Skocz do zawartości

Ogrodzenie z kamienia lub piaskowca.


Recommended Posts

Napisano
Witam. Planuję wykonać przed domem ogrodzenie pełne z kamienia prawdopodobnie będzie to granit lub z piaskowca, a dokładnie
kamień murowy nieregularny (murak). I tu chciałbym abyście mi poradzili;
1-fundament poniżej poziomu przemarzania, ale jaki szeroki, myślałem aby mur nie był grubszy jak 25 cm /robiony z pojedynczych kamieni granitowych o wymiarach 20x25 lub piaskowiec o podobnej szerokości.
2 - czy trzeba fundament zbroić,
3. wysokość około 120 cm, wystarczy;
4. czy robić słupki np. co 2 metry, wtedy byłby szersze od całości muru i czy je zbroić w pionie jak słupki zalewane betonem i także zalewać od środka;
5. czy przy budowie murku w poprzeczne lub pionowe /ewentualnie w te i w te/ spoiny wkładać drut celem zbrojenia np. fi 6, a może fi4 czy jest to zbyteczne.

To tyle na początek co mi przychodzi do głowy.
Napisano
Jeżeli to ci pomoże to ja z kamienia grilla sobie murowałem.
Grill stoi 3 rok i nie ma problemu - murek w tym roku.
I tak - fundament kopany na 70cm szerokość coś koło 40cm - nie zbroiłem, chyba że jakieś docinki 30cm z fi 12 nazwac można zbrojeniem.
Słup z kamienia - nie dawałem pionowo zbrojenia - tylko wyżej kotwę /szpilę 1m do zamocowania krokwi
Reszta z kamienia - nie zbroiłem w ogóle - lepiej dopasować kamienie by się o siebie zazębiały - to moim zdaniem najlepsze zbrojenie
Napisano
Witam. I tak będę musiał pokombinować, ale fundament chyba lekko za zbroję, chociaż 2 x fi10 lub 12 żebro, bez strzemion, sam drut. Słupki raczej muszę zrobić co 2 lub 2,5 metra gdyż wydaje mi się, że będą to naturalne wzmocnienia całości. Nie wiem czy dobrze kombinuję.
Dzięki pozdrawia.
Napisano
Wysokość około 1,2m - fundament, zbrojenie filary (słupki) icon_eek.gif

Takie ogrodzenia stawia się bez zaprawy, wzmocnień, itp.



Ba nawet całe budowle:



które stoją nawet i 1000 lat icon_mrgreen.gif

Można też z wolnostojących gabionów




Napisano
Witam. Ma być tak jak na zdjęciu nr 1 jednak kamień trochę mniejszy i będzie stawiany na zaprawę, bez zaprawy wygląda fajnie, ale mam obawy gdyż kamień będzie mniejszy a co za tym idzie i węższy. Muszę zrobić fundament i murować.
Gabiony odpadają, chociaż są bardzo fajne.
Pozdrawiam
Napisano
Zaprawa do kamienia ci nie jest potrzebna - mi się najlepiej robiło na betonie w stosunku 1:4 - cement/piasek lafarge - wychodziła w miarę jasna fuga i dobrze wiązał. Cemex zielony - taki sobie, sporo popiołu miał i kolor zaprawy kijowy.
Tu naprawdę dużo idzie tej zaprawy - więc betoniarka nieodzowna - na jednej taczce idzie z 4-6 kamieni położyć ( takich po 20cm średnica). Po wszystkim weź sobie zmywak do naczyń i przetrzyj spoiny.
A i radziłbym kupić jeden rodzaj cementu na wszystko - u mnie w hurtowni co rusz ( no co sezon ;) ) mieli inny i to widać w kolorystyce spoin..


Kamień z odzysku z fundamentów - jak skończę to jakoś go oczyszczę i zaimpregnuję icon_smile.gif
Cegły krzywo wyszły bo lało bite 3 tygodnie i zaprawa rozmiękała podczas "zaskoczenia" ale mi tam to nie przeszkadza ąz tak bardzo.

