Skocz do zawartości

Suszenie domu


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam pytanie odnośnie suszenia domu. Dom jest świeżo postawiony ,zadaszony i teraz pytanie - ile powinien się suszyć by nie doszło do sytuacji takiej,że gdzieś wyjdzie wilgoć itp ?

Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

Dom jest świeżo postawiony ,zadaszony

Rozwiń  


Zadaszony, ale czy zamknięty icon_rolleyes.gif , wstawione okna i drzwi, czy wewnątrz otynkowany, czy wylane posadzki icon_rolleyes.gif
Woda z murowania ścian, "fruwająca" to tylko maleńka część wilgoci w porównaniu do ilości wody powstałej w czasie dojrzewania i suszenia paruset metrów kwadratowych tynków na ścianach i sufitów oraz stu kilkudziesięciu (przeważnie) metrów posadzek icon_confused.gif
Bez otwierania na oścież okien, drzwi woda się będzie "kisić" wewnątrz i parę miesięcy icon_confused.gif Przy kolejnych pracach wykończeniowych trzeba - w miarę możliwości - wietrzyć, otwierać drzwi, z tym, że przeciągi mogą nie być korzystne...
Napisano
  Cytat

Zadaszony, ale czy zamknięty icon_rolleyes.gif , wstawione okna i drzwi, czy wewnątrz otynkowany, czy wylane posadzki icon_rolleyes.gif
Woda z murowania ścian, "fruwająca" to tylko maleńka część wilgoci w porównaniu do ilości wody powstałej w czasie dojrzewania i suszenia paruset metrów kwadratowych tynków na ścianach i sufitów oraz stu kilkudziesięciu (przeważnie) metrów posadzek icon_confused.gif
Bez otwierania na oścież okien, drzwi woda się będzie "kisić" wewnątrz i parę miesięcy icon_confused.gif Przy kolejnych pracach wykończeniowych trzeba - w miarę możliwości - wietrzyć, otwierać drzwi, z tym, że przeciągi mogą nie być korzystne...

Rozwiń  


Budynek zadaszony, zamknięty ( zabite okna i drzwi) - posadzki wylane ok - 2 tygodni temu. ściany - goła cegła. Przez te dwa tygodnie okna i drzwi nie były zabite na czas "wietrzenia". Mam nadzieję,że pogoda będzie dopisywać, ciepły wiatr to może szybciej do środka się wejdzie z wykończeniem.
Napisano
Susz ile się da jeśli jest pogoda. Nie ma to jakiejś złotej recepty, że mniej więcej miesiąc starczy. Dodasz tynki i zabawę zaczniesz od początku.
Pytanie do bardziej doświadczonych czy można zrobić przeciąg poprzez odjęcie jednej deski na przestrzał z okien zabitych dechami? To może by się sprawdziło?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
U nas paliliśmy w piecu, okna otwarte i mąż kupował takie sączki wilgoci. Po 3 - 4 dniach już się nie napełniały, więc oznaczało to, że wilgotność spadła.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

U nas paliliśmy w piecu, okna otwarte i mąż kupował takie sączki wilgoci. Po 3 - 4 dniach już się nie napełniały, więc oznaczało to, że wilgotność spadła.

Rozwiń  


No i woda jeszcze przez jakiś czas będzie wychodzić. Ale nie przejmowałbym się tym, bo to nieuniknione.

Ja do własnego domu z pustaka ceramicznego wprowadziłem się jeszcze w tym samym sezonie icon_smile.gif Oczywiście dopłacałem do ogrzewania, ale liczyłem się z tym. Po prostu nie miałem wyjścia. Dom nie puścił mnie z torbami - być może z powodu dobrych materiałów, a być może z powodu względnie łagodnej zimy a.d. 2012 icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Witam. Mam pytanie odnośnie suszenia domu. Dom jest świeżo postawiony ,zadaszony i teraz pytanie - ile powinien się suszyć by nie doszło do sytuacji takiej,że gdzieś wyjdzie wilgoć itp ?

Pozdrawiam

Rozwiń  

Pytanie za pytanie: a co zamierzasz? Bo prace wewnątrz możesz prowadzić, ale ocieplenie dachu musi być wykonane jednym ciągiem, i to od razu z wewnętrzaną folią. Inaczej mogą być kłopoty, jak wełna nasiąknie, a przecież ogrzewania nie uruchomisz bez zamknięcia otworów. Bo, jak zrozumiałem, nie masz okien i drzwi, tylko "zabite" otwory? Jeśli będzie wewnętrzna izolacja ocieplenia dachu oraz szczelne okna i drzwi, to można grzać i pracować, ale wentylacja musi być intensywna - nie tak, jak przy "zabitych" otworach, ale tak, żeby zachować równowagę między ucieczką ciepła a ucieczką wilgoci. Najlepszy byłby rekuperator. Jedynie prace z drewnem będzie trzeba odłożyć, aż wilgoć przestanie być problemem.
Napisano
  Cytat

Pytanie za pytanie: a co zamierzasz? Bo prace wewnątrz możesz prowadzić, ale ocieplenie dachu musi być wykonane jednym ciągiem, i to od razu z wewnętrzaną folią. Inaczej mogą być kłopoty, jak wełna nasiąknie, a przecież ogrzewania nie uruchomisz bez zamknięcia otworów. Bo, jak zrozumiałem, nie masz okien i drzwi, tylko "zabite" otwory? Jeśli będzie wewnętrzna izolacja ocieplenia dachu oraz szczelne okna i drzwi, to można grzać i pracować, ale wentylacja musi być intensywna - nie tak, jak przy "zabitych" otworach, ale tak, żeby zachować równowagę między ucieczką ciepła a ucieczką wilgoci. Najlepszy byłby rekuperator. Jedynie prace z drewnem będzie trzeba odłożyć, aż wilgoć przestanie być problemem.

Rozwiń  

Co to za wykład fizolozoficzno-teoretyczny?
Przecież to co napisałeś nie trzyma się kupy icon_smile.gif Pomieszałeś kilka etapów budowy w jeden ciąg technologiczny icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...