Skocz do zawartości

Czy pompa ciepła jest opłacalna?


Recommended Posts

Napisano

Rozumiem to tak:

- jest 6 szt klimatyzatorów/pomp ciepła,

- jest "jakaś" pompa ciepła do CWU i ogrzewania łazienki.

Co z tego "asortymentu" posiada gruntowy wymiennik ?

Napisano (edytowany)

Potrzebuję troszkę pomocy nie do końca wiem o co chodzi z tym gruntowym wymiennikiem ciepła , Uda się mi to prościej wytłumaczyć? może wtedy będę znała odpowiedz :) z góry także przepraszam za moją niewiedzę ale mam nadzieję że uda się cokolwiek ustalić 

Edytowano przez Lucka123 (zobacz historię edycji)
Gość zbyszek
Napisano
mam pytanie - pewnie naiwne, bo jestem zupełnym amatorem w tej dziedzinie. Jeśli mamy PC powietrze-powietrze i jesli ona chłodniejsze powietrze "przerabia" na cieplejsze (to grzejące dom) - czy to zimniejsze, zasilające pompę- nie może być czerpane bezpośrednio z domu? Wtedy byłaby najmniejsza rożnica temperatury między poborem a oddaniem.
Napisano
27 minut temu, bajbaga napisał:

Rozumiem to tak:

- jest 6 szt klimatyzatorów/pomp ciepła,

- jest "jakaś" pompa ciepła do CWU i ogrzewania łazienki.

Co z tego "asortymentu" posiada gruntowy wymiennik ?

Ja tego kompletnie nie rozumiem.
Bo z opisu konwertera wynika, że jest tak jak piszesz.

A jeśli tak, to nie dziwi mnie ten pobór mocy

Na początku wydawało mi się, że jest PC i jest 6 konwerterów tj. "grzejników" wyposażonych w termostat i wentylator.

??

 

1 godzinę temu, Lucka123 napisał:

Jesteś tego pewna?
Z czym i jak są połączone?

Masz jakiś zasobnik buforowy?

Napisano

no, moje domniemania okazały się mylne jak widać :zalamka:

myślałem że jest PC gruntówka + 6 klimakonkwektorów 

np. takich jak tu w atykule pisze http://www.blog.karbon.com.pl/ogrzewanie/fancoil-czyli-klimakonwektor-do-pompy-ciepla/

do tego osobno PC do CWU (z wpiętą łazienką)

widzę posta...przerwa

link który dałaś wcześniej był do klimatyzora z funkcją grzania, więc tylko namieszałaś...teraz prawie wszystko jasne....sprecyzuj może, co to znaczy ocieplenie?? ile konkretnie?? tzn ściana - ile cm? dach/poddasze ile cm??

oglądam, oglądam i nadziwić się nie mogę

wiesz dlaczego?? moja kotłownia z gruntową pompą ciepła wygląda tak:

11732884.jpg

 

i ta pompa grzeje i CWU i grzeje całe CO

ty z tego co widzę, każdy klimakonwektor masz połączony ze sprężarką, sterowanie poprzez dołączony PC i dodatkowo PC do CWU...

nie wiem dlaczego aż tyle sprężarek masz, dlaczego zamiast 6 sprężarek, nie ma 1 jednej (tak jak u mnie), kolega trochę dziwnie ci toto wszystko zrobił - można wiedzieć, ile to wszystko kosztowało?? (cały zestaw do CO+CWU)

Napisano

Cała fabryka... :zalamka:
Na pewno co Ci mogę poradzić, to zrób szybko kopię dysku z komputera, bo jak padnie to możesz mieć kłopot.
Poza tym - no cóż.
Jeśli jeden klimakonwektor weźmie powiedzmy 0,8KW na godz. no to przemnóż przez ilość godzin i ilość konwektorów.

 

Zapytam głupio: masz jakiś schemat instalacji? 

Napisano

przepraszam ale tak to własnie jest jak kobita nie do końca wie o czym mowa, tak mówili że klimakonwektory to powtarzam, Link który podałam wcześniej jest do tego co mam na ścianach. Zdjęcia są widoczne? Te że osobno jest kolejna pompa do wody to ta http://www.viteco.pl/index.php/produkty/pompy-ciepla . wydaje mi się 15cm styropianu, Znalazłam fakturę sprzed 20 lat na Ytong, wymiary bloczków 60x20x36,5

W sensie że to dużo za dużo? Mam taki sam rekuperator jak na zdjęciu jednak w całkiem innym pomieszczeniu. Niestety nie mam schematu :((

Napisano
1 godzinę temu, Gość zbyszek napisał:

mam pytanie - pewnie naiwne, bo jestem zupełnym amatorem w tej dziedzinie. Jeśli mamy PC powietrze-powietrze i jesli ona chłodniejsze powietrze "przerabia" na cieplejsze (to grzejące dom) - czy to zimniejsze, zasilające pompę- nie może być czerpane bezpośrednio z domu? Wtedy byłaby najmniejsza rożnica temperatury między poborem a oddaniem.