A tak odnośnie kamienia - widzieliście taki kamień ?
Znalazłem go przypadkiem i polałem olejem - wyszły takie minizwierzątka i jakby muszelki - ale kolorowe ???
Tam gdzie suchy to nic nie widać icon_smile.gif

Co to za kamień jest ? Bo na zabetonowane szczątki toto nie wygląda icon_smile.gif
Napisano
Dzięki za podpowiedzi. Draagon w tym kamieniu to wygląda jak zatopione rozwielitki.
A wracając do tematu, maił ktoś może styczność z piaskowcem. Interesuje mnie jak się go muruje, jaki wpływ mają na niego warunki atmosferyczne itp.
Pozdrawiam
Napisano
No i widzisz - ja też mam piaskowca.
Bardzo obrasta mchem. na pierwszy rzut oka słabizna - ale ja mam go z rozbiórki 80 letniej stodoły.
Murowanie - jak wyżej. Aczkolwiek nie wiem czy nie dałbym wapna do zaprawy.
Ja gu u siebie planuję pociąć na płyty i dać do ziemianki - o ile się keidyś obrobię z tym modelowaniem domu ;)
Napisano
No właśnie i ja się zastanawiam, jak pisałem wcześniej mogę kupić piaskowiec tzw. kamień murowy nieregularny (murak), jest nierówny i nie da się go pociąć na coś prostszego, aczkolwiek ma krawędzie proste, ale tymi bym murował.
Pozdrawiam
Napisano
Super wyglądają te wasz ogrodzenia, szczególnie motyw z kamieniami mi się podoba. Też się zastanawiam nad ogrodzeniem wokół swojej działki i na pewno nie zdecyduję się na zwykłą siatkę wokół, ewentualnie ogrodzenie panelowe. Myślałem nad betonowymi bloczkami Uni Split (w gruncie rzeczy imitacja kamienia), ładnie wyglądają na zdjęciach na stronie producenta. Ewentualnie trochę droższa opcja czyli betonowe bloczki z kutymi wstawkami. Ma ktoś z was takie ogrodzenie?
Napisano
Cytat

Super wyglądają te wasz ogrodzenia,....



Super to ja widze na codzien - nie wiem czy mogę zrobić fotki to bym wam pokazał..
Ale chwila może google street da radę..
1
2

To 2 dalej ma z kostki zrobione - też super
Napisano
Cytat

3 - a tu jak nie powinno wyglądać ogrodzenie - obstawiam za płytki fundament



Tutaj znany budowniczy z kamienia (znany, bo w TV kiedyś pokazali) nie wiem, czy to jeszcze ogrodzenie. To w naszej okolicy, bardziej w Twojej
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 miesiące temu...
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

Dzięki za podpowiedzi. Draagon w tym kamieniu to wygląda jak zatopione rozwielitki.
A wracając do tematu, maił ktoś może styczność z piaskowcem. Interesuje mnie jak się go muruje, jaki wpływ mają na niego warunki atmosferyczne itp. Pozdrawiam


Sorry - jakoś mi umknęło pytanie wcześniej i widzę, że może już nieaktualne...
ale zajrzyj do wątku: Okładzina z piaskowca

Coś takiego robiliśmy. Murowanie raczej na biały klej - trochę tego wychodzi...
Co do zachowania na zewnątrz - w miejscu narażonym na duży przepływ wody (okolice kosza dachu - bez rynien, bo strzecha) zachodzi glonami na zielono, ale myjka ciśnieniowa daje sobie z tym radę Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam. Nie jest za późno, jak najbardziej aktualne gdyż ogrodzenie dopiero będę robił, jednak teraz do piaskowca i granitu doszedł jeszcze łupany kamień polny. Ale dzięki.
Pozdrawiam
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Witam. Nie jest za późno, jak najbardziej aktualne gdyż ogrodzenie dopiero będę robił, jednak teraz do piaskowca i granitu doszedł jeszcze łupany kamień polny. Ale dzięki.
Pozdrawiam


Ja granit oraz kamień polny, łupany murowałbym bez wapna z dodatkiem plastyfikatora - na zaprawę cementową.
Tylko spoinę na mokro przejechać pędzlem, a zanim zaprawa całkiem zwiąże wyczyścić kamień szczotką.
Dla efektu można później pociągnąć wapnem samą spoinę - jakieśtakie bardziej swojskie wychodzi icon_wink.gif
i będzie się zgrywało z piaskowcem, jeśli gdzieś w pobliżu (?).

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Odświeżę temat. Skoro piaskowiec jest najprościej mówiąc - skałą - można go formować w różne kształtki i łupki. Słowo elastyczny raczej tu nie pasuje i trąci tanim chwytem reklamowym. Bez względu na fantazję marketingowców, trzeba piaskowiec zaimpregnować odpowiednimi substancjami. Po takim zabiegu nigdy nie będzie elastyczny (bo to akurat bzdura w tym przypadku) ale będzie bardziej odporny na wpływy atmosferyczne.
Impregnacja ma na celu, ogólnie mówiąc, zabezpieczenie przed substancjami agresywnymi, barwiącymi, etc.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...