Skocz do zawartości

PC z powierza do CWU a klimatyzacja


Recommended Posts

Napisano
Zamierzam zainstalować PC dla CWU.
Mój bojler zdycha więc pora to przemyśleć.
Przeczytałem, że można użyć takiej PC jako klimatyzatora (?) w lecie. w połączeniu z wentylacją mechaniczną z odzyskiem.
To, że w zimie PC mogłaby korzystać z powietrza usuwanego to rozumiem, ale nie bardzo rozumiem jak w lecie ma "dmuchać zimnym"?
Może ktoś rozjaśnić na czym ma polegać podłączenie takiej PC w obieg wentylacji i jak należałoby to poprawnie uczynić?
Czy PC o mocy 2KW wystarczy do takich celów?
Napisano
Moc będzie zbyt mała na przeciętny dom. Tym bardziej że pompa nie będzie pracować stale (chyba że tak duże masz zużycie wody).
Wybrałeś juz PC ?
Napisano
Moc 2kW może być wystarczająca do zasobnika około 150l - podgrzanie zajmie około 3 godzin.

Co do klimatyzacji (ewentualnej) - raczej nadaje się do schładzania np. spiżarki, lub np. jednej sypialni a nie całego domu.

Napisano
Cytat

Przeczytałem, że można użyć takiej PC jako klimatyzatora (?) w lecie.


Chłyt marketingowy icon_lol.gif

Chłód jest produktem uboczny/odpadowym, który można wykorzystać... tyle że jest go na tyle mało że wystarczy go na jedno pomieszczenie - o czym wspomniał Bajbaga.
Wtedy schłodzenie będzie zauważalne... dla całego domu się rozlezie po kątach icon_biggrin.gif
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Wrócę do tematu.
Prosument podobno pomału staruje.

Sytuacja wygląda tak, że i tak nuszę kupić nowy zasobnik CWU o pojemności 200-250L
z podwóją wężownicą. Wydam na to około 2tys.

Alternatywa to zakup PCI do CWU 2 w jednym - koszt pewnie około 6tys.

W programie Prosument można by uzyskać 40% dofinansowania (?), na jakich zasadach (?)
Kręci mnie ta możliwość i tylko nie chciałbym się dać wkręcić w coś kiczowatego.


Co sądzicie?
Gość mhtyl
Napisano
Nawet gdybyś nie dostał dofinansowania to i tak się opłaci.
Znajomy kupił z trzy lata temu PCi do cwu i bardzo sobie chwali. Niestety nie pamiętam jaka to pompa i z jakim zasobnikiem, ale wyszła mu ta inwestycja taniej niż by miał zamontować solary.
Napisano
Cytat

Nawet gdybyś nie dostał dofinansowania to i tak się opłaci.


Ale pod jakim względem?
Ekonomicznie raczej słabo?
Powiedzmy 6 tysiaków- 2 tysiaki = 4 tysiaki - tyle musiałbym dołożyć.
Jak wydam te 4 tysiaki na węgiel to będę mógł grzać tą wodę (samą wodę) ile lat icon_mrgreen.gif

Wydaje mi się, że tylko z dofinansowaniem ma to jaki-taki sens ekonomiczny.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Ale pod jakim względem?
Ekonomicznie raczej słabo?
Powiedzmy 6 tysiaków- 2 tysiaki = 4 tysiaki - tyle musiałbym dołożyć.
Jak wydam te 4 tysiaki na węgiel to będę mógł grzać tą wodę (samą wodę) ile lat icon_mrgreen.gif

Wydaje mi się, że tylko z dofinansowaniem ma to jaki-taki sens ekonomiczny.


Ale mówimy tu o cwu i tylko w okresie letnim bo w zimie to i tak będziesz palił w piecu czyli cwu masz już w pakiecie icon_biggrin.gif
Konkretnie chodziło o okres letnio gdzie aby mieć cwu trza palić w piecu, i o to głównie chodzi, a ekonomicznie to w porównaniu z solarami. Ja gdybym miał taki problem to zamiast solarów założyłbym PCi.
Jak go spotkam to się wypytam co to za pompa i ile dał za nią.
A tak na marginesie to za wygodę się płaci icon_biggrin.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
Forumowicze,

Jak wiadomo, budynki mieszkalne można wentylować grawitacyjnie lub za pomocą wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej (np. rekuperatory) lub poprzez wentylację mechaniczną wyciągową.Ostatnią z możliwości wykorzystujemy właśnie w pompach ciepła do przygotowania cwu. Wywiew powietrza z pomieszczeń jest wymuszony poprzez wentylator znajdujący się w pompie ciepła, natomiast nawiew powietrza z zewnątrz odbywa się podciśnieniowo poprzez nieszczelności (np. nawiewniki szczelinowe w oknach)
Wentylowanie budynku za pomocą pompy ciepła do cwu umożliwia odzysk części ciepła z powietrza wywiewanego, które byłoby tracone wymuszając ruch powietrza za pomocą zwykłego wentylatora wyciągowego. Odzysk ciepła jest jednak możliwy jedynie w czasie podgrzewu wody w zasobniku, przez resztę czasu instalacja wentylacji będzie pracowała bez odzysku ciepła. Zakładając, że użytkownicy będą zużywali dziennie 250 litrów ciepłej wody o temp. 40°C to instalacja wentylacji będzie pracowała z odzyskiem ciepła przez ponad 5 godzin na dobę.

Dodatkowo, jeżeli inwestor zdecydował się na zakup pompy ciepła z myślą o grzaniu ciepłej wody użytkowej to otrzymuje urządzenie wentylacyjne niejako za darmo.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...