Tylko wcześniej byś zamarzł.  Bo z tego "zimniejszego" pompa zabiera ciepło, więc jeszcze go schładza i to dużą ilość, a ciepło oddaje w innym miejscu, tam gdzie i tak jest cieplej.  Bilans musi wyjść na zero, cudów nie ma. proporcje jak w lodówce, tyle że odwrotnie. Lodówka schładza samo wnętrze, ale całe ciepło które oddaje dogrzewa kuchnię.

Napisano
9 minut temu, MrTomo napisał:

Ale w taki razie do czego ten gruntowy wymiennik?
Ta pompa to powietrzna pompa

niby tak, ale pamiętaj że to manufaktura...wydaje mi się, że wywalono wentylatory, a zamiast tego podpięto DZ, żeby dostać lepsze temperatury. Na ścianie wisi to co wisi i dmucha. I dlatego to jest tak dziwnie spięte (zdjęcie)...

Napisano (edytowany)

Tylko po co było kupować tak drogie urządzenia i je wybebeszać?

Pierwszy raz widzę coś podobnego - nie ogarniam.
To bardzo kłopotliwa instalacja, zwłaszcza jak na dom jednorodzinny.

Ale ja mam zwykłego śmieciucha z buforem.
 

Poczekajmy niech specjaliści od pomp się wypowiedzą

31 minut temu, MrTomo napisał:

Na pewno co Ci mogę poradzić, to zrób szybko kopię dysku z komputera, bo jak padnie to możesz mieć kłopot.

Niech ktoś - kto wie jak -  zrobi Ci obraz dysku 1-1.
Chyba, że wiesz co tam jest zainstalowane i można to w prosty sposób skopiować.

 

Gdzie masz zapięte te liczniki od poboru mocy?
Te 6 sprężarek tym mierzysz? 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

MrTomo - masz rację, komplikacja straszna....głośno myślę, że te części były za darmo i dlatego tak to wygląda...bo innego uzasadnienia nie widzę

 

pytania pomocnicze - odpisz ile wiesz

- jakie było całkowite zużycie kwh dla pomp grzejących CO (rozumiem że masz dane od października do dzisiaj, masz jakieś inne cząstkowe?)

- jakie było całkowite zużycie w kwh dla tej pompy grzejącej CWU+łazienkę? (ta Viteco)

- do jakiej temperatury grzejesz ciepłą wodę? Czy do takiej samej temperatury grzejesz podłogę w łazience, czy to jest jakoś rozdzielone?!?

 

 

12 minut temu, Lucka123 napisał:

w sensie ta moja instalacja jest skomplikowana? a jakie wentylatory wywalono? I CO TO JEST DZ?

jest i to bardzo

spójrz na swoje zdjęcia i spójrz na moje. Jedna mała skrzynka u mnie(na zdjęciu które wkleiłem) robi dokładnie to samo co wszystkie twoje pompy razem wzięte

DZ - to dolne źródło - glikol krążący w rurach pod ziemią (masz toto czy nie?!?)

ale może tego wcale nie masz? - pomyślałem o tym, jak napisałaś temperatur źródła=8,6C, ale równie dobrze może to być temperatura powietrza na zewnątrz. 

Lucka - możesz wrzucić kilka dodatkowych zdjęć - jak wygląda urzązenie grzejące i czy są na zewnątrz domu wentylator/wentylatory??

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano

Niestety ale mam troszkę problem bo dopiero jak zobaczyłam rachunek za pół roku to mi kopara opadła i dlatego postanowiłam założyć podlicznik który mam dopiero od 3 dni :( żeby właśnie sprawdzić co jest problemem i aby go rozwiązać , mogę podać  całkowite zużycie od momentu kiedy przepisałam licznik do dzisiaj, licznik przepisałam w połowie września, jednak na to jest jeszcze wszystko co w domu pracuje, korzystam tylko z prądu . Jeśli chodzi o to Viteco to całą zimę była temperatura ustaiowna na 55 dopiero teraz zmniejszyłam na 48, podłogówkę niestety o czym nie wiedziałam bo zostalam wprowadzona w błąd że regulacja jest jedna dla dwóch łazienek była ciągle na 5 , w zasadzie w większości podłoga była gorąca zatem ta pompa też pewnie się namęczyła. Szczerze mówiąc jestem bardzo zmartwiona , wszystkim zajmowała się Mama ja tu teraz mieszkam, wychodzi na to że po prostu ktoś ją oszukał.

Napisano

Współczuję.

Koszt ogrzewania domu jednorodzinnego  z uwzgl. ogrzewania Cwu powinien sie zamknąć rocznie w powiedzmy 3-4 tys. ale nie 10 tys...

