Skocz do zawartości

Wilgoć miedzy stropem a styropianem


popsik

Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie mam następujący problem:



Budynek z stropodachem jednospadowym mały kąt ok 5 % nachylenia. Strop belki nośne plus jakieś pustaki puste w środku, na to ocieplenie żużlowe ok 10-15 cm i wylewka ok 5-10 cm na wylewkę po wcześniejszym zagruntowaniu izolbetem jest położona papa termo zgrzewalna, solidna grubość 6 mm pełen SBS. W środku na części budynku do sufitu został przyklejony na placki kleju styropian 10 cm na to klej,siatka,gips. Na drugiej części sufit jest podwieszony i dodatkowo ocieplony wełną ursa 10 cm .

Problem polega na tym iż na części z styropianem w różnych miejscach pojawiają sie wilgotne plamy, zacieki. Plamy są w różnych miejscach i rzadko kiedy w tych samych. W jednym pomieszczeniu wyciąłem kawałek styropianu w miejscu plamy: strop suchy styropian od góry wilgotny i po bokach między styropianem a stropem też wilgotny. Nie mogę dojść w jakich porach czy przy jakich warunkach pogodowych to występuje raczej przeciek od góry bym wykluczył papa i położenie solidne.W części gdzie jest wełna nie zauważyłem żadnej wilgoci. W każdym pomieszczeniu wentylacja w ścianie (otwór na wylot nawiew klapowy). Sporo się naczytałem o wentylacji powierzchni dachowych. Nie mam pojęcia jak wyjść z sytuacji. Raczej bym nie chciał styropapy czy wiązania i blachy z racji kosztów mam nadzieje, że jakaś wentylacja usunie problem tylko nie mam pojęcia jak ją wykonać. Dodam jeszcze że budynek składa się z 6-ciu pomieszczeń (3 po lewo i 3 po prawo i korytarza przez całą długość budynku w nich występuje problem. Dodatkowo jest sala 50 m2 gdzie jest położona wełna i tam przynajmniej nie widać wilgoci, łączna powierzchnia 120 m2





Proszę o pomoc jak można wyjść z tej problematycznej sytuacji.



Łukasz

lucargo@wp.pl

Napisano (edytowany)
Zobacz może co dzieje się w szczycie tego sufitu, może tam dochodzi do jakiegoś roszenia, na styku ściany z sufitem w najwyższym miejscu. Styropian miał być przyklejony na pełno a nie placki. I jeszcze coś, a czy ta powierzchnia z tymi plackami pod styropianem, czy się łączy z tą ocieplona wełną, czy też są to osobne oddzielone ścianami części tego mieszkania/ budunku.
Znam sytuację gdy styropian wrzucony luźno za boazerie spowodował wytrącanie wilgoci, bo boazeria była wiadomo nieszczelna, a pomieszczenie słabo wentylowane czy wręcz źle. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Problem prawdopodobnie powoduje kondensacja pary wodnej na styku styropian-strop. Z jednej strony styropian nie jest całkowicie paroszczelny, a jednocześnie uniemożliwia odparowanie wilgoci do pomieszczenia.

Można też przypuszczać, że przed ociepleniem strop był wilgotny i "zamknięcie go" między papą i styropianem uniemożliwia wysuszenie.

Usunięcie tego zjawiska wymaga niestety zerwania ocieplenia ze styropianu i wykonania wentylowanej izolacji cieplnej z paroszczelną powłoką od strony pomieszczenia bądź ocieplenia od strony dachu.
Napisano
Dodam jeszcze że ściany budynku też ocieplone są styropianem.

Powierzchnia ocieplona styropianem nie łączy się w żaden sposób z stropem ocieplonym wełną.

Czy zrobienie otworów od zewnątrz (pomiędzy stropem starym a styropianem) coś pomoże ?
Może dodatkowo jeszcze otwór w styropianie od środka żeby powietrze krążyło z przestrzeni między styro a stropem przez pomieszczenie i otworem wentylacyjnym na zewnątrz?

Zerwanie 70 m2 styropianu na którym jest klej siatka i gips = koszty a gdzie ocieplenie ponowne wełną i podwieszenie sufitu na profilach

Przykrycie dachu styropapą i na to jeszcze papa wierzchniego krycia też nie ciekawie koszty wysokie i papa za którą sporo zapłaciłem nie nada się do niczego bo będzie na spodzie.
Napisano
  Cytat

......
Usunięcie tego zjawiska wymaga niestety zerwania ocieplenia ze styropianu i wykonania wentylowanej izolacji cieplnej z paroszczelną powłoką od strony pomieszczenia bądź ocieplenia od strony dachu.

Rozwiń  

:scratching:
aby dobrze to jest?
Napisano
o ile zrozumiałem, styro jest naklejony do środka, na suficie
Kolega Cezary proponuje zerwać styro i wykonać (od środka) wentylowaną izolację cieplną z paroizolacją, lub...
no to skoro izolacja cieplna od środka to wentylacja tegoż spowoduje, że nie będzie to izolacja cieplna (a z pewnością w znacznym stopniu), a zaproponowana paroizolacja zbędnym wydatkiem, bo przeca wpuszcza tam wilgoć wentylując izolację? he ?
Napisano
popsik - określ w jakich temperaturach (zewnętrznych) i ewentualnie po jakich zjawiskach atmosferycznych ten problem występuje (narasta).


