Skocz do zawartości

Dlaczego wiosną jest chłodno w ocieplonym domu?


Recommended Posts

W zeszłym roku ociepliłem dom styropianem grubości 12 cm. Wiosną tego roku zaobserwowałem dziwne zjawisko: po wyłączeniu ogrzewania – nawet w ciepłe dni – nocą robi się w pomieszczeniach dość zimno. W efekcie muszę włączać na noc ogrzewanie, czego w nieocieplonym domu nie robiłem od mniej więcej połowy kwietnia. Jak można to wytłumaczyć – czy winna jest tylko pogoda?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/porady/17563-dlaczego-wiosna-jest-chlodno-w-ocieplonym-domu

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Gość adrian_keys
Błąd użytkowników też może też polegać na nieprawidłowym wietrzeniu wnętrza domu pokojów itp .
Prawidłowe wietrzenie powinno polegać tak jak prawidłowo robi się to w samochodzie .Czyli nagrzewam pomieszczenie uchylam okno na kilka minut i zamykam je po tym jak para zejdzie z szyb oraz wyłączam ogrzewanie/tak w samochodzie/ a w mieszkaniu podobnie .Latem musi być jak najwięcej wietrzone i otwarte okna żeby ściany maksymalnie sobie schły !!!!!
Wilgotne powietrze pełne jest pleśni a mokre ściany tracą właściwości termicznoizolacyjne.Był ktoś w mokrej koszulce na zewnątrz gdy chłodno??
Wentylacja ma działać ,nie być zamknięta alni niedrożna. Super jest jak jest rekuperator bo on wymieni kilka razy na godzinę powietrze a wilgoć wykropi się w skraplaczu a nie na tynkach ,firanach ,meblach.
================
Każdy człowiek w ciągu 8 godzin wydala z płuc szklankę wody . Nie wietrzenie albo słabe wietrzenie to tak jak by dziennie wylewał na każde 8 godzin pobytu jednej osoby .Przez noc dwie osoby to pól litra wody w powietrzu !!!!!!
Link do komentarza
Cytat

Błąd użytkowników też może też polegać na nieprawidłowym wietrzeniu wnętrza domu pokojów itp .
Prawidłowe wietrzenie powinno polegać tak jak prawidłowo robi się to w samochodzie .Czyli nagrzewam pomieszczenie uchylam okno na kilka minut i zamykam je po tym jak para zejdzie z szyb oraz wyłączam ogrzewanie/tak w samochodzie/ a w mieszkaniu podobnie .Latem musi być jak najwięcej wietrzone i otwarte okna żeby ściany maksymalnie sobie schły !!!!!
Wilgotne powietrze pełne jest pleśni a mokre ściany tracą właściwości termicznoizolacyjne.Był ktoś w mokrej koszulce na zewnątrz gdy chłodno??
Wentylacja ma działać ,nie być zamknięta alni niedrożna. Super jest jak jest rekuperator bo on wymieni kilka razy na godzinę powietrze a wilgoć wykropi się w skraplaczu a nie na tynkach ,firanach ,meblach.
================
Każdy człowiek w ciągu 8 godzin wydala z płuc szklankę wody . Nie wietrzenie albo słabe wietrzenie to tak jak by dziennie wylewał na każde 8 godzin pobytu jednej osoby .Przez noc dwie osoby to pól litra wody w powietrzu !!!!!!


Kolejny co dobiera wielkość/wydajność centrali do wielkości wlanego


...ego, rozmiaru buta lubi innego rozmiaru na punkcie którego ma mniejsze lub większe (raczej jednak większe) kompleksy.

Reszta przekazu na poziomie - jeden gostek powiedział drugiemu... pod budką z piwem.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Styropian a raczej powinno  być określenie ocieplenie ale to mało ważne, nie jest zapora tylko od ciepła bo od zimna też.

I wcale nie trzeba wietrzyć, czy odsłaniać firanki, po co? latem chodzi aby w do u było chłodniej a nie gorąco.

Link do komentarza
Dnia 5.05.2014 o 13:28, Pomocnik napisał:

Wiosną tego roku zaobserwowałem dziwne zjawisko: po wyłączeniu ogrzewania – nawet w ciepłe dni – nocą robi się w pomieszczeniach dość zimno.

O tym mówa - o wiośnie. O chłodnej stosunkowo wiośnie, ale słonecznej wiośnie.

 

4 minuty temu, mhtyl napisał:

latem chodzi aby w do u było chłodniej

A ty o gorącym lecie. 

Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
Gość eugeniusz
Jak sama nazwa wskazuje styropian to izolacja - izoluje przenikanie ciepła zarówno z zewnątrz jak i z wnętrza domu na zewnątrz. Jeżeli wiosną jest chłodno to dobrze, znaczy że styropian dobrej jakości a sama izolacja poprawnie położona położona. Kosztem ogrzewania nie trzeba się martwić, bilans roczny i tak wyjdzie korzystnie.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Ciepło to takie "coś" co idzie od cieplejszego w stronę chłodniejszego. Wiadomo, że wiosną słońce jest niżej, więc jego promienie  są bardziej pochłaniane przez ściany niż odbijane. Nieocieplona ściana, południowa lub zachodnia, nagrzana promieniami słonecznymi, czasem grubo ponad 20 st, C, przekazuje ciepło do wnętrza pomieszczenia, stąd jest w nim cieplej.  Tu znaczenie ma też rodzaj materiału z jakiego są wykonane ściany zewnętrzne (pojemność cieplna).Ocieplona ściana daje opór w tym względzie.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...