 

aaaa 

Ile kosztuje Cie rocznie PC?

Napisano

Nie mam żadnych wentylatorów  na zewnątrz. to właśnie jest to urządzenie grzejące to co pokazałam na zdjęciach jeśli oczywiście mówimy tylko o tym co daje ciepło do tych klimatyzatorów. W tym baniaku srebrnym jest woda i ona się tam miesza czy coś takiego. Dostałam już informacje , glikolu nie ma bo ponoć do tego typu pomp się  go nie stosuje jest to gruntowa pompa ciepła bezpośredniego parowania

Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Współczuję.

Koszt ogrzewania domu jednorodzinnego  z uwzgl. ogrzewania Cwu powinien sie zamknąć rocznie w powiedzmy 3-4 tys. ale nie 10 tys...

 

aaaa 

Ile kosztuje Cie rocznie PC?

byłem spisać właśnie podlicznik przed chwilą

od 1.10.2016 do dzisiaj w sumie zużyłem 4582kwh (73,8% zużycia w taniej taryfie) za około 1399zł. Gdybym miał taryfę G11 to kosztowałoby to 2250zł. Rachunki za pełny rok CO+CWU przez te wszystkie lata co mieszkam miałem od 1959zł (1 sezon grzewczy) do1416zł (1.10.2015-30.09.2016)

 

Lucka - bezpośrednie parowanie....nie jestem mocny w tym temacie, a do tego masz strasznie namieszane...pomyśl poważnie nad zmianą taryfy na taryfę weekendową (z takiej właśnie korzystam) Przy wykorzystaniu tylko około 30% w taniej taryfie wychodzi na to samo co dla G11, a wszystko więcej, to jest oszczędność. Wyżej widzisz ile więcej zapłaciłbym, gdybym stosował taryfę G11. Dodatkowo - ja grzeję do niższych temperatur(wszędzie podłogówka, dom około 150m2+piwnica 75m2) - a ty grzejesz do wyższych temperatur, jakby nie patrzeć...

taki poglądowy obrazek

32.jpg

im wyższa temperatura na zasilaniu, tym gorsza sprawność PC. Dlatego pytałem, do jakich temperatur grzejesz....

 

 

Napisano
1 godzinę temu, Lucka123 napisał:

glikolu nie ma bo ponoć do tego typu pomp się  go nie stosuje jest to gruntowa pompa ciepła bezpośredniego parowania

To całkiem możliwe.
Wygląda to jakby zamiast jednej pompy o mocy załóżmy 10KW zastosowano 6 pomp o mocy 1,8KW.
Być może do każdej z nich jest osobny kawałek pętli w gruncie?

Nie spotkałem się z takim rozwiązaniem (ja o tym tylko czytam), trudno mi powiedzieć
czy jest to bardziej opłacalne niż jedna pompa?

Co się na tym zyskuje, może brak rozdzielacza? Za to więcej pomp obiegowych?
Ciekawe.

Co nie znaczy, że jest to zupełnie źle zrobione, choć na pierwszy rzut oka wyglądało to dziwnie.
Nie będę się wypowiadał, z chęcią poczytam co na ten temat mają do powiedzenia eksperci BD.

Taryfę na pewno powinnaś zmienić, aaaa przedstawił Ci przystępnie jakie są koszty u niego.
Oczywiście na to mają wpływ różne czynniki, ale jakieś przybliżenie masz.

Napisano (edytowany)

Taryfa zatem na pewno do zamiany bo wychodzi na to że koszta się zmniejszą znacznie. Kolega od pompy ma być jutro ponieważ sam po analizowaniu i po moich telefonach uznał że coś nie gra do końca . Mam prąd z PGE , co myślicie np o zmianie dostawcy prądu? Bardzo Wam dziękuje za pomoc

Edytowano przez Lucka123 (zobacz historię edycji)
Napisano

napisz przy okazji, ile cie ta instalacja kosztowała (w wykonaniu kolegi) Z ciekawości pytam...

Ja osobiście zmieniałem dostawcę ponad 2 lata temu...była bardzo dobra promocja wtedy....

poszukaj po różnych kalkulatorach - jest tego trochę na necie, potem się wczytaj detale...diabeł tkwi w szczegółach - ja żeby zmienić operatora musiałem mieć u siebie już taryfę G12w żeby taką samą mieć po zmianie dostawcy. A teraz akurat kolega się interesuje tym i jest dobra oferta na G12w - ale tylko dla tych co aktualnie korzystają z G11..trzeba wszystko dokładnie sprawdzać i przeliczyć. A jak będziesz rozmawiać z kolegą jak u ciebie będzie, to spytaj go o możliwości optymalizacji sterowania pod kątem wykorzystania godzin taniej taryfy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...