Ps. A jak wygląda wentylacja pomieszczeń w których problem występuje ?
Napisano
  Cytat

Witam serdecznie mam następujący problem:



W każdym pomieszczeniu wentylacja w ścianie (otwór na wylot nawiew klapowy). Sporo się naczytałem o wentylacji powierzchni dachowych. Nie mam pojęcia jak wyjść z sytuacji.



Łukasz

lucargo@wp.pl

Rozwiń  




Kolego napisałeś nam o wentylacji przestrzeni dachowej to napisz nam teraz o wentylacji przestrzeni mieszkalnej .
jaka wentylacja , jakie ogrzewanie , jakie okna , ile osób , w jakim wieku (też ważne) , czy z praniem zasuwasz do pralni , czy w domu , czy masz suszarnię czy suszarkę pokojową rozkładaną. jadasz/cie w domu czy w restauracjach itp .itd.
dokładnie opisz nam ile możesz pary wytwarzać - czyli pomóż nam sobie pomóc icon_smile.gif
Napisano
-wentylacja: otwór średnicy 100 po skosie na zewnątrz rura pcv przecięta na 2 części w wewnątrz ameostat a na zewnąt kratka z klapką.
-ogrzewanie centralne eko-groszek
-okna pcv jakieś 6 komorowe zwykłe
-budynek nie zamieszkały
-brak prania i gotowania w środku
-regularnie wietrzony
sufit ocieplony styropianem10 od środka klejonym na placki i kołkowany na to klej i gips
cały budynek od zewnątrz zrobiona termoizolacja styro 10, plus folia kubełkowa z styro do 1,5m w ziemi

dodam jeszcze że kilkanaście jak nie dziesiąt godz był włączony osuszacz pomieszczeń trochę wody ściągnął, na stacji pogodowej wilgotność spadła nawet do 35 %

Problem występuje przy zmianie temperatur zazwyczaj po ciepłym dniu i chłodnej nocy, lub jak jest gorąco i popada deszcz. nie mogę jakiejś reguły zauważyć.
Zima i wiosna nic się nie działo (grzane na minimum 50 na piecu 18-19 w środku)

Na przeciek z dachu to nie wygląda brak jakiejkolwiek kropli na podłodze, wilgotno się robi na składaniu płyt styro. i to wszystko w różnych miejscach co ciekawe i praktycznie nigdy w tych samych.
tak jak na fotkach:

w jednym pomieszczeniu wyciąłem kawałek sufitu strop suchy jak sprawdzam styro to wilgotny od góry. Po wycięciu dwóch otworów w jednym pomieszczeniu na drugi lub trzeci dzień również wyszła plama ( zdjęcie z ameostatem).

Proszę o poradę co z tym fantem zrobić boję się żeby jakieś kwiatki tam nie wyrosły;/

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


Napisano
  Cytat

-wentylacja: otwór średnicy 100 po skosie na zewnątrz rura pcv przecięta na 2 części w wewnątrz ameostat a na zewnąt kratka z klapką.

Rozwiń  

Wentylacja jednootworowa nie istnieje... to dziura w ścianie a nie wentylacja.
Obrzęd gromniczy o którym wspomniał MTW prawdę Ci powie.
Napisano
Stawiam na misie.

Mając na uwadze:

  Cytat

Budynek z stropodachem jednospadowym mały kąt ok 5 % nachylenia. Strop belki nośne plus jakieś pustaki puste w środku, na to ocieplenie żużlowe ok 10-15 cm i wylewka ok 5-10 cm na wylewkę po wcześniejszym zagruntowaniu izolbetem jest położona papa termo zgrzewalna, solidna grubość 6 mm pełen SBS. W środku na części budynku do sufitu został przyklejony na placki kleju styropian 10 cm na to klej,siatka,gips. Na drugiej części sufit jest podwieszony i dodatkowo ocieplony wełną ursa 10 cm .

Problem polega na tym iż na części z styropianem w różnych miejscach pojawiają sie wilgotne plamy, zacieki.

Rozwiń  


Mi się wydaje, że nie ma jakiś specjalnych warunków na to, aby się wykraplała woda w takich ilościach.

Mi się wydaje, że jedynym teoretycznym miejscem ewentualnego wykraplania są belki.

Ale równocześnie, mi się wydaje, że te belki mogą wodę (inną) też "przenosić", a ta sobie płynie styropianem między plackami aż znajdzie ujście na "łączeniach" styropianu.

Mi się nie wydaje, bo wiem na pewno, że woda wredną suką jest.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Zatkaj otwory wentylacyjne w stropie np. pianką i pomaluj sufit lateksem .

