosci otworu ok 100cm2 każdy .

Razem ok 1700cm2 co na 6m kalenicy daje prawie 300cm2 na metr .


Zrobisz jak uważasz, ale wg mnie oszpecisz ten dach. Będzie nafaszerowany tymi kominkami jak pole minami u Pawlaka icon_biggrin.gif
Nie rozumiem po co w ścianach szczytowych dziury i w kominie?


Cytat

I mam jeszcze jedno pytanie a właściwie dwa do was .
Na jaką minimum wysokość kominek powinien wystawać ponad dach ???
I jeszcze jedno niezwiazane z tematem pierwszą warstwę welny wlozylem w krokwie a drugą dawać trzeba od razu czy mozna dopiero po montażu stelażu pod sufit dawać ? Wełna jest w płytach 100x60cm

Bo jakbym chciał dawać teraz to niewiem jakbym to miał zamontować żeby się trzymało ?


Przecież kominki są jednej wysokości. Jakie masz zamiar czy jaki już kupiłeś te kominki? Im kominek bliżej kalenicy tym lepiej.
Co do wełny to jak zamontujesz stelaż.
Napisano
Kominki zamontowane znajdują się 20cm od kalenicy po stronie podwórka z poziomu oddalonej o 100m ulicy widać jedynie same daszki które nie szpecą naszczęście dachu o co tez miałem obawy, od strony podwórka kominki widać z ok 30m całe i wygląda to szczerze dość dziwnie ale nie jest źle .
W kominie i ścianie szczytowej otwory są żeby ograniczyć liczbę tych kominków do właśnie 8 a nie 16:P .

Napisano
Mówisz że ze 100 metrów już prawie nic nie widać?
To w sumie fajnie. Pomyśl że z 300-500 metrów już naprawdę nic nie będzie widać. icon_lol.gif

Ale żeby nie była tak całkiem sielsko, to Google Earth je na pewno wypatrzy z kosmosu. icon_razz.gif icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...