Rozwiń  

Nic nie pisał o istnieniu otworów wentylacyjnych.
Pomalowanie farbą lateksową to dobry pomysł i szkoda że nie było tak pomalowane zaraz po ociepleniu - jeżeli nie było. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
W dwóch pomieszczeniach zrobiłem otwory w styropianie po 2 szt w każdym pomieszczeniu. W jeden w niższym punkcie (dach jednospadowy) włożyłem wentylator łazienkowy, który wyciąga powietrze z pomieszczenia przedmuchuje przestrzeń miedzy styropianem a starym stropem wylatuje w drugim otworze (druga kratka zwykła jest centralnie nad otworem wentylacyjnym w ścianie ). Zobaczymy jaki będzie efekt czuć jak powietrze wylatuje z przestrzeni między styro a stropem.

Ps po wycięciu otworów sprawdziłem jak wygląda strop, który był suchy a styropian od góry był mokry.
nie widać jakiś pęknięć czy wycieków.

MAM nadzieje ze taki zabieg pomoże jeśli nie to myślę jeszcze wstrzelić się wiertłem 15-20 mm od zewnątrz w przestrzeń miedzy stropem a styropianem, w minimum dwóch miejscach na każde pomieszczenie.


CO O TYM SĄDZICIE ???
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Likwidacja (ewentualna) skutków, a nie przyczyny.

Rozwiń  



Mam zamiar zamontować dodatkowo kominki wentylacyjne od góry pod papę.
takie coś:
http://www.armaasphalt.com/dachy/poradnik_...montaz_kominkow

Zastanawiam się na jaką głębokość zrobić otwór w stropie/ którą przestrzeń wentylować

WARSTWY :
---------------------papa
---------------------wylewka betonowa
---------------------ocieplenie z żużla
---------------------pustak teriva czy coś podobnego+belka
----------------------stary tynk
---------------------styropian 10 cm
---------------------siatka klej gips

PS
Po zrobieniu otworów w styropianie od dołu plamy w niektórych pomieszczeniach zniknęły, ale jeśli wyłączę wentylator ,który wyciąga powietrze z pomieszczenia przedmuchuje przestrzeń między styro a stropem to po jakimś czasie kratka robi się wilgotna plam brak. Dodam jeszcze, że temperatura pomiędzy stropem a styropianem jest sporo wyższa od temperatury w pomieszczeniu.
Mam nadzieje że kominki na dachu pomogą planuję zamontować 6 szt na 120 m2 dachu.

Co o tym myślicie ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • 1. Вход тут: https://darkstore.cc 2. Вход тут: https://kro34.shop Onion зеркало: https://captcha-kr33.cc Кракен маркетплейс является одним из самых популярных и надежных площадок в даркнете, предлагая пользователям широкий ассортимент товаров и услуг. Если вы ищете безопасный и анонимный способ совершать покупки, то Кракен маркетплейс — это отличный выбор. В этой статье мы подробно разберем, как работает площадка, как на нее попасть через официальные ссылки и зеркала, а также какие преимущества она предоставляет. Для начала работы с Кракен маркетплейс вам понадобится кракен ссылка или кракен зеркало. Поскольку основной домен может быть заблокирован, площадка регулярно обновляет свои зеркала. Официальные ссылки всегда можно найти на darkstore.cc, либо на kro34.shop (в случае блокировки - kro35, kro36 и т.д). Эти домены обеспечивают безопасный вход на Кракен маркет без риска попасть на фишинговый сайт. Кракен вход осуществляется через специальный переходник, который шифрует соединение и защищает ваши данные. Это особенно важно для тех, кто ценит анонимность. После перехода по кракен ссылка или кракен зеркало вам нужно будет ввести логин и пароль, либо зарегистрироваться, если вы новый пользователь. Кракен маркет предлагает огромный выбор товаров: от цифровых товаров и документов до электроники и веществ. Площадка работает по системе гарантийных сделок, что минимизирует риск мошенничества. Продавцы проходят верификацию, а отзывы покупателей помогают выбрать надежного поставщика. Одним из главных преимуществ Кракен маркетплейс является его стабильность. Даже при блокировках основного домена, kro34.shop и другие зеркала позволяют пользователям всегда оставаться на связи. Кроме того, площадка поддерживает различные способы оплаты, включая криптовалюты, что делает транзакции максимально анонимными. Если у вас возникли проблемы с доступом, попробуйте использовать кракен переходник darkstore.cc или поискать актуальные зеркала на тематических форумах. Важно помнить, что только официальные ссылки, такие как darkstore.cc и kro34.shop гарантируют безопасность. Кракен маркетплейс продолжает развиваться, предлагая пользователям новые функции и улучшенную защиту. Если вы ищете надежную площадку с большим ассортиментом и высоким уровнем безопасности, то Кракен маркет — это то, что вам нужно. Не забывайте проверять актуальные кракен зеркала и соблюдать правила анонимности для безопасных покупок. Таким образом, Кракен маркетплейс остается одним из лидеров в своем сегменте, предоставляя пользователям удобный и безопасный способ совершать сделки. Используйте только проверенные kro34.shop домены и следите за обновлениями, чтобы оставаться в курсе новых возможностей площадки. 1. Основной клир для поиска безопасных ссылок, вход: https://darkstore.cc 2. Клир домен Kraken: https://kro34.shop 3. Onion сайт: https://captcha-kr33.cc
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...